Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1015
original reprint
xaff's Avatar
Til sommeren planlegger jeg storinnkjøpt av hardware til maskinen min. Så tenkte jeg at det kunne hvert på tide med å oppdatere skjermkortet mitt.

Mitt kort:
Asus GeForce 2 Pro
64 MB DDR Ram

Det jeg tenkte på:
Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE
http://europe.hercules.com/products/...pFDX8500LE.php

Så da er spørsmålet, vente litt til eller "GO GO GO!! KJØP FOR HEL-!!"
Better than thou.
Vente litt.
Vent så lenge du føler du kan.

Prisene synker mer jo lenger du venter... så viss du ikke absolutt trenger det nuh, gjør du klokest i å vente
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Tja, nå tar jeg jo ting litt på forskudd, blir ikke å bestille før i begynnelsen av Juni, så det er jo enda litt tid igjen.

Men jeg tror at det neste kortet mitt blir et ATI, så på en 3dMark 2001 benchmark:

Athlon XP 1800+
Asus (VIA266)
ATi Radeon 8500LE

Fikk i underkant av 8000 poeng. Plus at kortet lett kan klokkes opp til vanlig 8500 hastighet. Og det skulle ikke bli noe problem å få tynt ut 100mhz til av Athlon'en min.
Kjøp Creative 3D Blaster4 Ti 4600.
Når 4400 kan klokkes opp til over 10000 3D Mark poeng, tenk hva som kan skje med 4600
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
wiz: Tror du jeg driter penger?

Men som sagt, tror jeg skal vente på at radeon 10000 skal slippes, da dropper vanlig 8500 ned masse i pris, og da kjøper jeg det og overklokker det.
hva med radeon 8800, vet ikke helt om 8800 er prisen eller modellnummeret
Opprinnelig postet av gEM
Vent så lenge du føler du kan.

Prisene synker mer jo lenger du venter... så viss du ikke absolutt trenger det nuh, gjør du klokest i å vente
Vis hele sitatet...
Eh, ja. Det er bare å vente i det uendelige. Har du ikke merket at utviklingen går kontinuerlig fremover? Det som er tingen er å treffe riktig, men når er det? En liten stund etter slipp av ny modell? Tja, si det
Opprinnelig postet av Xaff
wiz: Tror du jeg driter penger?
Vis hele sitatet...
Hadde vært kult om du hadde gjort det
Men det er da ikke så dyrt, til og med jeg uten fast jobb og sånt kjøpte det. Når jeg tenker meg om så gjorde det kortet til 4000 kr meg til gjeldsslave, but who cares ?
Jeg ser på det som en nyttig langvarig innvestering...
si hvor mye peng du hart MAX lyst å bruke
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Øhm, sånn totalt i underkant av 9.000.-
Men av dem så skal jeg ha nytt:
- Hovedkort
- Mer ram
- Harddisk
- Skjerm

Så var det noe mer også som jeg ikke helt husker hva var...

Edit: Her er listen...
Dragon Bigtower Silver 340W / DOOR (DA-01SL-D)
(CHIEFTEC, Kabinetter )
(Leveringsdato: 29-04-2002) 1.228,- 1.228,- - Komplet skruesæt til PC
(SANDBERG, Diverse )
(Leveringsdato: 29-04-2002) 42,- 42,- - Viewsonic, 19´, G90F
(VIEWSONIC, Monitor )
(Leveringsdato: 30-04-2002) 3.233,- 3.233,- - WD Caviar - WD1200BB, 120GB
(WESTERN DIGITAL, Harddiske )
(Leveringsdato: 29-04-2002) 1.925,- 1.925,- BULK ATA66/100 fladk. 50 cm
(SANDBERG, Kabler )
(Leveringsdato: ??-??-????) 77,- 77,- 256MB BULK DDR PC2100 266Mhz
(DANE-ELEC, Ram )
(Leveringsdato: 30-04-2002) 740,- 740,- Socket A, A7V333, ATX
(ASUS, Bundkort )
(Leveringsdato: 29-04-2002) 1.251,- 1.251,- Beløp i alt
(Seneste leveringsdato: ??-??-????) 8.495,-
Sist endret av xaff; 25. april 2002 kl. 07:35.
hmm Jeg kjøpte meg geforce II MX i fjord. Det er det beste kjøpet jeg har gjort noensinne betalte ca 1100. Det har holdt til alt, men med spill som WarCraftIII i vente er det vel påtide å bytte ut. Å kjøpe det dyreste er sikkert bra hvis en driter penger, men en klarer seg fint med det nest/tredje beste. 3dmark horer er en gruppe for seg
Gå for det 3dkortet. Tenkte jeg sku kjøpe det selv, men hadde ikke råd. Har lest masse tester av det og det ser rått ut.
jeg ville chilla'n litt ja... jeg har det samme kortet som deg(gts), og klarer fint en litt ustabil 100fps i cs, det burde holde en liten stund til, det... ?
Xaff: hvem handler du fra egentlig? virker som mange av komponentene kommer fra butikken vår...men såvidt jeg vet har ikke vi webshop. hehehe...dessuten så betaler du blodpris for hdd'en.
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
veggiss: - WD Caviar - WD1200BB, 120GB
(WESTERN DIGITAL, Harddiske )
(Leveringsdato: 29-04-2002) 1.925,- 1.925,- BULK ATA66/100 fladk. 50 cm <-- Blodpris?
Better than thou.
Han trodde sikkert det var 20 gig eller no
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Eller han så bare 3.200 merket, som skjermen koster.