Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 972
Heisann, ønsker noe konstruktiv kritikk på min første "ferdige" Remix, Har brukt ca 5 timer på denne totalt.

Har aldri tatt meg tid til og ferdigstille prosjektene jeg begynner med, men følte for at idag var tiden inne for å faktisk gjøre noe ferdig

Er selv klar over at dette ikke er verdens beste mix siden det er min første, men alle tilbakemeldinger blir tatt imot med takk.


Takker til alle de som hører på/kommer med tilbakemeldinger




Soundcloud: https://soundcloud.com/hans-christof...e-hazel-eyesv2


Originalen: https://www.youtube.com/watch?v=yipoOY56MbM
Først vil jeg bare nevne en ting som nybegynner (hakket over kanskje) at 5 timer ain't shit.. Bruk dager på det så får du bra resultat Flott at du prøver deg fram, men det blir ikke bra før det går noen timer til en remix.

Konstruktivt: Dropp den pipestemmen i begynnelsen (husker ikke hva det heter, men regner med du har brukt filter her, som ikke er godt for mine ører).
Droppen er faktisk catchy, mye fordi da normaliserer stemmen seg ganske greit.

Utover det så var det så som så, bra arbeid for en nybegynner, men et tips, ikke overdriv effekter
Sist endret av FryingPan; 24. oktober 2014 kl. 16:12.
Stemmen høres ganske ille ut. Veldig ubehagelig å høre på. Synes vokalen går for fort, ingen pauser. Musikken i bakgrunnen funker noen steder, men mange steder er det et eller annet som ikke stemmer, uten at jeg kan sette fingeren på det spesifikt.
Vil minne deg på at du ikke har med bass i låta ennå?

Ellers vil jeg også si at vokalen er 20-30% for høy (i forhold til resten av elementene) i mine ører...
Litt "billig" å bare la en acapella drive hele låta også... Det er ikke så unikt å bare legge på noen trance-cords og 4dels kick hele veien liksom... Men siden det er noe av det første du lager, så er det jo forståelig at det er sånn

Men jeg syns det blir litt slitsomt når vokalen durer hele veien gjennom låta, pause i vokal og fills er kult, og kanskje noen breaks/roligere partier, men du har lite av det foreløpig...
Ikke så rart når du bare har brukt 5 timer - håper du isåfall fortsetter med den, for dette er langt fra ferdig resultat i mine ører.

Men det er ikke det verste jeg har hørt Få inn noe bass også, så blir det bedre
Det er utrolig vanskelig å lage gode remikser på den måten du har prøvd på for en nybegynner. Man trenger god forståelse av musikkteori, og det tekniske aspektet for å kunne gjennomføre dette og det virker det ikke som om du har helt enda, rett og slett. Melodien passer ikke til vokalen, det er egentlig det største problemet. Du må tenke på vokalen som "lead" og bruke akkorder som støtter opp denne, istedenfor å ha to forskjellige melodier som ikke nødvendigvis har så mye med hverandre å gjøre.

Det er også en hel del du kan forbedre deg på rent teknisk, men det er ting som andre har nevnt og også ting som du finner ut på egenhånd hvis du driver av lenge nok. I første omgang så ville jeg prøvd å lage originale låter fremfor å lage remikser med vokaler. Hvis du alikevel skal remikse noe ville jeg først satt meg godt inn i musikkteori og iallefall fått notert ned hvilke noter vokalen bruker sånn at du kan skape litt bedre sammenheng i låta. Det er bare å stå på, så blir det fett etterhvert.
Takker for mye bra og konstruktiv kritikk til alle sammen. Har tatt/prøvd å tatt deres tips i betraktning i mine nyere prosjekter.
Kommer til og oppdatere "Regelmessig" på Soundcloud om det er noen som er interresert