Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 10882
Noen som har noen erfaringer/anbefalinger på et speilreflekskamera (helst i underkant av 10.000,-) som kan brukes til filming? Burde helst kunne filme 60fps i 1080p for å kunne lage nogenlunde greie slowmo-scener. Forslag til gimbal tas også imot med stor takk. Tenker å lage kortfilmer med litt mer cinematic-look

Det forslaget jeg har kommet opp med selv nå er Canon EOS 77D med 18-55, og Zhiyun Crane 2 gimbal, men jeg er bare på nybegynnerstadiet her, så ikke skyt meg om det er helt feil tenkt.
Hei.

Driver med film produksjon og kan trygt anbefale deg Zhiyun Crane 2. En lett og sterk gimbal med 18t batteri levetid, den holder deg gående gjennom en shoot. Av kamera vil jeg anbefale deg Sony sin alpha serie, til din prisklasse burde du gå brukt marked og se på fullformat kamera. Feks A7S mark 2 ect.. Canon speilrefleks anbefaler jeg ikke av flere årsaker, de henger etter i film, men hvis du ønsker canon merke da må du ut med titalls tusen feks canon c200/300 til ca 70 - 100k

Min anbefaling er og ta en titt på Sony Alpha serien! Perfekt til nybegynnere / middels / pro
Sist endret av Mentaltsvak101; 2. februar 2020 kl. 11:36.
Tusen takk for godt og utfyllende svar!