Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 21893
Nok en fotokonkurranse, denne gange er tema dyr, være seg kjæledyr eller ville dyr, små eller store.
Som tidligere står man fritt til å tolke oppgaven som man selv vil, og eneste kravet er at man har tatt bildet selv.
Om bildet er nytt eller gammelt er ikke så viktig, men si gjerne litt om bildet ditt og eventuelt noe om hva du du har brukt, f.eks. type kamera/mobil og eventuelt hva slags objektiv.

Tatt med Canon 70D og Tamron 150-600mm objektiv.

Bildet er tatt for snart ett år siden i Langedrag naturpark av en gaupeunge som ble født 2-3 måneder tidligere.

Bruk gjerne immagr for å laste opp bilder, marker og kopier BB-koden og lim inn i innlegget for klikkbart bilde:


Vinneren av konkurransen er den som har fått flest KP når konkurransen avsluttes.
Har du forslag til tema til kommende konkurranser, post i tråden eller send til meg på PM.
Sist endret av Veggen; 1. juli 2019 kl. 01:20.
Min samboer er odelsjente på en gård som driver med blant annet sau. Dette bildet er fra våren 2018. Vi var ute for å flytte på saueflokken, hvor dette lammet diltet etter med moren tett på.

Bildet tatt med Sony a6000 med Sony 70-300mm f/4,5-5,6 G objektiv
300mm (=450mm fullformat)
f/5.6
1/500 sek.
ISO-100

Slenger meg på med et bilde av en gresshoppe.

ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Bilde tatt i slutten av juni 2019

Bilde tittel: "sommeridyll med sommerfugle"

Bilde er tatt med Iphone X
Dimensjoner : 3024 x 4032
Bildeinnstillinger: 1/2500 sek. f/2,4 6 mm
ISO- 16

Som dere sikkert ser så satt sommerfugle seg på hode på statue der det var en sommerfugle

Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Som dere sikkert ser så satt sommerfugle seg på hode på statue der det var en sommerfugle
Vis hele sitatet...
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke så sommerfuglen før jeg leste teksten, den sitter jo så fint plassert på hodet at ved første øyekast ser det ut som det bare er pynt på hodet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sist endret av Veggen; 4. juli 2019 kl. 20:56. Grunn: Snudde bildet
Sist endret av zepzozo; 4. juli 2019 kl. 20:09.
Skutt på auto med mobilen samsung s7 og "redigert" i AirMagic
Uheldigvis tatt gjennom bilvinduet Kona turte ikke sveive ned vinduet

Sist endret av Gloss; 5. juli 2019 kl. 17:04.
Katta mi er veldig glad i ulltøfla mine
"spammer" ned tråden her, men mitt siste bidrag for denne gang

Har du tatt bildene dine selv, eller har du lånt andre?


Dyret er en Groenendael

Tatt med mobilen. ISO 50, 1/726s, f 1.8
Burde det ikke være ett bilde fra hver
Sist endret av Gloss; 5. juli 2019 kl. 20:57.
Sitat av LadyPink Vis innlegg
Har du tatt bildene dine selv, eller har du lånt andre?
Vis hele sitatet...
Regner med denne var til meg? Nei, jeg har tatt de selv. Med ett Nikon D5100 i Givskud Zoo, Danmark.

Ser kanskje ut som jeg har vært på den safarien, men dengang ei
Sist endret av Jens1; 5. juli 2019 kl. 21:08.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er et objektivt(snrk) shitty bilde, men jeg føler jeg hadde vært "remiss" hvis jeg ikke postet minst ett bilde av en rød panda.



Tror mobilen jeg hadde på den tiden var HTC 10, og det er overveldende lite sannsynlig at jeg brukte noe annet enn standardinnstillinger. Rødpandaer er dessuten noen jævla divaer og ville ikke vise seg frem for fem øre.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Gloss Vis innlegg
Burde det ikke være ett bilde fra hver
Vis hele sitatet...
Det har så langt ikke blitt satt noen regel om at det kun er lov å poste et bildet, det vil uansett være bildet med flest kp som blir vinner bildet, ikke antall kp sammenlagt. Så enn så lenge ser jeg ingen grunn til endre på dette, og jeg har troen på at folk klarer å moderere seg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tråden har for mykje ryggrad!

Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Slenger meg på med et bilde av en gresshoppe.

Vis hele sitatet...
Det er vell et insekt? Og ikke dyr. Bryter jeg reglene om jeg gir deg KP allkavell?

Vell jeg er en rebell så du skal få hehe
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Det er vell et insekt? Og ikke dyr.
Vis hele sitatet...
Insekt er da vitterlig dyr!

Fikk besøk av to lekene ørner tidligere i år.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Insekt er da vitterlig dyr!
Vis hele sitatet...
Trodde det var separert fra hverandre. Trodde det het dyr og innsekter.

Men der kan man bare se. Utrolig mye man tror man veit, men som man ikke veit.

Heldigvis er det gøy å lære


Bildet er tatt med mobil kamera, hunden er en Boerboel.
Sist endret av Veggen; 6. juli 2019 kl. 16:16. Grunn: Snudde bildet
Kjørte forbi masse høylandsfe, men hadde ikke med meg kamera. Høylandsfe er så stilig, så jeg måtte tilbake her med kamera noen dager senere.

Noen ganger kan selv matfatet være farlig.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar


Fra Kafue National Park i Zambia, mars 2018
Sist endret av Kålroten; 7. juli 2019 kl. 16:36.
Sitat av *pi Vis innlegg
Insekt er da vitterlig dyr!
Vis hele sitatet...
Vi sier gjerne dyr, insekter og mennesker, men alle er dyr


Den hadde dessverre blitt påkjørt veldig nylig og hadde fremdeles puls da vi fant den. Jeg flyttet den ut av veien for å unngå at den ble flat. R.I.P.
Sist endret av Pope; 7. juli 2019 kl. 17:55.
Sitat av Pope Vis innlegg


Den hadde dessverre blitt påkjørt veldig nylig og hadde fremdeles puls da vi fant den. Jeg flyttet den ut av veien for å unngå at den ble flat. R.I.P.
Vis hele sitatet...
Lot du/dere den bare ligge liksom? Er usikker selv på hva jeg hadde gjort.

Jeg skjønner at folk liker å jakte og slikt, men det er ikke noe for meg, enda i hvert fall. Klarer ikke å se noe glede i å skyte på dyr når det liksom ikke trengs.

Det var en svale som hadde forvillet seg inn i ventilasjonen til besteforeldra mine en gang. Når bestemor skulle steke noe og slo på vifta så kom det helt merkelige lyder. Fjernet filteret og slikt så vi kunne se hva det var og da datt fuglen rett oppi panna.

Jeg fikk beskjed om å gå ut og kaste den, men når jeg kom ut så oppdaget jeg at den fortsatt var i live, enda så skamfert den var. Jeg måtte tråkke på den. Det var ikke noe kult, men jeg måtte jo liksom bare..

Sliter med å se dyr som lider.



Her er et bilde til av den Sør-Afrikanske mastiffen. Tatt med mobil kamera i portrettmodus.
Sist endret av Taxidriver; 7. juli 2019 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kom nettop hjem fra 1 uke i Skottland. Talisker 10y tok jomfruhinna mi, besøk til destilleriet har stått høyt på lista siden da. For et land, kjørte rundt på Isle of Skye da jeg skuet denne lille flokken med høylandsfe, lot kameraet ligge igjen hjemme (når jeg skal slappe av gjør jeg dette så det ikke skal bli så mye mas med å få masse gode bilder, heller nyte stedet der og da) - så ble et mobilbilde. Jeg er såpass fan av denne rasen at print på plate er bestillt og på vei i posten

Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Butchern Vis innlegg
Kom nettop hjem fra 1 uke i Skottland. Talisker 10y tok jomfruhinna mi, besøk til destilleriet har stått høyt på lista siden da. For et land, kjørte rundt på Isle of Skye da jeg skuet denne lille flokken med høylandsfe, lot kameraet ligge igjen hjemme (når jeg skal slappe av gjør jeg dette så det ikke skal bli så mye mas med å få masse gode bilder, heller nyte stedet der og da) - så ble et mobilbilde. Jeg er såpass fan av denne rasen at print på plate er bestillt og på vei i posten

Vis hele sitatet...
Print på på plate, som i aluminium?
Hvilken størrelse?
Hva slags telefon har du tatt bildet med, og har du etterbehandlet det, og i så fall med hva?
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Print på på plate, som i aluminium?
Hvilken størrelse?
Hva slags telefon har du tatt bildet med, og har du etterbehandlet det, og i så fall med hva?
Vis hele sitatet...
Yes, aluminium. 60x90cm, skal henges på et sted hvor det er unaturlig å tett opptil, så tror det kommer til å gå bra. Galaxy S9.

Svart/hvit-konvertering i lightroom, la også til en del hvitt i de mørke områdene da jeg er litt fan av matte prints. La også til litt lens blur i for- og bakgrunn i photoshop.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Tror det kan bli tøft, og er enig i at det er fint med matte prints, blir noe helt når overflaten på printen er helt matt, gjerne også med litt struktur. Imponerende hvor bra mobilbilder blir om dagen, men har jo litt å si hvordan bildet blir tatt også da.
Liker veldig godt hvordan bakgrunnen i bildet er såpass uskarp, ser nesten 3D ut, kan minne litt om effekten man får ved tilt shift.

*helt annet når...
Sist endret av Veggen; 8. juli 2019 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vanskelig å ilke upvote alle men, da får vi ingen vinner
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Da er det på høy tid å avslutte konkurransen. Veldig moro at det var såpass mange som valgte å delte denne gangen.

Gratulerer til vidarlo med månedens vinnerbilde!

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bare å gratulere sjefen da.