Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 13479
Hypotetisk, hvis jeg lager en film også har jeg to eller 3 klipp med drone, også bruke jeg den til å reklamere meg selv commercial. Vil jeg få problemer vedrørende det? Jeg filmet ikke filmen kommersielt men bruker filmen kommersielt.

Har ikke drone lappen
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Jeg filmet ikke filmen kommersielt men bruker filmen kommersielt.
Vis hele sitatet...
No such thing. Skal du bruke materialet som kommer ut av dronen i kommersiell sammenheng, så er det kommersiell operasjon.

Opererer du dronen for på en aller annen måte tjene på det, stilles det krav til at du har nødvendig kompetanse for dette.
Vis hele sitatet...
- Luftfarstilysnet

Det betyr at du ikke har lov til å gjøre dette.

Kommer du til å havne i trøbbel? Nei. Ingen kommer til å stille spørsmål, ingen kommer til å etterforske. Og hvis det skulle skje - bare si at noen andre, fortrinnsvis noen med RO1 eller høyere, fløy dronen.

On a side note, så høres det litt rart ut å skulle lage en reklamefilm for seg selv, som inneholder droneklipp som du da strengt tatt ikke har lov til å spille inn for potensielle kunder. Det å deklarere for RO1 er kostnadsfritt og veldig enkelt, så det kan du jo bare få gjort unna på nettet med en gang.