Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 14453
Den er grei mentalmelt. Det må jo være lov å diskutere. Dette er jo tross alt et diskusjonsforum.

majaa: Ja, det dreier seg om substanser man kaln ruse seg på. Drivgassen i Tine Kremtopp, eller hva det heter, skal visstnok være lystgass (sånn man får hos tannlegen og når man skal føde).
Jeg vet ikke om dette stemmer og anbefaler deg å være veldig forsiktig med å innhalere gasser, særlig hvis du ikke vet hvilken gass det er.
Tias: Har kun testet Damiana av de urtene jeg har bestillt, og det funker som jernet for min del. Får en helt enorm følsomhet og andre hyggelige afrodisialske (det kan umulig være riktig skrevet?) effekter

De andre har jeg derimot ikke sjekket ut, men er meget spent på Blå Lotus. Håper bare nå, etter å ha funnet ut om scullcappens reseptpliktighet, at urtene kommer igjennom.
{xYodax} : Får du virkelig effekt av damiana? Sikker på at det ikke er placebo?

Røyker eller spiser/drikker du sakene?

Jeg, og mange bekjente, har testet damiana MANGE ganger uten noen som helst effekt.
Men, hyggelig for deg hvis det funker...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mulig {xYodax} har fått tak i gode urter, eller kanskje han ser ting vi ikke ser. Halvfrika gothere har en tendens til å gjøre det . Gi tilbakemlding på resten da, {xYodax}, ble plutselig usikker om jeg faktisk har testet blå lotus i og med at jeg ikke kan huske å faktisk ha gjort nettop det .
ormevendel frø er jo mulig å få tak i. Skal visst spise 100-150 av dem for grei effekt. Vin kan man også lage av bladene visstnok
ziddy: Hva er "ormvendel"? Jeg gjetter på norsk, svensk eller dansk navn på Morning Glory ol.
Stemmer dette?
For all del aldri prøv å spise nøttmuskatt! Det er heelt jævlig! Jeg og en kamerat prøvde det. Jeg kjøpte ca 50 gram, jada jeg vet det er heftig mye men trodde ikke det skulle funka, For det første, det smakte værre enn det værste du kan tenke deg, spydde nesten bare ved å lukte på det.. Jeg spiste kansje 20 gram før jeg ble ille dårlig! Jeg ble taus og satt bare i senga og følte meg tom. Satt der i kanje 30 min før jeg svimmel som faen svaia neppå dass og spøy, deretter sov jeg i 48 timer i strekk! morra mi vekte meg flere ganger men jeg bare svima av igjen. ILLE SAKER.. kompisen min spiste mindre enn meg, han merka ikke en dritt.. etter jeg besvimte i senga gikk han hjem, og han satt seg på pcn, og han fortalte at han fikk en merkelig følse, så sa det plutselig dunk inne i huet hans, så falt han på gulvet og alt ble grønt.. så gikk han og sov masse han og hehe men det er ille ass! blir kvalm tanken på det
Sitat av felix_poker
{xYodax} : Får du virkelig effekt av damiana? Sikker på at det ikke er placebo?

Røyker eller spiser/drikker du sakene?

Jeg, og mange bekjente, har testet damiana MANGE ganger uten noen som helst effekt.
Men, hyggelig for deg hvis det funker...
Vis hele sitatet...
Ska me sjå.. huske på at jeg faktisk ikke var klar over før i ettertid at jeg hadde blittt lurt i damiana. Det som skjedde var følgende, først satt jeg en times tid i et rom hvor damiana ble brent som røkelse. Deretter drakk jeg vin som først hadde blitt silt igjennom masse damiana for så å bli utsatt for mere røkelse. Resultatet var en enorm overfølsomhet (som til slutt ble litt i overkant) og generelle lystfølelser. Jeg var faktisk så følsom at jeg holdt på å besvime da dama forsøkte å utføre oralsex på meg(ikke som i besvime fordi det var så digg, men besvime fordi det regelrett gjorde vondt, og etter andre erfaringer av samme type med jenta vet jeg at dette ikke gjør vondt ), og ble ikke fortalt før dette at jeg hadde blitt lurt i damiana. Derfor så stiller jeg meg noe tvilende til at det var placebo.

Har i ettertid også brent små mengder med damiana røkelse i et relativt lite rom hvor jeg har sitti noen timer, og da har jeg fått en veldig mild høyhet av det. Men vi får se når/hvis pakken kommer i posten, hvordan det funker.

Tias Mulig {xYodax} har fått tak i gode urter, eller kanskje han ser ting vi ikke ser. Halvfrika gothere har en tendens til å gjøre det . Gi tilbakemlding på resten da, {xYodax}, ble plutselig usikker om jeg faktisk har testet blå lotus i og med at jeg ikke kan huske å faktisk ha gjort nettop det . [
Vis hele sitatet...
LOL! Ja, hvem vet. Er nok ingen umulighet at jeg kanskje ser verden i litt flere farger og dimensjoner enn gjennomsnittet, men jeg tror det er flere av oss her inne. Skal forøvrig komme med en liten rapport på alle urtene når de er testet ut. Hvis de kommer da.
Sist endret av Ivellios; 23. februar 2005 kl. 15:06.
felix_poker: stemmer det ja. har ikke prøvd selv. skal visst ikke være så veldig effektivt, men så blir det ulovlig så fort man separerer de stoffene som foråsaker rusen fra frøene, så versågod å spis frø
mentalmelt skrev "Dessuten tror jeg at 2C-T-7 og andre RCer faller innenfor narkotikaloven fordi de er estere, salter eller isomere av stoffer som er på narkotikalisten. Correct me if I am wrong."
Du er wrong, et salt er bare et stoff i hcl form, salt av f.eks. DMT er DMT hcl, et isomer er det samme stoffet med enkle variasjoner(beklager at jeg ikke kan forklare det bedre, jeg er ingen kjemiker) og et ester vil bare si at det er i freebase-form. 2-C-T-7 er en analog til forbudte stoffer(2-CB) men loven sier ikke noe om analoger, så det er fullt lovlig.

Forresten, hold dere unna Datura og Brugmansia, de kan forårsake hjerneskade eller død. De færreste har en behagelig opplebels med Datura
Sist endret av noössphere; 28. februar 2005 kl. 14:21.
noössphere: Det var jeg, ikke mental, som skrev det med 2-c er og narkotikalisten.

Det kan godt hende jeg tar feil, jeg er heller ingen kjemiker, men jeg synes det virker sansynlig at
f. eks. 2-Ci er en isom, salt eller ester av 2-CB, som er oppført på narkotikalisten. Men som sagt, jeg tar sikkert feil.
Du gjør heldigvis det, et isomer er det samme molekylet, bare f.eks speilvendt. Et salt og et ester angir bare om molekylet er surt eller basisk. 2-CI er et annet molekyl enn 2-CB, men de er analoger til hverandre, heldigvis har vi ingen lov om analoger i Norge. Man kan ikke si at stoff er ulovlig bare fordi det likner et annet i molekylstruktur, Vitamin B3 har visstnok lignende struktur som LSD(det var derfor hoffmann forsket på det til å begynne med), Melatonin er et tryptamin og blir slik sett analog til en del forvudte stoffer som DMT,DET og psilocybin. I USA har de en lov som gjør analoge stoffer ulovlige å selge.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg har et spørsmål.

Er det riktig at det ikke er noen aldersgrense for å drikke alkohol i Norge? Bare at man må være 18 år for å kjøpe alkohol, og at det er ulovlig og kjøpe alkohol til personer under 18 år.

Er det noen lover som stopper mindreårige fra å lage øl og vin selv, for så å drikke det?
Sitat av Snerk
Hei, jeg har et spørsmål.

Er det riktig at det ikke er noen aldersgrense for å drikke alkohol i Norge? Bare at man må være 18 år for å kjøpe alkohol, og at det er ulovlig og kjøpe alkohol til personer under 18 år.

Er det noen lover som stopper mindreårige fra å lage øl og vin selv, for så å drikke det?
Vis hele sitatet...
Det er ingen aldersgrense på å drikke. Det er, som du sier, ikke lov til å kjøpe alkohol til noen under 18. Jeg er langt fra sikkert, men jeg tviler på at det er lov for noen under 18 å lage øl eller vin. LANGT fra sikker.
Sist endret av LeChuck; 29. juli 2005 kl. 23:50.
Det er da lov å lage øl og vin, men kan godt hende man må være 18+ for det ja.
Ah, skrev visst feil, ja... Mente "Men jeg tviler på at det er lov for noen under 18 å lage øl eller vin".
Det er egentlig ikke slik at det er ulovlig å kjøpe alkohol når man er under 18.
Loven går den andre veien. Det er ikke lov å selge alkohol til personer under 18 år.
Det er heller ikke lov å gi (i bytte mot penger?) alkohol til de under 18.

Heldigvis er det ikke straffbart å gå inn i en butikk å forsøke å kjøpe alkohol når man er under 18.
men er det noen lover for hvem som kan lage øl og vin?
Snerk: Ja. Man må være over 18 år for å lage øl eller vin i Norge.
Kodein er b.t.w. lovlig...

Kan verifisere det Felix sier fra lovdata.no
hm, hvis kodein er lovlig da, hvorfor får du det bare på resept ? jeg vet så langt at paralgin forte og cosylan inneholder kodein i norge. noen andre som du ikke trenger resept på ?
antar hvis det eksisterer i norge uten resept så er det nok blandet godt med paracetamol og sånt drit, men bare til å utføre en CWE da.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Både paralgin forte og cosylan er vel reseptpliktig. Du får vel ikke kodein uten resept?
[quote=Tias]Uansett tror jeg gjør lurt i å heller kjøpe lystgasspatroner på jernia eller noe i den dur.
QUOTE]

får man det på jernia?
Sitat av Toonamy
får man det på jernia?
Vis hele sitatet...
Ja spør etter cream whippets eller no. Har ikke du erfaring med å handle på jernia a Tias..? Hva heter det igjen og hvordan ser de ut?
Sitat av InTrance
hva er det for et råd.. Vill ikke si at de fortjener tittelen rusmiddel engang.. Gift er vel et bedre ord.
Vis hele sitatet...

Faktisk, så er de fleste rusmidler gifter. Effekten av rusmiddelet har med hvordan kroppen reagerer på de forskjellige giftene, og hvor giften setter seg. Altså, "rusningen" du føler er effekten av giften.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Juno: Ja, man får det på Jernia. Spør etter kremdispensergass eller kremdispenserpatroner. De kommer i esker á ti patroner.

http://www.erowid.org/chemicals/show_image.php?i=nitrous/nitrous_package2.jpg
hvordan åpner du dem uten at alt flyr til helvete ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Lystgass cracker og ballong. Eller ballong, skrustikke, hammer og spiker.
hvor får jeg tak i en lystgass cracker da ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det aner jeg ikke.
hm, ok.. får se om jeg finner en webshop som kanskje har en slik. eller bare spørre folkene på jernia.. forresten, hvor mye koster disse patronene ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ikke spør på jernia, da disse crackerne er designet for å missbruke gassen, ikke lage mat av den. Selv om dette er helt lovlig så kan den enkelte butikk ha egne regler med tanke på nettop missbruk, så IKKE spør etter en lystgass cracker på jernia.

Det du eventuelt kan spørre om er en kremdispenser, dvs. de greiene som disse patronene er ment å brukes i. En kremdispenser koster vel noen hundrelapper, og gjør samme nytten som en lystgasscracker.
Så vidt jeg vet koster en slik dispenser 600 kroner.
Noen bekjente skulle kjøpe en for å eksprimentere litt og de ga opp pga. høy pris.
det finnes vel kanskje enellerannen oppskrift på cracker? det ser ikke kjempe komplisert ut. mulig å lage en enklere version maby?
Sub_sic: Spør Isobel på Norshroom.org hvis du vil ha en sånn sak. Jeg mener hun har nevnt at broren lager sånne eller noe.

Jeg orker desverre ikke finne fram linker og slikt pga. at jeg har mye å gjøre i dag og ikke har noen særlig interesse av lystgass selv. Lykke til
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
felix_poker: Broren lagde, men det ble aldri til at de ble solgt. Jeg sto selv på venteliste, men det hele ble avblåst. Desverre.

Edit: YES I CANNABIS! (Postet en annen post, gøyalt :P)
Sist endret av Tias; 3. august 2005 kl. 14:54.
Synd for dere lystgassnytere

Edit: Post noe tullball Tias! Så får du 3000 poster!
tar kun det naturen gir meg (mitt motto for øyeblikket ivertfall)
inkluderer, hasj, pot, og evt sopp når den tid kommer.

Sier nei takk, til all slags piller, sprøyter og pulver.
bjerkreimruler: Når den tid kommer? Jeg fant i kveld!
wHat?? etter å ha lest her forstod jeg det slik at man fant kun omkring oktober?
seint juli og utover til oktober er en fin tid
Sitat av z0p
Om dere på død og liv skal putte i dere muskatt, anbefaler jeg dere lese litt rundt og lese litt forskjellig informasjon og tripprapporter før dere setter i gang.
Har lest at det er flere som er blitt skikkelig dårlig av dette og ligget i mange dager etterpå, mens rusen har det vært heller dårlig med.
Vis hele sitatet...
Kan drikke muskatnøtt-te. Slik som Onkel Skrue
Andre lovlige (og naturlige) rusmidler i Norge inkluderer:

Humle (fås kjøpt i store pakker på helsekost, dette er faktisk noe av det
som skiller "øl-rus" fra annen alkoholrus. Funker bra å røyke, selv bruker jeg
det mest til å mekke med istedet for tobakk. Svak euforisk effekt)

Sitronmelisse (Også beroligende)
Kava Kava (Euforisk, mest vanlig i teform, men prøv å få tak i hele frukten,
denne er mer potent)
St. Johannesurt (Denne blir brukt bl.a. som antideppresiva, og gir dermed
en euforisk virkning)
Muskatt bør man være veeeldig forsiktig med, det er faktisk en ganske lav
dødelighetsgrense på den. Er den fersk, og du har en gjennomsnittlig kroppsvekt,
ligger faktisk grensa på 25 gram. (De fleste nøttene man får tak i her i landet
er dog gamle og med liten effekt, innvandrerbuttiker har ofte ferskere varer hvis
man absolutt vil prøve dette. Husk da også på at langvarig bruk fører til total
nyresvikt)
Ellers er det veldig mange urter som har varierende effekt, noen vil også ikke
la seg bruke til "underholdning" og kan gi deg en dårlig eller ingen opplevelse
hvis du bruker det til dette.
Også er jo de fleste ingrediense til Ayahuasca fritt tilgjengelige og lovlige,
men dette vil jeg ikke forklare om engang, da dette er såpass kraftig
og seriøst at hvis man vil prøve dette, bør man engasjere seg for det og
studere drikken (historie, virkemåte og fremstilling) lenge.
Selv gressstrå kan inneholde svake rusmiddler, og barken på Tujatreet inneholder
visstnok Tujone (som man kan finne i Absinth), og sukker er faktisk et
av de mest avhengihetskapende rusmiddlene i historien. (Om ikke så veldig sterkt)

Fluesopp bør tilberedes på riktig måte for å fjerne giften som også er i soppen
(og nei, ikke alle rusmidler er gifter, hverken psylocybin eller THC er gifter
i seg selv, men fungerer pga. spesielle reseptorer i hjernen)

Ellers kan jeg bare tipse om å studere forskjellige urtebøker, folkemedisin og
snakke med/lese om sjamaner, for å finne frem til de forskjellige gavene
vi har fått av naturen.
Har også hørt noe rykter om at noen typer mose/lav kan være psykedeliske,
en som heter noe som Varglav eller noe lignende (ble lagd en spesiell alkohol
med ekstrakt av denne mosen i Sverige for en 60-70 år siden, men fabrikken
ble nedlagt) men nå finnes det vel over 10 000 forskjellige arter moser bare
i Norge, så....

- Natteravn
Hjortetrøst Eupatorium cannabinum skal inneholde thc,, goooogel it=)

Hjortetrøst er hovedsakelig blitt brukt som en avgiftende legeplante ved feber, forkjølelse, influensa og andre akutte virusinfeksjoner. Roten har avførende virkning.
Natteravn: Humle er jo godt kjent som sedativ urt, men å røyke den fungerer dårlig.
Jeg har røyket både humleblomster og ekstrahert lupulin fra amsterdam uten effekt.

Kava kava er reseptpliktig i Norge, så det kan strengt tatt ikke gå under kategorien "lovlige ting".
Sitat av felix_poker
Natteravn: Humle er jo godt kjent som sedativ urt, men å røyke den fungerer dårlig.
Jeg har røyket både humleblomster og ekstrahert lupulin fra amsterdam uten effekt.

Kava kava er reseptpliktig i Norge, så det kan strengt tatt ikke gå under kategorien "lovlige ting".
Vis hele sitatet...
Hvis du forventer deg den samme effekten av humle som cannabis, så fungerer
den nok dårlig ja, men det er jo en annen urt med en mildere effekt, og som
med de fleste urter (også cannabis) kan det ta flere forsøk før man "oppdager"
effekten den har på deg.
Det gjelder stort sett alle stoffer egentlig, fungerer de ved muntlig inntak så vil
de ofte fungere ved røyking også, men svakere og raskere. (Og omvendt)

Hmm... er kava kava blitt reseptpliktig nå? Kjøpte ihvertfall te med kava kava i
på en vanlig helsekostforretning for noen år tilbake, og på en alternativmesse
solgte de ekstrakt av den også. Synd i såfall at det er blitt strengere lovgivning
i det siste.

- Natteravn
Natteravn: Nåja, jeg foretrekker å innta humle via en god, mørk øl, men smaken er som baken.
Ang. kava så dukket det opp en del leverskader og langtidsbruk skulle visstnok gi psykiske lidelser.
Ikke vet jeg, synes ikke kava er så mye å skryte av heller. Jeg liker scullcap og kattemynte bedre til avslapping og sovemedisin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Angående kava kava:
Det er tydeligvis viktig at det er relativt ferske røtter av god kvalitet som er brukt. Å bestille fra en kavaeksportør fra hawaii kan være en god ide. Har snakket med mange som sverger til kava.
Grunnen til at kava er reseptbelagt i norge er på grunn av en undersøkelse som *viste* at man kunne få kreft av kava. Dette er senere blitt motbevist (100% hvis man bare bruker røttene, og det er jo de man bruker (sukk)).
Sitat av okaminaru
Angående kava kava:
Det er tydeligvis viktig at det er relativt ferske røtter av god kvalitet som er brukt. Å bestille fra en kavaeksportør fra hawaii kan være en god ide. Har snakket med mange som sverger til kava.
Grunnen til at kava er reseptbelagt i norge er på grunn av en undersøkelse som *viste* at man kunne få kreft av kava. Dette er senere blitt motbevist (100% hvis man bare bruker røttene, og det er jo de man bruker (sukk)).
Vis hele sitatet...
Har du noen linker til de undersøkelsene som beviser og motbeviser kreftfaren ved inntak av kava? Jeg har aldri hørt om annet enn leverskader og psykiske problemer, noe som er mindre stress enn kreft.

Hvis det er motbevist ville det være en fin grunn til å ta opp kava-eksprimenteringen for min del