Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1162
Jeg har problemere med å starte et par spill, hver gang jeg åpner cod black ops 2, så slår pcen seg av.. Så var det noen som sa jeg måtte oppdatere BIOS'et, så jeg prøvde, men jeg er litt usikker på om det er rett modell jeg har tatt eller ikke,viss jeg tar feil modeel så ville ikke pcen boote eller någe.

[COLOR="Magenta"]
Jeg har GIGABYTE-970A-UD3[/COLOR]


Here er et par bilder;


http://i.imgur.com/OeBFbLn.png f4
http://i.imgur.com/eR5GCol.png -f7 idk.


Viss jeg trykker på den som er i det siste bildet, vill den ****e opp pcen eller vil den fikse problemet?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
De fleste moderne GB-hovedkort har dualbios, og sålangt jeg kan se burde den oppdateringen du satser på fungere helt fint uansett.
Heisann, jeg har litt samme problemet, med en liten twist om at jeg faktisk gikk hen og oppdaterte bios ved bruk av samme metode som over.. Nå får jeg ikke kommet meg inn på PC'en lenger, windows bare booter hver gang den loades.

Jeg har også GIGABYTE GA-970A-UD3, og jeg brukte @BIOS for å oppdatere BIOS.. Gjorde det av samme grunn som karen over, for å kunne spille XCOM - Enemy Unknown. Hadde lest mye rundt på nettet, og det endte alltid opp med at folk konkluderte med at BIOS måtte oppdateres.

Finnes det en måte å gjenopprette BIOS på noen måte? :P
Jeg har prøvd med på å trykke DEL når jeg starter PC'en, og jeg har prøvd meg på både 'Load Fail-Safe Defaults' og 'Load optimized Defaults', men det virker fremdeles ikke. Noen råd? :P

Mvh, Truls.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Tussmann Vis innlegg
Heisann, jeg har litt samme problemet, med en liten twist om at jeg faktisk gikk hen og oppdaterte bios ved bruk av samme metode som over.. Nå får jeg ikke kommet meg inn på PC'en lenger, windows bare booter hver gang den loades.

Jeg har også GIGABYTE GA-970A-UD3, og jeg brukte @BIOS for å oppdatere BIOS.. Gjorde det av samme grunn som karen over, for å kunne spille XCOM - Enemy Unknown. Hadde lest mye rundt på nettet, og det endte alltid opp med at folk konkluderte med at BIOS måtte oppdateres.

Finnes det en måte å gjenopprette BIOS på noen måte? :P
Jeg har prøvd med på å trykke DEL når jeg starter PC'en, og jeg har prøvd meg på både 'Load Fail-Safe Defaults' og 'Load optimized Defaults', men det virker fremdeles ikke. Noen råd? :P

Mvh, Truls.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper jeg vet hvorfor.

Du har installert OS med enten AHCI eller IDE-modus på kontrolleren, du har oppdatert BIOS som har lastet default verdier, denne har nå blitt endret til en av de overnevnte som er motsatt av det du har installert windows med.

Mao, lek med verdien, se at windows booter.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg tipper jeg vet hvorfor.

Du har installert OS med enten AHCI eller IDE-modus på kontrolleren, du har oppdatert BIOS som har lastet default verdier, denne har nå blitt endret til en av de overnevnte som er motsatt av det du har installert windows med.

Mao, lek med verdien, se at windows booter.
Vis hele sitatet...
Okei, takker for super raskt svar! Jeg er dessverre en data-amøbe, og vet ikke helt hvordan jeg kan gå inn og forrandre verdien :/
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Tussmann Vis innlegg
Okei, takker for super raskt svar! Jeg er dessverre en data-amøbe, og vet ikke helt hvordan jeg kan gå inn og forrandre verdien :/
Vis hele sitatet...
står garantert forklart i manualen til hovedkortet
Er det Onchip SATA type jeg skal drive å forrandre på? Det er den eneste jeg finner med valg fra IDE og AHCI...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg kjenner ikke ditt spesifikke hovedkort og vet heller ikke hvilken eventuell kontroller du har koblet ledningen inn i, så det er ikke godt å si.
Hehe, greit nok Takker for hjelpen, men jeg tror jeg leverer den inn, så kan folk som har peiling få rote rundt med den, istedenfor meg, som ikke vet hva jeg holder på med
Så.... Jeg kjøpte pcen på komplett.
Windows 7 var installert VIA Cd fra komplett..

Så det går helt fint å bare oppdatere den, uten at pcen min ikke vil boote?

Endret:

AMD FX(tm)-8120 Eight-Core Processor
CPU speed: 3.1Ghz
Ram: 8.2gb
OS: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Video Card: AMD Radeon HD 7800 Series
Sist endret av Norskemannen; 20. januar 2013 kl. 14:53.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er umulig for oss å si, du kan støte på overnevnte problem, men det er umulig å si for de som ikke vet hvordan maskinen er installert, men relativt enkelt å fikse hvis du har PC-IQ på over 20.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er umulig for oss å si, du kan støte på overnevnte problem, men det er umulig å si for de som ikke vet hvordan maskinen er installert, men relativt enkelt å fikse hvis du har PC-IQ på over 20.
Vis hele sitatet...
Men... Hva skjer egenltig vis pcen ikke boote? Eller hva kan skje viss noe går galt? Jeg er ikke PC ekspert, det er derfor jeg spørr her.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Norskemannen Vis innlegg
Men... Hva skjer egenltig vis pcen ikke boote? Eller hva kan skje viss noe går galt? Jeg er ikke PC ekspert, det er derfor jeg spørr her.
Vis hele sitatet...
Flashen går neppe galt, men BIOS-settings resettes trolig, så skriv ned alle settings før du flasher, så vet du akkurat hva som skal være satt.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Flashen går neppe galt, men BIOS-settings resettes trolig, så skriv ned alle settings før du flasher, så vet du akkurat hva som skal være satt.
Vis hele sitatet...
Og kossen gjør jeg det? har ikke peiling på kor settingsa er lol.

Hadde vært fint om jeg kunne fått en slags tutorail på kossen jeg finner settingsa. Jeg er en nub på pc, viss du lurte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Norskemannen Vis innlegg
Og kossen gjør jeg det? har ikke peiling på kor settingsa er lol.

Hadde vært fint om jeg kunne fått en slags tutorail på kossen jeg finner settingsa. Jeg er en nub på pc, viss du lurte.
Vis hele sitatet...
Ring en venn, dette er ikke noe du forstår på tokommafemsekunder.
Eller levèr den inn til noen som har peiling hvis du absolutt skal oppdatere.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ring en venn, dette er ikke noe du forstår på tokommafemsekunder.
Eller levèr den inn til noen som har peiling hvis du absolutt skal oppdatere.
Vis hele sitatet...
Jeg må oppdatere lol, Noen sa jeg måtte oppdater BIOS tingen får å kunne spille black ops 2, For hver gang jeg trykker SPILL på black ops 2, så slår pcen seg av og på.

Er dette BIOS settings'a? [Startup]
AppName=@BIOS
ProductGUID=B2DC3F08-2EB2-49A5-AA24-15DFC8B1CB83
CompanyName=GIGABYTE
ErrorReportURL=http://www.installshield.com/isetup/ProErrorCentral.asp?ErrorCode=%d : 0x%x&ErrorInfo=%s
MediaFormat=0
LogMode=1
Resource=_Setup.dll
SmallProgress=N
SplashTime=5
CheckMD5=Y
CmdLine=
ShowPasswordDialog=N
EngineVersion=11.0.0.28844
EngineBinding=1
[Languages]
Default=0x0009
count=1
key0=0x0009