Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  408 256733
Jeg har et spørsmål ang Amanita Muscaria for selvmedisinering av insomnia, etter hva jeg har forstått er det ene virkestoffet i fluesopp Muscimol en potent spesifikk agonist til GABA-A reseptorer. (personer som lider av primær insomni har i studier vist seg å ha mellom 30-40% mindre mengder GABA nivåer i hjernen enn de som sover godt/normalt)

Det danske legefirmaet Lundbeck utviklet også en sovemedisin som het Gaboxadol med det aktive virkestoffet Muscimol som viste seg å forlenge dyp søvn stadiet i pasienter.

I studiene jeg har lest ble det administrert 15mg gaboxadol, spørsmålet jeg vil ha svar på er vel egentlig, hvor mye fluesopp vil være ideelt for behandling av insomnia?

jeg har tørket fluesopp (kapslet i 0,5 kapsler), men mengde muscimol varierer antagelig i stor grad fra sopp til sopp, men har noen en liten anelse om sånn ca nivåer av muscimol pr gram fluesopp? eller/og har noen erfaring med dette? Mvh Pawsan
Sist endret av pawsan; 8. oktober 2016 kl. 19:48.
Jeg må si at jeg ikke blir så klok av å lese om fluesopp noen steder omtrent.
Vi har altså ikke egentlig å gjøre med psykedelika eller hallusinogener ?
Klassifiseringen av virkestoff(et?) er uklar, har hørt både stimulant og delirant.

Men som psykonaut lurer jeg på hvordan sinns- og bevissthetstilstand man får av å prøve dette ? Klassisk psykedelika er interessant langs to akser vil jeg si: innsikt i en selv og mystiske opplevelser.
Var her på freak noen for litt siden som fortalte om sære drømmer i dagene etterpå, ellers er det kanskje ikke så mye å hente ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skjer med sen sesong?
Sitat av Jmplv Vis innlegg
Skjer med sen sesong?
Vis hele sitatet...
Er ganske så lite fluesopp her på Vestlandet nå, de pleier jo å vokse overalt på denne tiden..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sensommer og tidlig vinter, så nesten ut som sesongen ble hoppet over her i år
en god del snø har vært liggende her godt over en uke, og det er meldt plussgrader framover nå.
Håper de popper opp når snøen smelter
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vill anbefalle alle å se denne documentaren her https://www.youtube.com/watch?v=4nDzEK8dCAM
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har atter en gang hatt en fin opplevelse med rød fluesopp. Lav dose med én liten sopp tørket i ovn og etterpå trukket i vann. Opplevelsen var både stimulerende og avslappende, med en intens indre ro i tre-fire timer.

.
Utifra det jeg ser, vil det å koke fluesoppen i en løsning med pH på 2,7 (sitronsaft, appelsinjuice?) i ca. 130 minutter gi en ganske komplett dekarboksylering av ibotensyre (oppkvikkende, nevrotoksisk) til muscimol (bedøvende, mindre farlig?). Myten om at det holder å tørke den i ovn har jeg fått avkreftet bl.a her, da kun 30% konverteres på denne måten. Det nevnes også noe om melkesyrebakterier i linken.

Er det noen kjemihoder her som kan fortelle meg om dette er plausibelt, eller farlig?
Jeg spør av ren nysgjerrighet og føre-var-holdning til hjernekjemi; kan det være lurt å styre unna mat som inneholder natriumglutamat (MSG) samme dag som man inntar fluesopp? Eller blir dette å strekke det litt langt? Jeg kan ikke nok om glutamat og dets virkningsmekanismer i hjernen...

Og: Kan ibutensyrerester fra sopp som ikke har blitt tørket godt nok skape varige mén (nerveskader?) eller er de kjipere sidene kun midlertidige under rusen?

Har mikrodosert fluesopp fra tid til annen og synes det funker bra som en slags booster i kalde og mørke vintermåneder
▼ ... over en uke senere ... ▼
Liten rapport for en som er ny på fluesopp, og psykedelika generelt da jeg ikke finner flein..

Spist fluesopp 2 ganger rå nå, veldig mye mindre effekt når den er rå og du blir veldig kvalm, og må kanskje spy. Samme hvor mye du spiser nesten tror jeg.

Har hatt en runde i dag på tørkede, ca 9-10 gram. Må si st jeg er veldig fornøyd etter dagens runde. Tar lang tid før den slår skikkelig inn, kanskje opptil 2 timer, men varer veldig lenge, mange timer er du på høyden. Jeg vil beskrive dosen i dag som utrolig deilig, som å være brisen/full på 5-6 halvlitere, men uten ubehag i magen eller spinnende hode når du lukke øyna. Er litt som å sveve rundt og man blir litt klumsete, men man er helt klar i hodet. Jeg gleder meg til å prøve ett lite knepp opp, men ikke mye.

Tørket fungerer da altså bedre og gjør deg mindre kvalm. Kommer du over kvalmen den første halvtimen er resten kos. Kan forresten nevne at det ser ut til (har kun to erfaringer på dette) at rusen avtar hvis man drikker alkohol. Vil man komme fortere ned ser det ut som om alkoholen hjelper for min del. Kan være placebo også.

Men, rød fluesopp som jeg trodde man døde av; kommer til å plukke den hvert år fremover- artig følelse og en genial sopp!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Er fluesopp fortsatt lovlig i Norge, og kan man bestille de over nettet uten problem?
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av Kawngle Vis innlegg
Hei! Er fluesopp fortsatt lovlig i Norge, og kan man bestille de over nettet uten problem?
Vis hele sitatet...
Fluesopp finner du overalt i Norge, kjære. Ja, det er lovlig (korrekt meg noen her om jeg tar feil).
Sist endret av gregory; 14. oktober 2017 kl. 18:38.
UK har kriminalisert denne sopp for ikke så lenge siden.

Kan forbudet kopieres her på berget ? Tviler på at det vil skje. En av grunnene er vel fluesoppens (og muskattnøttens for den saks skyld) dårlige egnethet til rus sammenlignet med f.eks. flein.

Med dårlig egnethet så er det vel mer grunnet faktumet at konsum er ubehagelig enn at russen er særlig ille ? Muskatt har derimot oftest en farlig rus både psykisk og fysisk. Ut i fra det lille jeg har lest om fluesopp virker utprøving som et noe kjedelig proskjekt for en psykonaut.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Etter å ha kranglet litt med Statens Legemiddelverk angående legaliteten til Amanita Muscaria etter at en pakke jeg bestilte ble stoppet fikk jeg referanse til følgende .pdf som forteller at det er ulovlig å importere fluesopp Det blir nok ikke fulgt opp av politi siden det ikke er et narkotika å regne, eller regulert i forhold til besittelse...

https://legemiddelverket.no/Document....%20281117.pdf
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Er det observert soma i Oslomarka ennå? Er innstilt på å plukke og å lage en video av prosessen med å tørke/konvertere.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Er det observert soma i Oslomarka ennå? Er innstilt på å plukke og å lage en video av prosessen med å tørke/konvertere.
Vis hele sitatet...
Nei, det et alt for tidlig ennå. Sesongen begynner tidligst om et par måneder til.
Fra midt i august og utover KAN man finne soppen, men vanligvis er den ikke å finne før i september.
Ihvertfall ikke her i distriktet.

Soma?
Det er blitt hevdet at soma var basert på fluesopp, men dette er foreløpig bare spekulasjoner som ikke har blitt backet opp av konkrete bevis så vidt meg bekjent - eller har jeg gått glipp av noe?
Sist endret av Knask; 2. juni 2018 kl. 06:06.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.
Her forleden så prøvde jeg 7,5g tørket muscaria.
Tok det i porsjoner 2,5gx3 fordelt over ca 3 timer.
Følte jeg merket en svak virkning, men ikke mye.

Dagen etter startet jeg på 7,5, så doserte jeg videre med 2,5 og til slutt 5g. Endte altså totalt på 15g, over ca 2 timer. Merket ingenting.

Bygger man veldig fort toleranse til denne soppen, eller er det mulig at soppen jeg har plukket et meget lite potent. Alt kommer fra samme område, og er tørket i ovn på ca 50 grader med døra litt på gløtt.
15 gram burde jo være nok til å bli bra påvirket.
Fikk heller ingen bivirkninger, som man gjerne gjør av denne soppen.

Har over 100g tørket muscaria snart, så har nok å prøve meg frem på

Har litt erfaring med psykadeliske midler, flein og lsd hovedsaklig. At man ikke vet hva man skal kjenne etter, det tror jeg ikke er noe problem
Spiste du soppen? Eller laget du te e.l?

Kan være den var ufattelig lite potent, det kan skje men høres merkelig ut.
Bruker du andre rus/legemidler?
Pulveriserte den, og hadde den rett i yoghurt

Svært lite jeg bruker for tiden. Kan telle på ei hånd hvor mange ganger jeg har vært påvirket av annet enn alkohol de siste 6 mnd har litt tørketid etter siste runde med lsd, som ble en håndfull ��
Noen som har noen tips rundt når soppen er best "moden" for plukking?

Lurer også på hvordan folk tenker rundt langttidslagring av dette, noen idéer?
Den blir ikke moden. Du kan plukke den når du vil. lagring er som med så og si alt annet. Tørt, kjølig og mørkt.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Den blir ikke moden. Du kan plukke den når du vil. lagring er som med så og si alt annet. Tørt, kjølig og mørkt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mener når soppen har vokst seg til sitt største, men ikke begynt å råtne. Forøvrig har jeg 10 store flotte slike sopp i hagen min, hvor mange rusopplevelser vil det kunne gi? Og er rusopplevelsen noe særlig å skryte av?
Sett en god del rød fluesopp nå for tiden, men det er så fordømt vått ute at jeg klarer ikke å få tørket de før larvene har voldtatt hele greien. Soppen trekker jo til seg vann som svamper og høstbygene i bergens-området viser ingen nåde. Så de blir rett og slett ikke tørr nok i tide slik at larvene trekker ut fra soppen. Har dere noen tips? Kurv med mye avispapir og en bordvifte som oscillerer har vært forsøkt, blir jo en bra luftfuktighet selv innendørs nå om dagen.

Må jeg ty til stekeovn på lav varme med varmluft i noen timer? Liker egentlig ikke å tørke sopp på den måten siden larvene dauer i soppen og selv om de ikke er farlig å spise så er det vemmelig å tenke på, dessuten har jeg roomies og har ikke sånn kjempelyst at de vet at jeg spiser fluesopper
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Sett en god del rød fluesopp nå for tiden, men det er så fordømt vått ute at jeg klarer ikke å få tørket de før larvene har voldtatt hele greien. Soppen trekker jo til seg vann som svamper og høstbygene i bergens-området viser ingen nåde. Så de blir rett og slett ikke tørr nok i tide slik at larvene trekker ut fra soppen. Har dere noen tips? Kurv med mye avispapir og en bordvifte som oscillerer har vært forsøkt, blir jo en bra luftfuktighet selv innendørs nå om dagen.

Må jeg ty til stekeovn på lav varme med varmluft i noen timer? Liker egentlig ikke å tørke sopp på den måten siden larvene dauer i soppen og selv om de ikke er farlig å spise så er det vemmelig å tenke på, dessuten har jeg roomies og har ikke sånn kjempelyst at de vet at jeg spiser fluesopper
Vis hele sitatet...
Jeg tørker dem i stekeovnen. Kutter hatten i ca 8-10 deler, og stilken i 2-4 deler. Tar 2-3 dager da jeg ikke har varmluft.
Tørker mens jeg sover, men ikke når jeg er på jobb!

Har ingen problemer med larver, da jeg kutter vekk ALT med tegn til innsekt. Alle hull i soppen kuttes vekk.

Selvfølgelig, så er det sikkert noen dyr i soppen uansett, men dt får man mare tåle
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Den blir ikke moden. Du kan plukke den når du vil. lagring er som med så og si alt annet. Tørt, kjølig og mørkt.
Vis hele sitatet...
Så ung eller gammel har ingen kjent betydning for konsentrasjon av virkestoff?
Jeg blir ikke helt klok på dette her. Er det noen som har et definitivt svar på hvordan man kvitter seg med Ibotenic syren?

Dette er min framgangsmåte:

1. Fant 2 kg. relativt ung og fin sopp, bruker hele soppen, bruker bladet på en skarp kniv for å skrape vekk urenheter og "slim"
2. Skraper av de hvite knoppene og kaster materiale som er angrepet av insekter. Sitter nå igjen med 1 kg.
3. Deler soppen opp i passende biter ca 0.5 cm skiver
4. Tørker dette på 40 grader i 40 timer til det er knusktørt. (Har hørt at dette fjerner kun 30% av Ibotenic syren)
5. Kjører alt i blender til det har bakepulverkonsistens
6. Koker opp vann, vannet skal gjennom trekketiden holde mellom 83 og 87 grader
7. Følger doseringen fra DMT-Nexus (Se link under)
8. Bruker ostepose til å ha fluesopp pulveret oppi (15g/2dl) for å unngå søl og "ubåter"
9. Lar dette trekke i en time på temperaturen som satt i trinn 6, og fjerner deretter osteposen med fluesoppen oppi
10. Muscimolen ødelegges ved 93 grader, så bruker termometer for å å holde temperaturen som satt i trinn 6
11. Drikker teen en smule nervøst

Siden jeg aldri har gjort dette før begynner jeg selvfølgelig doseringen ekstremt lavt. Tenker 1 gram og gradvis jobbe meg oppover.

Noen innspill?
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Sett en god del rød fluesopp nå for tiden, men det er så fordømt vått ute at jeg klarer ikke å få tørket de før larvene har voldtatt hele greien. Soppen trekker jo til seg vann som svamper og høstbygene i bergens-området viser ingen nåde. Så de blir rett og slett ikke tørr nok i tide slik at larvene trekker ut fra soppen. Har dere noen tips? Kurv med mye avispapir og en bordvifte som oscillerer har vært forsøkt, blir jo en bra luftfuktighet selv innendørs nå om dagen.

Må jeg ty til stekeovn på lav varme med varmluft i noen timer? Liker egentlig ikke å tørke sopp på den måten siden larvene dauer i soppen og selv om de ikke er farlig å spise så er det vemmelig å tenke på, dessuten har jeg roomies og har ikke sånn kjempelyst at de vet at jeg spiser fluesopper
Vis hele sitatet...
Du tørker de hele da eller? Hvis man tenker litt grunnleggende fysikk, så vil det jo være best å kutte dem opp i mindre biter og spre dem utover. Hvordan tørker du et vått håndkle effektivt? Krøllet sammen i en haug, eller brettet ut for å gi størst mulig overflate?
Jeg kuttet hattene opp i 4 og stilkene i 2, kanskje litt for lite kapping. Har lest en plass at man kan koke ferskplukket sopp i eplejuice, stemmer det? Leste da at man fikk mye bedre ibotensyre -> muskimol konvertering, og en annen fordel er at jeg bare tar opp én kokeplate, kontra hele stekeovnen.
Sitat av Soppmannen945 Vis innlegg
Hei.
Her forleden så prøvde jeg 7,5g tørket muscaria.
Tok det i porsjoner 2,5gx3 fordelt over ca 3 timer.
Følte jeg merket en svak virkning, men ikke mye.

Dagen etter startet jeg på 7,5, så doserte jeg videre med 2,5 og til slutt 5g. Endte altså totalt på 15g, over ca 2 timer. Merket ingenting.

Bygger man veldig fort toleranse til denne soppen, eller er det mulig at soppen jeg har plukket et meget lite potent. Alt kommer fra samme område, og er tørket i ovn på ca 50 grader med døra litt på gløtt.
15 gram burde jo være nok til å bli bra påvirket.
Fikk heller ingen bivirkninger, som man gjerne gjør av denne soppen.

Har over 100g tørket muscaria snart, så har nok å prøve meg frem på

Har litt erfaring med psykadeliske midler, flein og lsd hovedsaklig. At man ikke vet hva man skal kjenne etter, det tror jeg ikke er noe problem
Vis hele sitatet...
I går prøvde vi 15g og 18g tørket muscaria fra en annen plass for å sjekke om den var mer potent.
Gikk ca 30 min, så begynte vi å slite litt med å formulere ord, fikk muskelskjelvinger, begynte å fryse. Etter litt over en time ble vi bare litt segne, og der var mer eller mindre ingen merkbar effekt lengre.
Erfaringer?

Prøvde å meditere, og slappe av for å se, men skjedde fortsatt lite
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Her lest meg opp på rød fluesopp, plukket og tørket. (plukket i Troms). Har tidligere hørt masse snakk om att fluesopp i Norge ikke gir ønsket effekt, bare bivirkningene. Tok dette for å være rent tull. Kokte meg te på 12g, følte meg kald og svettet. Bortsett fra det, ingen effekt. Er det noen her som har hatt suksess med rød fluesopp plukket her til lands?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sparker litt liv i denne tråden igjen. Plukker kun bebisene uten makk, deler i biter, tørker i varm romtemperatur 5-6 døgn og koker i 1-2 timer. Har kun erfaring med lave doseringer, ca 1 babysopp. Opplever at det gir en rolig følelse, blir litt frakoblet. Ingen rusfølelse. Sover bedre. Har ikke erfart noe form for kvalme eller mageproblemer med denne fremgangsmåten. Er interessert i å ta en større dose en gang for å finne ut mer om hva denne soppen har å by på.
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Sparker litt liv i denne tråden igjen. Plukker kun bebisene uten makk, deler i biter, tørker i varm romtemperatur 5-6 døgn og koker i 1-2 timer. Har kun erfaring med lave doseringer, ca 1 babysopp. Opplever at det gir en rolig følelse, blir litt frakoblet. Ingen rusfølelse. Sover bedre. Har ikke erfart noe form for kvalme eller mageproblemer med denne fremgangsmåten. Er interessert i å ta en større dose en gang for å finne ut mer om hva denne soppen har å by på.
Vis hele sitatet...
bebisene er det disse du tenker på da?


Har aldri prøvd fluesopp før, men det frister litt å blande de i te eller noe for å teste. Kanskje også rulle opp en joint
Men det er den ibotensyren jeg er veldig skeptisk til.
Stemmer det at om man lar tørket fluesopp trekke i kokende eplejuice noen timer får en bedre ratio med muscimol?
Kan man da eventuelt ta kaffefilter og renne av, drikke blandingen, ta ut soppgruten og tørke det igjen for så å bruke det til røykings senere?
Sitat av shrooomix Vis innlegg
bebisene er det disse du tenker på da?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si akkurat hva det er snakk om med såpass unge individer, men det ser ut som giftkremle.
Det er ihvertfall ikke rød fluesopp.
Den kommer ut av slags hinne som sprekker opp og blir til til de hvite karakteristiske prikkene soppen er kjent for, disse mangler soppen du har tatt bilde av.
Sitat av shrooomix Vis innlegg
bebisene er det disse du tenker på da?


Har aldri prøvd fluesopp før, men det frister litt å blande de i te eller noe for å teste. Kanskje også rulle opp en joint
Men det er den ibotensyren jeg er veldig skeptisk til.
Stemmer det at om man lar tørket fluesopp trekke i kokende eplejuice noen timer får en bedre ratio med muscimol?
Kan man da eventuelt ta kaffefilter og renne av, drikke blandingen, ta ut soppgruten og tørke det igjen for så å bruke det til røykings senere?
Vis hele sitatet...
De soppene på bildet er ikke fluesopp. Når det gjelder ibotensyren, så sitter jeg ikke med data på hvor mye som omdannes til muskimol under konverteringsprosessen. Jeg vet ikke helt hvor farlig det er å innta ibotensyre. Vet at det er gjort forsøk med rotter, som har fått injisert stoffet direkte i hjernen. Dette gjorde skade på nervesystem og hjerneceller. Det i seg selv høres skummelt ut, men ingen finner på å injisere fluesopp rett i hjernen. Den spises eller drikkes og går gjennom mage, tarm og nyrer. Og etter tørking, koking og passering gjennom mage, tarm og nyrer, så gjetter jeg på at det ikke er noe særlig med gift igjen. Når det er sagt, så er ikke dette noe jeg vil gjøre for ofte, og kommer til å være forsiktig med dosene. Jeg har ellers ingen erfaring med røyking.
Jeg vil bare tilføye at Amanita Dreamer (https://www.youtube.com/channel/UCVD...mgaIEVuEUm3YPw) på YouTube har mye fin og seriøs informasjon om det meste som gjelder fluesopp (Amanita Muscaria).
Disse 3 videoene er en grei innføring I hvordan tilberede soppen for å konvertere mest mulig Ibotenic acid til Muscimol:

01 How To Dry Amanita Muscaria:
https://www.youtube.com/watch?v=CnO-zKIDKcM

02 How To Prepare Amanita Muscaria:
https://www.youtube.com/watch?v=kg5bL1FoQ0Q

03 Lemon Tek and Amanita Muscaria Mushroom:
https://www.youtube.com/watch?v=632N1RnStSk
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Flein ble oppgitt som giftig/uspiselig i eldre soppbøker, så det er nok samme stemoderlige grunn til at man har klassifisert fluesopp slik, pluss at man sikkert i veldig liten grad har kjent til den entheogene bruken i Norge
Hvordan er det med langtidsvirkninger fra mikrodosering av fluesopp i forhold til PTSD, depresjon, angst og lignende, og hvordan det er etter man slutter?
Tenkte jeg kunne bidra med en liten rapport her. Fant 6 digre eksemplarer for noen uker siden og tenkte jeg endelig skulle ta mot til meg å prøve dette prosjektet.

Først og fremst går det fint an å spise disse til mat og de smaker ganske godt. Alkaloidene blir raskt ekstrahert i vann så det jeg gjorde var å koke oppskåret sopp i 1l vann hver med 1/2 spisesje 7% eddik og en del salt pr sopp. Koketiden var på 15 min. Inspirasjonen for dette kom fra denne artikkelen:
https://honest-food.net/eating-santas-shroom/

Det jeg gjorde annerledes var at jeg tok vare på koke-vannet (teen). Denne samlet jeg så i en stor kjele som jeg kokte ned til 1l under "rolling boil" sammen med en ytterligere spiseskje eddik. Altså ca fra ~6 -> 1l over kanskje 2-3 timer. Resultatet ble silt gjennom en cheese-cloth og lagt i kjøleskapet. Før jeg prøvde meg på teen ble den kokte soppen spist i pasta og den var helt herlig litt nøtteaktig smak men uten noen psykoaktiv effekt. Merket ingen forskjell på søvn-mønsteret etter å ha spist den heller så ganske sikker på at all alkaloid ble ekstrahert.

Grunnen til at eddik er veldig lurt å ha i under koking av teen er at omdannelsen fra ibotensyre til muscimol er avhengig av ph til løsningen. Jeg fant en research artikkel der de hadde målt konsentrasjonen under både koking og tørking. Konklusjonen det var at ved kun koking i vann var det lite konvertering til muscimol, men ved tørking var det mer, men også destruksjon av muscimol. Ved koking ved lav ph (rundt 5) var det derimot svært mye konvertering og ingen iboten-syre igjen etter 90 min. Med eddik får du nok ikke løsningen helt nedi 5, men om jeg greide nærmere 6 tenkte jeg at hvis det ble kokt litt lenger kunne det kompensere.

Når jeg skulle drikke heksebrygget fant jeg ut at jeg nok hadde hatt oppi litt rimelig med salt ettersom alt til slutt ble kokt ned til 1l. I kombinasjon med surheten til brygget var blandingen ekstremt usmakelig. Hadde jo omtrent laget oppkast-middel. Helte oppi et vanlig vinglass halvfullt og tvang det ned på morningen før frokost. Greide vel å drikke opp ved å sippe til det over en 20 min tid. Kjente med en gang at dette ikke lå godt i magen som ikke er så rart pga. all saltet og surheten. Greide å holde det nede kanskje en halvtime før det bar på do for å få tømt det ut igjen. Etter å ha kastet opp roet magen seg veldig fort og kvalmen ble byttet ut med en behagelig bedøvet følelse i kroppen. Etter kanskje 90 minutter var opplevelsen som å ha en dundyne rundt seg konstant. Hadde svært redusert følelse i kroppen men en euforisk drømme-følelse i hodet. Kan sammenliknes med kanskje 4 glass vin når det kommer til euforien og følelsen i kroppen men var også merkbart annerledes enn alkohol da hodet var mye mer klart om enn noe drømme-aktig, men hadde ingen problemer med brutte tankerekker eller manglende kortidshukommelse som kan skje med alkohol. Til likhet med alkohol merket jeg at alle inhibitasjoner var svært dempet. Det vil si at når noe skjedde sosialt eller annet som jeg vanligvis ville fått en følelsesmessig reaksjon på, f.eks. angst el. l. kjente jeg at dette var som forsvunnet som dugg for solen. Dette gjorde at jeg ble mer sosial og følte det var enklere å snakke med folk. Dette pågikk i kanskje rundt 8 timer før det var nesten umerkelig utover kvelden.

Noen dager senere prøvde jeg litt mer av brygget men rundt 1/4 av tidligere dose som jeg så fylte med vann og hadde oppi en pinch med bakepulver for å få surheten litt mer tilbake til nøytral. Dette gav en svært mild form for effekten jeg tidligere hadde følt men til gjengjeld ble jeg ikke kvalm og måtte ikke kaste opp av det. Kanskje kan brukes til mikrodosing for folk som er interessert i det.
Sist endret av pisk10hi; 24. oktober 2020 kl. 13:14.
Fantastisk skrevet og gjennomført, pisk10hi!

Har du igjen noe av sopp-brygget? Tenkte at det muligens var mulig å tørke guffa ytterligere, til en sirup, og da potensielt ha dette i kapsler.

Eventuelt, så kan man muligens tørke selve soppen og pulveriserte den i blender, og deretter røre det inn i et glass vann og chugge. Volumet på pulverisert sopp er betydelig mye lavere enn det man intuitivt skulle anta så mengden pulver nødvendig er ikke så veldig stor.
Sist endret av Relevant; 24. oktober 2020 kl. 13:28.
Takk. Er ikke så aktiv på forumet her men har lest mye nyttig fra andre opp igjennom så føles bra å kunne gi noe info tilbake.

Har resten stående i en flaske i kjøleskapet. Skulle anta det holder seg en stund til jeg får anledning til å prøvde det igjen. Er enda ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det mer velsmakende men å lage en slags sirup i kapsel er en interessant ide. Er dette en kjent metode? Har du prøvd det tidligere?
Sitat av pisk10hi Vis innlegg
Takk. Er ikke så aktiv på forumet her men har lest mye nyttig fra andre opp igjennom så føles bra å kunne gi noe info tilbake.

Har resten stående i en flaske i kjøleskapet. Skulle anta det holder seg en stund til jeg får anledning til å prøvde det igjen. Er enda ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det mer velsmakende men å lage en slags sirup i kapsel er en interessant ide. Er dette en kjent metode? Har du prøvd det tidligere?
Vis hele sitatet...
Det er utelukkende basert på brain-storming. Jeg vet at andre har gjort dette med potent cannabis-smør. Man kan få kjøpt gelatin-kapsler på nettet.

Ville nok ha vært skeptisk i å lagre væsken for lenge i kjøleskap med tanke på bakterieutvikling.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trip rapport

Er på 15 gram amanita muscaria nå. Brukte den metoden jeg beskrev ovenfor i samme rekkefølge. Tørket med en digital Excalibur dehydrator helt lik som den i videon, bare at den i videoen var ikke digital - Resultatet ble superbra sammenlignet med første gang jeg prøvde å tørke i ovnen. Ovn er veldig vanskelig å styre med, og ikke så bra. Første gang ble de tørre på en helt annen måte (andre gang fikk jeg soppsølevann i hele bunnen av ovnen). Jeg klarte fjerne nesten alt virkestoff fra soppene de to gangene, man må være veldig nøye så temperaturen ikke overstiger i ovnen. Tørking med Excalibur digital dehydrator ble helt perfekt (som butikk produkt) Man skjønner med en gang hva som menes om man prøver begge metodene! (Blir sikkert bra med en billigere dehydrator og, av samme type selvsagt, men viktig at den oppnår like høy temperatur for å kunne konvertere opptil 30% ibotensyre til muskimol. Resten konverterer du via de to neste metodene)

Tilbake til rusen - jeg ble litt småkvalm av smaken i dag, men spøy ikke. Etter en time sovnet jeg i 1 time og 40 minutter. Våknet på toppen av rusen. Føles som jeg er speedet uten å være det, men jeg er helt klart rusa på en måte... Man kan si at kroppen er rusa, mens hodet er klart, føles sånn i alle fall, men kanskje hodet ikke er så klart som jeg tror, da jeg oppdager skrivefeil hele tiden som må rettes. Bommer når jeg taster på tastaturet, så jeg bruker lang tid på å skrive da jeg må rette frem og tilbake hele tiden...

Jeg innbiller meg at jeg skulle hatt rykninger i begge henda, dette kan komme av at første gangen jeg prøvde amanita vellykket, så ble jeg over dobbelt så heftig rusa på helt samme måte, men da hadde jeg faktiske rykninger i begge henda - de ble dratt ned med jevne mellomrom. Første gang fikk jeg følelsen av å ha beveget meg over til den andre siden, nesten som på syre, men ikke helt likt, er ikke der nå, men bortsatt fra det, så er rusen lik som første gang. Jeg venter på å få møte soppens ansikt som jeg har lest så mye om, Føler ikke jeg har møtt henne ennå - tror nok dobbelt dose ville duge for det kanskje, altså 30g

Skal sies at jeg plukket soppen den siste måneden den vokste (oktober). Slo til og med rekorden for når siste amanita muscaria ble registrert plukket i Norge (den 29. oktober, mens jeg fant 30. oktober YEY! ��) Har lest at sopper som plukkes i slutten av sesongen skal ha svakere virkestoffer enn de som vokser i starten. Så det får bli ny test til neste år... (Soppen som vokser i begynnelsen - har jeg lest skal være mer trippy og på slutten skal den visst være mer stony, men jeg ville kanskje mer sagt at jeg var høy enn stein). Jeg har lest noen trip rapporter hvor folk blir helt hinsides i eventyrland og jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig ut ifra den rusen jeg har erfart ifra de gangene jeg har prøvd nå... Jeg blir hver eneste gang jeg prøver høy/amanita speeda... Den gangen jeg tok 25 gram ble jeg bare litt mer amanita speeda enn jeg er nå. Den gangen jeg gikk over til den andre siden var på 15 gram og har bare skjedd en gang, må ha vært en sopp med sterkere virkestoffer, hvis jeg ikke har gjort noe annerledes i tilberedinga. Eneste jeg gjorde annerledes var å ha sitronsyre i mens jeg kokte soppen på laveste temperatur mulig (grensa til koke/ikke koke). Vanligvis har jeg sitronsyre i etterpå. og lar stå i et par timer.. Frukt og bær-te som eple/nype/skogsbær og slikt passer perfekt til å skjule en del av soppsmaken, men kan bli litt spesielt etter gjentatte ganger det og...

NB! Da jeg startet skrivinga var jeg mer høy enn da jeg avslutta, nå er jeg bare lett euforisk. Brukte visst noen timer på å skrive – hadde altså ikke noe bedre å foreta meg her aleine midt på natta hahaha ��
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei.
Etter en lang leting i noen uker fant jeg endelig noe.

https://imma.gr/114266x3c4a4
https://imma.gr/114267x19f92
https://imma.gr/114268x018c5

Er dette brun fluesopp?
Går det an å bomme på identifikasjon av rød fluesopp? Altså, finnes det andre fluesopper med rød(eller oransj) hatt med hvite prikker, hvite skiver og skjørt? Har aldri plukket før men har tørket noen eksemplarer i år.
Sitat av Quiet-dimension Vis innlegg
Går det an å bomme på identifikasjon av rød fluesopp? Altså, finnes det andre fluesopper med rød(eller oransj) hatt med hvite prikker, hvite skiver og skjørt? Har aldri plukket før men har tørket noen eksemplarer i år.
Vis hele sitatet...
Tråden heter "den store fluesopptråden". Det finnes brun fluesopp og panterfluesopp som har lignende effekt. Hvis du leser en gang til så spør jeg om identifikasjon på brun fluesopp. Har ikke funnet den røde i år, ennå hvertfall.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ta sjansen når det kryr av rød, enkelt identifiserbar fluesopp innen en måned eller to?

Btw så er de klamme hendene og stimuleringen ibotensyren du kjenner. Tørking, uansett metode, konverterer maks 30 % av denne relativt milde giften. Den mentale stillheten og klarheten er fra muscimol. Har sett en graf der konverteringen ble omtrent komplett ved å koke soppen i en sur oppløsning, men finner ikke kilden nå. Hadde vært kult om man kunne hentet "naturlig benzo" som sistnevnte virkestoff minner litt om, men jeg finner stimuleringen ganske behagelig ved å spise en tørket sopp på ca. 5 g tørket og tviler på at det er særlig farlig når man tenker på alle åra sprøytenarkomane som skyter piller holder ut.
Spørsmålet var egentlig utelater til din identifisering av brun fluesopp. Jeg kjenner jo selvfølgelig til rød fluesopp fra jeg var liten men har aldri plukket før, og så slo det meg at det kanskje jeg bør dobbeltsjekke med folk som kan detta om det finnes forvekslingsarter som er farlige. Og da mener jeg ikke hvit, grønn, rødmende, panter, brun også videre. Men rett og slett om det er en annen rød/oransj variant i Norge? Tipper at det ikke er det, men vil være sikker før jeg brygger heksebrygg. Fant en som var mer oransj enn rød (kanskje iitt soltørket) og en som var helt brettet ut men ganske liten.
Sitat av Quiet-dimension Vis innlegg
Spørsmålet var egentlig utelater til din identifisering av brun fluesopp. Jeg kjenner jo selvfølgelig til rød fluesopp fra jeg var liten men har aldri plukket før, og så slo det meg at det kanskje jeg bør dobbeltsjekke med folk som kan detta om det finnes forvekslingsarter som er farlige. Og da mener jeg ikke hvit, grønn, rødmende, panter, brun også videre. Men rett og slett om det er en annen rød/oransj variant i Norge? Tipper at det ikke er det, men vil være sikker før jeg brygger heksebrygg. Fant en som var mer oransj enn rød (kanskje iitt soltørket) og en som var helt brettet ut men ganske liten.
Vis hele sitatet...
Hvis det har regnet og de hvite flekkene er borte, så er det vel en annen sopp i Norge som kan ligne. Ellers er dem enten dypere rød eller mer brune.

Når det kommer til brun fluesopp og panther, så har du vel en annen fluesopp som ligner på dem. Den er derimot ikke giftig, men gir bare ikke noen effekt.

Dette basert på det jeg har finni ut fra diverse sopp sider på nett og informasjon fra Amanita Muscaria siden på reddit.
Der står det også informasjon om blant annet tørking, med link til studier som viser konvertering osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor ta sjansen når det kryr av rød, enkelt identifiserbar fluesopp innen en måned eller to?

Btw så er de klamme hendene og stimuleringen ibotensyren du kjenner. Tørking, uansett metode, konverterer maks 30 % av denne relativt milde giften. Den mentale stillheten og klarheten er fra muscimol. Har sett en graf der konverteringen ble omtrent komplett ved å koke soppen i en sur oppløsning, men finner ikke kilden nå. Hadde vært kult om man kunne hentet "naturlig benzo" som sistnevnte virkestoff minner litt om, men jeg finner stimuleringen ganske behagelig ved å spise en tørket sopp på ca. 5 g tørket og tviler på at det er særlig farlig når man tenker på alle åra sprøytenarkomane som skyter piller holder ut.
Vis hele sitatet...
Ja, tror du det? Vi skriver snart medio Sept og jeg har letet mange timer i uken. Fant disse lang til helv... inni skauen og begynner å tro at dette er as close as it is. Det er mye sopp i skogen nå også, men det eneste røde er visst den pokkers giftkremlen. Bor på østlandet.

Jeg ville selvsagt foretrukket rød fluesopp men når man tenker etter så er det ikke så mange forvekslinger med brun fluesopp, bortsett fra en spiselig en og panter. Så sprøsmålet er om jeg egentlig tar så mange sjanser når den tikker av på prikkene på hatten og kragen rundt stilk. Eggeformet rot er det også. Jeg har tørket den inntil videre og vurderer det...


Har ikke sett snurten av noe rød fluesopp i skæven enda...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitter faktisk å jobber med panterfluesopp for tiden som et sidespor.

Lyktes ikke få brukbart myc første forsøk vet ikke helt hvorfor, men prøver igjen fra en tørket hatt denne helgen

Har lest at enkelte mener myceliumet til fluesopp har noen av de samme virkestoffene, skal gi beskjed hvis jeg får frem panterfluesopp-mycel og en ... prøvekanin.

I tilegg holder jeg på med enda en forrykt plan, der en kompis lager bonzai bjørk, gran og furu, og jeg snart får muligheten til å kunne spawne mycel til bonzaipotten. Renslighet blir jo et enormt problem inne med,men kanskje man kan lære av det og gjøre det ute sommerhalvåret.

Det er også bygd inn i det en hydroponisk plan der vi hadde satt røttene i en LC kolonisert av fluesopp mycel, hva hadde skjedd? Hadde de bundet seg til røttene?

Forøvrig så er jo fluesopp lovlig, og svært billig og tilgjengelig på nettet, så de som søker etter fluesopp i ekstrem forstand har denne muligheten

Tilleggs kommentar:


Det ble sagt på nrk Viken nyhetene at denne sommeren er den tørreste sommeren på 21 år, (?)forklarer nok delvis en svak sesong for mange arter.
Sist endret av meaculpaUIO; 10. september 2022 kl. 02:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.