Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1664
Nå er det 2 år siden jeg flyttet for meg selv å ennå har jeg ikke sjekket om strømregninga mi er som den skal. Har hatt skyhøye regninger.. Delvis fordi jeg ikke har valgt noe strømleverandør ennå, latskap.. å delvis fordi jeg ikke har giddi å lest på strømmåleren min om ting stemmer.

Har hørt at det lokale E-verket vil gi deg en regning som er "sånn ca" pris på strømforbruke ditt, gjerne høyere regning enn du egentlig skulle ha hatt.

Så da lurer jeg på om det er mulighet for å få igjen disse pengene? noen som skjønner hva jeg mener å har peil? 2 år med unøyaktige regninger kan fort bli litt cash i lomma mi right?
Les av strømmåleren din og send inn! Så vil leverandøren din finne ut om de skylder deg noen penger eller kansje det er du som skylder dem? Er ikke verre enn som så.... Vet ikke om du får tilbake pengene i cash, selv fikk jeg bare fratrekk på neste strøm regning.
Sålenge du ikke bytter leverandør så vil du nok ikke få igjen noen penger, men lever inn korrekte tall og har du betalt for mye så blir dette "trukket ifra" på neste regning.

Jeg hadde skrevet feil tall på vannmåleren min og betalt altfor mye og fikk ikke vannregning på nærmere et år
Du får nok som sagt ikke cash tilbake, men du får fratrekk på neste regning. litt greit det og, mindre utgifter
Sitat av woff Vis innlegg
Men på langt nær alle har vannmåler da... Jeg har ikke vannmåler, betaler bare en fast sum i året! Så her gjelder det å bruke mest mulig for å få ned liter-prisen.. Vurderer å montere varmegjenvinning på vannkrana og 'fyre' med rennende vann ...
Vis hele sitatet...
Hva er det med folk som skal bruke mest mulig vann/andre ting bare fordi de betaler fast pris? At man sløser med egne penger/ting er en ting. Men å missbruke ressurser på den måten bare fordi det ikke koster noe mer er latterlig.
Nå var det selvsagt bare fleip da! Derfor smiletegnene! Jeg har to luft til luft varmepumper, og vaskemaskin som er under ett år gammel. Den bruker nesten ikke vann. Jeg har heller ikke noen vannkraner som drypper, da jeg VET hva det utgjør av sløsing i løpet av året! Derimot har jeg begynt å irritere meg over nærmeste grønnsaks-sjappe (drevet av nye landsmenn), der innehaver spyler fortau og bygate utenfor butikken sin hele tiden. DET er missbruk det!
Beklager forøvrig off-topic til trådstarter!
Sist endret av woff; 9. juni 2009 kl. 19:36.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Nå er det 2 år siden jeg flyttet for meg selv å ennå har jeg ikke sjekket om strømregninga mi er som den skal. Har hatt skyhøye regninger.. Delvis fordi jeg ikke har valgt noe strømleverandør ennå, latskap.. å delvis fordi jeg ikke har giddi å lest på strømmåleren min om ting stemmer.

Har hørt at det lokale E-verket vil gi deg en regning som er "sånn ca" pris på strømforbruke ditt, gjerne høyere regning enn du egentlig skulle ha hatt.

Så da lurer jeg på om det er mulighet for å få igjen disse pengene? noen som skjønner hva jeg mener å har peil? 2 år med unøyaktige regninger kan fort bli litt cash i lomma mi right?
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke leverer inn måleravlesninger vil nettselskapet ditt måtte stipulere forbruket ditt, dvs beregne ut ifra tidligere års forbruk. Siden strømforbruket til de fleste nordmenn går oppover (tross all enøk-opphausing), så er det dessverre mer sannsynlig at du skylder nettselskapet ditt penger enn motsatt. Og siden du har ligget på leveringspliktig kraft (svindyrt) disse to årene, kan det veldig fort være stygghøye summer det er snakk om også. Har hørt om folk som har fått 30-40.000 kr i baksmell i lignende situasjoner.

Du gjør uansett lurt i å levere inn målerstanden nå i løpet av sommeren, da du faktisk vil få "lav" sommerpris på strømmen, selv om den ble brukt for opp til to år siden.
Jeg gjorde det samme på forrige sted jeg bodde.Bodde der i to år uten å lese av måleren.Når jeg flyttet leste jeg av måleren og fikk en regning på over 18000!
Angret da på at jeg ikke hadde lest av tidligere å fordelt beløpet på de "vanlige" regningene