Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 11832
Ser etter en enkel måte og lage time laps fra bilturer.
Til nå har jeg brukt Gopro og pc men er tungvint og stoppe for og bytte minnekort og så overføre til pc og gjenta.^ Kan kjøpe ett stort kort men da må jeg også kjøpe ny gopro da mitt tar max 64gb. og er ikke sikker 265gb er nok. som er max på den nyeste.

Kjøreturene er lange gjerne 8timer++. Det enkleste hadde vært og kunne lagre direkte på pc fra gopro, men har ikke funnet ut noen måte og gjøre det på.

Noen som har noen gode tips eller en løsning?
Med mobiltelefon. Lagre bildene i skyen.
Antar du lagrer video i dag og så skrur opp hastigheten så det blir timelapse. Det i seg selv er helt utrolig unødvendig og sløsing.
Hvis du heller tar stillbilder (noe GoPro, Sony ActionCam og dSLR's støtter native) hver x sekund/minutt så vil et minnekort på 64 GB kunne ta stillbilder iløpet av bilturer som tar mange år..

Med andre ord, ta stillbilder og bruk ffmpeg eller ligende til å lage en timelapse video av dette. Ved å lagre stillbilder så kan du også få mye bedre bilder (og dermed til slutt video) enn du får ved å bruke kameraet i videomodus (som regel lavere oppløsninger enn stillbilder)..