Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1694
Når man skader blodårer ved skyting av heroin eller andre stoffer, blir de permanent ødelagte? Leges de etter en stund? Og hva er effekten av dette? Og hvor stor er risken for å ødelegge åra, er det sånn at man regner med den blir ødelagt, eller bare at risken er stor?

Jeg spør kun om skader av årene, ikke om skyting generellt. Og dette er kun teoretisk, jeg har ikke prøvd å skyte noe før, og det er slettes ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det heller. Takk for svar
Hullene i åra leges fortere enn huden, så hvis du skyter veldig ofte på akkurat samme plass, vil du tilslutt få hud så hard som brusk. Det smarteste er og skifte skyteplass i blant, sånn at den forrige plassen får leges.

Har hørt gamle x-heroinister klager over at de blir så fort kald når de står ute, siden at årene deres er ødelagt pga heavy sprøytebruk, men vet ikke om det ligger noe i det eller ikke. Har aldri hørt noe om permanente skader på årene etter skyting, så kan ikke si noe sikkert der.
Når man klager på at man blir fort kald, er det vel ment for at blodårene trekker seg jo sammen da, og når du tillegg har dårlige årer (brusk osv) så blir det enda vanskeligere å treffe.
iallefall sånn jeg har merka det selv
hva med de svulsene man får når man skyter feil.
hvilke skader kan man få av de i ettertid, hvor lang tid tar det før helvesen går ned etc.?