Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 932
vel...
tror hdd'en min er f00ked...
jeg satt helt normalt og loka i xp, hørte på litt musikk og no greier, og ante fred og ingen fare en torsdagskveld to uker tilbake, da altting plutselig gikk driittregt noen sekunder før jeg fikk min aller første bluescreen i XP (ha!

maskinen starter opp på nytt, og kommer til verifying dma pool data... dette går sent, og etter en liten stund kommer følgende melding opp: "disk I/O error... please replace the disk and press a key"
hdd vil rett og slett ikke
har kjørt flere testprogrammer og satt på en annen pc, og vet ikke helt hva jeg har kommet frem til...
hdd'en blir detecta overalt, og den kommer opp med to partisjoner slik det skal, men hdd'en peser no jævlig..
det ene testprogget jeg kjørte fant begge partisjoner, men disken var ifølge programmet formatert i et ukjent format(ikke fat8, 16, 32 eller ntfs)..
den går greit gjennom en del tester, men failer på de virkelige data-testene osv...

en ting er å miste alt stashet mitt, en annen hvis jeg selv må dekke en ny, den tredje, og egentlig mest irriterende greia er at ganske mye av bildene tatt med fammen's digitale kamera kun er på hdd'en

tenkte jeg sku drasse'n med meg til komplett ellerno...
har hatt den siden september tror jeg, en ibm 40gb deskstar 7200 rpm..
damn
Better than thou.
Kan ikke si at det kom som en bombe at det var IBM liksom.. Men uansett, hvis du ikke har gjort noe som kan forårsake noe sånt så si ifra til Komplett om det var der du kjøp'n.
original reprint
xaff's Avatar
Å herregud, jeg kjøpte min IBM 40 GB hd fra komplett i fjor høst!

*Angst, frykt, sette på en ekstra vifte, åpne vinduet*
har en slik en IBM deskstar nå. kræsja for ca en mnd siden, fikk bytta inn den til en ny IBM disk av samme typen. mista dog all stasjet mitt

IBM diskene kan forresten streike når som helst.
derfor jeg skal ta backup nå snart av alle mp3'ene mine.

og den eneste løsningen er; bytt den inn. det går ikke an å fikse den.
epleterte
comicz's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Men uansett, hvis du ikke har gjort noe som kan forårsake noe sånt så si ifra til Komplett om det var der du kjøp'n.
Vis hele sitatet...
det var planen... hadde jo vært sinnsykt digg om jeg kunne få ut noe, ihvertfall bildene, det finnes jo steder som reparerer eller får ut litt data fra den fucka hdd'en... men, men... *prøve å finne kvitteringen*
Du får prøve som faen å fått tatt backup av den før du leverer den inn. Har observert at Linux har lettere for å lese/kopiere cd'er som er litt ripete i forhold til det Windows klarer, så du kan jo prøve å bruke Linux til jobben.
(Dette er en observering jeg har gjort, og jeg mener ikke å starte enda en diskusjon om Windows vs Linux).
gå til en dataforhandler og be de ta en hardware-test for deg. der sectoretester de hdd'en og ser om den er mulig å redde. men i de fleste tilfeller så er hdd'er som får sector-feil klar for søpla. man reparerer ikke, du får heller ny på garantien.
epleterte
comicz's Avatar
Trådstarter
har som sagt kjørt litt tester... tar den med til komplett en dag...
får ikke tatt backup av en shait, extremt irriterende når jeg sitter med isdn og ikke har fått ut alt jeg downa på tg
greia med bildene er jo at det ikke bare vedrører meg, dah...
takker
hørt om ibas? kansje litt dyrt for en privatperson men de er såpass gode at de kan finne fram til nesten hva som helst

www.ibas.no
Er nok ødelagt ja, har hatt den samme disken nå i ca et halvt år snart eller noe, hvor lenge varte din phun?
hadde samme disken.. Startit skjønte ikke en drit av hva som hadde skjedd, og de ga meg en ny wd
min varte så lenge som 1 år.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette angår vel mest 60GXP-serien?

har en 75GXP som begynner å dra på månedene, går som ett skudd
Better than thou.
Det ligger ikke prestisje i at en hd har kjørt fint noen månder... De skal helst holde til du ikke har bruk for dem lenger og enda litt til.
Det er jo IBM det er snakk om. Fra før hadde jeg en WD 16 gigg, den hadde jeg i 3 år, solgte den, går fortsatt som om den er ny.

PS: Den har det vært FAT, FAT32, NTFS og det meste av partisjoner på, + linux...
Og den er formatert xxx antall ganger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
epleterte
comicz's Avatar
Trådstarter
for your information: hdd'en er oppe og hopper igjen... tok den med til komplett, de kjørte sitt testprogram, den funka helt fint, de formaterte den og sa at hvis'n ikke funka nå så kunne jeg komme tilbake og få ny... gjort på dagen... Nå funker'n fett igjen, men jeg mista jo alt dah...