Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1117
Jeg har begynt å slippe opp for plass i det siste, og har begynt å snuse på mer lagringsplass.
Jeg har funnet en harddisk som hos billigste leverandør koster 610,- pluss frakt i norge(fra 121 NOK inkl. MVA.),
Disken jeg ser på, er "Hitachi Deskstar 7K1000.B 1 TB SATA" uten kabler eller kabinett, siden jeg ikke trenger dette da jeg har det fra før...

Info fra Hardware.no
Info fra Billigste leverandør

Noen her på forumet som har sett billigere harddisk?
hvorfor ikke bruke en hundrelapp mer på en skikkelig samsung spinpoint?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av MoFo Vis innlegg
hvorfor ikke bruke en hundrelapp mer på en skikkelig samsung spinpoint?
Vis hele sitatet...
hvorfor er en samsung spinpoint mer skikkelig enn en hitachi deskstar?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
hvorfor er en samsung spinpoint mer skikkelig enn en hitachi deskstar?
Vis hele sitatet...
Du er kanskje for ung for å huske det, men etter de forferdelige IBM Deathstar-diskene i sin tid holder de fleste folk som ikke må ha Hitatchi seg unna det.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Tillegg: Om det finnes billigere harddisker utenfor norge, hyl ut!

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du er kanskje for ung for å huske det, men etter de forferdelige IBM Deathstar-diskene i sin tid holder de fleste folk som ikke må ha Hitatchi seg unna det.
Vis hele sitatet...
Alright, så Hitatchi har kanskje et dårlig rykte fra tilbake i tid, men jeg har sett på annmeldelser av denne disken som gir den jevnt over "god" kritikk.
Det holder for meg.

testseek.com - Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB SATA300 HDT721010SLA360

pcworld.com - Hitachi Deskstar 7K1000.B (HDT721010SLA360)
Sist endret av Turbolego; 14. juni 2009 kl. 22:56.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du er kanskje for ung for å huske det [...]
Vis hele sitatet...
Hei, tiden går framover
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av loathsome Vis innlegg
Hei, tiden går framover
Vis hele sitatet...
Det er sant.

Men brent barn skriker, og skriker enda mer når det springer rundt i fyr og flamme.
har lest mange steder at folk bytter f.eks fra IBM diskene til samsung, de merker de er kaldere og raskere for å nevne noe. har også hatt flere samsung disker kjørende nesten for fullt 24/7 i mange år, og hører enda ikke noe brumming, tikking osv. hvis du allerede skal kjøpe ny disk, bruk 1-200 kr mer og få noe der de aller fleste er veldig fornøyd. har selv 11 samsunger og vil aldri bytte.
http://www.prisguide.no/product.php?productId=78742
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av MoFo Vis innlegg
har lest mange steder at folk bytter f.eks fra IBM diskene til samsung, de merker de er kaldere og raskere for å nevne noe. har også hatt flere samsung disker kjørende nesten for fullt 24/7 i mange år, og hører enda ikke noe brumming, tikking osv. hvis du allerede skal kjøpe ny disk, bruk 1-200 kr mer og få noe der de aller fleste er veldig fornøyd. har selv 11 samsunger og vil aldri bytte.
http://www.prisguide.no/product.php?productId=78742
Vis hele sitatet...
Har selv hatt bare samsung de siste 5 årene, hører enda ikke at diskene jobber.

100,- er uansett så lite penger i forskjell at det er verdt det i haugevis.
Sist endret av AtXbYeA; 14. juni 2009 kl. 23:06.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har selv hatt bare samsung de siste 5 årene, hører enda ikke at diskene jobber.

100,- er uansett så lite penger i forskjell at det er verdt det i haugevis.
Vis hele sitatet...
før kjøpte jeg mye WD og seagate (IDE) og de bråkte mye fort. når jeg gikk over til s-ata, fikk en venn meg over på samsung og er glad for det. de tre 320 gb samsungene jeg kjøpte da i 2003 elns kjører enda like bra enda etter kanskje 90% oppetid, kun vært nede på vei til TG bl.a
Har en mybook som jeg er utrolig førnøyd med, litt stor kanskje, men ikke problematisk.
Ga 1200 på komplett
Sist endret av otimate; 14. juni 2009 kl. 23:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av MoFo Vis innlegg
har lest mange steder at folk bytter f.eks fra IBM diskene til samsung, de merker de er kaldere og raskere for å nevne noe. har også hatt flere samsung disker kjørende nesten for fullt 24/7 i mange år, og hører enda ikke noe brumming, tikking osv. hvis du allerede skal kjøpe ny disk, bruk 1-200 kr mer og få noe der de aller fleste er veldig fornøyd. har selv 11 samsunger og vil aldri bytte.
http://www.prisguide.no/product.php?productId=78742
Vis hele sitatet...
Disken er kjøpt, takker for hjelpen.
Fikk den fra Amentio for 815 spenn innkludert frakt, ca. en hundrings mer enn disken jeg først hadde sett meg ut etter, men det er nok værd det.

Men så kommer det til eventuell kjøling....
Jeg har sett på denne boksen fra dealextreme som innkluderer en stor vifte: 3.5-inch USB2.0 SATA+IDE Portable HDD Enclosure Silver

Trenger jeg kjøling til denne disken, eller holder det med comboen:

Anti-Shock Silicone Protective Case with Ventilation for 3.5" HDD Hard Disk Drives + USB SATA/IDE Cable Set

Takker igjen for hjelp.
Tips, kan garantere deg 90% at viften bråker
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av fomox Vis innlegg
Tips, kan garantere deg 90% at viften bråker
Vis hele sitatet...
Tviler jeg ikke på, men dersom denne disken trenger kjøling, så kan jeg godt offre litt støy for hærligheten.

Noen som veit om denne disken trenger kjøling?
Hvis ikke, blir det silikon-kabinett til 30 spenn.