Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1692
Hei Er det noen er som har hatt benzo abstinenser leeenge & blitt bra igjen? Jeg er over 14 mnd uten. Har fortsatt masse abstinenser;(
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan abstinenser er det? Sikker på at det ikke kommer av noe annet? Veldig godt jobba og godt valg å slutte med benzo men bruker du noen andre rusmidler som kan medvirke til formen din nå?
Tror ikke det er noen som har benzo abstinenser i 14 måneder.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Tror ikke det er noen som har benzo abstinenser i 14 måneder.
Vis hele sitatet...
Da må du tro igjen. Folk med protracted benzowithdrawal kan ha abstinenser i flere år. Sjekk ut hva folk på benzobuddies.org sliter med.
R.i.p 23.04.2021
2år ca her
Hvor lenge og hva gikk dere på for å havne i dette uføret? Høres kjipt ut
Hva slags abstinser hadde du Tarm?
10mnd uten har fremdeles mareritt og svetting etter langvarig rivotril og xanor bruk... –_- må være noe annet galt her
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krisjh92 Vis innlegg
10mnd uten har fremdeles mareritt og svetting etter langvarig rivotril og xanor bruk... –_- må være noe annet galt her
Vis hele sitatet...
Nei, det kalles prolonged benzodiazepine withdrawal. Sånt skjer etter at man bruker benzo lenge og i større mengder.
Trekker det jeg sa om at 14 måneder ikke stemte. Jeg bare tenker at alle symptomene utenom svetting har jeg til felles. Men det skyldes jo andre psykiske lidelser, som jeg nettopp valgte å behandle med benzos tidligere.
Jeg har gått av benzo flere ganger og jeg opplevde etter avrusning at fysisk aktivitet forkorter abstinenser og får psyken tilbake på rett spor enormt mye kjappere enn om man kun ligger i sengen eller på sofaen.

Jeg vet at det virker umulig mens man er midt oppi det, men helt alvorlig - prøv å gå friske turer til en eller annen topp i nærheten, jogg rolig, tren litt styrke.

Jeg lover at det vil hjelpe.

Søvn og kosthold er også meget viktig, prøv 1-2mg melatonin en times tid før leggetid og spis så sunt som mulig

Det går seg til!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg har gått av benzo flere ganger og jeg opplevde etter avrusning at fysisk aktivitet forkorter abstinenser og får psyken tilbake på rett spor enormt mye kjappere enn om man kun ligger i sengen eller på sofaen.

Jeg vet at det virker umulig mens man er midt oppi det, men helt alvorlig - prøv å gå friske turer til en eller annen topp i nærheten, jogg rolig, tren litt styrke.

Jeg lover at det vil hjelpe.

Søvn og kosthold er også meget viktig, prøv 1-2mg melatonin en times tid før leggetid og spis så sunt som mulig

Det går seg til!
Vis hele sitatet...
Har man skikkelig abstinenser kan trening være veeldig utfordrende. Husker jeg prøvde det, men pga vanvittig risting så ble styrketrening nesten risikosport. Hadde også vanskelig med å gå på den tida så turer ble det heller ikke mye av :P
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har man skikkelig abstinenser kan trening være veeldig utfordrende. Husker jeg prøvde det, men pga vanvittig risting så ble styrketrening nesten risikosport. Hadde også vanskelig med å gå på den tida så turer ble det heller ikke mye av :P
Vis hele sitatet...
Det er det jeg sier, det virker helt totalt umulig når man er midt i abstinenshelvete - jeg var så heldig å ha folk som brydde seg og ville hjelpe meg, så de "tvang" meg ut på gåturer osv, og jeg var fullstendig abstinensfri i løpet av et halvt år.

Hvis man har noen man stoler på eller familie som man tør å åpne seg til så vil de i de aller fleste tilfeller hjelpe til så mye som mulig.
Å be om hjelp er ikke noe å skamme seg over. Benzoavhengighet er helt forjævlig og det er fordelaktig å ha noen som kan hjelpe til!

Nedtrapping er forresten også å foretrekke fremfor å kutte ut et forbruk på f.eks 5-10 Rivotril eller Xanax daglig. Det er potensielt dødelig å gå cold turkey av høye doser Benzodiazepiner som har blitt brukt jevnlig og lenge.
Sist endret av krystallkongen; 15. februar 2021 kl. 19:01.
Jeg har gått av xanax to ganger etter 6 mnd ish 6-8mg daglig og fanden steike det suger. Heldigvis har jeg et veldig godt forhold til fastlegen min og selv LAR sa de skulle hjelpe meg hvis det ble for ille. Jeg trappet ned med 15mg valium 1x daglig i 5 dager. Så 12,5mg i 5 dager osv. Det gikk overraskende greit og jeg gjorde det begge gangene.

Abstinensene mine startet med at jeg følte meg utmattet og bare det å gå en tur var et slit de første 4-5 dagene. Så startet sjokkene og spasmene/tics i musklene. Hver gang jeg prøvde å slappe av så rykket hele kroppen til. Helt jævlig, det ble verre i de neste 2-3 dagene før det toppet seg en kveld med det jævligste panikkanfallet jeg noen gang har hatt. Lurer faktisk på om jeg i det hele tatt har hatt et panikkanfall før, men denne gangen var det hvertfall ekte.

Jeg kava meg ned til legevakta og satt og grein og rista der med min beste venninne som støtte. Uendelig takknemlig bør man være for all støtte man kan få gjennom noe sånt.

Legevakten ba meg drite og dra omtrent. Så jeg fløy de to hundre meterne ned til Brugata og skaffa noen flere xanax da. Kom meg til legen mandagen etter helgen som skrev ut valium til meg. Uten tilgang til svakere benzo og nedtrapping tør jeg ikke tenke på hvor jævlig det hadde blitt.

La det bli en lærepenge. Man må finne andre måter å håndtere ubehag i hverdagen.