Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 369
Vil Ritalin eller andre ADHD-preparater hjelpe mot bezo(Sobril)abstinenser?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Mest sannsynlig kan det gjøre det verre. Nervøsitet og angst er vanlige bivirkninger av stimulanter, så var jeg deg ville jeg ikke brukt det
Lush's Avatar
Trådstarter
5 1
Den fysiske abstinensen, tenkte jeg på
Dårlig ide.
Jeg brukte amfetamin da jeg hadde benzoabstinenser og det hjalp vanvittig til meg. Bort med skjelvinger og fikk høre fra et familiemedlem at jeg plutselig virka «normal».
Lush's Avatar
Trådstarter
5 1
Håper flere har erfaringer som @NokErNok! Utdyp, @FriFugl?

Mine abstinenser er alltid fysiske av Sobril (har det ofte/månedlig pga bruker selvsagt opp lenge før jeg får ny eske). Stiv, vondt i både musker, skjelett, marg og bindevevet (føles det som). Ingen økt angst.
Sist endret av Lush; 3 uker siden kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lush Vis innlegg
Håper flere har erfaringer som @NokErNok! Utdyp, @FriFugl?

Mine abstinenser er alltid fysiske av Sobril (har det ofte/månedlig pga bruker selvsagt opp lenge før jeg får ny eske). Stiv, vondt i både musker, skjelett, marg og bindevevet (føles det som). Ingen økt angst.
Vis hele sitatet...
Folk reagerer også forskjellig og det er veldig rart at jeg fikk stansa risting og skjelving med amfetamin. Det var jo også gate-amf så hvem vet hva som egentlig var i det pulveret?
Men så blir jeg generelt mere avslappa i kropp og hodet når jeg treffer på rett dose med enten ritalin eller amf-preparater. Om du har vurdert å prøve amf for benzo abstinenser vil jeg råde deg til å starte lavt, da jeg TROR less is more og om du går rundt speeda på abstinenser så tror jeg nok at det kan gjøre ting værre.
Amfemtamin kan ha sin plass i å hjelpe med visse typer abstinenser. Selv brukte jeg det i kombinasjon med rivotril for å slutte med metadon. Å bruke det mot benzo abstinenser høres for meg ganske kontraproduktivt ut da både benzo abstinenser og amfetamin kan gi sterk angst. Noen er anderledes skrudd sammen, så for dem virker det kanskje motsatt. Ikke en sjanse jeg ville tatt personlig, men each to their own.
Med tanke på at abstinenser på gaba er senket krampeterskel så tipper jeg angst, rykninger til kramper.... Høres overkjørende ubehagelig ut.