Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 13047
God kveld freaks. Tenkte nå at i disse tider at jeg skulle ha meg ett systemkamera. Har tenkt at det er greiest da jeg kan ta det med meg på tur og jobb når jeg reiser ut på havet.
Har tatt ut 2 kandidater som frister det ene er
Sony A6000 og
Canon EOS M50

Har gjort litt research og har sitt at en del folk fortsatt anbefaler sony sitt kamera selv om det er 4 år gammelt, så er det fortsatt ett bra kamera.
Mesteparten av bildene vil nok finne veien til instagram, men har forstått det slik at begge to har muligheten for å sende til telefon via bluetooth(?) Og nfc.
Noen pros and cons her ? Som dere ser har jeg ikke valgt noen "dyre" kamerar, men heller noe som er rimelig i pris.
har Sony alfa5000 selv, liten råtass
ser ikke for meg at 6000 skulle være no dårlige

https://www.flickr.com/photos/139516232@N08/
Sist endret av Gloss; 28. juni 2019 kl. 21:00.
Hadde a6000 før oppgradering til A7III. Var veldig fornøyd med det. Det har ikke mikrofon-inngang, så det er ikke særlig til videokamera, men til kun stillbilder er det supert. Sony sender til telefon med appen imaging edge mobile (tidligere sony playmemories) via Wifi. Kamera kan også fjernutløses gjennom denne appen.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Noen som har kjennskap til
Panasonic Lumix GX80?
Kan nevne at jeg også har Sony A6000 og er strålende fornøyd. Menyene er litt dritt, men noe man blir vant til. Bildekvaliteten er topp, og det gratis medfølgende Capture One-programmet er veldig fint til å prosessere bildene, ingen erstatning for photoshop, kun RAW-behandling.

Finnes også en hel haug av både offisielle- og tredjeparts-objektiv som fungerer veldig bra. I tillegg kan man bruke en god del eldre objektiv med en konverter, men da mister man f.eks. autofokus og får ingen info i bildene om hvilke innstillinger som var brukt.