Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6150
Hei!

Fulgt forumet en stund, dette blir min første post.

I et svakt øyeblikk lot jeg meg friste når en kompis lurte på om jeg ville teste heroin med han, han har i de siste årene brukt det 3-4 ganger i året. Han skyter det, men jeg syntes det ble vel drøyt å gjøre. Så jeg prøvde å røyke en liten mengde først, men effekten lot vente på seg. Etter å ha røykt en liten dose til og ikke merket noe på 2 timer prøvde jeg å snorte det. Ventet en time å fikk ingen effekt nå heller.

Kameraten min var helt borte og hadde skutt av det samme så det var ikke bøff... Til slutt endte jeg med å snorte 3 fete linjer, og da fikk jeg effekt så det holdt, den beste følelsen jeg har kjent i kroppen noen sinne og alle mine bekymringer forsvant, en herlig apati... Men når jeg våknet dagen etter oppdaget jeg at jeg hadde blødd fra nesa og spydd i senga... Og hodet kjentes ut som det hadde blitt utsatt for en hjernerystelse... Dette vedvarte i 3 dager og jeg hadde skikkelig noia for at jeg hadde pådratt meg en permanent hjerneskade, men heldigvis gikk det over... Jeg lurer på om det er noen som har fått en lignende effekt, kan det være at jeg sluttet å puste en stund eller noe slikt?

Resultatet av det her er i hvert fall at jeg aldri tør prøve det igjen, og det er jo en bra ting =)
Trådstarter
Alt i orden, som jeg skriver å skremte det her meg såpass mye at jeg holder meg langt unna... Jeg ble vel forledet av han kameraten som tilsynelatende greier å holde det under kontroll. Men han har jo en utrolig selvdisiplin som jeg ikke innehar, derfor angrer jeg på hele greia uansett.
Spør du meg høres det ut som du har vært offer for en liten overdose.
Sitat av aberratus
Alt i orden, som jeg skriver å skremte det her meg såpass mye at jeg holder meg langt unna... Jeg ble vel forledet av han kameraten som tilsynelatende greier å holde det under kontroll. Men han har jo en utrolig selvdisiplin som jeg ikke innehar, derfor angrer jeg på hele greia uansett.
Vis hele sitatet...
Glad for å høre at du skal holde deg unna det i hvertfall. Regner med at du har testa en del andre rusmidler også, siden du kunne bli overtalt til å teste heroin?
jepp du har bare fått i deg alt for mye. rett og slett. skjer støtt og stadig med førstegangsbrukere
Trådstarter
Ja, det var vel det jeg tenkte og... Det er kanskje ikke så viktig siden jeg føler alt er tilbake til normalt nå... Men jeg håper det kan fungere som en advarsel i hvert fall, de 3 dagene etter var et skikkelig helvete rett og slett. Måtte stort sett ligge helt stille for ikke å spy. Det var ikke verdt den deilige følelsen i forkant på noen måte.
håper alle tenker det... det kan lett bli FOR deilig med heroin. og det skal ikke mye til.
er selv til rehab for opiatavhengighet.. sorry meget off topic...
Trådstarter
Ja jeg har vel vært borti mye annet forsåvidt, og var ren lenge etter en periode med alt for mye amf der jeg skjønte jeg hadde mista kontrollen. Så det som skjedde her var vel et resultat av å ha drikki for mye og som følge sette fornuften til side en stund.
Etter min erfaring så spyr de fleste førstegangs brukerne av opiater, iallefall om det blir for mye. Men noe overdose tror jeg ikke du har tatt.
Sitat av nidhogg
Aldri prøv det igjen. ALDRI, skaff heller et annet narkotikum hvis du ønsker å ruse deg på noe. Men hold deg unna heroin.

Beklager for en litt vel moralsk post.
Vis hele sitatet...

Ikke at jeg forsvarer heroin på noen som helst måte.

Men hva i * er det egentlig som gjør heroin verre, i LENGDEN, enn f.eks. amfetamin eller metamfetamin? Bør han heller bruke dem enn heroin? Amfetamin dreper/svir opp hjerneceller og hjernen generelt, og jeg er faktisk ikke så sikker på om heroin er -verre-.

Har du fått med deg Ibogaine-terapi videoene på Youtube? Her snakker vi brukere som har holdt på i nærmere 15-20++ år med heroin, og kommer ut etter en intens indre reise i 3 dager's smertehelvete, helt fin. Jeg er ikke så sikker på om vi ville sett et like oppegående individ om brukeren f.eks. hadde gått på amfetamin sammenhengende i såpass lang tid, og det er skremmende å se hvordan dette ubrukelige stoffet (i mange tilfeller, ofte lammer et menneske's naturlige måte å kjenne følelser på, flere år i etterkant etter evt misbruk, samt svir opp hodet) har utartet seg i Norge. Hele landet er jo snart på denne formen.
Det høres ut som om du har fått i deg ganske mye spør du meg. Disse ettereffektene du nevner høres ut som milde abstinens-symptomer spør du meg. Følelsen av å være syk ikke sant? Og om du har fått mildere abstinenser, da har du definitivt fått i deg litt for mye første gangen.

Vanlige ettereffekter dagen derpå er som regel bare litt trøtthet/slapphet og/eller lettere irritabilitet. Samt en liten lyst til å "reparere" med en liten dose til. Om du eksperimenterer med heroin bør du la det gå minst tre dager mellom hver gang. Og om du tar så mye at du får sånne abstinens-symptomer; ALDRI ta det når du føler deg syk, da begynner du å leke med ilden, for det er da det er lett å bli hekta. Spying er forsåvidt ganske normalt, stor eller liten dose. Har hørt om mennesker som ser på dette som et kvalitets-stempel. Blødningen fra nesa de skyldes nok bare et nesa de har vært litt belastet.
potrick; det der er ikke abstinenser!
han har bare tatt for mye.
man får ikke abstinenser etter å ha tatt heroin EN gang
Det hørtes ut som milde abstinenser etter hva mine venner har fortalt meg. Selv er jeg ikke veldig erfaren med heroin, og har ikke akkurat noe brennende ønske om å bli det. Men hva ville du kaldt det da? Synes dette går litt over terskelen på det som kan kalles normale etterhvirkninger ved enkelt bruk hvertfall?
potrick: han har bare tatt for mye. det er kjempevanlig å begynne og kaste opp osv når man tar en stor dose. skjer med de mest erfarne og, om det er bra dop.
snakker av stor erfaring selv..
Sitat av mahogn
Men hva i * er det egentlig som gjør heroin verre, i LENGDEN, enn f.eks. amfetamin eller metamfetamin? Bør han heller bruke dem enn heroin?
Vis hele sitatet...
Det sa han heller aldri at han burde, det finnes mange andre rusmidler enn akkurat de tre som man kan velge mellom.
Hehe. Ja, dette med oppkast har jeg også erfaring med. Men tenkte mest på dette med tre dagers kvalme, hodepine og paranoia?
ja, i og med at dette var første gangen.
så tror jeg nok det. når jeg begynte med heroin, og bare brukte det i helger osv så blei jeg mer eller mindre dårlig dagene etterpå hvis jeg tok en del. som med alt annet dopvil jeg si.

edit; og man får ikke abstinenser etter å ha prøvd heroin EN gang.
Sist endret av Macca; 4. mai 2008 kl. 17:23.
Den er grei. Syntes bare det hørtes litt drøyt ut. Så tenkte jeg på dette med grad av abstinenser, og etter hva jeg har hørt er det ikke umulig med milde abstinenser etter høye doser. Men skal ikke kverrulere, du har nok bedre peiling på dette en meg
Kan du forklare trippen og smaken av å røyke heroin? Alltid vært interissert, selvom jeg hater opiater.
att man spyr på opiater som nybörjare är inget ovanligt, låter som det var rejäla mängder du drog i dig också om man jämför med din kompis, det där med huvudvärken låter dock lite konstigt. kanske det var utblandat med nåt dåligt
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Litt mye synsing i denne tråden dynes jeg. Moralprekner blir også konsekvent slettet om trådens tema ikke tilsier noe annet eller at man kan sette det i kontekst av egne erfaringer.
Trådstarter
For å utdybe litt mer så var spyinga forsåvidt forventet, bare ikke i den magevrengende graden... Men det verste var det med huet, følte meg veldig kognitivt hemmet og som sagt smerter lignende det man får etter en hjernerystelse.
Du har nok tatt for mye nå du snortet.
Tar lang tid før det fungerer når du snorter det. Har ihvertfall opplevd det selv, men nå er ikke jeg noen ekspert på det området.

Men pass deg, heroin er heavy...
Trådstarter
jepp, det var i hvert fall lite gjennomtenkt å kjøre på mer og mer når jeg ikke fikk noen funk... så jeg har jo meg selv å takke =)
Aldri hørt om noen som har fått en fantastisk rus opplevelse ved førstegangs bruk av Heroin. Men 2-3 gangen har jeg hørt er som å være i himmelen, Har kun tatt Thai-Heroin en gang, kun en stripe.. Ble bare litt sløv og avslappet. Selvfølgelig også min siste gang.

Tror nok ikke noen fysisk form for abstinenser er vanlig eller i det hele tatt mulig etter 1 dags bruk.. Men sløv het og irritasjon er vel ikke umulig, om du bader slikt så må du enten redusere dosene eller fastslå at dette ikke er noe for deg. Heroin er ikke for noen btw.
Jeg har noen spørsmål anngående heroin (evt. andre lignende opiater). Hva er den umiddelbare effekten etter man har røykt det i en mindre mengde?.
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
En stund siden jeg har vært her, men bedre sent enn aldri... for meg var det en følelse av at ingenting kunne få meg satt ut av spill, og at problemer jeg har hatt i livet var ubetydelige..

Og jeg følte meg utrolig konfortabel, registrerte at liggeposisjonen min i senga egentlig ikke burde være komfortabel, men det ga jeg f i, det samme med headsetet som gnagde på ørene, couldn't care less..

Så i bunn og grunn en altfor komfortabel rus som det nok ikke skulle mange gjentagelser til før jeg hadde mistet kontrollen.
Hva tenker du om handlingen i etterkant? Føler du at du sitter igjen med noen inntrykk og tanker som er verdt å nevne?
Trådstarter
Om det er verdt å nevne får andre vurdere... Men jeg syntes det var såpass skremmende og gå så lenge etterpå å lure på om jeg kom til å bli normal igjen.

Så jeg la det på hylla, det finnes annet en kan kose seg med som ikke har fullt så mange potensielle farer for å ødelegge livet helt.
Sitat av aberratus Vis innlegg
En stund siden jeg har vært her, men bedre sent enn aldri... for meg var det en følelse av at ingenting kunne få meg satt ut av spill, og at problemer jeg har hatt i livet var ubetydelige..

Og jeg følte meg utrolig konfortabel, registrerte at liggeposisjonen min i senga egentlig ikke burde være komfortabel, men det ga jeg f i, det samme med headsetet som gnagde på ørene, couldn't care less..

Så i bunn og grunn en altfor komfortabel rus som det nok ikke skulle mange gjentagelser til før jeg hadde mistet kontrollen.
Vis hele sitatet...
Mye det samme som jeg følte da jeg fikk en heftig dose Morfin på sykehuset. Opiater er kos, men har så mye selvdisiplin at jeg ikke har rørt opiater etter sykehuset. Er bare en hasjis
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Malice Vis innlegg
Etter min erfaring så spyr de fleste førstegangs brukerne av opiater, iallefall om det blir for mye. Men noe overdose tror jeg ikke du har tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg får ofte oppstøt av opiater,noe som hjelper er å ta det rett før en middag,det pleier å fjerne det problemet,har jeg tatt en del av dem får du syk følelsen dagen etter,"skal aaaldri ta det igjen"siste følelsen jeg får er at jeg vil reparere eller ta mer av det,får bare mindre lyst på det hver gang jeg prøver det jeg!

Blir akkuratt som ei fyllekule!
Sitat av murmade Vis innlegg
Jeg får ofte oppstøt av opiater,noe som hjelper er å ta det rett før en middag,det pleier å fjerne det problemet,har jeg tatt en del av dem får du syk følelsen dagen etter,"skal aaaldri ta det igjen"siste følelsen jeg får er at jeg vil reparere eller ta mer av det,får bare mindre lyst på det hver gang jeg prøver det jeg!

Blir akkuratt som ei fyllekule!
Vis hele sitatet...
En heroin bakrus er oftest veldig, veldig mild. Ikke i nærheten av bakrusen av alkohol eller nedstemtheten etter amfetamin.