Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2658
Har lest at fluesopp ikke regnes som et "positivt" rusmiddel bl.a. fordi den for det meste forrårsaker omtrent alltid det vi forbinder med bad trips (angst osv.). Noen som kan bekrefte dette? og hvis ikke, hvor stor skal dosen være og hvilken effekt kan man forvente seg?
http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

Fluesopp er meget omstridt. Mange mener det kan gi god effekter, men sandre
sier det bare leder til kvalme og deliriske tilstander.

Vær forsiktig med fluesopp og sørg for å plukke den riktige!
ziddy's Avatar
Trådstarter
56 0
Ok. Takk for info. Jeg har lest en del om den på erowid allerede. Bare lurte på om noen her har noe erfaring. Er vanlig rød og hvit fluesopp farlig eller finnes det også flere typer av denne?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er bare en rød og hvit fluesopp, aminata muscaria, dette står på erowid..

Rask tilberedning bruker å være at man tar av skinnet (det røde med hvite tingene på), og lar hatten ligge i en ovn i ca 60-70 grader i en halvtime.
du har en orange/brun type Amanita Pantera

og det er kun den hvitfluesopp er ansett som dødlig den er veldig farlig, både rødfluesopp og pantera har blir brukt oppigjenom tidene av mennesker ...
Sist endret av modsuck; 22. oktober 2005 kl. 15:12.
modsuck: Den grønne er vel også rimlig kjip, om ikke dødelig.
Etter og ha lest littegrann har jeg indusert følgende muligheter:
Dårligere koordinasjon og svetting. Ting føles levende ut. Oppfattelse av størrelse, avstander og dybde forandrer seg. Ting "bølger". Følelse av satori.
Vanlig at man sovner, og drømmene kan være ganske ekstreme, men det er ikke sikkert man husker dem overhodet. Denne søvnen er iblandt en stor del av opplevelsen. Auditoriske hallusinasjoner. Osv.

Høres interressant ut, men vær forsiktig, noen venner av en venn tok for mye og trippet i ca 20 timer etter å ha kastet opp i over en time. Og så må vi for all del ikke glemme supermario...
Sist endret av okaminaru; 22. oktober 2005 kl. 16:09.
Ja, noen ganger kommer det en merkelig warpe-lyd og man eser opp til
dobbel størrelse og føler seg nærmest uoverinnelig!

Tilbake til topic: Jeg tror okaminaru fikk summert opp det meste der ja.
Imidlertid finnes det folk som bruker fluesopp på en litt annen måte.
Her har vi en litt annerledes rapportom amanita:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=370
Hvor er det mest sansynlig og finne disse henne? Jeg husker jeg fant en masse for ett par år siden, men i år finner jeg ingen. så hvor er det størst sjangs for å finne dem?
I skogen. De liker seg i surere miljø en felinen. I barskog f. eks.
Jeg har også sett amanitaer på gressplen mellom bjørketrær.

Det er mulig du er litt seint ute i år.
Sitat av felix_poker
I skogen. De liker seg i surere miljø en felinen. I barskog f. eks.
Jeg har også sett amanitaer på gressplen mellom bjørketrær.

Det er mulig du er litt seint ute i år.
Vis hele sitatet...
Ok, men skal nå dra ut og se alikavell. takk
For ett par uker siden var jeg på liten holme i en liten innsjø (storholmen på tunevannet for å være presis), og der krydde det av fluesopp. Snakker en klase sopp på kvadratmeteren

PS: Fin artikkel du fant fram der felix. Less is more, ey?
Sist endret av okaminaru; 22. oktober 2005 kl. 17:51.
Less is more, indeed

Jeg sanket inn 5-6 amanitaer i høst og la dem til tørk i en skoeske, men
de ble angrepet av mugg etter bare en natt i esken sin. Jeg så meg
nødt til å kaste hele beholdningen. Jeg er imidlertid veldig usikker på
dimensjonene av dette tapet. Bortsett fra den linken jeg postet over så
ser jeg fint lite potensiale i amanita muscaria (desverre).
Jeg spiste en del rød fluesopp under russetiden av en eller annen grunn.
Bestillte fra nettet, gikk fint igjennom tollen og slikt.
Ruseffektene er ikke så mye å skryte av, blandet det med knips&/alkohol for det meste.
Samtidig var det ok å spise, men når noiaen slo inn så var det noia.
Et sinnsykt tunnellsyn kom, og rusen kunne til tider minne litt om speed også.
En ble litt sprø etter å ha brukt det flere ganger da.
Men hvis du skal spise det, ville jeg ambefalt å bestille fra nettet istedenfor å plukke i skogen.
Husker jeg likte den sibirske bedre enn den fra usa.
Ang. å bestille fra nettet: Soppen er fullt lovlig i Norge.
Så vidt jeg vet er det over hodet inegne restriksjoner
på å innføre soppen til Norge.
hvor får man kjøpt denne soppen? det lure jeg på. PM meg hvis dere ikke vil poste det
Dr.Gonzo: http://www.google.no/search?hl=en&q=...=Google+Search

Eventuelt sende L0rdMel en PM å spørre hvor han bestilte fra?
kanskje waista å poste, men du får kjøpt soppen her:
var det ikke berserkere de kalte de familiene som pleide å spise sopp i vikingtiden?
Kom over noe på edot:
"Get a big tupperware bowl with an airtight lid. Get some sort of screen that you can put in the bowl that will divide the bowl up, 1/3 the space of the bowl below the screen, 2/3 the space of the bowl above the screen. Go to the hardware store and get some calcium chloride (Damp Rid), put it in the bottom of the bowl under the screen. Put the schrooms on the top of the screen. Make sure you have at least 1/2 inch of air space between the calcium chloride layer and the screen (mushroons not touching the chem).

Put the lid on the bowl. Wait a couple of days. Mushrooms will be dry, calcium chloride will have all the water in it. Done deal, cheap and easy, no oven or sun needed."