Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 8474
Et lite spørsmål angående det å sole seg med tattoveringer,
er det VELDIG skadelig for tattoveringen(e) ?

Jeg har selv sleeve og litt ink på ryggen, å lurer litt på hvordan det er å ta solarium når man har ink? Jeg har jo så klart vært ute i sola å solt meg naturlig, da har jeg brukt solfaktor 50 på blekket mitt, men hvordan er det i solarium? Burde jeg prøve å dekke til eller bare smøre godt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg begynner å føle meg ganske blek, haha,
men vil jo helst bevare tattoveringene best lengst mulig og samtidig ha en grei "tan". (på en ikke klysete måte.)


Noen tanker?
Sist endret av Juliaan; 22. november 2011 kl. 19:03.
Man kan jo gå i solen med tattovering, men om du blir solbrent er du fucked. Så bare pass på der.
Bare ikke overdriv, så burde det gå fint.
Solbrent, som nevnt over, er ikke bra.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Solbrenthet er kun et problem før tatoveringen er leget. Men sol bleker farge, så du bør dekke til tatovering og bruke mins t solfaktor 20 i naturlig sol.
ha helosan på tattisene når du soler deg på solarium .

men har aldri opplevd problemer med og bli solbrent på tattisene ? fikk bare noen bitte små "kviser" som gikk bort samtidig som solbrentheten
Ja jeg har som sagt brukt solfaktor 50 når jeg har vært ute i sommer-sola,

De fleste er over 1 år gamle å har holdt seg ganske fint hittil.

Men er som nevnt solarium jeg tenker på her, bare bruke høy solfaktor å kjøre på? eller dekke til blekket? blir jo litt teit å gå rundt med en bleik arm (black n grey ink) når alt annet har en fin farge x)
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Solbrenthet er kun et problem før tatoveringen er leget. Men sol bleker farge, så du bør dekke til tatovering og bruke mins t solfaktor 20 i naturlig sol.
Vis hele sitatet...
Feil, får man 2 grads forbrenning kan tattoveringa gro skikkelig stygt.
Å ta helosan før hjelper også, men smør heller på solfaktor 50 før og fuktighetskrem etter. Dette er det maksimalt beste du kan gjøre ( utenom å la vær å sole deg såklart).
Er jo kun bleike-effekten som er problemet her.

Smør inn selve tatoveringen, ikke ALT annet rundt den, så burde det gå bra =)
Er ganske vanskelig å ikke smøre ALT når man har hele armen dekket med detaljer å småting :P Er ikke noe tribals for å si det sånn, haha.

Får prøve med solkrem å fuktighetskrem å hele pakka da og kansje ta meg en tur i homsegrillen, haha.
In a non-offensive way.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
tatovøren min informerte meg ihvertfall at jeg måtte smøre inn området i litt ekstra solkrev om jeg skulle ut i sterk sol.
Jeg hadde i det minste kjørt på med faktor 30+
Sist endret av Hydroide; 22. november 2011 kl. 21:15.
Tar noe sol selv og har en tattis på ryggen. Aldri merket noe til at den har blitt skadet, eller området med den ekstra "brent". Nå skal det sies at jeg har hudtype 3 og blir veldig sjeldent solbrent. Hver enkelt må nok se det litt an.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Folk blir bleker om vinteren!!!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Dice Vis innlegg
Feil, får man 2 grads forbrenning kan tattoveringa gro skikkelig stygt.
Vis hele sitatet...
Får man 2. grads forbrenning i solarium gjør man noe feil. Selv under vanlig soling skal det vel en god del timer til før man får det. Men ja det stemmer, ved 2. grads forbrenning kan det gro stygt, avhengig av hvor skadet huden er. Det gjelder forsåvidt alle skader på huden som ikke er i første hudlag.
Det er ganske enkelt: kjør sun block eller ekstremt høy solfaktor på områdene som er tattovert. Det er jo ikke akkurat som om at brukfarge vil synes i noen grad der du er tattovert uansett? Jeg ble fortalt av min tattovør at soling kan gjøre fargen i tattoveringen blassere, og det er vel ikke akkurat noe man ønsker. Det er vel helt sikkert litt avhengig av hvilket blekk man bruker, men jeg ser ingen grunn til å ta sjanser.
jeg pleier å ha solfaktor 50 på mine tatoveringer.
▼ ... over et år senere ... ▼
Du kan også bruke spesielle solariumskremer med tatoveringer beskyttelse, for eksempel Ego - tattoo solarium solkrem eller Most Wanted™ Solariumskrem