Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1886
vel hvor skal man starte?

Jeg har tatt mdma mange ganger før og LSD osv uten om og noen gang få noen som helst ettervirkning. Men etter denne gangen har jeg fått virkelig problemer, føles ut som hue og kroppen ikke samarbeider og jeg har kiling i kroppen og føler meg rett og slett skikkelig bånn i bøtta "virkelighetsfølesen" mangler til tider. skal nevnes at det har vært mye dårlig søvn spist dårlig over lengere periode og mye følesesmessig stress...

da angsten kommer blir jeg livredd og det føles ut som det har "klikket for meg" det føles ut som hele verden svinger....

dette var mdma i lav dose med 1 liten redosering har spist mye høyere doser før uten noe som helst problem.

spørsmålet mitt blir da noen andre som har opplved dette?
Anonym bruker
"Umulig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som du har tømt serotoninlagrene dine.

Ta deg en pause fra mdma. Fyll på med næring, mosjon og rikelig med søvn så kommer du nok kjapt til hektene igjen.

Hvis du har tilgang til 5-HTP anbefaler jeg at du også tar dette kosttilskuddet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som du har tømt serotoninlagrene dine.

Ta deg en pause fra mdma. Fyll på med næring, mosjon og rikelig med søvn så kommer du nok kjapt til hektene igjen.

Hvis du har tilgang til 5-HTP anbefaler jeg at du også tar dette kosttilskuddet.
Vis hele sitatet...
men hvordan kan det skje nå og ikke før?.. har jo spist mye mer mdma enn det her før. og tatt det oftere. kan det ha noe med styrke grad på mdma og gjøre? for den her var helt sykt ren... så forlite seratonin fører til angst og kiling i kroppen osv? jeg spiser og går tur da formen er ok. er lyd sky om dagen også for skarpe lyder smell osv feks miste gaffelen i gulvet så skjærer det i øra.

men du har nok rett leste meg opp litt på seratonin og ser ut som at det kan være der problemet ligger. Får prøve og skaffe meg 5-HTP
Sist endret av imtheoneandonly; 21. desember 2018 kl. 02:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Umulig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd selv ved EN anledning å få skikkelig nedtur.

For min del var det etter en periode med hyppig inntak. (4-5 ggr innenfor 14 dager.)

Vet ikke om jeg hadde noe «kiling» i kroppen, men i tillegg til at jeg følte meg fullstendig bånn i bøtta, så fikk jeg en helt ekstrem angst.

Skikkelig deprimert og nesten suicidal.

Var også veldig var for lyder i en ukes tid i etterkant.

Har aldri opplevd dette hverken før eller etter. Og har både brukt og misbrukt mdma hvor det har gått helt fint.

Nå er ikke jeg noe kvalifisert helsepersonell, men snakker utifra egne opplevelser/erfaringer.

Gi det en ukes tid hvor du tar godt vare på deg selv.

Blir du ikke bedre eller eventuelt værre, vurder å oppsøk lege.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som du har tømt serotoninlagrene dine.

Ta deg en pause fra mdma. Fyll på med næring, mosjon og rikelig med søvn så kommer du nok kjapt til hektene igjen.

Hvis du har tilgang til 5-HTP anbefaler jeg at du også tar dette kosttilskuddet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har opplevd selv ved EN anledning å få skikkelig nedtur.

For min del var det etter en periode med hyppig inntak. (4-5 ggr innenfor 14 dager.)

Vet ikke om jeg hadde noe «kiling» i kroppen, men i tillegg til at jeg følte meg fullstendig bånn i bøtta, så fikk jeg en helt ekstrem angst.

Skikkelig deprimert og nesten suicidal.

Var også veldig var for lyder i en ukes tid i etterkant.

Har aldri opplevd dette hverken før eller etter. Og har både brukt og misbrukt mdma hvor det har gått helt fint.

Nå er ikke jeg noe kvalifisert helsepersonell, men snakker utifra egne opplevelser/erfaringer.

Gi det en ukes tid hvor du tar godt vare på deg selv.

Blir du ikke bedre eller eventuelt værre, vurder å oppsøk lege.
Vis hele sitatet...
ja takk for infoen skjønner at du ikke er helsepersonel. men jeg tipper det er det at jeg er redd for angsten og tenker for mye som gjør at denne kilingen uroligheten kommer. Jeg er et veldig "krise menneske" har litt helse angst og drit... tipper at det vil komme seg igjen. har jo vært igjennom flere syre tripper på ganske høye doser uten at det har gått galt så tror nok dette skal gå seg til etterhvert også sakte men sikkert. samtidig har jeg jo vært en del nedfor og stresset i forkant av denne mdma turen så kanskje jeg rett og slett bare bommet helt med tidspunktet og får igjen for det ved og ikke ha lyttet til kropp og sinn mye spekulasjoner men jeg gir det en ukes tid. har gått 2 uker snart.

inntaket av mdmaen skjedde da.. men kan jo hende at lagera med seratonin er helt skrapa. og ja takk jeg har kjent på den deprisjonsfølelsen som nesten er suicidal.
Sitat av imtheoneandonly Vis innlegg
ja takk for infoen skjønner at du ikke er helsepersonel. men jeg tipper det er det at jeg er redd for angsten og tenker for mye som gjør at denne kilingen uroligheten kommer. Jeg er et veldig "krise menneske" har litt helse angst og drit... tipper at det vil komme seg igjen. har jo vært igjennom flere syre tripper på ganske høye doser uten at det har gått galt så tror nok dette skal gå seg til etterhvert også sakte men sikkert. samtidig har jeg jo vært en del nedfor og stresset i forkant av denne mdma turen så kanskje jeg rett og slett bare bommet helt med tidspunktet og får igjen for det ved og ikke ha lyttet til kropp og sinn mye spekulasjoner men jeg gir det en ukes tid. har gått 2 uker snart.

inntaket av mdmaen skjedde da.. men kan jo hende at lagera med seratonin er helt skrapa. og ja takk jeg har kjent på den deprisjonsfølelsen som nesten er suicidal.
Vis hele sitatet...
Tenker at du har opplevd en ganske så vanlig effekt når det kommer til nedturen på MDMA.

MDMA crashet er veldig notorius og kjent blant hyppige brukere. Mange faller langt ned etter oppturen. Men dette kommer som regel etter at de har brukt MDMA flere ganger, enten i lave eller høye doser.

Jeg tenker at komboen på at du har følt deg dritt i det siste, samt dårlig kosthold har rett og slett bare kombinert seg med nedturen man vanligvis ville følt på og bare får alt til å virke rart, forvirrende og dritt.

Ville anbefalt å føle litt på den angsten du har da og prøve å forstå hvorfor den kommer. Hva er du egentlig engstelig over? Er livet ditt fylt med emosjonelle konflikter og diverse? Føler du at livet ikke er der det skal?

Å spørre seg selv litt sånn spørsmål og reflektere hvorfor det er sånn kan gjøre ting mer håndterbart. Husk også at du har jo tura på MDMA, det er normalt at den vanlige tilstanden etter en så fantastisk opplevelse ikke er fullt det samme. Dette kommer nok til å gå over skal du se!
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper ikke dette er for "off topic", men her 5-HTP lovlig å kjøpe til Norge? Har du noen litteratur å anbefale på linken mellom 5-HTP og serotonin samt hvordan man best skal bruke det for å få opp lagrene av serotonin?
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Tenker at du har opplevd en ganske så vanlig effekt når det kommer til nedturen på MDMA.

MDMA crashet er veldig notorius og kjent blant hyppige brukere. Mange faller langt ned etter oppturen. Men dette kommer som regel etter at de har brukt MDMA flere ganger, enten i lave eller høye doser.

Jeg tenker at komboen på at du har følt deg dritt i det siste, samt dårlig kosthold har rett og slett bare kombinert seg med nedturen man vanligvis ville følt på og bare får alt til å virke rart, forvirrende og dritt.

Ville anbefalt å føle litt på den angsten du har da og prøve å forstå hvorfor den kommer. Hva er du egentlig engstelig over? Er livet ditt fylt med emosjonelle konflikter og diverse? Føler du at livet ikke er der det skal?

Å spørre seg selv litt sånn spørsmål og reflektere hvorfor det er sånn kan gjøre ting mer håndterbart. Husk også at du har jo tura på MDMA, det er normalt at den vanlige tilstanden etter en så fantastisk opplevelse ikke er fullt det samme. Dette kommer nok til å gå over skal du se!
Vis hele sitatet...
joa kjent på MDMA nedtur før men dette tar kaka... Ja har hatt mye emosjonell belastning og føler vel at livet ikke er helt der jeg ønsker det skal være. Men den følelsen her av og miste seg selv og føle seg helt uvel og rar og tankekjør osv det er ganske krevende.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av imtheoneandonly Vis innlegg
vel hvor skal man starte?

Jeg har tatt mdma mange ganger før og LSD osv uten om og noen gang få noen som helst ettervirkning. Men etter denne gangen har jeg fått virkelig problemer, føles ut som hue og kroppen ikke samarbeider og jeg har kiling i kroppen og føler meg rett og slett skikkelig bånn i bøtta "virkelighetsfølesen" mangler til tider. skal nevnes at det har vært mye dårlig søvn spist dårlig over lengere periode og mye følesesmessig stress...

da angsten kommer blir jeg livredd og det føles ut som det har "klikket for meg" det føles ut som hele verden svinger....

dette var mdma i lav dose med 1 liten redosering har spist mye høyere doser før uten noe som helst problem.

spørsmålet mitt blir da noen andre som har opplved dette?
Vis hele sitatet...
"There are many researchers who believe that an imbalance in serotonin levels may influence mood in a way that leads to depression. ... If any of these biochemical glitches occur, researchers believe it can lead to depression, as well as obsessive-compulsive disorder, anxiety, panic, and even excess anger."

Kilde til det jeg quota ovenfor

Masse søvn, masse mat, vitaminer, grønnsaker, appelsiner, juice, melk, vann, mer søvn, mer søvn, mat mat mat repeat.

Om du enda føler deg rar og har angst om 2 til 4 uker så ville jeg kontakta en lege for å ta blosprøver eller hva, og en psykog eller psykiatriker for hjelp.

Husk at alle se 3 hae tausheraplikt.

Har selv slitt med angst etter mdma, og etter langtidsbruk av Tramadol. Så er nok ikke SÅ uvanlig :/

Lykke til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk at alle se 3 hae tausheraplikt.
Vis hele sitatet...
Til en viss grad, selvfølgelig. Har du lappen og innrømmer forbruket som TS gjør her, så ryker den. Igjen, så er det viktig å skille mellom hvor viktig lappen er i forhold til den psykiske helse, så vei godt mot vondt her.

Dette er vell typisk nedtur for en som har benyttet for mye, uten å tenke konsekvensene.

Jeg selv har vært i samme smørja, men for min del så gikk det til slutt over til en viss grad. Lageret må fylles opp igjen samt at du må bli vandt til at det er fylt opp, så bør ting gå som før.

Men som tidligere nevnt, det er kun du som vet hvor strikken ligger og om du bør søke medisinsk hjelp eller bare kutte ut rusmidler for en periode!
Sist endret av MasterOfNone; 23. desember 2018 kl. 20:42.
Anonym bruker
"Umulig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper ikke dette er for "off topic", men her 5-HTP lovlig å kjøpe til Norge? Har du noen litteratur å anbefale på linken mellom 5-HTP og serotonin samt hvordan man best skal bruke det for å få opp lagrene av serotonin?
Vis hele sitatet...
https://www.inverse.com/article/1421...e-good-for-you

Utifra det jeg har lest meg opp på, så skal det være smart å spise 5-htp i 4-5 dager før selve mdma turen. Deretter så anbefales det å ikke spise 5-htp samme dag som man skal ture.
For så å spise 5-htp i 2-3 dager etter turen.

Du får ikke kjøpt det i Norge, men det selges som vanlig helsekost stort sett overalt. Har bestilt et par ganger fra vanlig netthandel i fra England. Iherb tror jeg det var.

Vær obs på at det kan bli stoppet i tollen, og jeg har også hørt om folk som har fått razzia da 5-htp linkes veldig tett opp imot mdma og rusbruk. Egentlig helt idiotisk at man risikerer bråk når man tar forholdsregler i forhold til «harm reduction». Det samme gjelder vel også test kits, som er 100% lovlige å bestille fra utlandet, hvor tollen i enkelte tilfeller varsler politi om forsendelse og mottaker. :-(
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vær obs på at det kan bli stoppet i tollen, og jeg har også hørt om folk som har fått razzia da 5-htp linkes veldig tett opp imot mdma og rusbruk. Egentlig helt idiotisk at man risikerer bråk når man tar forholdsregler i forhold til «harm reduction». Det samme gjelder vel også test kits, som er 100% lovlige å bestille fra utlandet, hvor tollen i enkelte tilfeller varsler politi om forsendelse og mottaker. :-(
Vis hele sitatet...
wat

5-HTP er da primært brukt som et naturlig alternativ til antidepressiva. At man skulle få razzia for det høres jo bare sinnsykt ut.