Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 10976
Ble selv tatt med 10-15 kg.
Mesteparten til BP men også ca 1kg til flash.
Jeg ble som "alle" andre kalt inn og måtte forklare meg. Jeg måtte svare på nøyaktig hva jeg bestile, hva jeg skulle lage, eventuelt om jeg skulle bestille noe mer.

Regner med at jeg slapp unna politiske ståsteder og annet siden jeg er såppas ung
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Regner med at jeg slapp unna politiske ståsteder og annet siden jeg er såppas ung
Vis hele sitatet...
Jeg var 15 år.
Sist endret av Sinken; 18. august 2012 kl. 20:11.
Jeg var 16 når PST snakket med meg. De er bare koselige å snakke med Han som snakket med meg sa at han forsto hvorfor jeg drev med pyro, men han frarådet meg å fortsette med det pga at det ikke er lovlig, men han sa også at han ikke kunne stoppe meg...

Det som stoppet meg var grinete naboer og foreldre. Blir 18 om ca et halvt år, regner med jeg starter på litt igjen da. Vurderer også å ta pyrosertifikatet, just for fun. Problemet er at det er så dyrt...

Et spørsmål: Har egentlig Norge gjort det værre for oss å importere kjemikalier? Har tollerne blitt flinkere til å stoppe pakker med kjemikalier? Virker nesten som om de heller prøver å skremme oss...
en siste ting, jeg er bare 15 kan jeg få pryl for å ha kjøpt på ebay med paypal da?

viss jeg blir inkalt til møte, skjekker de liksom bakrunen min og går på ebay, paypal og lignende?
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
en siste ting, jeg er bare 15 kan jeg få pryl for å ha kjøpt på ebay med paypal da?

viss jeg blir inkalt til møte, skjekker de liksom bakrunen min og går på ebay, paypal og lignende?
Vis hele sitatet...
Jeg kan aldri tro at de kommer til å bry seg om det nei. Du bryter kanskje retningslinjene og reglene til ebay og paypal, men norsk lov bryter du ikke.

Ellers, vil jeg ønske deg lykke til med kjøp og ny hobby
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg var 15 år.
Vis hele sitatet...
Jeg var 14 år
HÆ!? hvordan kan jeg ikke bryte norsk lov ved å kjøpe på internett når jeg er under 18? trodde det var en alders grense på netthandel? fatter'n liker ikke tanken på at pst kan komme inn i bilde så dette hadde vert fint med en forklaring på, tusen takk for alle som gidder å hjelpe meg her forresten
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
HÆ!? hvordan kan jeg ikke bryte norsk lov ved å kjøpe på internett når jeg er under 18? trodde det var en alders grense på netthandel? fatter'n liker ikke tanken på at pst kan komme inn i bilde så dette hadde vert fint med en forklaring på, tusen takk for alle som gidder å hjelpe meg her forresten
Vis hele sitatet...
Når jeg var 14 fikk jeg brev fra banken om at grunnet ønske fra mange folk fikk jeg bruke kortet mitt på nettet i alle land. Det er Visa electron(?)
ja, har visa electron. så selv om jeg er under 18 har jeg ifølge Norsk lov lov til å handle på nett?
Sist endret av knivibaguet; 19. august 2012 kl. 19:03.
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
ja, har visa electron. så selv om jeg er under 18 har jeg ifølge Norsk lov lov til å handle på nett?
Vis hele sitatet...
Jo? Hvor har du fått det fra?
da bestillte jeg 1kg med kno3 fra ebay <3 dette skal bli gøy!

fikk kortet da jeg fylte 15, er vel riktigere sagt dnb electron intro
ThaChick's Avatar
Trådstarter
46 6
Jeg har Visa electron, men kan ikke bruke det på nettet, for det står ikke noe kortnr på det
vet at mange foreldre ber banken om ikke å printe kortnr på kortet, men det ver vist ikke tilfellet når jeg gikk i banken med min mor
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
vet at mange foreldre ber banken om ikke å printe kortnr på kortet, men det ver vist ikke tilfellet når jeg gikk i banken med min mor
Vis hele sitatet...
Det er heller det at mange banker ikke gir det. Men om du spør foreldre samt banken pent så fikser det seg pent.
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som hvet om det er trygt og bestille 450 gram met potasium perchlorat og 5 m lunte
Sitat av pyrotec Vis innlegg
noen som hvet om det er trygt og bestille 450 gram met potasium perchlorat og 5 m lunte
Vis hele sitatet...
Det avhenger av hva du definerer som trygt.
Å bestille/importere kjemikalier i disse dager vil uansett medføre en viss risiko for at du havner i registeret til tollere eller PST om pakken blir undersøkt i tollen.

Kaliumperklorat er et kjemikalie man kan bruke til produksjon av farligere saker enn flashkrutt og dette vet de respektive myndighetene.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det avhenger av hva du definerer som trygt.
Å bestille/importere kjemikalier i disse dager vil uansett medføre en viss risiko for at du havner i registeret til tollere eller PST om pakken blir undersøkt i tollen.

Kaliumperklorat er et kjemikalie man kan bruke til produksjon av farligere saker enn flashkrutt og dette vet de respektive myndighetene.
Vis hele sitatet...
hvis jeg skal bestille burde jeg bestill alt jeg trenger på en gang eller burde jeg bestille lit og litt
skal blant annet bestille svovel kno3 lunte visco potasium perchlorat alu pulver magnesium parlon jern oxid kull pulver og time fuse .
Sist endret av pyrotec; 13. september 2012 kl. 16:13.
Sitat av pyrotec Vis innlegg
hvis jeg skal bestille burde jeg bestill alt jeg trenger på en gang eller burde jeg bestille lit og litt
skal blant annet bestille svovel kno3 lunte visco potasium perchlorat alu pulver magnesium parlon jern oxid kull pulver og time fuse .
Vis hele sitatet...
Det spørs hva du syntes er viktigs, få varene eller ikke havne i registeret

Jo flere pakker, jo større sjangs for at minst en blir stoppet. En stor pakke, hvis den blir stoppet mister du sansynligvis alt..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Det spørs hva du syntes er viktigs, få varene eller ikke havne i registeret

Jo flere pakker, jo større sjangs for at minst en blir stoppet. En stor pakke, hvis den blir stoppet mister du sansynligvis alt..
Vis hele sitatet...
hvis den blir stoppet hva skjer da kommer det politi på døren eller noe

?
Sitat av pyrotec Vis innlegg
hvis den blir stoppet hva skjer da kommer det politi på døren eller noe

?
Vis hele sitatet...
Ja, det har skjedd med mange av brukerne her på nFF ihvertfall.
Det har hovedsaklig vært PST som har hatt seg en rånerunde rundt i landet og fulgt opp listene over personer som hadde handlet kjemikalier over nettet.

Akkurat de kjemikaliene du nevner er ikke blant de mest suspekte å handle, men jeg ville likevel ha prøvd å dele opp forsendelsen slik at det vekker mindre mistanke.
Bestilte selv kno3,svovel,visco potasium perc og litt annet og ble kalt inn

ikke noe stress tho, snakket i 15min, så dro jeg hjem og beholdt alt
har dere noe tips hvor jeg burde bestille fra må ha lunte kjemikalier
Kan bare informere om at KCLO4 og AL har kommet i posten (for en stund siden)
nice hvor bestilte du fra
har foresten tenkt å lage sirka 5kg kno3 så snart jeg får kalium karbonaten min. har stor tilgang på kno3 og Nano3

send meg bare en pm vist du orker
▼ ... over en måned senere ... ▼
Oh herro there.. ^_^
Har et lite spørsmål... vil ANFO og/eller ANNM regnes som HE? vet det blir brukt til og fjerne stubber bl.a (ANFO altså)
ANFO og ANNM er HE ja.
Oh herro there.. ^_^
Sitat av Sinken Vis innlegg
ANFO og ANNM er HE ja.
Vis hele sitatet...
Da ligger vi langt unna det takk
Eventuelt bruke thermite?
Sist endret av qwertyfreak; 4. november 2012 kl. 19:25.
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
Da ligger vi langt unna det takk
Eventuelt bruke thermite?
Vis hele sitatet...
thermite til å brenne bort stubber
da trenger du vertfall en god del thermite
vist du skal ta en stubbe hvorfor ikke bare ta et tau rundt dan å slepe den opp med en bil eller noe
håper ikke jeg er helt på bærtur nå
Oh herro there.. ^_^
Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
thermite til å brenne bort stubber
da trenger du vertfall en god del thermite
vist du skal ta en stubbe hvorfor ikke bare ta et tau rundt dan å slepe den opp med en bil eller noe
håper ikke jeg er helt på bærtur nå
Vis hele sitatet...
så kjedlig da nei får se skulle bare gjøre litt research for og finne en eller annen snasen måte for og fjerne en 10cm i diameter stubbe Må jo ha litt morro!
vist du har flash kan du jo eventulet prøve med det
Flash. 100g burde holde. Om du søker på copper thermite på WiP, tror jeg det er en fin video av Knask(?)
Oh herro there.. ^_^
Takker! will do!
Sist endret av qwertyfreak; 5. november 2012 kl. 09:10.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Flash. 100g burde holde. Om du søker på copper thermite på WiP, tror jeg det er en fin video av Knask(?)
Vis hele sitatet...
Kan også nevne at det kommer til å smelle noe helt sykt, og muligens plage naboen, selvom de ikke bor veldig nært
Kan nevne at videoen jeg snakket om befinner seg mest sannsynlig i eksplosiv-forumet, og kan derfor ikke sees. Men med litt Youtubesøking skal det være mulig å finne den.
Koppertermitt eller copper thermite smeller greit det ja, men en simpel salutt av flashpowder smeller i min erfaring med en langt sterkere salutt.
Har testet litt med de forskjellige og her er er resulatet.

Rundt 1:10 er det copper thermite.
du kan vel sidet sånn at det kommer til å smelle så kraftig at du sikkert kommer til å føle det selv om du står inne i et hus