Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1824
Jeg har da funnet ut at jeg trenger et gaming headset. Jeg har allerede Beats by Dr. Dre Solo HD () til å høre på musikk med, så dette headsettet blir hovedsaklig brukt til spilling.
Hadde vært greit om det hadde 7.1 surround, da jeg har hørt dette skal være veldig bra. Komfort er også veldig viktig for meg, siden jeg får fort vondt i ørene ved bruk av hodetelefoner.
Dersom dere vet om noen hodetelefoner som er gode til både spill og musikk kan jeg lett øke budsjettet litt.

Jeg har allerede sett litt på et som heter Asus Vulcan PRO, og lurer på om dette er noe som er verdt et kjøp?

Jeg har ikke så veldig greie på sånne lydtekniske greier, så jeg lurer på om jeg må ha et spesielt lydkort eller noe for å få maksimal kraft i headsettet? Jeg har en bærbar Asus G74SX, forresten.
Logitech G35, say no more.
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Logitech G35, say no more.
Vis hele sitatet...
+1
Beste headsettet jeg har hatt.

Dette er også koblet via USB, så du slipper lydkort
Sist endret av bamsegutt; 3. desember 2012 kl. 18:04.
Jeg har hatt følgende headsett:
Logitech g35, siberia v2. AKG GHS1. Pluss noen andre som jeg ikke engang orker og nevne typ 200kr.
Det beste til nå er sennheiser pc 360 g4me.
Det er et must med et bra lydkort.
Edit: kom på et annet som er bra var noe med gh4?
Sist endret av wtf1337; 3. desember 2012 kl. 18:14.
Nå har jeg ikke prøvd Logitech G35, men hoppet rett til G930, og jeg er mer enn fornøyd.
Med sitt usb-kort og 7.1-lyd, gjengir den et helt vanvittig godt lydbilde.
Ikke bare gir dens 7.1 utmerket lydposisjonering, men bassen er også -spesielt god-.

Nifty programvare gjør at man kan justere absolutt alt. Fra lydprosent på hver enkelt høyttaler, til stemmeforvrenging og programmerbare knapper.

Jeg kommer ikke til å lete etter headset før dette går istykker, og Logitech er seiglivet. Heldigvis.
Oh herro there.. ^_^
Hvis det er et krav med 7.1 ville jeg ikke kjøpt g35 siden det bare er stereo med emulering. Jeg har selv tritton 510hda med ekte 5.1 og er fornøyd. Forsatt ikke 7.1 , men er ikke fake 5.1 hvertfall veldig god kvalitet på headsettet og komfortabelt.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg personlig syns siberia v2 var himmelen sammenlignet med ett koss headset til 100kr.

Men nå har ikke jeg prøvd deg beste av det beste.
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
Hvis det er et krav med 7.1 ville jeg ikke kjøpt g35 siden det bare er stereo med emulering. Jeg har selv tritton 510hda med ekte 5.1 og er fornøyd. Forsatt ikke 7.1 , men er ikke fake 5.1 hvertfall veldig god kvalitet på headsettet og komfortabelt.
Vis hele sitatet...
Ja det er "fake" 7.1 surround, men for meg oppleves det helt ekte. Leste en del reviews på g35 før jeg kjøpte og de sa alle det samme, at det oppleves som "ekte" surround selv om det ikke er det.
Som flere har sakt lengre opp her, er Logitech G35 er helt knall!
Har ett selv, og har aldrig hatt noen for for problemer med det.
Og hvis du har en liten Sinnataggen i deg som meg, så vill jeg annbefale g35, det tåler litt juling for og si det sånn.
Logitech G930 vill jeg tro også er et veldig bra valg, er nesten akkurat det samme som g35, bare at det er tråløst til hele 12 meter. hadde det vært på markedet da jeg var ute etter nytt gaming headset, så hadde det nok blitt g930.
sjekk på netonnet, er det ganske mye billigere enn de andre nettbutikkene.
Sist endret av levi9; 3. desember 2012 kl. 20:59.
Trådstarter
80 1
Sliter veldig med valget mellom Asus Vulcan PRO eller Logitech G930. Begge har fått veldig gode kritikker, men så er jo Vulcan 400 kr billigere, da.
Hvordan er komforten på G930? Blir de klamme og hvordan sitter de rundt ørene? Vil dere si det er en stor fordel å ha trådløs? Jeg sitter jo liksom ikke tolv meter unna skjermen mens jeg spiller ...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som har noe mer å si på Logitech G930?
Tenker på om jeg skal kjøpe det, men lurer på en ting.
Hvordan kobler jeg det til pc'n? Står på nettsiden at det ikke følger med Bluetooth Dongle og lade kabelen er bare til stikkontakt.
Du har en liten usb-dongle som du kobler til pcen. Den overfører lyden trådløst. Også er det med en kabel for lading. Du kan lade headsettet og bruke det samtidig uten problemer Ladekabelen er til PC, ikke til stikkontakt.
Razer Megalodon. Følger med en mix-amp, hvor du kan basically styre alt selv. Bra bass, lett og konfortabelt headset.
Roccat Kave!! Billig for et så bra headsett! 5.1 Surround
Logitech G35 eller G930. Kjempegod lyd, bass, u name it.
7.1 surround.

Eneste som trekker pittelitt ned er at de er litt store, men de anbefales fordeom på det sterkeste!
Sitat av freeaak Vis innlegg
Logitech G35 eller G930. Kjempegod lyd, bass, u name it.
7.1 surround.

Eneste som trekker pittelitt ned er at de er litt store, men de anbefales fordeom på det sterkeste!
Vis hele sitatet...
G35, G930, har IKKJE 7.1 surround, den har derimot virtuell 7.1, skal du ha 7.1 må du ha meir enn 2 høgtalara... Tiamat har ekte 7.1.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
G35, G930, har IKKJE 7.1 surround, den har derimot virtuell 7.1, skal du ha 7.1 må du ha meir enn 2 høgtalara... Tiamat har ekte 7.1.
Vis hele sitatet...
Nå er 7.1 på G35 og 930 så bra at jeg vil tørre å påstå at TS ikke vil merke store forskjellen.

Til TS; Sjekk reviews og tester på nettet før du kjøper :-)
Sist endret av freeaak; 13. desember 2012 kl. 00:59.