Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2002
Etter å ha brukt imovane litt oftere enn planlagt de siste månedene, tenkte jeg det var på tide med en pause. Får ikke den samme godfølelsen av dem som jeg gjorde i begynnelsen, i tillegg til at jeg ikke ønsker å være avhengig av dette medikamentet lengre.

Har rivotril og sobril tilgjengelig, som en slags nødløsning i situasjoner hvor jeg gjerne hadde tydd til imovane. Nå er det riktignok noen måneder siden jeg brukte rivotril mer eller mindre fast (noen ganger i uken), slik at en halv rivotril er nok til å "slå meg ut" ved at jeg enten sovner kort tid etter inntak, eller holder på å sovne. Sobril gjør vel akkurat samme nytten. Ingen fare for avhengighet med andre ord, da de ikke gir meg noe som helst rus eller effekt som jeg er ute etter.

Så til spørsmålet mitt; hvor mange dager/uker/måneder må jeg gå uten imovane, for å nullstille toleransen? Noen med erfaringer? Takk for svar!
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror svaret her er litt individuelt. Det kommer nok også ann på hvor innspist du er. Har effekten blitt noe redusert, eller helt borte. Når jeg har merka at jeg bare blir søvnig av imovane, når jeg søker andre opplevelser på den legger jeg den vekk i noen uker.. 1-2 uker kan være nok for meg. Synes toleransen på sobril tar mye mye lengere tid sånnsett
▼ ... noen måneder senere ... ▼
2-3 uker hos meg. Sobril tar veldig mye lengere tid hos meg. Vet ikke egentlig om jeg noen gang kommer dit, slik det var første gang jeg prøvde det. Imovane derimot, trenger bare noen uker på hylla. Men som han over sier er det nok individuelt og kommer litt ann på
Imovane har krysstoleranse med alle benzoer, så om toleransen din skal gå ned så nytter det ikke legge Imovane på hylla når man spiser benzoer istede.
Jeg har gjort dette flere hundre ganger i løpet av mitt liv. Det som fungerer best er tydeligvis å knaske noe ikke-avhengighetsskapende for å få sove isteden. Til det bruker jeg 25 mg Seroquel. Seroquel slår meg ut som bare faen....

For noen år siden da jeg var på en avrusningsklinikk, det heter mestringshusene.no.

Der fikk jeg utdelt 200 mg på morgenen, 200 mg til lunsj, 200 mg til kvelds.

Og de forventet at jeg holdt meg våken, og var med på gruppesamtaler, forelesninger og sånt. Hærrrrregud, så mye kommer jeg aldri til å ta igjen. Huff.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått på imovane 7.5mg pluss 3 melatonin i 7år. Funker fremdeles bra mot søvn.
Anonym bruker
"Vennlig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ved noen anledninger dyttet i meg 5 imovane før jeg skal legge meg, bare for å få den gode følelsen det snakkes om her. Da må du selvsagt være alene og ikke prøve å skrive til noen eller ringe til noen, da tror de du er fullstendig ute å kjøre.
Jeg tar normalt 15mg for innsovning. Venter jeg 3 uker uten får jeg fortsatt lite til ingen virkning av 7.5mg og går rett på 15mg igjen. Går jeg lenge med 15mg har jeg noen ganger måttet øke til 22.5.
Det hjelper nok heller ikke på tolleransen om tar 5 imovane (37.5mg) 2 kvelder i mnd.
Trådstarter
Hei! Trådstarter her.
Siste to ukene har jeg forsøkt å bruke alternative ting (sub, rivo, xanor), samtidig som jeg har tatt en pause fra imovane - men det har ikke hjulpet.

Må opp i 6-8 mg rivo og xanor for å kjenne noe, og fem stk 7,5 imo - noe som selvfølgelig er alt for mye. Sub er ok å bruke i mellomtiden, men det har gjerne en viss krysstoleranse med benzodiazepiner?

Jeg bruker forresten ikke imovane til å sove på, de gjør meg mer speedet, så jeg sliter med søvnen.

Tenker å forsøke fire uker uten imovane og se hvordan det går. Føler ikke noe avhengighet til dette medikamentet lengre, men det hjelper ekstremt godt på angsten min (bedre enn noe som helst benzo), men vil ikke ta mer enn to.

Tips til hvordan en kan nullstille toleransen på benzo?? Takker for alle svar!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Vennlig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du først vært ganske innspist på imovane, så tror jeg nesten ikke det er mulig å nullstille seg helt uansett hvor lenge du venter. Tolleransen går så klart ned, men ikke helt nullstilt. Huker første gang jeg tok en 7.5, den både slo meg helt ut og fikk rus i tillegg. Den følelse år jeg nok aldri igjen av 7.5 uansett om jeg venter 2 mnd.