Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 15929
Har en gutt på 11 år som kunne tenkt seg ratt og pedaler for å spille bilspill, hovedsaklig type rally, men antar andre typer bilspill vil bli aktuelle også. P.t. er det PC det evt skal spilles på, men jeg ser for meg at det vil bli kjøpt PS4 før eller senere også, så det bør være et oppsett som kan brukes både på PC og PS4.

Så langt ser det ut som om Logitech G29 er det beste kjøpet, men synes det er veldig dyrt (type 2500). Er det noen som har forslag til annet sett med ratt og pedaler som vil fungere greit, og er solid? Må ha force feedback. Litt i tvil om det er behov for 3 pedaler eller om det holder med 2, men ser for meg at det kan være kult å kjøpe girspak etterhvert hvis det fenger, og da bør man vel ha clutch :-)

Er det evt. noen som har gjort seg erfaringer med G29, hvis det nå er slik at det ikke finnes noen annet som er kurant?
Har G29. Er vel 2-3 år gammelt. Funker fjell det om du ikke er av ekstrem sim racing typen.
Om du befinner deg på nordvestlandet så skal du få det billig om du henter.
Jeg har sete med G29 og gir. Håndbrekk finnes ikke til G29, men jeg kjøpte e-brake fra Kina, en endebryter og noen kabler og koblet det til rattet. (Må ha brekk til rally).

Veldig fornøyd med det og har inntrykket av at dette er det beste alternativet for ps4, selv om det koster litt. Husk at dette er noe som kan kjøpes brukt, da mange skaffer seg dette på impuls og fort slutter å bruke det.
Med en Cronus Zen, kan du bruke nesten hvilke som helst kontroller, ratt og pedaler osv på hvilken som helst konsoll.
Koster rundt 7-800kr og du får også muligheten til å kjøre scripts/mods om du vil også.

Så med en slik så kan du faktisk kjøpe hva som helst av ratt og pedaler, koble til og bruke på pc, ps4, xbox, wii og mere til.
G29 er nok det beste kjøpet for deg og guttungen. Eventuelt kan du se på finn, har sett nesten nye G29 helt ned i 2000. Godt brukte har jeg sett så lavt som 1500.

3 pedaler er et must hvis det er til simulatorkjøring, da du kan bruke en girspak i tillegg. Er kinkig å kjøre rally på et greit nivå uten en clutch i tillegg. Drifting er jo sikkert noe han har lyst til å prøve etterhvert.

Etter min mening, så er G29/G920 det billigste rattet man kan kjøpe og fortsatt ha en god opplevelse.
Trådstarter
Takk for innspill. Ser ut til at vi sterkt må vurdere å legge i noen lapper på G29 da. Det ligger jo noen slike ute på finn, men jeg synes 2000 er mye for et brukt et, når et nytt koster fra ca 2400 og oppover. I tillegg kommer frakt (ved kjøp på finn), så da er man straks oppe i nypris uansett. (og nei: jeg bor ikke på nordvestlandet :-)) Det må sikkert bli et nytt G29 da tenker jeg. Så var det bare å finne et kurant bilspill...
Vil påstå G29 er verdt det da. Dirt serien kan jeg anbefale.