Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 714
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fikk tilbake keyboardet mitt som hadde blitt lånt bort en liten stund, så jeg satte meg ned og kom fram til dette:
Dodecha - Projekt
home.no.net mirror

Dette er som tittelen sier, mørk, ond drum'n bass.. så det passer vel ikke for alle, dette er også delvis et 'work in progress' ettersom slutten ikke er laget helt ferdig og noe småtteri.

Utstyr brukt på sangen: ProTools, Reason 2.5, Yamaha Motif
Reason!
Bruker du ReWire sammen med ProTools da eller?
Funker forresten VST-plugins i ProTools?

Var kult dette, er egentlig ikke helt Drum 'n Bass-fyr men.
Klangen og delayen i starten likte jeg ikke så godt, ble litt forvirra. Men etter et halvt minutt ca. så ble det fett.
Savner en slags melodi, med det kan du jo få litt variasjon/oppbygning?
tja du er inne på noe så absolutt, varierer fint med trommene, men du må variere den basslinjen i bakgrunnen litt mer, så har du det bruk effekter på den i noen partier, og noen ikke. så høres det litt gjennomført ut der og.

savner og det lille ekstra trøkket i basstrommene, venta liksom på at de skikkelige slagene skulle treffe inn et sted men så gjorde de aldri det

finfin start men mangler liksom det lille ekstra

stå på!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Helk: Bruker reason sammen med protools ja, via rewire, VST funker som bare faen i protools
vurderer å flytte/endre det metalliske slaget i første pausen, hvis det var det du tenkte på, jeg er ivertfall ikke helt fornøyd med det.

Tierra: Takker for tipsene, tenker jeg setter meg å leker litt med det i dag.
Jeg drev å tulla litt med eq på basslagene, kan hende jeg fjerna litt mye bass, har bare hørt sangen på studio monitorene mine enda og der virker slagene ganske greie, men skal brenne ut og få spillt det på endel forskjellige anlegg.. så vi får se.


Takker for de konstruktive tilbakemeldingene!

Herlig, og du bruker Mac?

Jeg tenkte på trommene helt i starten, litt ekkel delay osv., synes jeg da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Aha, de trommene helt i starten er en dr.rex loop, der eksisterer delayet fra før, kan hende jeg endrer starten også, den ble laget i ganske fort..

Jeg bruker desverre ikke mac, på workstationen går det i rein linux, mens maskina reservert for musikkprodusering kjører xp pro.
Ikke dårlig. Jeg personlig foretrekker dnb med litt høyere bpm, men dette er absolutt brukbart. Må si meg enig med helk i at delay effektene i starten var litt irriterende. Ellers hadde det vært spennende å høre litt mer hvordan det går fremover. Dette var absolutt noe annet enn mye av det som er ute og går.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg driver å jobber litt på den enda, har lagt til litt bassline variasjon, og gjort om starten (en mer ambient, stille start), så fort jeg får noen lyse synth/effekter for å balansere sangen litt bedre skal jeg legge ut andre utkast, takker for tilbakemeldingen
tja, funker ikke *helt* for meg, men nå suger jeg utrolig på å gi denne typen feedback, derfor foreslår jeg heller skamløst musikkmekkeforumet på repeat.no - mange skikkelig flinke folk, masse feedback og nyttig info