Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 534
Dersom dette har vært spurt om før, gjerne svar med en link så jeg kan lese.

Det jeg lurer på er hvordan jeg får minnepennen til å automatisk overføre filer fra minnepennen til pcen uten at man trenger å trykke på noe? Det som er greia er at jeg og noen kamerater skal overføre masse bilder av Nicolas Cage og få de til å havne på skrivebordet.

Hvordan?
Nå er det en stund siden jeg har brukt windows, men jeg tror denne prosjektet er ganske så umulig.

En måte man kan gjøre dette på er å bruke en U3 minnepen, som tillater automatisk kjøring, der man legger inn bildene i en mappe, skriver en *.bat fil og en autorun.inf fil, men hvis jeg ikkje tar helt feil, så er automatisk kjøring deaktivert på nyere windows versjoner, og hvis dette er tilfelle så vil du få opp en vindu som spørr om du vil kjøre programmet som ligger på USB-enheten eller om du vil åpne USB-enheten i filbehandleren.

Men du kan prøve med:

script.bat:

Kode

copy Bilder\*.jpg c:\%HOMEPATH%\Desktop\
autorun.inf:

Kode

open script.bat
Også legge disse filene til på USB-enheten i lag med en mappe som kalles Bilder der du lagrer bildene.

Dere windows freaks må sikkert rette litt på scriptet mitt, siden dette slettes ikkje er min sterke side, og har ingen windows maskiner tilgjengelig til å teste det på.