Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 4773
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei . Jeg er ikke helsepersonell. Jeg er en tidligere lar medisin bruker, fortsatt skrevet inn hos lar, Men har trappet helt ut AV lar medisin og vært på naltrexone injeksjon et par måneder.

Kan ærlig ikke si jeg merker noen fysisk eller psykisk forskjell. Kanskje et lite rush etter sprøyten og timen med forskeren (personen som følger opp resultatene mine rundt rusmestring, bivirkninger, virkning og om de skal anbefale bruken av dette etter 2021)
Det er jo en søt og flott dame så vet ikke om det er sprøyten eller henne som gir et rush

Første måneden og ukene før jeg sluttet med opiat medisin hadde jeg et mildt tilbakefall på hasj, og et moderat forbruk av valium. (Delvis foreskrevet lege)

Den siste måneden har jeg skjerpet meg veldig og trener nesten som før og brukt svært lite. Jobber fulltid og er egentlig mest interessert i psykedeliske stoffer om jeg skulle tatt noe siden jeg har noen spørsmål til meg selv jeg ikke vet svaret på og har ikke brukt noe særlig psykedelisk uten å ha hatt opiater i kroppen så virkningen vil jo bli bedre. Vurdere også microdose lsd annenhver dag feks. Men vet at jeg er en misbruker og burde passe på, men sannheten er at jeg ikke hadde problemer med å slutte med hverken amfetamin eller valium (brukte Max 10-40mg dagen, men ofte bare 5mg og noen fridager)

Synes hasjen var det kjipeste å slutte med selvom jeg kun brukte edibles i svært små mengder. Det gjorde noe med humøret kansjebogså fordi Det var det eneste stoffet jeg brukte daglig i nokså like doser og til samme tider daglig og da føler jeg man blir avhengig. Det blir et daglig ritualer og følelse ut av det, men har vært svært avheigg av hasj fra jeg ca 15-24år. Med noen pauser selvfølgelig.


Så til en viss grad kan man si starten av forsøket var mislykket men hva kom først?Hønen eller misbruket?

Jeg vil si redsel for å trappe ut av opiater gjorde at jeg sprakk litt før jeg trappet helt ut (2uker før første 0 dag på opiater ca) og dette "bruket og misbruket" fortsetter selv på naltrexone. Vil ikke gi naltrexone skylden for dette.

Ble litt mindre sulten av naltrexone. Noe som passer meg bra siden jeg fort kan trøstespise store mengder mat, men heldigvis har jeg holdt meg aktivt og trent ganske greit selv de værste ukene og månedene.
Blir kanske Oslo Marathon neste helg virtuelt. Klarer jeg det under 4 timer i denne formen skal jeg være glad men alt under 4:20 er en god tid akkurat nå. (Pun unintended)

Akkurat nå har jeg litt bekymringer ifht familie og tror jeg kan ende singel etter ca 6 års forhold, men har jo selv tenkt mye på å avslutte forholdet, men kan gjøre vondt å føle man har vokst fra hverandre. Har ikke hatt noe romantiske tanker om andre før under siste tiden nå som jeg føler forholdet er under oppløsning og dama ikke bryr seg så mye om meg,men skulle det skje så er det en meningen med det. Hun har aldri brukt noe og tålt ganske mye av meg så tenker jo at hun er sin egen person og finne sin egen Lykke om hun ikke klarer det med meg. Har lenge fått skylden for mye av hennes problemer, men har sagt hun er sin egen Lykke smed. Hun har nå fått jobb i en annen by og virker som hun har begynt å finne gleden med flere ting, men kan virke som om det er uten meg, men unner venner faktisk det selvom det kan gjøre litt vondt å tenke på.

Jeg leser for tiden mye livslære
Alt dra seremoniell sermonier, Wim Hof sin lære, Ram Dass og har fått litt sansen for Damien Echols og bruker noen av hans High Magick øvelser jeg kjenner gir styrke..høres sikkert høyt flyvende ut, men disse tingene sørger mer for bakkekontakt enn noe annen medisin jeg har vært borti. Liker også Duncan Trussel og peøver å lære litt mer om mange av de spennende gjestene han har og analysere serien hans som heter Midnight Gospel. Det er en vakker serie.

Som dere skjønner har jeg ikke så mye å si om selve naltrexone bortsett fra at jeg ikke har brukt opiater siden juli og det er det lengste oppholdet siden jeg har hatt siden jeg var 18 eller 19 år. Og er nå midt i 30 årene.

Jeg var på ferie i Oslo og fikk veldig lyst på heroin når jeg satt på toalettene i sentrum (bodd og rust meg mye der) men klarte å ringe rustelfonen og visste jo jeg hadde naltrexone i kroppen så.de fikk snakket meg ut av det, men brukte jo litt andre ting desverre, men gjort er gjort og spist er spist.

Har en fantastisk sjef som jeg tror merket at jeg skrantet litt etter ferien og fikk en lønnsforhøyelse uten at han sa noe, noe som gjorde noe med meg faktisk. Følte den respekten måtte jeg svare på og gjengjelde. Takket han selvføglelig. Har valgt å ikke si noe på jobb siden jeg føler det er privat og har møtt til tiden og gjort det jeg skal og har sånn sett god samvittighet, selvom jeg synes det er kjipt gjort og komme litt trøtt på jobb f.eks.
Har heldigvis en god arbeidsmoral 99% av tiden.

Skriver denne anonymt selvom mange her forstår hvem jeg er.

Mulig jeg endrer på det etterhvert

Still gjerne spørsmål og og vet om mange som har kommet like langt som meg uten noen sprekk i det hele tatt så jeg er ikke noe glans eksempel.

Men er veldig glad jeg har kunne vært ærlig om misbruket til hun som kjører programmet og har kunnet tatt urinprøver som ikke blir sendt inn med mindre jeg ønsket. Så har risikert 0 konsekvenser av demmed å være ærlig og det har hjulpet meg stort. Denne personen jobber jo med lar og ara og kunne lett sendt bekymringsmelding både hit og dit men jeg skjønte fort det var en person som man kunne stole på, men også som hadde troen på at dette var noe jeg skulle komme ut av og ikke ønsket og er evig takknemlig for det.


Hadde jeg slutt et på lar uten dette opplegget hadde jeg nok brukt heroin i Oslo og ødelagt alt jeg har bygd opp. Det er min ærlig følelse rundt hele prosjektet. Selvom medisinen ikke reddet meg tror jeg alt det rundt har vært det viktigste for meg, men kanskje har medisinen hjulpet mer enn antatt.


Naltrexone skal stoppe virkning av alkohol til en viss grad, men jeg drikker svært lite og merker fortsatt to øl så føler ikke det gjaldt meg.