Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2227
Hei, jeg ønsker å lage en såkalt "bumpkey" men er helt ny i det, trenger noen tips! Og vil de passe til alle låser eller er det forskjell på låsene om den vil passe?
Vil ikke passe alle låser, nøkkelen å låsen må passe overens. Det du gjør er å lage en nøkkel til en bestemt lås type (evt om noen typer kan passe med samme kan jeg ikke uttale meg om).
Men flertallet av feks huslåser ofte av enten assa eller trioving. Så kommer det også ann på antall pins i låsen, mener å huske det er ganske vanlig med 6 eller 7.

Lett ting å starte med er å kjøpe noen hengelåser, evt få med ekstra nøkkler så kan du file ned emnene for så å lage bumpkeys av de. Hengelåser er ofte ganske enkle låser å krever ikke sinnsyk presisjon etter min erfaring hvertfall.

Men når dette er sagt så er jeg på ingen måte en ekspert på det her, så en tråd for noen år siden og syntes det var spennende. Bumpet x antall hengelåser hjemme for å teste det og 1 stk trioving dørlås.

Søk litt på nettet og youtube å få litt forståelse for det.

Lykke til