Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5539
Heisann. Fikk nettopp en litt interessant telefon fra Homeet. De tilbydde meg 70mbps/20 opplasting

Heisann. Fikk nettopp en litt interessant telefon fra HomeNet. De tilbydde meg 70mbps/20 opplasting for 408 kroner per måned. Bindingstid i 12 måneder selvfølgelig. Men en 14 dagers angrefrist.

Jeg har gogglet såvidt og første inntrykket er veldig dårlig med forferdelige advarsler og extra gebyrer osv.

Saken er jo at dette er et veldig bra tilbud. Betaler 100kr mindre i måneden. Nå har jeg et abonnement med Telenor. 30 eller 35mbps/10mbps opplasting. HomeNet vil altså gi meg det beste mulige fibernettet tilgjengelig for min linje. Det går på samme linje som Telenor. Så alt jeg trenger å gjøre er å få ruteren, som jeg må betale 120kr i porto for.

Altså.. Jeg vet ikke om jeg tørr å signere en avtale med de. Noen som har gode eller dårlige erfaringer med de?

Jeg ba han ringe meg opp om noen dager slik at jeg kan få litt betenkningstid. Ærlig talt trenger jeg ikke høyere hastighet. Men det er et veldig sterkt fibernett for mindre enn det jeg betaler nå. Det aller viktigste for meg er at jeg opplever som minst mulig downtime... Det er det verste som finnes og om dette blir et problem hos de, da har jeg altså fått en dårlig deal.

HJELP!

PS kan slette det første innlegget, jeg tastet enter by mistake.
Sist endret av ZionRoad; 3. februar 2017 kl. 17:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ingen erfaring med Homenet. Men er du sikker på at dette er snakk om fiber?

Trodde typisk sett at fiber ga deg synkron hastighet og at en 70/20 linje skal være høyeste hastighet var også ganske lavt. Selv sitter jeg på 300/300 fiberlinje. Dette er jo ganske essensielt mtp. om du får det du betaler for. Om det er ADSL linje så er jo som regel oppgitt hastighet bare teoretisk og forutsetter at linjene inn til deg er av god kvalitet, noe de ofte ikke er. Så da er det ikke sikkert at du ender opp med noe raskere produkt.
Ser ut som at de fleste har gode erfaringer uavhengig av om det er fiber eller ADSL på diskusjon.no
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Ja dette er en av mine største bekymring, at jeg etterhvert må innse at jeg har bundet meg til et internet som er mye dårligere. Ifølge han jeg snakket med var det fibernett, tror til og med at han sa det var det høyeste mulig i mitt borettslag . Sist jeg hadde fibernett var det 100mbps hastighet i huset til mine foreldre.

Vær så snill og svar om du har erfaring med HomeNet
Har bare hatt de som ADSL-leverandør, men ikke noe å utsette på de der i alle fall.
Jeg har homenet. Første gang var for 3-4 år siden og hadde veldig ustabil linje og byttet isp.
Gikk over til homenet igjen for ett halvt år siden og har ikke hatt noe problemer med linja denne gangen.
Vær obs på at de ofte setter sperrer på linjene, i mitt tilfelle var den strupet til 27mbit.
Jeg har ett abb. som er "opptil 50mbit ned og 10 opp", og jeg tok kontakt med kundeservice som sa at dette var fordi linjen kunne bli ustabil over dette men de startet en test.
Først med 60mbit som ble ustabilt, 50mbit gav samme resultat men når vi havnet på 40 var det ingen problem så nå har jeg stabilt 40/10 med 15ms ping på speedtest.net.

Jeg synes kundeservicen på chat er bra og de svarer kjapt.
Det virker som at folkene på teknisk har faktiske datakunnskaper og ikke bare leser fra ett manus.

Har forresten vdsl.
Sist endret av Cybergasm; 3. februar 2017 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Høres ut som mye tull slik jeg ser det...
Nja, kan hende de har oppgradert hardware siden sist jeg hadde de og at sperren lå inne i systemet fra forrige gang jeg hadde de. Det løste seg hvertfall kjapt ved første henvendelse.
Og hverken telenor eller nextgentel kunne levere mer enn 40/10 her så den hastigheten jeg har nå er nok det linja mi klarer å levere.
Jeg hadde get (hybrid coax/fiber) mellom homenet byttene og det var helt forferdelig, grei hastighet men en forferdelig høy ping på ettermiddag/kveldstid.
Homenet er flott. De har flink teknisk support som faktisk har peiling, så om du får problemer, så kan de hjelpe.