Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 14738
Vi fortsetter med fotokonkurranse og jeg vil igjen takk ExcludedBug for gode forslag til tema, som denne gange er: Gatebilder.
Reglene for konkurranse blir som tidligere og eneste kravet til bildet, er at man har tatt bildet selv.
Man står fritt til å tolke oppgaven som man vil, og bildet som mottar flest KP vil bli kåret som vinner.
Bilder kan postes gjennom hele konkurransen, men det vil naturlig nok være en fordel å poste bildet så tidlig som mulig.
Det er veldig fint om man sier litt om bildet, men ikke et krav.

For opplasting av bilder, bruk imma.gr, marker og kopier BB-koden som du finner under teksten «BB-kode for forumer» (se bilde om du ikke finner BB-koden), og lim inn i innlegget for å få et klikkbart bilde.



Vinneren vil bli kåret i slutten av måneden.
Forslag til tema for ny konkurranse kan postes i tråden, eventuelt sendes til meg på PM.
Sist endret av Veggen; 8. juni 2019 kl. 02:25. Grunn: La in lenke til imma.gr
Fra en gate i Buda Castle
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Jeg har foreløpig bare et gammelt "arkivbilde" jeg tok på Lørenskog i september 2015, etter et noe kraftig regnvær kombinert med en relativt fuktig sensommer/tidlig høst (iirc).

Sist endret av Veggen; 7. juni 2019 kl. 18:07.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg har foreløpig bare et gammelt "arkivbilde" jeg tok på Lørenskog i september 2015, etter et noe kraftig regnvær kombinert med en relativt fuktig sensommer/tidlig høst (iirc).

Vis hele sitatet...
Dette er jernbaneundergangen ved Lørenskog stasjon, som stadig blir overflømmet. Bildet er tatt sydover.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Dette er jernbaneundergangen ved Lørenskog stasjon, som stadig blir overflømmet. Bildet er tatt sydover.
Vis hele sitatet...
Jeg husker godt hvor bildet er tatt og vet at det ofte er problemer med oversvømmelse der, men var litt usikker på værforholdene i forkant av oversvømmelsen, men husker at det regnet ganske kraftig dagen før, men er usikker på om det var dette alene som var årsaken (sett bort i fra underdimensjonert/dårlig konstruert vannavløp). Mener å huske at det hadde vært en periode med ganske mye nedbør.

Og kan også legge til at det var store deler av Lørenskog Fjellhamar området som var berørt, ikke bare jernbaneundergangen, det var flom. (Artikkel om flommen i VG)
Sist endret av Veggen; 7. juni 2019 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Var ute en tur tidligere i dag og tok noen bilder, tok dette i Sagveien:


Bare en uke igjen nå, på tide å poste bilder folkens.
Har et par bilder jeg vil bidra med. Jeg hadde ønsket å få dra ut å ta nye til temaet, men tiden strakk visst ikke til.



Hadde også planer om å ta noen ferske bilder til denne konkurransen, men slik ble det ikke


Jeg er sjeldent i Oslo, men ble en jobbtur for en måned siden


Portugal 2016

Fant enda et gatebilde i arkivet


Freaken på gata utenfor vikingskipet i 2012
Sist endret av GreenRay; 29. juni 2019 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Bare så vidt over 2 timer igjen nå, håper det blir litt flere bidrag i neste konkurranse, men i mellomtiden legger jeg med et bilde til som jeg tok til konkurransen sist jeg var i Oslo.
I see you...
NAPse's Avatar
Mellom gatene i Havana.


De to som sitter på hustaket bodde i små brakker jeg antar de hadde laget selv oppå hustakene. De bodde på hvert sitt hustak, men kunne gå over til hverandre. Han til høyere viste stolt frem fuglene sine, og man kan muliggens skimte et fuglebur i bakgrunnen der.

Dette er nok bland de mest interesante utsiktene jeg noen gang har sett på ferie, bare synd det ble tatt med mobilkamera.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av NAPse Vis innlegg
Mellom gatene i Havana.


De to som sitter på hustaket bodde i små brakker jeg antar de hadde laget selv oppå hustakene. De bodde på hvert sitt hustak, men kunne gå over til hverandre. Han til høyere viste stolt frem fuglene sine, og man kan muliggens skimte et fuglebur i bakgrunnen der.

Dette er nok bland de mest interesante utsiktene jeg noen gang har sett på ferie, bare synd det ble tatt med mobilkamera.
Vis hele sitatet...
Til å være et snapshot med mobilen synes jeg det er veldig bra og interessant, synes også at det er veldig positivt at du forteller litt om bildet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da er det nok en gang ExcludedBug som stikker avgårde med seieren, tett etterfulgt av GreenRay.
Gratulerer med seieren!
Sist endret av Veggen; 1. juli 2019 kl. 01:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg har foreløpig bare et gammelt "arkivbilde" jeg tok på Lørenskog i september 2015, etter et noe kraftig regnvær kombinert med en relativt fuktig sensommer/tidlig høst (iirc).

Vis hele sitatet...
Det ser ut som om du har tatt bilde fra en stolpe. Stemmer det? Hvordan kom du isåfall deg opp dit? Har du stolpesko eller fant du en annen teknikk?
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det ser ut som om du har tatt bilde fra en stolpe. Stemmer det? Hvordan kom du isåfall deg opp dit? Har du stolpesko eller fant du en annen teknikk?
Vis hele sitatet...
Jeg står på en gangbro, så ingen stolpesko involvert.