Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 38513
Sitat av Solarfields Vis innlegg
En kan jo lure på hva som har inspirert maleren.
Vis hele sitatet...
Bibelen, helt åpenbart.

Som en parallell kan det være greit å påpeke at folk har
trodd på såkalte "underjordiske" i veldig lang tid, også.

Fantasi er i det hele tatt et interessant fenomen.
Sitat av Qon Vis innlegg
  • Det som fascinerer meg er fortiden og alle de gigantiske strukturene som er vanskelig å forstå hvordan mennesker har laget uten hjelp. Pyramidene osv. Jeg er ikke overbevist om at menneskene klarte å lage de.
  • I tillegg er jeg fascinert over all kunnskapen som mennesker plutselig hadde, f.eks. antall planeter i solsystemet.
  • Kornsirkler... der er veldig spesielt hvis man undersøker det.
  • Antallet UFO-observasjoner over hele verden... Det er så mange vitner og videoer at jeg i det minste lurer på om noen av de er ekte.
  • Antall mennesker med høy rang som har påstått at det er et ekte fenomen.
  • Det er en seriøs interesse for dette, mye informasjon, lite mediedekning (og en aggressiv latterliggjøring av alle som snakker om det), og såpass mye hemmeliggjøring gjør at jeg blir ekstra nysgjerrig

.
Vis hele sitatet...
Sukk. Om du leter etter "forklaringer" slik som disse så finner du en hel bunch.
Du kan jo legge til https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chem...spiracy_theory i lista di.
For all del, jeg skjønner at det er spennende å dypdykke i disse tingene men ikke glem å ha beina på jorda aka vær kritisk. Som sagt tidligere, det er lett å lure seg selv.
David Iches teori om Lizard people virker og logisk (til en viss grad) om man tror nok på det..
Just saying.

Edit; Jeg tror det finnes intelligent liv i verdensrommet, jeg tror derimot ikke at the goverment holder Ufo-aktivitet skjult for oss dødelige, i den forstand som du sikter til.
Sist endret av aintnowifey; 7. mars 2018 kl. 02:44.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Du sier jeg ikke aner hva jeg snakker om, jo jeg vil si jeg gjør det.

Jeg har brukt et tiår og sikkert mer hvor jeg har gått dypt i alt fra aliens, ancient civilizations, origin of man, månen, ww2, antarktisk, hollow earth, reptiler, illuminati, banker, flat earth, jøder, mars, saturn, andromeda, alt om universet/multiverset, cern, nasa, cia, deep state, frimurere - ehm freak.. konspirasjoner generelt.

Det er så mye å dyppe tærne i at en til slutt drukner i informasjon og man blir veldig flink på å sile ut bullshit og absolute bullshit, noen gangen kommer man over pærler som man kan gnikke på i lang tid, men man kan aldri bevise noe så det blir bare spekulasjoner til slutt og det tjener man ingenting på.

Når det til slutt går opp for en hvor mye folk lyver, hvor mye de elsker å bli hørt og hvor jævla mye bullshit et menneske kan spy ut så skjønner man at det meste bare er oppspinn, og ikke nok med det, men har du sett hvor ekte dagens animasjoner er? et videoklipp er IKKE et håndfast bevis fordi det kan manipuleres så kraftig at det lurer deg trill rundt, spesielt om du allerede er overbevist.

Det sagt så mener jeg at joda, sjansen for at mennesker er den eneste intelligente rasen i verdensrommet er ganske liten, men finnes det en rase der ute med evnen til å krysse univers så er vi bare mygg for dem og vi burde egentlig være stille som mus, de kommer til å spise oss til frokost om de finner oss.
Sist endret av Trollanon; 7. mars 2018 kl. 10:17.
Hva er "Aliens"? Er det karbonbaserte livsformer, eller bestående av en helt annen oppbygging? Jeg synes Alien DNA teorien er underholdende og spennende. Men det er mest trolig sci-fi.

Hva er uansett sjansen for at vårt univers er en modell for denne livsformen? Da vi, selvsagt er et unntak. I et annet multivers, muligens. Kanskje det er derfor vi aldri har fått besøk, fordi de ikke finner veien forbi eller kan ferdes i vårt univers.



OT: Qon jeg ser først nå hva avatar-bildet ditt er, lol.
Sist endret av Selex; 7. mars 2018 kl. 14:10.
New York Times om romvesener og UFOer:

https://www.nytimes.com/2017/12/16/u...arry-reid.html

Sitater:

Most of the money went to an aerospace research company run by a billionaire entrepreneur and longtime friend of Mr. Reid’s, Robert Bigelow, who is currently working with NASA to produce expandable craft for humans to use in space.

On CBS’s “60 Minutes” in May, Mr. Bigelow said he was “absolutely convinced” that aliens exist and that U.F.O.s have visited Earth.
Vis hele sitatet...
Under Mr. Bigelow’s direction, the company modified buildings in Las Vegas for the storage of metal alloys and other materials that Mr. Elizondo and program contractors said had been recovered from unidentified aerial phenomena.
Vis hele sitatet...
Enda en artikkel fra samme avis:

https://www.nytimes.com/2017/12/18/i...o-program.html


Tilsvarende artikler sto også i Politico, samt hos CNN, BBC, Dagbladet, NRK, Aftenposten, VG, etc.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og kva så, zabbath? Det viser stort sett at amerikanske myndigheter har til tider svært tvilsomme prioriteringer, og at offentlege penger går til venner av politikarar.
Mer info om Robert Bigelow:

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bigelow

Utdrag fra 60 Minutes' intervju med Bigelow:

https://www.youtube.com/watch?v=0BZSykPTtlI
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Mer info om Robert Bigelow:

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bigelow

Utdrag fra 60 Minutes' intervju med Bigelow:

https://www.youtube.com/watch?v=0BZSykPTtlI
Vis hele sitatet...
I skrivende stund har du hverken fremmet påstander, argumenter eller biddrag til debatten. Du bare spyr ut lenker og overlater til dine lesere å tråle gjennom de for å kanskje finne ut hva du muligens mener å formidle - hva nå enn det er. Det er dårlig kommunikasjon. Sånt vas pleier vi bare å slette, men det i dette tilfellet er det mer pedagogisk å benytte aneldningen til å fortelle deg hvordan du kan fremme saken din på en bedre måte.

Første steg er å faktisk fremme saken din. Fortell oss hva du mener. Deretter forteller du hvorfor. Dette gjøres ved å fremme logisk koherente argumenter som understøtter ditt syn. Det er først her lenkene dine kan bli relevante; de kan du bruke til å understøtte påstandene du fremmer. Men først må du altså fremme noen påstander. Så. Hva er det vil formidle?
Sist endret av Myoxocephalus; 20. mars 2019 kl. 16:37.
Denne diskusjonen tar jo helt av!

Jeg mener selv at siden universet er så uendelig stort, er det nesten egoistisk og tro at vi er på den eneste planten med liv.
Men det er typisk mennesker å tenke at vi er så perfekte og kun vi som har fått liv. så hvorfor skulle ikke noen makt syke personer hysje ned om det eventuelt finnes bare for å bevare troen om at verden er «perfekt». Jeg syntes planeten er fin, men menneskene generelt er ødeleggende. Så om det finnes romveser, kanskje de rett og slett ikke vil ha noe med oss å gjøre?
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Denne diskusjonen tar jo helt av!

Jeg mener selv at siden universet er så uendelig stort, er det nesten egoistisk og tro at vi er på den eneste planten med liv.
Vis hele sitatet...
Nei, enten har du misforstått motparten fullstendig, eller så konstruerer du en så massiv stråmann at dens tyngdefelt påvirker tidevannet.

Ingen har påstått at det ikke finnes liv i verdensrommet. Det som derimot har blitt påstått er at det ikke er fremlagt fnugg av bevis for at romvesner har vært på besøk her. Denne forskjellen er muligens subtil, men hele diskusjonen hviler på denne detaljen. Det er de som hevder at romvesner har vært på besøk som bør fremlegge bevis for påstanden. Som du selv skriver er universet enormt, så selv om det skulle være intelligente og eventyrlystne romlinger der ute, så skal de faktisk ha ganske mye flaks for å i det hele tatt finne oss. Husk også at vi ikke har produsert radiosignaler i mer enn drøyt hundre år, så kun de som måtte befinne seg innen en radius av hundre lysår kan egentlig forventes å oppdage oss hvis de aktivt skulle lete.

Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Men det er typisk mennesker å tenke at vi er så perfekte og kun vi som har fått liv. så hvorfor skulle ikke noen makt syke personer hysje ned om det eventuelt finnes bare for å bevare troen om at verden er «perfekt».
Vis hele sitatet...
Nei, dette synes jeg var et traurig argument. Det finnes selvopptatte kukhuer der ute. Det finnes også mennesker som oppriktig mener at vi som art er så destruktive at ville gjøre universet en tjeneste ved å utrydde oss selv. Men de fleste av oss synes nå verden er en spennende plass og skulle gjerne ha forstått mest mulig om alt. Greit at etnosentrisme er en utbredt lidelse, men du skal sette hodet fast bra langt opp i toern hvis du føler at universet er mer perfekt uten andre livsformer enn de som finnes på vår egen planet! Så myopiske individer finnes helt sikkert, men jeg håper de utgjør en forsvinnende liten minoritet av verdens befolkning. Skjønt, de som har lest The Hitchhikers Guide to the Galaxy vil muligens få tankene ledet hen mot planeten Krikkit...

Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Jeg syntes planeten er fin, men menneskene generelt er ødeleggende. Så om det finnes romveser, kanskje de rett og slett ikke vil ha noe med oss å gjøre?
Vis hele sitatet...
Tjeh, er vi egentlig så ødeleggende da? Ja, vi herper klimaet ganske heftig om dagen, men vi tok de økonomiske kostnadene og forbød ting som KFK-gasser, PCB og DDT da vi innså hvor farlige de var. Og selv om vi har hatt atomvåpen i over sytti år, så har de kun blitt brukt to ganger. Vi hadde en verdenskrig som gikk over hele kloden, men ikke bare greide vi å avslutte den før hele planeten gikk dukken, vi klarte også å få i stand en fred der gamle fiender ble nære allierte. Det er da ikke så verst, alt i alt? En annen ting å ha i mente er at dersom eventuelle utenomjordiske skapninger skulle være litt like oss selv, så er det ingen grunn til å anta at de ville være i stand til å holde seg skjulte for oss selv om de hadde ønsket det - tenk på all radiostøy og alt lys vi sender ut i rommet. Det er ikke bare å skru av. Og selv om stammerådet skulle bli enige om å holde tyst, så ville det jo alltid være en eller annen kløne som enten med vilje eller et uhell kødder det til. Men dette blir spekulasjoner om spekulasjoner. Det eneste relevante er egentlig at ingen har fremlagt troverdige bevis for at romvesner har vært her. Skulle noen som hadde kapasitet til å reise hit ønske å ta kontaktmed oss, så ville de klart å gjøre seg til kjenne, uavhengig av hva CIA og andre dresskledde partypoopers måtte mene om det.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg

Tjeh, er vi egentlig så ødeleggende da? ....
Og selv om vi har hatt atomvåpen i over sytti år, så har de kun blitt brukt to ganger.
Vis hele sitatet...

Brukt kun 2 ganger på steder det bodde mange mennesker.
Tenk alle kjernefysiske bomber de har smellt av. Å kjernekraftverk som har lekket radioaktiv stråling.
De har gjort hele jordkloden selvlysende ifra verdensrommet med all "testingen" de har gjort iløpet av de siste 75 årene.

https://www.youtube.com/watch?v=I9lquok4Pdk

Eneste testene som ikke avgir like mye radioaktiv stråling er de som er underjorden. Men ingen kan være 100% sikker på at det er trygt i lengden.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nei, enten har du misforstått motparten fullstendig, eller så konstruerer du en så massiv stråmann at dens tyngdefelt påvirker tidevannet.

Ingen har påstått at det ikke finnes liv i verdensrommet. Det som derimot har blitt påstått er at det ikke er fremlagt fnugg av bevis for at romvesner har vært på besøk her. Denne forskjellen er muligens subtil, men hele diskusjonen hviler på denne detaljen. Det er de som hevder at romvesner har vært på besøk som bør fremlegge bevis for påstanden. Som du selv skriver er universet enormt, så selv om det skulle være intelligente og eventyrlystne romlinger der ute, så skal de faktisk ha ganske mye flaks for å i det hele tatt finne oss. Husk også at vi ikke har produsert radiosignaler i mer enn drøyt hundre år, så kun de som måtte befinne seg innen en radius av hundre lysår kan egentlig forventes å oppdage oss hvis de aktivt skulle lete.

Nei, dette synes jeg var et traurig argument. Det finnes selvopptatte kukhuer der ute. Det finnes også mennesker som oppriktig mener at vi som art er så destruktive at ville gjøre universet en tjeneste ved å utrydde oss selv. Men de fleste av oss synes nå verden er en spennende plass og skulle gjerne ha forstått mest mulig om alt. Greit at etnosentrisme er en utbredt lidelse, men du skal sette hodet fast bra langt opp i toern hvis du føler at universet er mer perfekt uten andre livsformer enn de som finnes på vår egen planet! Så myopiske individer finnes helt sikkert, men jeg håper de utgjør en forsvinnende liten minoritet av verdens befolkning. Skjønt, de som har lest The Hitchhikers Guide to the Galaxy vil muligens få tankene ledet hen mot planeten Krikkit...

Tjeh, er vi egentlig så ødeleggende da? Ja, vi herper klimaet ganske heftig om dagen, men vi tok de økonomiske kostnadene og forbød ting som KFK-gasser, PCB og DDT da vi innså hvor farlige de var. Og selv om vi har hatt atomvåpen i over sytti år, så har de kun blitt brukt to ganger. Vi hadde en verdenskrig som gikk over hele kloden, men ikke bare greide vi å avslutte den før hele planeten gikk dukken, vi klarte også å få i stand en fred der gamle fiender ble nære allierte. Det er da ikke så verst, alt i alt? En annen ting å ha i mente er at dersom eventuelle utenomjordiske skapninger skulle være litt like oss selv, så er det ingen grunn til å anta at de ville være i stand til å holde seg skjulte for oss selv om de hadde ønsket det - tenk på all radiostøy og alt lys vi sender ut i rommet. Det er ikke bare å skru av. Og selv om stammerådet skulle bli enige om å holde tyst, så ville det jo alltid være en eller annen kløne som enten med vilje eller et uhell kødder det til. Men dette blir spekulasjoner om spekulasjoner. Det eneste relevante er egentlig at ingen har fremlagt troverdige bevis for at romvesner har vært her. Skulle noen som hadde kapasitet til å reise hit ønske å ta kontaktmed oss, så ville de klart å gjøre seg til kjenne, uavhengig av hva CIA og andre dresskledde partypoopers måtte mene om det.
Vis hele sitatet...
Du har mange gode poeng. Og jeg misforstod kanskje diskusjonene litt, eller formulerte meg ikke tydelig nok.
For å vri spørsmålet, hvem må legge frem disse bevisene for at det er «godkjent» da? Et romvesen på VGTV liksom?

Og når jeg skrev at mennesker er generelt destiriktive var det i et hel hets bilde.
Jeg vet jo det finnes dem som oppriftlig tar vare på kloden våre.
En diskusjon jeg ikke orker ta opp nå. Men er spørsmål som hvorfor kriger vi? Vi er en og samme skaping på en plantet. Hva med litt samarbeid?
Vi lager flotte avtaler om utslipp som kan nærmest skrinlegges på dagen. Alt dette er jo for egen vinning.

Men jeg ser poengene dine og slik. Jeg har bare et litt annet bilde og syn på det. Kanskje vi er på en fin retning, men utganspunktet mener jeg at vi skulle vært det hele tiden om vi faktisk brydde oss om hverandre.

Jeg er ikke noe miljøverner og gir egentlig en lang faen i slike ting. Men tenker jeg over det ser jeg mange problemer som i utgangspunktet aldri hadde trengt og være der. Men vi er ikke perfekte, og derfor er ikke planeten heller der dessverre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Brukt kun 2 ganger på steder det bodde mange mennesker.
Tenk alle kjernefysiske bomber de har smellt av. Å kjernekraftverk som har lekket radioaktiv stråling.
De har gjort hele jordkloden selvlysende ifra verdensrommet med all "testingen" de har gjort iløpet av de siste 75 årene.
Vis hele sitatet...
Det er jo stortsett svada.

Kjernekraftverk slepper ut svært lite stråling. Sjølv utsleppa etter Chernobyl er relativt små i kosmisk samanheng. Hugs at sola er ein gigantisk fusjonsreaktor, som omdanner seks hundre millioner tonn hydrogen i sekundet - eller eit massetap på 4.26 millioner tonn i sekundet. Til samanlikning så var den kraftigaste hydrogenbomba, Tsar bomba, på omlag 2.67kg masse omdanna til energi.

Veldig mange av partiklane som kjem som følge av radioaktive kjelder på jorda når jo heller ikkje utanfor atmosfæren. Det er utelukkande gammastråling som vil nå utanfor atmosfæren, og det er svært mange kjelder som er ekstremt mykje meir aktive enn jorda i gamma-spekteret.
Hva hvis vi ser på dette speilvendt, dvs at du finner en planet som teknologisk sett er under deg. Hva ville du ha gjort der? Personlig ville jeg sett etter teknologier, eksotisk mat, kultur-dill (alt av sci-fi filmer) og legemidler (les dop) som jeg kunne solgt til mine egne. Det å informere tullingene som bor på planeten hadde vært langt nede på listen med mindre jeg trengte å få de til å gjøre noe for meg.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Hva hvis vi ser på dette speilvendt, dvs at du finner en planet som teknologisk sett er under deg. Hva ville du ha gjort der? Personlig ville jeg sett etter teknologier, eksotisk mat, kultur-dill (alt av sci-fi filmer) og legemidler (les dop) som jeg kunne solgt til mine egne. Det å informere tullingene som bor på planeten hadde vært langt nede på listen med mindre jeg trengte å få de til å gjøre noe for meg.
Vis hele sitatet...
Nå er det gjerne ikke mannen igata som reiser på slike oppdrag. Det er heller folk som svarer til mennesker som Donald Trump.

Enslave!
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Nå er det gjerne ikke mannen igata som reiser på slike oppdrag. Det er heller folk som svarer til mennesker som Donald Trump.

Enslave!
Vis hele sitatet...
Og du føler deg helt sikker på at det ikke er selvstendig næringsdrivende aliens der ute? Hva om det er firmaer som gjør slikt. Jeg ville heller gjort det uten å fortelle om det til de lokale, for plutselig ville de tenke eksport-toll eller "vi vil ha deres teknologi" etc. Hvis det er livsformer der ute som er smarte nok til å komme seg hit så er de nok bekjent med byråkrati og alle de gode grunnene til å holde seg unna det. Krangle med lokale rettighets-byråer (RIAA/MPAA) eller bare piratkopiere? Det enkleste er ofte det beste... og billigste.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Lol. Det er direkte morsomt at du snakker om research, og så systematisk ignorerer alle motargumenter, eller avviser det med at du ikkje er interessert i diskusjon. Det er ikkje akkurat research; det er cherrypicking: du har bestemt deg, og unngår å oppsøke informasjon som kan avkrefte det du trur.

Du må gjerne fortsette med det, men når du pakker det inn i ord som research så lurer du deg sjølv. Og å lure seg sjølv er det enklaste ein kan gjere. Om du faktisk vil undersøke det bør du starte med ei nullhypotese som er falsifiserbar, også systematisk gjennomgå - og etterprøve - rapporter.

Du kan t.d. lese denne forumtråden som i detalj går gjennom ein video, og demonstrerer kvifor den antakeleg er feil.
Vis hele sitatet...
Javel, men som sagt er jeg ikke ute etter å starte en diskusjon for å undersøke om jeg tar feil. Jeg kan innrømme det nå først som sist at det er cherrypicking jeg ville ha ut av denne tråden. Jeg vil ha mer informasjon som bekrefter mitt synspunkt. Det betyr ikke at jeg aldri kommer til å etterprøve mitt ståsted eller at jeg tror på alt jeg leser, men jeg synes det er interessant å prøve å forstå fenomenet fra den troende siden.

Det er ikke så lett å bruke en skikkelig vitenskapelig metode på et tema som, hvis det er sant, endrer mye av menneskehistorien og vitenskapen. Maktstrukturer vil kollapse. Det kan fort bli kaos over hele planeten. Det er ikke rart at de som vet denne informasjonen (hvis den stemmer), har lyst til å holde menneskeheten i sjakk og dytte problemet så langt frem som mulig. Og det er heller ikke så rart at folk som vet ofrer sitt rykte for å advare menneskeheten om hva som foregår.

Den linken du sendte var grundig ja, men det motbeviser ikke mange andre vitneobservasjoner og videoer. Jeg skjønner det er vanskelig å bruke så mye tid på å motbevise hver UFO-video, men den videoen der så ikke særlig legit ut uansett spør du meg.

Hva med Hessdalen i Norge? Såvidt jeg vet har man ikke funnet ut av det, og der bruker de vitenskapelige metoder. De har bevist at det er et uforklarlig lysfenomen (flyvende lyskuler) som har blitt observert siden 1980-tallet.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Bedre kvalitet? Hadde det ikke stått "UFO" i tittelen på videoen kunne det like godt ha vært noen som filmet en organisme i et mikroskop. Problemet her er ikke at det er umulig at det er en UFO. Problemet er at det finnes så mange inn i hampen mye enklere forklaringer på hva det er...

Om du våkner en morgen og avisen ikke ligger foran døren, hva tror du har skjedd?
a) Det har skjedd en feil fra leverandørens side
b) Naboen har lånt den
c) Aliens har stjålet den for å oppdatere seg på dine lokalnyheter.

Det er ikke sikkert du ser dette, men 1 av de 3 er betraktelig mindre sannsynlig enn de 2 andre. Vi kan ikke utelukke helt at det var aliens, men ingen ved sine fulle fem ville trodd det.

Det er nok også en del av det vidarlo prøver å si. Super avanserte aliens som kan dra til Jorden uoppdaget hadde sikkert helt fint klart å lage en kornsirkel... men de har for det første ingen grunn til det, og for det andre er det vanvittig mye mer sannsynlig at det var naboungen. Om du tenker litt over det er mitt eksempel og en kornsirkel ikke så altfor forskjellig....
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig synes det ser ut som mikroorganismer så tror jeg du prøver veldig hardt å benekte. Jeg sier ikke at det er UFOer, men det ser i det minste ut som flyvende objekter på himmelen, ikke som bakterier i et mikroskop.. Det synes jeg er veldig merkelig å påstå.

I tillegg er faktisk poenget mitt motsatt av ditt. Med det inntrykket jeg har nå gir det faktisk mer mening at aliens har påvirket oss, enn mange andre forklaringer. Men den konklusjonen er ikke basert på kornsirkler, men en helhetsforståelse som blir forsterket av kornsirklene. Hadde det bare handlet om kornsirkler så hadde jeg vært på deres side.

Dere som sier at hvis de først er her, hvorfor kommunisere med kornsirkler? Vel de er åpenbart mye smartere enn oss og de ser hvor fiendtlige vi er så det kan tenkes at de prøver å avsløre seg selv ved å vise det på en fredelige måte. I tillegg prøver de kanskje å lære oss noe gjennom geometrien de lager. Bare sjekk ut noen av de kompliserte og se hvordan de blir når du konverterer de til 3-dimensjonale figurer.

Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Haha, yup! Jeg tror mye av greia handler om å finne noe å tro på som majoriteten av folk avviser som bullshit. Enkelt sagt gjør det deg med i en slags eksklusiv klubb.
Vis hele sitatet...
Da har du mista hele poenget. Det er absolutt ikke greia. Det handler ikke om det. Kan du forstå at det å gå mot majoriteten faktisk kan gjøre følelsesmessig vondt? Det er ikke noe jeg ønsker, men jeg har lært å tenke kritisk og da tror jeg ikke på alt majoriteten mener bare fordi de er majoriteten. Det handler om hvor flinke de er til å overbevise meg, og hva slags bevis de legger til grunn. Og slik det er nå så er det sykt mange som prøver å overbevise om at vi blir lurt trill rundt og at aliens er ekte. Sykt mange. Det er helt ufattelig mye oppmerksomhet rundt det egentlig. Det kan være for underholdnings og oppmerksomhetens skyld, eller det kan være et fnugg av sannhet her. Problemet er at maktstrukturene holder informasjonen om UFOer topp hemmelig og da blir hele greia mystisk og jeg sliter med å stole på dem. De kan motbevise hele greia på en uke hvis de åpner seg opp og konfronterer saken. Men det gjør de ikke... Kanskje er det er gunstig for dem at folk blir distrahert av aliens? De vil heller at vi skal tro på aliens enn å fokusere på virkeligheten, av en eller annen grunn. Eller kanskje de faktisk skjuler denne informasjonen av frykt for global panikk og at hele samfunnet får blue screen.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Maleriet er ekte. Men et maleri fra 1710 som viser en plate i himmelen og 4 lysstråler er på ingen måte bevis for en UFO.
Vis hele sitatet...
Poenget hans var at hvis vi kan tolke den plata som en UFO så er det et bevis for at de eksisterte før etterkrigstiden. Du trenger sikkert flere bevis, men der har du et. Hvis alienkonspirasjonen stemmer så kan religiøse tekster som sier at Guder kom ned fra himmelen også tolkes som aliens. Hvis de faktisk er ekte og er her, så er det ingen selvfølge at de bare har vært her 70 år.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, maleriet er ekte. Men forklaringa på strålene og figuren er altså at det er ei due over jesus som kaster glans over jesus. Relativt vanlleg motiv i den tidsperioden vistnok.
Vis hele sitatet...
Les kommentarene på din egen link så ser du at folk er rimelig skeptiske til den enkle forklaringen, og at det ser ikke ut som en due. For meg ser det mer ut som en UFO med duesymbol. Prøvde artisten kanskje å illustrere at duen har symbolisert UFOer? Jeg vet ikke, det er sikkert long shot av meg å tenke det, men jeg føler ikke din link motbeviste vår teori så godt som du føler.

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Det er alltid så fascinerende at folk som påroper seg å være kritiske, ber andre være kritiske og oppsøke informasjon er de som faktisk er minst kritisk. At du ikke forstår hvordan mennesker klarte å lage pyramider er ikke et argument for aliens. Generelt så er din mangel for forståelse et dårlig argument. Du kan ikke si du holder et åpent sinn når du konsekvent avfeier alle gyldige og logiske argumenter.

Det du skriver vitner også om at du mangler grunnleggende kunnskap om hvordan forskning og vitenskap fungerer. Og et litt forvridd verdensbilde med alt dette "CIA og staten" er slemme folk som bare er ute etter å ta oss og MSM som ikke tør å dekke denne åpenbare skjulte sannheten.

En klok mann sa en gang “Facts do not cease to exist because they are ignored.” - Aldous Huxley
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare pyramidene som sjokkerer meg, men ja jeg har et problem med å forstå hvordan mennesker har klart å lage mange av de gigantiske strukturene som finnes i verden. Jeg kan ikke skjønne det, uavhengig av hvor mye muskelkraft de hadde. Før jeg i det hele tatt vurderte aliens prøvde jeg å forstå alt dette som menneskeskapt, men jeg fikk ikke alt til å stemme helt. Det er ikke bare mangel på forståelse jeg argumenterer med, det er også mangel på gode vitenskapelige argumenter. Det er heller ikke sånn at disse strukturene er det som får meg til å konkludere med aliens, men de er en del av puslespillet som understreker teorien. For å si det sånn, om det ikke hadde vært så mye mystiske gigantiske strukturer fra før, så hadde alienteorien stått svakere.

Det er også mangelen på åpenhet knyttet til forskning på disse områdene som gjør meg skeptisk. Du snakker om mangel på grunnleggende kunnskap om forskning og vitenskap. Jeg er helt med på den vitenskapelig metoden, men når det ikke er mulig (man møter ulogisk mye motstand hvis man skal forske på UFOer), eller når man ikke får lov til å drive uavhengig forskning(les: egyptologi), da må det være greit å bruke sitt eget hode frem til man har en teori man kan teste ut. Derfor vil jeg ikke diskutere alt med dere nå, fordi jeg prøver selv å finne hull i teorien min slik at jeg kan undersøke mer før jeg kommer med en påstand.

Dessuten sier jeg ikke at de er slemme og alt det der. Det er du som har et forvridd menneskesyn som dømmer meg så mye basert på noen uttalelser. Jeg sier bare at dersom det er sant, så gir det veldig mye mening at de holder det så skjult. Hele poenget mitt med tråden er å tenke HVIS, og så få resten av brikkene til å falle på plass. Så kan jeg heller starte på nytt med å motbevise teoriene mine etter jeg har forstått dem først. Noen ganger må man faktisk undersøke en av sidene litt grundig for å ikke bli avledet og distrahert av motparten. Særlig når det er et så abstrakt tema som du ikke kan gå rundt å bevise vitenskapelig.

Ta å slapp av litt med den vitenskapen deres og bruk øyna og hodet. Tenk og føl.
Bare lek med tanken om jeg har rett. Hvis aliens faktisk er her så forandrer det sååå mye at mange av deres tanker må tenkes helt på nytt. Så det sitatet fra Huxley kan du speile tilbake på deg selv. Aliens slutter ikke å være ekte bare fordi mennesker later som det er fantasi.

Sitat av Trollanon Vis innlegg
finnes det en rase der ute med evnen til å krysse univers så er vi bare mygg for dem og vi burde egentlig være stille som mus, de kommer til å spise oss til frokost om de finner oss.
Vis hele sitatet...
Da tenker du lavt om intelligensen i universet. Hvis jeg hadde vært en sånn skapning du snakker om, så kunne jeg funnet underholdning i å skape liv på andre planeter og gi dem verktøy og kunnskap. De trenger antageligvis ikke oss som frokost.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
I skrivende stund har du hverken fremmet påstander, argumenter eller biddrag til debatten. Du bare spyr ut lenker og overlater til din lesere å tråle gjennom de for å kanskje finne ut hva du muligens mener å formidle - hva nå enn det er. Det er dårlig kommunikasjon. Sånt vas pleier vi bare å slette, men det i dette tilfellet er det mer pedagogisk å benytte aneldningen til å fortelle deg hvordan du kan fremme saken din på en bedre måte.

Første steg er å faktisk fremme saken din. Fortell oss hva du mener. Deretter forteller du hvorfor. Dette gjøres ved å fremme logisk koherente argumenter som understøtter ditt syn. Det er først her lenkene dine kan bli relevante; de kan du bruke til å understøtte påstandene du fremmer. Men først må du altså fremme noen påstander. Så. Hva er det vil formidle?
Vis hele sitatet...
Herregud da moderatoren! Det er jo akkurat sånt som det her jeg etterspør i denne tråden. Sletter dere de innleggene som faktisk gir meg det jeg spør etter, men lar all bullshit diskusjonen stå? Det må da være greit å komme med kilder til meg når det er halve poenget med tråden, uten at man må henge seg på denne intense og slitsomme diskusjonen!

Sitat av lumbricus Vis innlegg
Hva hvis vi ser på dette speilvendt, dvs at du finner en planet som teknologisk sett er under deg. Hva ville du ha gjort der? Personlig ville jeg sett etter teknologier, eksotisk mat, kultur-dill (alt av sci-fi filmer) og legemidler (les dop) som jeg kunne solgt til mine egne. Det å informere tullingene som bor på planeten hadde vært langt nede på listen med mindre jeg trengte å få de til å gjøre noe for meg.
Vis hele sitatet...
Ja vel deg om det. Jeg er ikke sånn. Jeg tenker annerledes. Jeg har prøvd å tenke som en ultraavansert alien eller et fremtidig menneske. Da har jeg kommet frem til at kjærlighet er det som gir livet mening og hvis man først har utrolig teknologi og kunnskap så kan man fort få lyst til å gi livet videre, og videreføre sitt DNA, eller hjelpe andre skapninger med å utvikle seg. Det er et kjempedårlig argument at dere tror en skapning som er så mye mer avansert enn oss, tenker like egoistisk og materialistisk som oss. Om de klarer å komme seg hit har de sikkert allerede alle ressursene og medisinene de trenger.


____________________________________________

Jeg antar vi må ha en UFO og alien på direktesendt TV før vi med sikkerhet kan vite om de er her.
Sist endret av Qon; 8. mars 2018 kl. 17:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Innlegget ditt er begging the question.

Gitt at aliens er sant er A tegn på aliens. Sett inn vilkårlig anekdote for A. Eg gidd ikkje gå gjennom og demonstrere det punkt for punkt, men t.d. avsnittet ditt der du tolker duer (!) som anekdotisk bevis for UFOer er utmerka eksempel på det. Gitt at UFOer er aliens, og maleren kjente til aliens, er dua bevis på aliens...
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Innlegget ditt er begging the question.

Gitt at aliens er sant er A tegn på aliens. Sett inn vilkårlig anekdote for A. Eg gidd ikkje gå gjennom og demonstrere det punkt for punkt, men t.d. avsnittet ditt der du tolker duer (!) som anekdotisk bevis for UFOer er utmerka eksempel på det. Gitt at UFOer er aliens, og maleren kjente til aliens, er dua bevis på aliens...
Vis hele sitatet...
Ok jeg skjønner argumentet ditt med at jeg ber om en diskusjon ved å komme med en såpass drøy påstand. Det er greit nok, legg merke til at jeg prøver å holde meg saklig her, men ta med i betraktning at jeg aldri kom med noen absolutte sannheter og heller ikke ønsket å diskutere påstandene mine. Som sagt vil jeg ha mer informasjon som understøtter min påstand. Så kan jeg selv vurdere om informasjonen er troverdig nok. Hvis jeg ikke finner mer informasjon så vil jeg se på det jeg allerede har og systematisk luke bort det som kan motbevises eller bortforklares.

For å si det sånn... Det er en grunn til at jeg ikke påstår at jeg vet hva jeg snakker om. Nettopp fordi det er så mye anekdotiske bevis som jeg ikke er trygg på at er sant. Derfor holder jeg det meste til meg selv mens jeg er i en slags kartleggingsfase. Senere kan jeg etterprøve funnene mine på en mer vitenskapelig måte, men jeg vil utarbeide hypotesen først. Og det har vist seg å være mye mer interessant enn jeg forestilte meg.
Sist endret av Qon; 8. mars 2018 kl. 17:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Qon Vis innlegg
Senere kan jeg etterprøve funnene mine på en mer vitenskapelig måte, men jeg vil utarbeide hypotesen først.
Vis hele sitatet...
Nullhypotesa di vere at aliens ikkje har besøkt jorda. For den motsatte antakelsen er ikkje falsifiserbar. Tilsvarande: du vil aldri kunne motbevise at eg kan fly ved å flakse med armane. Du kan konkludere med at det er svært usannsynleg, men du vil aldri kunne motbevise det. Eg vil derimot veldig lett (gitt at eg faktisk kan fly ved å flakse med armane) kunne motbevise deg om du påstår at eg ikkje kan fly på det viset.

Svært mykje av argumentasjonen din spring utifra at du ikkje forstår ting, og ergo aliens. Det er heller ikkje spesielt interessant utgangspunkt. For å ta ei samanlikning: eg har ei teknisk utdanning - men eg er ute av stand til å forstå korleis vi mennesker kan produsere dagens CPUer, som er monumentalt komplekse, og antakeleg så komplekse at ingen enkeltpersoner forstår fullt ut korleis dei fungerer. Men det vil ikkje sei at aliens har produsert dei for oss. For det er ei lang historie som viser utviklinga steg for steg. Tilsvarande utvikling ser vi med t.d. pyramider; forsøk, t.d. den skeive pyramiden. Forsøk som den skeive pyramiden er åpenbart unødvendig om du har omfattande kunnskaper om materialer, slik aliens som kan krysse interstellare distanser.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nullhypotesa di vere at aliens ikkje har besøkt jorda. For den motsatte antakelsen er ikkje falsifiserbar. Tilsvarande: du vil aldri kunne motbevise at eg kan fly ved å flakse med armane. Du kan konkludere med at det er svært usannsynleg, men du vil aldri kunne motbevise det. Eg vil derimot veldig lett (gitt at eg faktisk kan fly ved å flakse med armane) kunne motbevise deg om du påstår at eg ikkje kan fly på det viset.

Svært mykje av argumentasjonen din spring utifra at du ikkje forstår ting, og ergo aliens. Det er heller ikkje spesielt interessant utgangspunkt. For å ta ei samanlikning: eg har ei teknisk utdanning - men eg er ute av stand til å forstå korleis vi mennesker kan produsere dagens CPUer, som er monumentalt komplekse, og antakeleg så komplekse at ingen enkeltpersoner forstår fullt ut korleis dei fungerer. Men det vil ikkje sei at aliens har produsert dei for oss. For det er ei lang historie som viser utviklinga steg for steg. Tilsvarande utvikling ser vi med t.d. pyramider; forsøk, t.d. den skeive pyramiden. Forsøk som den skeive pyramiden er åpenbart unødvendig om du har omfattande kunnskaper om materialer, slik aliens som kan krysse interstellare distanser.
Vis hele sitatet...
Nei det den ikke. Hypotesen min er at det finnes aliens på planeten vår. Så leter jeg etter bevis som understøtter det, og finner mye mer enn forventet. Så undersøker og motbeviser jeg de argumentene hver for seg.

Det her er ikke bare et vanlig vitenskapsprosjekt. Hele saken hviler på noen faktorer langt utenfor vår kontroll. F.eks. at hvis de er her så er det åpenbart noen usynlige maktstrukturer som holder det hemmelig. Hvordan skal jeg motbevise det? Det er naivt av deg å tro at logikken din kan overføres direkte til dette temaet. Det burde være veldig lett å bevise at de er her, så hvorfor kan jeg ikke prøve å gjøre det??? Hvorfor må jeg gå baklengs? Jeg skal jo ikke overbevise noen om noe før jeg vet selv hva jeg tror. Finner jeg ut at de er ekte så skal jeg heller komme tilbake med den informasjonen og så få hjelp til å motbevise den.
Jeg synes dere er unødvendig vanskelige og det er tydelig at dere tror hele teorien er bullshit. Dere trenger ikke å forsøple tråden min bare fordi dere synes hele synspunktet mitt er TEIT. Det er ganske teit av dere å forvente at jeg skal være så vitenskapelig korrekt, mens dere tenker at alle som uttaler seg om aliens er psykisk syke eller uvitende. Det er ikke akkurat en diskusjon.

La meg gjenta for siste gang. Jeg er ikke her fordi jeg er så overbevist om aliens at jeg ikke tror det kan være noen andre forklaringer enn dem! Men det er såpass mye koblinger til aliens at jeg synes det er interessant å forstå hva teorien handler om.

Dessuten fant jeg ikke ut hva du mente med den skeive pyramiden. Den har jeg ikke hørt om. Kan du peke meg i riktig retning, fordi jeg antar det ikke er denne?
Du misforstår hva en nullhypotese er.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Du misforstår hva en nullhypotese er.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det heller går på at han ikke ønsker en nullhypotese. Folk er forskjellige.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av knert1 Vis innlegg
Jeg tror det heller går på at han ikke ønsker en nullhypotese. Folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Nei, ut frå det han skriv er det tydeleg at han ikkje har forstått konseptet. Han misforstår det fullstendig, og antar det er det motsette av det som faktisk er tilfelle.
Hva med Hessdalen i Norge? Såvidt jeg vet har man ikke funnet ut av det, og der bruker de vitenskapelige metoder. De har bevist at det er et uforklarlig lysfenomen (flyvende lyskuler) som har blitt observert siden 1980-tallet.
Vis hele sitatet...
Det finnes masse forskning på Hessdalen fenomenet. Helt uforklarelig er det ikke, om du ser på forskning så kan mye av det forklares med logiske forklaringer. Nøyaktig hva som lager lysene er det litt uenighet om, men mye av det kan forklares med elektromagnetisme, kjemi, fysikk og geologi. Hessdalen er spennende, men altså helt normale og logiske forklaringer, ingen aliens.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hessdalen_lights

Problemet med alle aliens teorien er at det ikke finnes et eneste fnugg av håndfast bevis. Hadde det faktisk fantes noe bevis så hadde hele verden reagert. Et annen problem med disse konspirasjonene er at de beror seg på at et massivt antall mennesker fra hele verden med på en eller annen magisk måte har gått sammen for å skjule alt dette. Det må jo være en konspirajon av gigantiske proporsjoner. Hele verdens forskere er ikke ute etter å lure deg eller verden.
Sist endret av dinosauren; 8. mars 2018 kl. 20:19.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Nullhypotese er en hypotese som beskriver en antatt virkelighet. I forskning prøver man å avvise denne oppfattelsen til fordel for en alternativ hypotese i en hypotesetest.
Vis hele sitatet...
Det kan være flere måter å finne det samme svaret på. Jeg kan innrømme at jeg ble litt forvirret av det begrepet, men jeg synes også det er flisespikking. Det er snakk om verdens største løgn. Jeg trenger ikke tenke akkurat sånn eller sånn så lenge jeg holder meg kritisk til mitt eget standpunkt. Jeg driver ikke forskning til en artikkel som skal overbevise verden. Jeg prøver bare å overbevise meg selv om hva som har skjedd. Når jeg tror jeg har svaret kan jeg eventuelt kontrollere det med en skikkelig vitenskapelig metode. Så det er litt riktig som knert1 sa at jeg velger å bruke min egen fremgangsmetode.

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Det finnes masse forskning på Hessdalen fenomenet. Helt uforklarelig er det ikke, om du ser på forskning så kan mye av det forklares med logiske forklaringer. Nøyaktig hva som lager lysene er det litt uenighet om, men mye av det kan forklares med elektromagnetisme, kjemi, fysikk og geologi. Hessdalen er spennende, men altså helt normale og logiske forklaringer, ingen aliens.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hessdalen_lights
Vis hele sitatet...
Despite the ongoing research, there is no convincing explanation for the phenomenon.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke nok om det enda, men av det jeg har skjønt så har folk sett tydelige lysballer fly i unaturlige mønstre. Det er spesielt. Hvis de har en ubevist teori så kan likesågodt jeg ha en ubevist teori også. Det er tross alt bevis for at UFOer er ekte.

Sitat av dinosauren Vis innlegg

Problemet med alle aliens teorien er at det ikke finnes et eneste fnugg av håndfast bevis. Hadde det faktisk fantes noe bevis så hadde hele verden reagert. Et annen problem med disse konspirasjonene er at de beror seg på at et massivt antall mennesker fra hele verden med på en eller annen magisk måte har gått sammen for å skjule alt dette. Det må jo være en konspirajon av gigantiske proporsjoner. Hele verdens forskere er ikke ute etter å lure deg eller verden.
Vis hele sitatet...
Du sier det ikke finnes et eneste fnugg... Jeg sier at vi lukker ørene. Det er jo veldig mange som reagerer, men alle blir latterliggjort av media. Hvis det først er sant så er det gigantiske proposjoner. Den største løgnen i menneskehistorien vil jeg påstå. Men fordi den tanken er så stor så er det umulig? Du mener at hvis det hadde vært så massivt, så ville det lekket informasjon? Det er jo det som skjer... Folk sier jo ifra og har gjort det i årevis, men vi tror det ikke før vi ser det selv.

Dere får det til å høres som at vi ikke kan stole på noe av hva folk sier. Ingen som har sett UFOer eller aliens kan stoles på før de kan bevise det 100%. Og hvis de har bilder eller videoer så er det fake... Skjønner dere hvor vanskelig det er å bli tatt på alvor med en sånn kultur? Hvis det er en gigantisk cover up så er det akkurat sånn mentalitet som gjør at det funker.

Jeg synes dere skal gi det en sjangse, se de videoene jeg linket til på første side. Prøv å se hva som finnes av bevis før dere påstår at det ikke finnes.

Ikke hopp inn i en diskusjon UTEN å ha satt dere litt inn i begge sider. Please... Jeg skjønner det er vanskelig å tro. Jeg har brukt lang tid på å klare å akseptere at dette kanskje er sant... Det er ikke lett å snu så mye om på hva man tror. Men dere kan i det minste sjekke ut omfanget av bevismaterialet før dere avviser hele greia.
Vi er nå er kommet dithen at New York Times og resten av verdens ledende medier, rapporterer om vrakrester fra styrtede utenomjordiske farkoster som angivelig ligger lagret i hangarer i Nevada. Disse mediene publiserer de amerikanske myndighetenes egne videoopptak av uidentifiserte flyvende objekter. Skepsisbevegelsens mantra er, ikke uventet, det samme som før: Sumpgass, værballonger og måker er forklaringen på alle fenomener som ikke er kollektive hallusinasjoner, Sirius eller Venus. Men det er også dukket opp en ny type skeptiker: Han som nekter å tro på utenomjordisk liv -- fordi amerikanske myndigheter pusher det. Paradokset er at samme skeptiker tror at Russland sto bak Trumps valgseier, og at OBL sto bak 9/11 -- fordi amerikanske myndigheter sier det. Når myndighetene (og mediene) sier noe han liker å høre (som at Assad er en ond jævel), tror han det. Når de sier noe han ikke liker (som at romvesener finnes), tror han det ikke.

Og hvordan skal skeptikeren overbevises? "Show me the evidence. Jeg tror det ikke før jeg holder en bit av en utenomjordisk flyvende tallerken i hånden."

Greit. Da innvilges du selvsagt høyeste sikkerhetsklarering, sånn at du får tilgang til en underjordisk hangar i en hemmeligstemplet militærbase i Mojaveørkenen. Fordi amerikanske myndigheter har for vane å dele ut above top secret-klareringer til hvermannsen.

Du har aldri sett Pluto heller. Likevel tror du at den finnes. Fordi autoritetene sier det.
At ufoer eksisterer og flyr er jo fakta. Er ikke en UFO et uidentifiserbart flygende objekt som vi ikke klarer å identifisere?
Sist endret av Pils; 8. mars 2018 kl. 22:48.
Sitat av Qon Vis innlegg
Det kan være flere måter å finne det samme svaret på. Jeg kan innrømme at jeg ble litt forvirret av det begrepet, men jeg synes også det er flisespikking. Det er snakk om verdens største løgn. Jeg trenger ikke tenke akkurat sånn eller sånn så lenge jeg holder meg kritisk til mitt eget standpunkt. Jeg driver ikke forskning til en artikkel som skal overbevise verden. Jeg prøver bare å overbevise meg selv om hva som har skjedd. Når jeg tror jeg har svaret kan jeg eventuelt kontrollere det med en skikkelig vitenskapelig metode. Så det er litt riktig som knert1 sa at jeg velger å bruke min egen fremgangsmetode.
Vis hele sitatet...
Problemet er at den fremgangsmåten du velger å bruke, er den rake motsetning av hva seriøse forskere bruker, men nøyaktig den samme metoden som sjarlataner, svindlere og useriøse forskere bruker.

Når et legemiddel skal slippes på markedet, må det beviselig ha effekt, det holder for eksempel ikke at man sier at man har en medisin som kurerer kreft, for så å vise til vitnesbyrd fra folk som hevder å ha blitt friske av å ta medisinen.
Like lite som man kan hevde at julenissen finnes på bakgrunn av at man finner julegaver under juletreet det står "Fra Julenissen" på.

Sitat av Qon
Jeg vet ikke nok om det enda, men av det jeg har skjønt så har folk sett tydelige lysballer fly i unaturlige mønstre. Det er spesielt. Hvis de har en ubevist teori så kan likesågodt jeg ha en ubevist teori også. Det er tross alt bevis for at UFOer er ekte.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er ikke et bevis på UFO, da disse lysene er identifisert, selv om man ikke helt forstår fenomenet fullt ut enda..
Videre, UFO er ikke det samme som romvesen, UFO er kun et Uidentifisert Flygende Objekt.
En værballong vil fra lang avstand være en UFO for en observatør som ikke kjenner til at noen har sendt opp en værballong, men bare tilfeldigvis får øye på værballongen.
Vedkommende vil kunne ta bilder og film av hendelsen og vil således kunne dokumentere at vedkommende har sett en UFO.
Dersom noen hadde brukt resurser på å finne ut av videoen, ville de med stor sannsynlighet funnet ut at det antagelig dreide seg om en værballong, men ville kanskje ikke med 100% sikkerhet kunne fastlå at det kun var snakk om en værballong.
Denne tenkte dokumentasjonen vil sener kunne brukes som "bevis" på at UFO'er eksisterer.

Da sitter vi igjen med at jo, det finnes mye materiale som tilsier at det finnes mange observasjoner av UFO'er, men Ikke hva UFO'ene egentlig er, det finnes derimot ingenting som tilsier at UFO observasjonene er romvesen.
Det at man ikke kan forklare det, er ikke det samme som at det er uforklarlig, eller at det er romvesen for den saks skyld.
De UFO observasjonene man har klart å identifisere, har alltid vist seg å ha en naturlig forklaring.


Sitat av Qon
Du sier det ikke finnes et eneste fnugg... Jeg sier at vi lukker ørene. Det er jo veldig mange som reagerer, men alle blir latterliggjort av media. Hvis det først er sant så er det gigantiske proposjoner. Den største løgnen i menneskehistorien vil jeg påstå. Men fordi den tanken er så stor så er det umulig? Du mener at hvis det hadde vært så massivt, så ville det lekket informasjon? Det er jo det som skjer... Folk sier jo ifra og har gjort det i årevis, men vi tror det ikke før vi ser det selv.
Vis hele sitatet...
Det som har blitt lekket, har enten vært beviselig falskt, eller utilstrekkelig til å konstatere med noen mer enn at man ikke vet hva man observerte.

Sitat av Qon
Dere får det til å høres som at vi ikke kan stole på noe av hva folk sier. Ingen som har sett UFOer eller aliens kan stoles på før de kan bevise det 100%. Og hvis de har bilder eller videoer så er det fake... Skjønner dere hvor vanskelig det er å bli tatt på alvor med en sånn kultur? Hvis det er en gigantisk cover up så er det akkurat sånn mentalitet som gjør at det funker.
Vis hele sitatet...
Hjernen er beviselig veldig lett å lure og mennesker viser seg gang på gang å være dårlige vitner, hva vi husker av en hendelse farges i stor grad av hvordan vi oppfatter verden rundt oss.
Med andre ord, jo mer kunnskap man har, jo bedre rustet er man til å forstå det man observerer, men kan fortsatt ta feil.
I Norrøn mytologi, var det Tor med hammeren som sto for lynet, i dag vet vi at dette ikke stemmer og kan forklare prosessen detaljert.

Sitat av Qon
Jeg synes dere skal gi det en sjangse, se de videoene jeg linket til på første side. Prøv å se hva som finnes av bevis før dere påstår at det ikke finnes.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg sett mye såkalte UFO-observasjoner, og det jeg har sett har ikke vært spesielt overbevisende.

Sitat av Qon
Ikke hopp inn i en diskusjon UTEN å ha satt dere litt inn i begge sider. Please... Jeg skjønner det er vanskelig å tro. Jeg har brukt lang tid på å klare å akseptere at dette kanskje er sant... Det er ikke lett å snu så mye om på hva man tror. Men dere kan i det minste sjekke ut omfanget av bevismaterialet før dere avviser hele greia.
Vis hele sitatet...
Det at folk er uenig med deg, betyr ikke uatomatisk at de ikke sitter med samme informasjon som deg, det kan ofte bety at de sitter med tilsvarende informasjon som deg og også mer, men har kommet til annen konklusjon enn hva du har gjort.
Nullhypotesen er hva som legges til grunn. Det vil igjen legge føring på formuleringen av for- og motargument.

Jeg har forståelse for at du ønsker å bli tatt på alvor, men for å ta bladet fra munnen så er det snakk om at ofte lavt utdannede mennesker "forsker" på dette feltet ved å lese på nettforum og se youtubevideoer men samtidig forventes å bli tatt seriøst, som om det var en konsekvent logisk og saklig fremleggelse de holdt på med. Noe slikt ville ikke vart 5 minutter i akademia før det hadde sprukket i solen av sine egne logiske fallgruver, noen presist påpekt av Vidarlo.

Ønsker du å bli tatt seriøst så får du faen meg gjøre som andre som blir tatt seriøst og komme deg inn på en anerkjent akademisk institusjon, gå den rekka med utdanning som kreves og gir deg verktøyene til å formulere klare og logiske fagtekster på feltet. Ikke sitt i en ronkering på internetts avgrunn hvor _all_argumentasjon_forutsetter_det_som_forsøkes_å_bevises.
Ikke hopp inn i en diskusjon UTEN å ha satt dere litt inn i begge sider. Please... Jeg skjønner det er vanskelig å tro. Jeg har brukt lang tid på å klare å akseptere at dette kanskje er sant... Det er ikke lett å snu så mye om på hva man tror. Men dere kan i det minste sjekke ut omfanget av bevismaterialet før dere avviser hele greia.
Vis hele sitatet...
Du er ikke den første til å gå gjennom denne fasen. Eller oppdage noe nytt, spennende eller uforklarlig. Jeg tror samtlige her inne har brukt tid innenfor disse emnene.

Som Trollanon sa over
Jeg har brukt et tiår og sikkert mer hvor jeg har gått dypt i alt fra aliens, ancient civilizations, origin of man, månen, ww2, antarktisk, hollow earth, reptiler, illuminati, banker, flat earth, jøder, mars, saturn, andromeda, alt om universet/multiverset, cern, nasa, cia, deep state, frimurere - ehm freak.. konspirasjoner generelt.
Vis hele sitatet...
Vi har alle vært der, og komme ut på andre siden at det bare er vås. Hvis man er kritisk og tenker logisk så ser du rett gjennom dette.
Vi må forholde oss til virkeligheten her og her har vi en viss standard.

Det blir det samme som James Randi's One Million Dollar Paranormal Challenge. Et veddemål som ingen har klart å oppfylle siden det ble startet i 1964. Eller se på Folkeopplysningen når disse elektromagnetiskstråling gærningene blir spurt om å bli med i et forsøk, men som ingen møter opp.
Sist endret av dinosauren; 8. mars 2018 kl. 23:48.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Problemet er at den fremgangsmåten du velger å bruke, er den rake motsetning av hva seriøse forskere bruker, men nøyaktig den samme metoden som sjarlataner, svindlere og useriøse forskere bruker.

Når et legemiddel skal slippes på markedet, må det beviselig ha effekt, det holder for eksempel ikke at man sier at man har en medisin som kurerer kreft, for så å vise til vitnesbyrd fra folk som hevder å ha blitt friske av å ta medisinen.
Like lite som man kan hevde at julenissen finnes på bakgrunn av at man finner julegaver under juletreet det står "Fra Julenissen" på.
Vis hele sitatet...
Javel, men jeg driver ikke med vitenskapelig forskning og jeg er i det minste ærlig om metoden min så jeg prøver ikke å lure noen. Så skal jeg, som sagt flere ganger, kontrollere bevisene etter teorien er mer kartlagt.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
det finnes mye materiale som tilsier at det finnes mange observasjoner av UFO'er, men Ikke hva UFO'ene egentlig er, det finnes derimot ingenting som tilsier at UFO observasjonene er romvesen.
Vis hele sitatet...
Her er jeg uenig. Jeg mener at det finnes noe som tilsier at de er av utenomjordisk opprinnelse. Kanskje ikke alle UFOene, men noen.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Hjernen er beviselig veldig lett å lure og mennesker viser seg gang på gang å være dårlige vitner, hva vi husker av en hendelse farges i stor grad av hvordan vi oppfatter verden rundt oss.
Med andre ord, jo mer kunnskap man har, jo bedre rustet er man til å forstå det man observerer, men kan fortsatt ta feil.
Vis hele sitatet...
Dette argumentet kjøper jeg ikke. Det blir det samme som å si at vi ikke kan stole på noen av de som snakker om UFOer eller aliens fordi de mest sannsynlig er sinnsyke eller blir lurt av seg selv. Så derfor er alt, alle sier bullshit. Jeg har ikke mulighet til å sjekke om dette er et ekte sitat

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det som har blitt lekket, har enten vært beviselig falskt, eller utilstrekkelig til å konstatere med noen mer enn at man ikke vet hva man observerte.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Og hva vil det si at man ikke vet hva man observerte? Skal man bare glemme det og late som ingenting?? Hvis mange tusen observerer lignende uforklarlige fenomener så er det ganske interessant.


Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det at folk er uenig med deg, betyr ikke uatomatisk at de ikke sitter med samme informasjon som deg, det kan ofte bety at de sitter med tilsvarende informasjon som deg og også mer, men har kommet til annen konklusjon enn hva du har gjort.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vet jeg det, men når noen påstår at det ikke finnes et fnugg av håndfaste bevis så kan det være fordi de ikke har satt seg inn i fenomenet. Det finnes håndfaste bevis. De er ikke gode nok til å overbevise skeptikere, men de burde føre til at man tar situasjonen mer alvorlig, stiller flere spørsmål og krever mer informasjon.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Videre, UFO er ikke det samme som romvesen, UFO er kun et Uidentifisert Flygende Objekt.
En værballong vil fra lang avstand være en UFO for en observatør som ikke kjenner til at noen har sendt opp en værballong, men bare tilfeldigvis får øye på værballongen.
Vedkommende vil kunne ta bilder og film av hendelsen og vil således kunne dokumentere at vedkommende har sett en UFO.
Dersom noen hadde brukt resurser på å finne ut av videoen, ville de med stor sannsynlighet funnet ut at det antagelig dreide seg om en værballong, men ville kanskje ikke med 100% sikkerhet kunne fastlå at det kun var snakk om en værballong.
Denne tenkte dokumentasjonen vil sener kunne brukes som "bevis" på at UFO'er eksisterer.
Vis hele sitatet...
Ja du trenger ikke forklare meg det, men en værballong kan ikke navigere som en "flyvende tallerken". Det der er en standard bortforklaringen. Det virker som dere tenker at selv om noe er uforklarlig så kan det forklares... selv om dere ikke har forklaringen... og så kommer noen med en forklaring som kanskje passer perfekt, men dere nekter å akseptere den eller vurdere den. Samme for meg, dere får alle tro hva dere vil. Jeg prøver bare å grave i denne teorien og se hva jeg finner.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nei, dette er ikke et bevis på UFO, da disse lysene er identifisert, selv om man ikke helt forstår fenomenet fullt ut enda..
Vis hele sitatet...
De har funnet ut at fenomenet er målbart med instrumenter, men såvidt jeg vet har dem ikke kunnet utelukket UFOer... De påstår ikke at det er det, og de prøver å finne andre forklaringer, men de har ikke utelukket det.

Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Nullhypotesen er hva som legges til grunn. Det vil igjen legge føring på formuleringen av for- og motargument.

Jeg har forståelse for at du ønsker å bli tatt på alvor, men for å ta bladet fra munnen så er det snakk om at ofte lavt utdannede mennesker "forsker" på dette feltet ved å lese på nettforum og se youtubevideoer men samtidig forventes å bli tatt seriøst, som om det var en konsekvent logisk og saklig fremleggelse de holdt på med. Noe slikt ville ikke vart 5 minutter i akademia før det hadde sprukket i solen av sine egne logiske fallgruver, noen presist påpekt av Vidarlo.

Ønsker du å bli tatt seriøst så får du faen meg gjøre som andre som blir tatt seriøst og komme deg inn på en anerkjent akademisk institusjon, gå den rekka med utdanning som kreves og gir deg verktøyene til å formulere klare og logiske fagtekster på feltet. Ikke sitt i en ronkering på internetts avgrunn hvor _all_argumentasjon_forutsetter_det_som_forsøkes_å_bevises.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke å bli tatt seriøst faktisk... Hvorfor skal jeg gå ut og fronte en sak som jeg ikke kan si med sikkerhet at er ekte? Jeg leker med tanken fordi det er spennende, og om jeg til slutt konkluderer med at det bare var oppspinn så er det greit for meg. Jeg trenger ikke bli tatt så veldig seriøst av dere, men jeg prøver å holde meg litt saklig likevel, fordi jeg liker ikke at dere bare avfeier en så stor teori fordi ingen bevis er gode nok. Jeg ønsker mer reflekterte motargumenter, som tar begge sidene på alvor.

Hvis jeg til slutt, etter å ha gått gjennom all info jeg finner, sitter igjen med en så sterk tro på at vi blir lurt, så skal jeg gå tilbake til start og formulere en nullhypotese og samle for- og mot-argumenter. Men jeg er ikke klar til det enda...
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Qon Vis innlegg
Javel, men jeg driver ikke med vitenskapelig forskning og jeg er i det minste ærlig om metoden min så jeg prøver ikke å lure noen. Så skal jeg, som sagt flere ganger, kontrollere bevisene etter teorien er mer kartlagt.
Vis hele sitatet...
Men som nemnt eit par gongar i tråden, så er den lettaste personen å lure deg sjølv. Det er trivielt å overbevise seg sjølv om at 1+1=4, om du vil.

Det er difor vitenskapen over tid har utvikla metoder for å verifisere fakta, og i størst mogeleg grad unngå haldningane til dei som undersøker. Metodikken er ikkje perfekt, men den er mykje betre enn tilnærminga di når det gjeld å ikkje lure seg sjølv.
Sitat av Qon Vis innlegg
Hvordan vet du det? Og hva vil det si at man ikke vet hva man observerte? Skal man bare glemme det og late som ingenting?? Hvis mange tusen observerer lignende uforklarlige fenomener så er det ganske interessant.
Vis hele sitatet...
Fleirtalsforma av anekdoter er ikkje data. Det kan vere mange grunnar til at mennesker observerer ting feil, og det er eige felt innan psykologien. Det kan vere eit utmerka grunnlag for viare undersøkelser, men det er ikkje bevis i seg sjølv. I tillegg har du jo det gamle ordtaket om at ekstraordinære påstander krev ekstraordinære bevis.
Sitat av Qon Vis innlegg
Selvfølgelig vet jeg det, men når noen påstår at det ikke finnes et fnugg av håndfaste bevis så kan det være fordi de ikke har satt seg inn i fenomenet. Det finnes håndfaste bevis.
Vis hele sitatet...
Presenter dei då, for svingande! Alt du har komt med hittil i tråden er jo vage påstander om at pyramidane er alt for massive til å vere konstruert av mennesker for nær fem tusen år sidan, og liknande argumentasjon.

Ei alternativ forklaring er vel at du ikkje er tilstrekkeleg kritisk.
Sitat av Qon Vis innlegg
De har funnet ut at fenomenet er målbart med instrumenter, men såvidt jeg vet har dem ikke kunnet utelukket UFOer... De påstår ikke at det er det, og de prøver å finne andre forklaringer, men de har ikke utelukket det.
Vis hele sitatet...
Kven er 'de', og kva instrumenter er det snakk om? Viare så vil ikkje det at ein ikkje kan utelukke ei forklaring sei at den stemmer. Igjen så er det veldig vanskeleg å utelukke ting; det er ofte klin umulig.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det kan vere eit utmerka grunnlag for viare undersøkelser, men det er ikkje bevis i seg sjølv. I tillegg har du jo det gamle ordtaket om at ekstraordinære påstander krev ekstraordinære bevis.
Vis hele sitatet...
Det er hovedpoenget mitt... At vi skal ta fenomenet mer seriøst. Noe som ikke blir så lett hvis hele befolkningen bare ler av alle som sier de har hatt opplevelser.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Presenter dei då, for svingande!
Vis hele sitatet...
Se den videoen jeg linket i forrige post.

Jeg leter fortsatt etter bevis jeg kan bruke til å overbevise meg selv og andre 100%. Enn så lenge så baserer jeg meg på en magefølelse som sier at ikke all informasjonen knytta til aliens er falsk. Jeg velger å tro at det er noe sannhet i noe av det. Men det kan jeg ikke forvente at dere skal velge. Derfor prøver jeg ikke å diskutere det. Jeg følger magefølelsen lenge nok til å se om jeg har rett.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kven er 'de', og kva instrumenter er det snakk om? Viare så vil ikkje det at ein ikkje kan utelukke ei forklaring sei at den stemmer. Igjen så er det veldig vanskeleg å utelukke ting; det er ofte klin umulig.
Vis hele sitatet...
De som har forsket på dette fenomenet. Du kan se selv på hessdalen.org.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 00:37.
De har funnet ut at fenomenet er målbart med instrumenter, men såvidt jeg vet har dem ikke kunnet utelukket UFOer... De påstår ikke at det er det, og de prøver å finne andre forklaringer, men de har ikke utelukket det.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke utelukke Gud med vitenskap heller, men det betyr ikke at Gud finnes av den grunn. Man kan heller ikke utelukke at Siv Jensen drar til Hessedalen i ny og ne og driter selvlysende anti-gravity kuler.

Den siden din, sett bort fra at den har et distinkt tidlig 2000-tallet preg og sist ble oppdater for ~3 år siden, hjelper ikke akkurat så mye.
Det virker mer som et forsøk på en turistfelle enn noe annet, og ingen steder så vidt jeg kan se nevner de ufoer. Så poenget ditt er?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Man kan ikke utelukke Gud med vitenskap heller, men det betyr ikke at Gud finnes av den grunn. Man kan heller ikke utelukke at Siv Jensen drar til Hessedalen i ny og ne og driter selvlysende anti-gravity kuler.

Den siden din, sett bort fra at den har et distinkt tidlig 2000-tallet preg og sist ble oppdater for ~3 år siden, hjelper ikke akkurat så mye.
Det virker mer som et forsøk på en turistfelle enn noe annet, og ingen steder så vidt jeg kan se nevner de ufoer. Så poenget ditt er?
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å være grusomt kverulerende... Bruk heller litt tid på å se den videoen jeg linket til rett over her, og så fortell meg at det er bullshit. Jeg vil heller høre det enn så tullete argumenter som det der. Grunnen til at jeg påpekte at de ikke utelukker det, er fordi han andre var så skråsikker på at det var en annen logisk forklaring.

Og hvor blind er du når du sier at den ble oppdatert for 3 år siden? Se til venstre... Ja det er gammelt design, men hva så.
Men det er jo helt søkt at man kan tro at fenomenene i Hessdalen er på grunn av romvesener! Det er ikke slik at alien-tilhengere får legge beslag på alt som er vanskelig å forklare.
Sitat av Qon Vis innlegg
Hva er poenget med å være grusomt kverulerende... Bruk heller litt tid på å se den videoen jeg linket til rett over her, og så fortell meg at det er bullshit. Jeg vil heller høre det enn så tullete argumenter som det der.
Vis hele sitatet...
Jeg har ærlig talt ikke tid til å se en video av folk som snakker opp og ned i mente om et sitat. Link meg noe jeg kan lese, så kanskje. En YouTube video kommer i 99% av alle diskusjoner til å bli ignorert, fordi selv om du kanskje finner den interessant, så gjør de færreste andre det.


Uansett. Et sitatet er ikke bevis. I tillegg så sier kun sitatet at de er bekymret for det.

Så ditt bevis her er en fyr som sier at andre folk sier at de er bekymret for noe. Disse folkene som er bekymret for UFOer har ikke nødvendigvis noe bevis heller. Så i bunn og grunn må det litt mer til enn som så...

Grunnen til at jeg påpekte at de ikke utelukker det, er fordi han andre var så skråsikker på at det var en annen logisk forklaring.
Vis hele sitatet...
Så en fyr sier "Jeg er skråsikker på bla bla", og så sier en annen fyr "Jeg kan ikke utelukke UFOer".
Dette tar du som at hei, her er det kanskje noe om aliens fordi en fyr er skråsikker og en annen er ikke skråsikker. Jeg kom med det ekstremt dumme eksempelet mitt fordi de begge er umulig å utelukke per dags dato.

Og hvor blind er du når du sier at den ble oppdatert for 3 år siden? Se til venstre... Ja det er gammelt design, men hva så.
Vis hele sitatet...
Tja, det på venstresiden kan godt være automatisk oppdatert. Alt jeg så var dette på bunnen.
Sist endret av Sinken; 9. mars 2018 kl. 01:11.
Sitat av Qon Vis innlegg
Javel, men jeg driver ikke med vitenskapelig forskning og jeg er i det minste ærlig om metoden min så jeg prøver ikke å lure noen. Så skal jeg, som sagt flere ganger, kontrollere bevisene etter teorien er mer kartlagt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke se på bevisenes troverdighet først, for så å se hva du sitter igjen med av troverdig "bevis"?

Sitat av Qon
Her er jeg uenig. Jeg mener at det finnes noe som tilsier at de er av utenomjordisk opprinnelse. Kanskje ikke alle UFOene, men noen.
Vis hele sitatet...
Som hva da?

Sitat av Qon
Dette argumentet kjøper jeg ikke. Det blir det samme som å si at vi ikke kan stole på noen av de som snakker om UFOer eller aliens fordi de mest sannsynlig er sinnsyke eller blir lurt av seg selv. Så derfor er alt, alle sier bullshit. Jeg har ikke mulighet til å sjekke om dette er et ekte sitat
Vis hele sitatet...
Igjen, at noen har sett UFO'er, er ikke det samme som at vi har hatt utenomjordisk besøk.

Sitat av Qon
Hvordan vet du det? Og hva vil det si at man ikke vet hva man observerte? Skal man bare glemme det og late som ingenting?? Hvis mange tusen observerer lignende uforklarlige fenomener så er det ganske interessant.
Vis hele sitatet...
Jeg vet på samme måte som deg, ved å tilegne meg tilgjengelig informasjon om emnet og gjøre meg opp en mening.

At oppløsningen på bildet eller filmen som er tatt er så dårlig at det ikke er mulig å konstatere med annet enn at det er noe som er fanget på film.

Hva skal man gjøre når man har sett på bilder/film og det viser seg at bildene/filmen er av for dårlig kvalitet?

At det kan være interessant, ja i aller høyeste grad, men det er et gigantisk skritt å gå fra interessant til at det er romvesen.

Her er en liten tekst som jeg finner relevant skrevet av Seth Shostak, Senior Astronom og Direktør for senter for SETI Forskning:

Sitat av Seth Shostak @SETI
One thing that strikes me about claims of alien visitation is that so much of the evidence is musty and fusty.

Every day, I get stories and articles from people around the world who aggregate UFO news. But much of it is not news -- it's olds. The folks who think there's good proof that Earth is a stomping ground for extraterrestrials are still hung up on the Roswell incident of 1947 or its British opposite number, the Rendlesham Forest event of 1980. They're still citing the testimony of aging politicians, defense establishment types, and Apollo astronauts who "know something."

The few alternatives to this vintage archive are contemporary photos and videos of vague lights in the sky, low-resolution and low-confidence material that isn't likely to sway many scientists. The good stuff seems to be the old stuff.

To better judge if this is really true, I trawled the web for listings of "the best UFO cases." I quickly collected nearly 100 events that were considered worthy, of which 60 were unique, in the sense of not being repeats (e.g., the Roswell incident appears on most of these lists).

I then plotted up the year in which each of these unique events took place, virtually all since 1940. And guess what? By far the majority occurred in the first half of the last 76 years.

The quality UFO evidence is getting long in the tooth.

So what's going on? Our technology for documenting alien spacecraft -- if you assume they're real -- is substantially better than even a few decades ago. An Apple iPhone's camera now boasts 8 megapixels, which I reckon is a hundred times as many as the 8 millimeter movie film we had in the 1960s. These fabulous cameras are in the hands of nearly two billion smartphone users world-wide. And yet the UFO photos are as blurry and muddy as ever. You'd think at least a few people could make snaps that aren't ambiguous or hoaxed. And I haven't mentioned the surveillance provided by the 1,100 active satellites in orbit above our heads.

Now, some people deflect these puzzling facts by stating that excellent evidence for cosmic visitors really exists, but is kept under wraps by the government. This may be reassuring to some, but it's utterly goofy. Can anyone explain how beings from other worlds have managed to arrange their itineraries so that only governments are solidly aware of their presence?

Still, this idea seems to have a lot of appeal, even though it has led to a truly risible tactic by groups petitioning for "disclosure" -- a maneuver that twists the burden of proof 180 degrees. These folks hope the government will make their case for them, urging the feds to come clean about what they supposedly know. "We can't prove UFOs are alien craft, but you can!" Imagine if astronomers used this scheme to verify the existence of black holes.

But hold on: Maybe there are other explanations for why the so-called good evidence for visiting aliens is as stale as Gothic croutons.

One obvious possibility is that the extraterrestrials are just plain done with us. They've abducted enough folks to satisfy their curiosity about our anatomies. The Cold War has ended, and so has their fascination with our nuclear missile silos. They've tried visiting New Mexico, but that didn't work out.

So maybe they've just declared "mission accomplished," and gone away. That would be analogous to Charles Darwin's visit to the Galapagos Islands -- after he probed, bottled, and cataloged some of the natives, he weighed anchor and withdrew.

But here's another possibility drawn from a similar experience with SETI (the Search for Extraterrestrial Intelligence). In the early days of SETI, scientists would record cosmic static on computer tape or even paper. They would then look at these recordings at leisure. In the 1970s, this ex post facto observing scheme produced many "candidate signals" -- hits that looked good at first, and that might have been alien transmissions. (A famous example is the "Wow" signal, found at Ohio State in 1977.) However, none of these candidates could be found a second time. Consequently, they don't qualify as solid detections. They're ambiguous, at best.

However, many of today's SETI experiments can weed out interference and other causes of false alarms immediately. And that has led to an interesting situation: When you have real-time ability to verify signals, you don't end up with a drawer-full of "interesting" cases.

In other words, as technology improved, the number of enticing candidate signals went down. In science-speak, the false alarm rate decreased. It wasn't because any aliens stopped broadcasting; it was because we stopped being fooled.

Maybe this phenomenon explains why, as our cameras have gotten better, the number of interesting UFO cases has lessened.

For SETI, the really compelling detection is still to come. One good signal detection could easily surpass the credibility of dozens of intriguing candidates from four decades ago.

The same should apply to the folks who argue that some UFOs are actually alien craft. They should come forward with a truly great piece of evidence, a trump card that would allow them to stop playing the weak hand of the past.

Lenke
Vis hele sitatet...
Sitat av Qon
Selvfølgelig vet jeg det, men når noen påstår at det ikke finnes et fnugg av håndfaste bevis så kan det være fordi de ikke har satt seg inn i fenomenet. Det finnes håndfaste bevis. De er ikke gode nok til å overbevise skeptikere, men de burde føre til at man tar situasjonen mer alvorlig, stiller flere spørsmål og krever mer informasjon.
Vis hele sitatet...
For alt du vet kan alle disse vurderingene ha blitt gjort (og mest sannsynlig har blitt gjort i større eller mindre grad) og konkludert med at så langt, er det ingen ting troverdig nok som tyder på at vi har hatt besøk av eller kommer til å få besøk av romvesen i nærmeste fremtid.

Sitat av Qon
Ja du trenger ikke forklare meg det, men en værballong kan ikke navigere som en "flyvende tallerken". Det der er en standard bortforklaringen. Det virker som dere tenker at selv om noe er uforklarlig så kan det forklares... selv om dere ikke har forklaringen... og så kommer noen med en forklaring som kanskje passer perfekt, men dere nekter å akseptere den eller vurdere den. Samme for meg, dere får alle tro hva dere vil. Jeg prøver bare å grave i denne teorien og se hva jeg finner.
Vis hele sitatet...
Ut fra måten du skriver på, virket det ikke helt som om du skiller mellom de to, men bra at jeg tok feil.
Jetstrømmer kan komme opp i ganske store hastigheter, og en verballong som ble dratt avgårde av en jettstrøm ser jeg for meg at kunne oppfattes som ganske mystisk, særlig om sollyset ble reflektert på en slik måte at den ser ut som den lyser.
Mulig det ikke går an å se en værballong med det blotte øyet dersom den befinner seg i samme høyde som jetstrømmer befinner seg i, men jeg synes likevel det er en mer troverdig forklaring enn romvesen.
Og værballong er bare én forklaring på noen av UFO-observasjonene, og heller ikke helt uvanlig faktisk årsak til at UFO'er bli rapportert.

Sitat av Qon
De har funnet ut at fenomenet er målbart med instrumenter, men såvidt jeg vet har dem ikke kunnet utelukket UFOer... De påstår ikke at det er det, og de prøver å finne andre forklaringer, men de har ikke utelukket det.
Vis hele sitatet...
Er du sikker?
Sist endret av Veggen; 9. mars 2018 kl. 01:26.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Men det er jo helt søkt at man kan tro at fenomenene i Hessdalen er på grunn av romvesener! Det er ikke slik at alien-tilhengere får legge beslag på alt som er vanskelig å forklare.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så rart å tro når man ser noen av bildene og hører historier fra lokalbefolkningen. Hvis man tror at det er ekte, så er det ikke så søkt og begynne å tenke på romvesener (spesielt om man allerede tror de finnes her)

http://www.hessdalen.org/pict/2015/20150814c-pil.jpg

http://www.hessdalen.org/pict/2016/20160914_1649-bp.jpg

http://www.hessdalen.org/stasjon/2011/

Du må innrømme at dersom vi faktisk blir besøkt av utenomjordisk liv (mind blown) så er det ikke så rart at det forklarer en del.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 01:18.
Sitat av Qon Vis innlegg
Det er ikke så rart å tro når man ser noen av bildene og hører historier fra lokalbefolkningen. Hvis man tror at det er ekte, så er det ikke så søkt og begynne å tenke på romvesener (spesielt om man allerede tror de finnes her)

http://www.hessdalen.org/pict/2015/20150814c-pil.jpg

http://www.hessdalen.org/pict/2016/20160914_1649-bp.jpg

http://www.hessdalen.org/stasjon/2011/

Du må innrømme at dersom vi faktisk blir besøkt av utenomjordisk liv (mind blown) så er det ikke så rart at det forklarer en del.
Vis hele sitatet...
Jeg kan innrømme at HVIS det er Aliens, så ja, gir dette mening. Problemet her er det faktum at det er utrolig mye større sjanse for at det er noe som helst annet. Man kan bruke det argumentet der til absolutt ALT

Bilde 1 kan være smuss på linsen, så jeg vil ikke påstå at det er et bra bilde.
Bilde 2 sliter jeg med å se hva i det hele tatt er selv om jeg zoomer inn. Mulig jeg begynner å bli svaksynt?
Bilde 3 er et lys som beveger seg? Som de skrev der, så er det første jeg tenker fly. Fly som i et fly med mennesker i, ikke aliens
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg kan innrømme at HVIS det er Aliens, så ja, gir dette mening. Problemet her er det faktum at det er utrolig mye større sjanse for at det er noe som helst annet. Man kan bruke det argumentet der til absolutt ALT

Bilde 1 kan være smuss på linsen, så jeg vil ikke påstå at det er et bra bilde.
Bilde 2 sliter jeg med å se hva i det hele tatt er selv om jeg zoomer inn. Mulig jeg begynner å bli svaksynt?
Bilde 3 er et lys som beveger seg? Som de skrev der, så er det første jeg tenker fly. Fly som i et fly med mennesker i, ikke aliens
Vis hele sitatet...
Ja det er ikke bra bilder... Poenget er at det er ikke helt uten grunn at UFOer knyttes til Hessdalsfenomenet. Det er pga observasjoner som det.
Jeg tenkte jeg slapp å forklare den siste linken, men de referer til to lys, det ene var et fly. Jeg må innrømme at jeg synes det er rart det ikke var flere bilder som forklarer det som står der.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg har ærlig talt ikke tid til å se en video av folk som snakker opp og ned i mente om et sitat. Link meg noe jeg kan lese, så kanskje. En YouTube video kommer i 99% av alle diskusjoner til å bli ignorert, fordi selv om du kanskje finner den interessant, så gjør de færreste andre det.


Uansett. Et sitatet er ikke bevis. I tillegg så sier kun sitatet at de er bekymret for det.

Så ditt bevis her er en fyr som sier at andre folk sier at de er bekymret for noe. Disse folkene som er bekymret for UFOer har ikke nødvendigvis noe bevis heller. Så i bunn og grunn må det litt mer til enn som så...
Vis hele sitatet...
Her er vi tilbake igjen. Dere tror ikke på noe som blir sakt før dere kan se det bevist. Da kan vi like gjerne la være å snakke om det før vi har soleklart bevis. Det er ikke en fyr, det var sjefen av CIA, og videoen handler ikke om han, men de prøver å samle mange troverdige historier. Spol tilbake så får du høre flere. Videoen handler om hele fenomenet, ikke bare det sitatet. Jeg kan ikke sende deg noe å lese akkurat nå, men kanskje jeg får noen bra kilder på avsløringen i morgen.

http://www.citizenhearing.org
Sitat av Qon Vis innlegg
Det er ikke så rart å tro når man ser noen av bildene og hører historier fra lokalbefolkningen. Hvis man tror at det er ekte, så er det ikke så søkt og begynne å tenke på romvesener (spesielt om man allerede tror de finnes her)

http://www.hessdalen.org/pict/2015/20150814c-pil.jpg

http://www.hessdalen.org/pict/2016/20160914_1649-bp.jpg

http://www.hessdalen.org/stasjon/2011/

Du må innrømme at dersom vi faktisk blir besøkt av utenomjordisk liv (mind blown) så er det ikke så rart at det forklarer en del.
Vis hele sitatet...
Det er her du bommer totalt. Du aksepterer allerede at romvesener eksisterer og besøker jorden. Derfor blir dette svært kompatibelt med et uforklart fenomen. Hele Hessdalen-siden er vinklet for å få det til å være plausibelt at det er romvesener, måtte le da det kom inn theremin-soundtrack på et av filmklippene. Erling Strand har en agenda.

Her må du anvende occams razor. Den korteste forklaringen er den beste. Enten så har fenomenet en verdslig og "kjedelig" forklaring, eller så finnes ikke bare liv på andre planeter, men det har brutt fysikkens lover for å reise her til oss og drive med fargespill for lokalbefolkningen i Hessdalen.

Vitneutsagn er ikke data.
Sitat av Qon Vis innlegg
Ja det er ikke bra bilder... Poenget er at det er ikke helt uten grunn at UFOer knyttes til Hessdalsfenomenet. Det er pga observasjoner som det.
Jeg tenkte jeg slapp å forklare den siste linken, men de referer til to lys, det ene var et fly. Jeg må innrømme at jeg synes det er rart det ikke var flere bilder som forklarer det som står der.
Vis hele sitatet...
Du innrømmer at det er dårlige bilder, men prøver allikevel å gjøre et poeng ut av det. Ser du ikke hvor desperate du er etter noe som helst av substans å nå etter?



Her er vi tilbake igjen. Dere tror ikke på noe som blir sakt før dere kan se det bevist. Da kan vi like gjerne la være å snakke om det før vi har soleklart bevis
Vis hele sitatet...
Ja men da er vi enig da. Dette er en interessant diskusjon når du har bevis, og ikke bare svada som kan bety hva som helst.

. Det er ikke en fyr, det var sjefen av CIA, og videoen handler ikke om han, men de prøver å samle mange troverdige historier. Spol tilbake så får du høre flere. Videoen handler om hele fenomenet, ikke bare det sitatet. Jeg kan ikke sende deg noe å lese akkurat nå, men kanskje jeg får noen bra kilder på avsløringen i morgen.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke interessert i å se en YouTube video av noen folk som snakker om hva en CIA sjef sier at andre folk tror og mener og synser om. Det må selv du skjønne.
Sist endret av Sinken; 9. mars 2018 kl. 01:44.
www.detskjerioslo.no/hvaskjer/101463.html
I morgen fredag 9. mars 2018 Standup-show: AVSLØRING AV UTENOMJORDISK LIV
Sted: Eldorado Bokhandel
Tid fra: 17:00
Tid til: 19:30
Fri entré eller donasjon.
Noen som møter opp?

Standup-show?

http://www.eldo.no/
Sist endret av Pils; 9. mars 2018 kl. 02:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Du innrømmer at det er dårlige bilder, men prøver allikevel å gjøre et poeng ut av det. Ser du ikke hvor desperate du er etter noe som helst av substans å nå etter?
Vis hele sitatet...
Ja jeg synes Hessdalsfenomenet er interessant, men jeg prøver ikke å overbevise dere om at akkurat det er aliens. Nå prøvde jeg å oppklare koblingen mellom Hessdalen og UFOer, til tross for dårlige bilder.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Ja men da er vi enig da. Dette er en interessant diskusjon når du har bevis, og ikke bare svada som kan bety hva som helst.
Vis hele sitatet...
Ja, men kanskje du kan skjønne at dette aldri var en diskusjon og at jeg bare prøver å forsvare noen av teoriene slik at ikke alt blir overkjørt som rent tull. Hvis jeg skal diskutere dette så skal jeg være forberedt og ha noen solide argumenter. Hvis ikke så ser jeg ikke poenget med å starte diskusjonen. Så det er fint vi er enige om å ikke diskutere hvis du ikke er åpen for å lytte til vitneutsagn.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, jeg er ikke interessert i å se en YouTube video av noen folk som snakker om hva en CIA sjef sier at andre folk tror og mener og synser om. Det må selv du skjønne.
Vis hele sitatet...
Nå feier du bort hele videoen uten å forstå hva den handler om. Jeg sendte deg direkte til et sitat, men videoen er bare et utdrag av et omfattende seminar som skulle avdekke UFO informasjon. Jeg bryr meg ikke om hva du tror, men jeg synes det poenget ditt er respektløst. Jeg gir deg en bit med informasjon som jeg mener er virkelig verdt å sjekke ut, men du diskrediter hele greia uten å skjønne hva den handler om. Du trenger ikke å se den, men du trenger heller ikke være så nedlatende.
Sitat av Qon Vis innlegg
Ja jeg synes Hessdalsfenomenet er interessant, men jeg prøver ikke å overbevise dere om at akkurat det er aliens.
Vis hele sitatet...
Ok, så ikke post det i en tråd om UFOer og aliens


Ja, men kanskje du kan skjønne at dette aldri var en diskusjon og at jeg bare prøver å forsvare noen av teoriene slik at ikke alt blir overkjørt som rent tull.
Vis hele sitatet...
Jo, dette har da vitterlig vært en diskusjon? Hva tror du det har vært? En samtale over søndagskaffen?

Du har prøvd å forsvare noen av teoriene. Du har feilet kolosalt. Enten på grunn av at teoriene er feil i utgangspunktet, eller fordi du ikke klarer å holde en skikkelig diskusjon.
Mine 2 cent er på at begge er rett

Nå feier du bort hele videoen uten å forstå hva den handler om. Jeg sendte deg direkte til et sitat, men videoen er bare et utdrag av et omfattende seminar som skulle avdekke UFO informasjon. Jeg bryr meg ikke om hva du tror, men jeg synes det poenget ditt er respektløst. Jeg gir deg en bit med informasjon som jeg mener er virkelig verdt å sjekke ut, men du diskrediter hele greia uten å skjønne hva den handler om. Du trenger ikke å se den, men du trenger heller ikke være så nedlatende.
Vis hele sitatet...
Gi meg noe som ikke tar 1.5 timet av livet mitt å sette meg inn i, så skal jeg vurdere det. Du sender meg direkte til et sitat, så selvfølgelig ser jeg på sitatet.

Du gir meg en hel video, ikke en bit med informasjon. Du mener det er verdt å sjekke ut, ja, men du mener også dårlige bilder fra en gammel nettside er verdt å sjekke ut...
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ok, så ikke post det i en tråd om UFOer og aliens


Jo, dette har da vitterlig vært en diskusjon? Hva tror du det har vært? En samtale over søndagskaffen?

Du har prøvd å forsvare noen av teoriene. Du har feilet kolosalt. Enten på grunn av at teoriene er feil i utgangspunktet, eller fordi du ikke klarer å holde en skikkelig diskusjon.
Mine 2 cent er på at begge er rett
Vis hele sitatet...
Hvis du leser første post (og som jeg har skrevet flere ganger senere) så er jeg ikke her for å diskutere. Jeg ble et mål for dere og har prøvd å forsvare meg selv til en viss grad, samtidig som jeg har tatt avstand fra å prøve å overbevise dere, fordi jeg ser ikke poenget i å prøve.

Poenget med å poste link til Hessdalen (hvis du følger litt bedre med) var å vise til et eksempel der de prøver å bruke vitenskapelige metoder for å oppklare fenomener som noen tror kan være UFOer.

Jeg har ikke feilet kolosalt når Vidarlo innrømmer at det er grunnlag for å gjøre videre undersøkelser. Jeg kan leve med det. Jeg påstår ikke at jeg har rett og at dere tar feil. Jeg er bare djevelens advokat og forsvarer det ukontroversielle synspunktet. Og du godter deg over at du vinner diskusjonen. Er du så stolt? Jeg kan også vinne en diskusjon mot aliens... det er ikke så vanskelig når du kun aksepterer hardcore vitenskapelige bevis. Da er det mye vanskeligere å argumentere for aliens. For å kunne forestille deg denne teorien må du faktisk være litt mykere og tørre å tro på noen utsagn uten å være bombesikker.

Spør deg selv. Hvis videor og bilder så og si alltid er "fake", vitnehistorier = fantasi/psykose, og mesteparten av dokumentasjonen om temaet er klassifisert above top secret... Hvor lett er det for en vanlig person å bevise at de er her? Hvis det hadde vært så lett så hadde alle visst det allerede. Kanskje er alt bullshit, jeg utelukker det ikke helt, men det er utrolig kjedelig å diskutere med noen som ikke har noe tillit til noen vitner.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Gi meg noe som ikke tar 1.5 timet av livet mitt å sette meg inn i, så skal jeg vurdere det. Du sender meg direkte til et sitat, så selvfølgelig ser jeg på sitatet.

Du gir meg en hel video, ikke en bit med informasjon.
Vis hele sitatet...
Siden du har så dårlig tid kan du se traileren, men hvis jeg gjetter riktig så tenker du at det ikke er bevis for noen ting og at den er lagd for å tjene penger eller lignende.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 02:40.
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg ble et mål for dere og har prøvd å forsvare meg selv til en viss grad, samtidig som jeg har tatt avstand fra å prøve å overbevise dere, fordi jeg ser ikke poenget i å prøve.
Vis hele sitatet...
Jeg tør påstå at du inviterte til diskusjon fra første stund. Som du viser med å si

Jeg er ikke 100% overbevist, men jeg er veldig interessert i å finne ut sannheten i løpet av livet mitt. Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?
Vis hele sitatet...
Hadde du ikke vært ute etter en diskusjon, hadde du nevnt eventen og dett var dett.
Poenget med å poste link til Hessdalen (hvis du følger litt bedre med) var å vise til et eksempel der de prøver å bruke vitenskapelige metoder for å oppklare fenomener som noen tror kan være UFOer.
Vis hele sitatet...
Les: Du tror det er UFOer.
Og poenget var å bruke den til å vise at vitenskap ikke kan forklare alt. Altså prøvde du å argumentere for ditt eget synspunkt.

Jeg er bare djevelens advokat og forsvarer det ukontroversielle synspunktet.
Vis hele sitatet...
Herregud, den må du VIRKELIG lengre på landet med. Du har på ingen måte lekt djevelens advokat. Du har regelrett argumentert for det du tror på og vil at skal være sant. Djevelens advokat er å argumentere for det motsatt. Og ikke engang prøv deg på å si at du egentlig ikke tror på aliens eller noe, for det tror ikke jeg noen her kommer til å tro på.


Nesten som jeg begynner å nynne på "Ro, ro, ro din båt"

Spør deg selv. Hvis videor og bilder så og si alltid er "fake", vitnehistorier = fantasi/psykose, og mesteparten av dokumentasjonen om temaet er klassifisert above top secret... Hvor lett er det for en vanlig person å bevise at de er her?
Vis hele sitatet...
Klin umulig. Hvorfor? Fordi de ikke er her.

Men hadde de dukket opp midt på Karl Johan så tja... hadde det ikke vært så vanskelig for mannen i gaten. Men selvfølgelig, Aliens som reiser fra en annen galakse klarer jo ikke å skjule seg fra enkle kameraer i Hessdalen.

Siden du har så dårlig tid kan du se traileren, men hvis jeg gjetter riktig så tenker du at det ikke er bevis for noen ting og at den er lagd for å tjene penger eller lignende.
Vis hele sitatet...
Jeg så den. Noen senatorer, en politimann, en aktivist, litt av hvert. De snakket litt. Kult. Og så var det noen bilder av noen UFOer. Så du har absolutt helt rett. Det er en trailer med veldig høy produksjonskvalitet, den er flott laget. Liker musikken. Men det er da på ingen måte bevis for noe som helst? Hva beviser det? Det eneste det beviser er at en haug med folk mener de har beviser for noe.
Sist endret av Sinken; 9. mars 2018 kl. 02:58.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg tør påstå at du inviterte til diskusjon fra første stund. Som du viser med å si

Hadde du ikke vært ute etter en diskusjon, hadde du nevnt eventen og dett var dett.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg spør spesifikt "Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?" Og med her så mener jeg i disse tankegangene f.eks.

Jeg spør IKKE etter det motsatte.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Herregud, den må du VIRKELIG lengre på landet med. Du har på ingen måte lekt djevelens advokat. Du har regelrett argumentert for det du tror på og vil at skal være sant. Djevelens advokat er å argumentere for det motsatt. Og ikke engang prøv deg på å si at du egentlig ikke tror på aliens eller noe, for det tror ikke jeg noen her kommer til å tro på.

Nesten som jeg begynner å nynne på "Ro, ro, ro din båt
Vis hele sitatet...
Jeg mener helt oppriktig at jeg ikke har tatt et endelig standpunkt, så den dømminga er feil. Sånn går det når folk angriper synspunktene mine før de er ferdig utviklet. Ja jeg vil tro på det, men jeg har ikke bestemt meg for at det er sant og at jeg skal tro det resten av livet. Jeg har bare bestemt meg for å grave dypere og se hva jeg finner ut.

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it." - Aristotle

Sitat av Sinken Vis innlegg
Klin umulig. Hvorfor? Fordi de ikke er her.
Vis hele sitatet...
Ja men da er det meningsløst å snakke med deg, fordi jeg kan se begge sidene av saken, men du kan bare se en. Så da er det lite interessant for meg å høre på deg. Jeg vil heller at noen setter seg inn i min side før de motargumenterer meg i hjel. Den jobben tar jeg selv. Jeg setter meg inn i dette perspektivet, og så får jeg motargumentere det etterpå når jeg fullt og helt forstår rekkevidden av teorien.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Det eneste det beviser er at en haug med folk mener de har beviser for noe.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk godt nok for meg til å grave videre.