Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2355
Jeg møtte en fyr på en fest som pleier å ta 0,1 g amfetamin når han drikker i helgene for å få en bedre rus ifølge ham. Han er også glad i å kjøre bil, men han kjører aldri i påvirket tilstand sier han.
Jeg prøvde å forklare ham at om han skulle bli tatt i kontroll så kan han miste lappen selv uten å være påvirket bare han har spor etter amfetamin i blodet. Han hevder han kan kjøre bil dagen derpå når rusen er borte. Hvem har rett?
Vil de kun bøtelegge ham for bruk om han ikke er beruset når han blir stoppet eller er det over og ut med lappen bare man har spor etter dop i blodet?
Kanskje jeg dreit meg litt ut når jeg påsto dette?
Stemmer det. En kompis av meg mista lappen fordi han hadde spor etter thc i blodet.
Men da gikk han rett til legen og tok noen prøver.Og da fikk legen bevist at thc inntaket var for lavt
til at han hadde inntatt det den dagen han ble stoppet. Så da fikk han tilbake lappen igjen.
Sist endret av ringnes07; 28. desember 2006 kl. 15:56.
...og i hvilke sammenhenger kan politiet ta slike prøver? Når man kjører for fort?
Å ta utvidede prøver koster en del penger, så jeg vil tro at politiet kun tar det ved ulykker (rutine), eller når de har mistanke om at det kan være kjørt i påvirket tilstand
en 0,1'er gir jo nesten ikke forandret atferd engang, kunlitt skjerpa sanser, så jeg tror ikke det skal være så "farlig". Vet selv om folk som har kjørt lastebil på 5 e'er og ble stoppa i rutinekontroll. Gikk rett gjennom.
en 0,1 vil snart ikke merkes på en blodprøve. Men så er det vell mer vanlig at politiet står ved veien med alkotest enn med blodprøve-kit regner jeg med.
har blitt i digg form av 0,1 jeg men da er det onkelig saker da
onkelig? tok ikke helt den.
Ordentelig kanskje han mente.. ?
Eller kanskje ordentlig?
Hvis dere ikke blir i form av et tidels gram pepper er dere enten tunge dagligbrukere eller så får dere tak i ganske dårlige saker...