Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2541
Jeg søker etter en person i USA som har fått vitnebeskyttelse av myndighetene der. Tror han fikk det rundt 1982 og lurer på hvor lenge en slik vitnebeskyttelse varer og hvordan man kan finne vedkommede igjen hvis han har skiftet navn.

Kan FBI/Politiet gi ut informasjon om personen hvis det er gått så så lang tid? Nå er det jo gått 35 år..
Ca aldrig. Med mindre de vil bli funnet.

Tror ikke du skjønner helt greia med programmet.
Sist endret av warmkorv; 6. august 2017 kl. 00:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og så lurer jeg på hvordan du vet at personen er under vitnebeskyttelse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og så lurer jeg på hvordan du vet at personen er under vitnebeskyttelse.
Vis hele sitatet...

En avisartikkel fra det året sier at han fikk vitnebeskyttelse pga. en stor narkosak.

Har hørt at noen får vitnebeskyttelse mellom 10-20 år, alt ettersom hvor lenge myndighetene mener det er fare for live og helse.
Sist endret av Molekyl; 6. august 2017 kl. 00:37.
Under vitnebeskyttelsesprogrammet i USA kan du få tildelt en ny identitet, altså nytt navn, nytt social security-nummer, nytt førerkort, nytt pass, osv. Du må bryte all kontakt med tidligere kjente, venner, familie, kutte ut hobbyer og interesser som kan gjøre det mulig å spore deg. Alt for å gjøre det vanskelig å spore deg opp, selv om du ikke lengere har aktiv politibeskyttelse. Det er liksom litt av poenget med hele greia - å gjøre det så vanskelig som mulig å finne noen som ikke vil eller skal bli funnet. Har du fått en ny identitet har du den for resten av livet.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tommel Totter Vis innlegg
Har du fått en ny identitet har du den for resten av livet.
Vis hele sitatet...
Men den som har fått ny identitet kan frivillig gi fra seg denne og returnere til sitt gamle liv hvis de selv ønsker det, selv om dette visstnok er noe US Marshalls alltid fraråder på det sterkeste..

Merk, jeg sier altså ikke at witsec har en forhåndsdefinert lengde, får du det så får du det, men det betyr ikke at det er umulig å vende tilbake hvis du selv av egen fri vilje skulle ønske det.
Det kan de, ja. Men det var ikke det som var spørsmålet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nei, men spørsmålet var jo for så vidt heller ikke mulig å svare på. Det er en person som har gått under jorden for, spesifikt, å ikke bli funnet. Hva hadde vært vitsen hvis en random fyr halve verden unna kunne spore dem opp over internett?