Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 8558
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sovo Vis innlegg
Er du smart? Isåfall kan du henge med meg, det ville vært koselig
Vis hele sitatet...
Er jeg smart... vanskelig å si, vil vel si at jeg er litt over gjennomsnittet?
Skulle gjerne ha hengt med deg, men det er litt langt fra Haugesund til Trondhjem.
Sist endret av 8bit; 3. mai 2012 kl. 16:53.
Triangel vil jeg anbefale! Kjempemorsomt instrument!
Gone for good
39 9
Du kan jo prøve å skaffe deg en jobb?
da blir det jo mindre tid til spilling og du får jobberfaring.
Og ikke minst du får litt mere penger du kan bruke på eventuelle hobbyer du skaffer deg!
Brygging, artig å lære seg (om du har venner med spenn, kan det gi litt overskudd på si ) + om du drikker kan du spare en god del
Eat to bite?
Curver's Avatar
Hva med å begynne med geocaching? Har drevet med det en stund sammen med en kompis. Jeg som foreslo at han skulle bli med på en tur og etter den turen ble han avhengi av å cache ;-)

Utrolig morsom hobby og det beste av alt er at det eneste du trenger er enten en smart telefon eller en GPS :-D
Har du vurdert å begynne med dykking? Det kan ihvertfall jeg sterkt anbefale! Bare tenk tanken på at du utforsker en del av verden som få personer tar seg tiden til å besøke Utforske vrak, jakte eller få fine naturopplevelser er noe av det du kan ta deg til nede i dypet.

Hva mer som er verdt å nevne (som får livet mitt til å gå rundt) er:
Jakt, motorsykkel, paintball, klatring, paragliding, mekke bil, Røde Kors , trene, slalombakkene om vinteren er det jeg kommer på i farten.

Er bare å stappfulle livet sitt med hobbier, så får du plutselig ikke tid/lyst til å spille så mye
Geocaching er morsomt :-)
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Du kan jo kjøpe deg et lite modellfly og kose deg ute med det i sommer? Skal gjøre dette selv og sette på GoPro når jeg begynner å få teken på det
Vis hele sitatet...
+1. Kjøp et billig modellfly, og jobb deg oppover fra det. Masse tegninger på vinger, etc. som ikke krever motor, men er sabla morsomt/fint å lære med.
Har tenkt tanken, men vet ikke om noen fine bakker i nærheten.[/quote]

Sant nok, norske veier suger balle.. men finnes mange plasser http://longboard.no/ sjekk ut kartet til høyre så finner du nok noe i nærheten av deg
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Takk for mange tips, skal nå se om jeg får prøvd meg på litt forskjelligt, og håper at jeg blir hekta på noen av de.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Slenger meg på Motorsport ideen Det er adrenalin så det synger etter
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av seimannen Vis innlegg
Skaff deg en bra terreng sykkel og kom deg ut i skogen, jævla artig med sti sykkling i grunn i tilleg til at du opplever mye mere natur fra sykkelsete en om du går! Kan og anbefale og melde seg på et sykkelritt eller 2 sånn at du har litt motivasjon. Begynte selv og sykkle i fjord og er nå helt frelst og påmeldt på 6 ritt O.o
Vis hele sitatet...
Det er du ikke alene om Begynte fordi jeg ble så sexy-lubben av kebab og pils, tenkte var greit å mosjonere litt. Nå spiser jeg knapt kebab, drikker sjelden pils, har fått en atletisk kropp, og hatt det moro mens jeg har holdt på. Beste hobby jeg noen sinne har hatt, og da sees vi helt sikkert i noen ritt til sesongen
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Slenger meg på Motorsport ideen Det er adrenalin så det synger etter
Vis hele sitatet...
Det koster nok litt for mye for meg
Sitat av Melcor Vis innlegg
Det koster nok litt for mye for meg
Vis hele sitatet...
Det går jo ann å leie trailsykkel, om jeg ikke tar helt feil
Det går an å sykle downhill, begynte selv å skle med min gamle terrengsykkel for noen dager siden . er helt hekta
Longboarder
zitare's Avatar
Longboard henger jeg meg på as! Det er vannvittig morro! Og ikke minst utrolig chill nå som det begynner og bli sommer, jeg har nå 2 brett et jeg bruker nedover og et jeg bruker bortover. Utrolig chill og "surfe" gjennom byen på et longboard i shorts og tskjorte når det er 20 varme ut!
The lucky one
PairADice's Avatar
Om du bestemmer deg for å lære språk vil jeg anbefale å ta på deg øyelappen og skulderpapegøyen og finn programmet "Rosetta Stone". Fantastisk løsning som bruker interaktiv læring med bilder og lyd og taleøvelse og full rulle. Anbefales på det sterkeste! Om du går for språk, selvfølgelig.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av PairADice Vis innlegg
Om du bestemmer deg for å lære språk vil jeg anbefale å ta på deg øyelappen og skulderpapegøyen og finn programmet "Rosetta Stone". Fantastisk løsning som bruker interaktiv læring med bilder og lyd og taleøvelse og full rulle. Anbefales på det sterkeste! Om du går for språk, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset, tok på meg øyenlappen og leita opp en for russisk.
Skal bli morro å se hvordan dette går
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
syntes det er litt kjipt at foreldrene dine brukte en så brutal metode for å ta knekken på spillingen din, vil selv si at (som nevnt tidligere) å slutte momentant ikke er så bra som kansje mange tror.. det er vel en stor vane du har i livet ditt, så om du helle kutta ned på spillinga mer og mer så hadde ikke overgangen blitt så stor.

Men når du egentlig ikke har noe valg og må prøve ut en ny hobby, så ville jeg nok annbefalt vanlig skateboard fremfor longboard.. Skatet mye tidligere og har sett at dem som ruller på longboard'sa ofte går fort lei, på det originale brettet derimot så er det muligheter for å øve inn forskjellige triks og stå i rampe osv..

Uansett hva du velger så lykke til der ute
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
syntes det er litt kjipt at foreldrene dine brukte en så brutal metode for å ta knekken på spillingen din, vil selv si at (som nevnt tidligere) å slutte momentant ikke er så bra som kansje mange tror.. det er vel en stor vane du har i livet ditt, så om du helle kutta ned på spillinga mer og mer så hadde ikke overgangen blitt så stor.

Men når du egentlig ikke har noe valg og må prøve ut en ny hobby, så ville jeg nok annbefalt vanlig skateboard fremfor longboard.. Skatet mye tidligere og har sett at dem som ruller på longboard'sa ofte går fort lei, på det originale brettet derimot så er det muligheter for å øve inn forskjellige triks og stå i rampe osv..

Uansett hva du velger så lykke til der ute
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke slutte momentant, men bare prøve å ikke spille i ukedagene.

Vanlig skating er ikke noe for meg, har prøvd det flere ganger.
Beste måten å slutte å game på er å analysere de spillene du spiller og forstå hvor like og strømlinjeformete ALLE spill er!
Sist endret av CountDrugula; 4. mai 2012 kl. 09:06.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Beste måten å slutte å game på er å analysere de spillene du spiller og forstå hvor like og strømlinjeformete ALLE spill er!
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt hvor du vil med denne kommentaren her.
imo er ikke alle spilla jeg spiller like.
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Beste måten å slutte å game på er å analysere de spillene du spiller og forstå hvor like og strømlinjeformete ALLE spill er!
Vis hele sitatet...
Hjelper dette da, om man allerede er klar over dette men finner underholdningsverdien i det likevel? Spiller omtrent 5-10 timer daglig selv, til tross for, som du sier, de fleste spill er like på en eller annen måte. Mye variasjon er det jo, men alle spill har en eller annen replika.
Longboard ftw. Relativt billig, enkelt å få til, trener balanse, og med store og myke hjul ruller det bra på all asfalt.
Vet ikke helt om du skal slutte "å game", eller om du skal slutte "å være så mye på datamaskinen". (Det er jo oftest det samme for foreldre)
Men hvis du fortsatt har tilgang til en datamaskin, så går det ann å lære seg Trackere, som feks MilkyTracker! Da kan du være kreativ og lage chiptunemusikk

(Finnes noen få tut's om dette på youtube)
The lucky one
PairADice's Avatar
Vil vel tro det er snakk om gaming, siden han har seilt de syv hav i søken på virutell russiskundervisning.
Du kan jo evt. prøve deg på Zorro (Airhooking) Er utrolig kjekt om du klarer å få teken på det, men det er veldig individuelt .
støtter longboard finnes masser av bakker og trenings muligheter over hele byen, Parkeringshuset nord i byn funker også knall på regnfulle ettermiddagarer
Vi er en liten gjeng som står sammen når vi er hjemme på ferie, vi prøver og kartlegge de beste områdene i byn.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
hehe, ja det er nok mest gaming, men tror de gamle sikter litt til det at jeg skal komme meg mere ut.

Sitat av ex-adrin Vis innlegg
støtter longboard finnes masser av bakker og trenings muligheter over hele byen, Parkeringshuset nord i byn funker også knall på regnfulle ettermiddagarer
Vi er en liten gjeng som står sammen når vi er hjemme på ferie, vi prøver og kartlegge de beste områdene i byn.
Vis hele sitatet...
Hvis du kunne gi meg en liste over gode spots/bakker rundt og i haugesund så ville det vært top
The lucky one
PairADice's Avatar
Kjenner igjen situasjonen, men det faktum at du nå bruker en del av tiden forran skjermen på å lære russhki må jo være verdt noe.
The Nerdrager
Sitat av Benjy Vis innlegg
Jeg var ganske spilleavhengi før... eneste jeg spiller nå er 4 matcher LoL om dagen henger bare ellers med venner prøv det
Vis hele sitatet...
4 matcher LoL kan dra opp til 4 timer +-
The lucky one
PairADice's Avatar
MEN hva om vennene hans bruker hele dagen på gaming, slik han gjorde, og det er hans sosiale arena? Slik er det for mange som bruker mye tid på gaming, som kan være både årsak og resultat.
Sist endret av PairADice; 4. mai 2012 kl. 09:29.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av PairADice Vis innlegg
MEN hva om vennene hans bruker hele dagen på gaming, slik han gjorde, og det er hans sosiale arena? Slik er det for mange som bruker mye tid på gaming, som kan være både årsak og resultat.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at jeg har fått mange nye venner gjennom gaming. Fra over alt i verden. Teller dette da?
The lucky one
PairADice's Avatar
Nøyaktig mitt poeng: De som bruker mye tid på gaming, har også sannsynligvis en stor sosial sirkel innenfor de respektive spillene. Online spilling er blitt langt mer enn "bare spilling" i dagens samfunn, og de som ikke klarer å se dette har enten et veldig snevert syn på internett og dataspill ved å tro at "bare nerder spiller data da, d'uuuh!" eller lever i en virkelighet som var for lenge siden, "Den gangen jeg var ung...", eller lite interesse for dataspill og internett generelt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vet ikke om det er blitt foreslått, men hva med urban exploring? Mener jeg leste tidligere at du likte å gå turer.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Vet ikke om det er blitt foreslått, men hva med urban exploring? Mener jeg leste tidligere at du likte å gå turer.
Vis hele sitatet...
Ja, det er nevnt, og jeg skal se om jeg finner noen gode områder her omkring.
Etter mye dataspill i barndommen utviklet jeg en generell interesse for data.
Viss du klarer og sitte med pcen uten og spille så alt for mye, så kan du jo gjerne utforske dette.
Alt i fra hardware, til software til det store Internett og mye mer!
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Anbefaler deg å begynne med mye fysisk trening ettersom man føler seg helt eksepsjonelt etter man har trent! I tillegg bygger man opp kroppen sin, noe du kommer til å verdsette stort når du blir eldre. (Ikke at mine 18 år er så utrolig mye though... )

Jeg begynte i omtrent november i fjor å trene mye styrke og kondisjon. Jeg har aldri hatt noen dårlig kondis eller slitt med overvekt, men jeg begynte rett og slett fordi jeg var en liten spjæling!
Det tar faktisk ikke lange stunden før du merker stor forskjell. Man er bare nødt til å faktisk gidde å dra rævva ned til det lokale studioet. Man blir også utrolig mye mer opplagt og utholdenheten øker skikkelig! Trener selv 4-5 dager i uka akkurat nå!
Sist endret av Kålroten; 4. mai 2012 kl. 17:49.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Etter mye dataspill i barndommen utviklet jeg en generell interesse for data.
Viss du klarer og sitte med pcen uten og spille så alt for mye, så kan du jo gjerne utforske dette.
Alt i fra hardware, til software til det store Internett og mye mer!
Vis hele sitatet...
Driver en del og eksperimenterer med programering og koding.
Ettersom at alle anbefaler longboard anbefaler jeg waveboard, jeg har selv waveboard og synes det er kjempegøy. Synes også det er lettere enn f.eks longboard da det er mye mye lettere å svinge med det.