Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5543
Jeg prøvde meg på en mikro dose med tørka flein sist uke, men det skjedde svært lite. I dag spiste jeg i overkant av tjue tørka flein, og nå skjer det noe. Jeg kjenner det virkelig i kroppen, den er rolig og litt tung.
Likevel er det lett å sprette opp når potetene koker litt over.
Det er en vakker høstdag i dag, men fargene blir enda sterkere og synet skarpere. Jeg reagerer mer på lyd og lukt en til vanlig.
Kan ikke si at jeg føler noe eufori, kanskje dosen var litt for liten til den effekten.
Jeg var litt redd for at andre kunne se jeg er på sopptur, men det har gått helt fint.
Det blir nok ingen reise i min egen underbevissthet eller i kosmos.
Dette var akkurat nok til å gi meg en ide om hva en sopptur kan bli, på en større dose.
Verden er litt vakrere og livet litt lysere akkurat nå
Klem fra Betty
Høres ut som en trivelig dag Prøv å lytte til god musikk under opplevelsen også!
Det skal jeg prøve nå.
Middagen ble i alle fall en ekstra fin opplevelse, selv om det bare var fiskegrateng, poteter og grønnsaker.
Ellers så føler jeg meg litt lett i hodet og litt trøtt på en god måte.
Klem fra Betty

Musikk er helt konge, tror soppturen nærmer seg slutten nå.
Hvor lenge må jeg vente før jeg prøver meg igjen?
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 18. oktober 2017 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hvor lenge må jeg vente før jeg prøver meg igjen?
Vis hele sitatet...
En uke eller helst lenger.
Tusen takk for svar. I dag føler jeg meg helt fin og kanskje litt ekstra glad.
Klem fra Betty
Har fulgt innleggene dine en stund her Betty. Dette var artig lesning. Fint du fikk en fin smakebit. Skal du ta større doseringer ville jeg passet på å være uten forstyrrelser fra andre mennesker også selvsagt bevege seg ut i natur. Hold oss oppdatert
Jeg skal holde dere oppdatert, det lover jeg.
Mannen min skal på jobbreise i november og da skal jeg prøve meg på en litt større dose. Det er jo vanskelig å dosere uten vekt. Dessuten er det vel en del variasjoner i styrken også.
Jeg er glad for at jeg endelig fikk prøve de magiske soppene, har vært nyskjerrig lenge.
Klem fra Betty
Hei igjen.
Nå har jeg fått meg vekt, og det viser seg at jeg har 11 g fleinsopp så langt.
Det skulle vel holde til noen tripper eller?
Det jeg tok ser ut som mindre enn ett gram når jeg bare sammenligner mengden.
Klem fra Betty
Holder til noe tripper det, ja. Pleier selv å ta 1,5 gram hvis jeg vil såvidt "over kneika", altså trippe uten å miste kontrollen. Ett gram pleier å være rundt 33 sopp (store og små) der jeg plukker, og holder til en chill kveld med god musikkfølelse, fine visuals og god bodyload.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres chill ut, akkurat som min først sopptur! Ville ventet 4 uker med å ta sopp igjen, varier på personen. (4 uker er minste lengden)
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres chill ut, akkurat som min først sopptur! Ville ventet 4 uker med å ta sopp igjen, varier på personen. (4 uker er minste lengden)
Vis hele sitatet...
Egen erfaring så holder det med en uke, googler man litt så blir man ikke klok på det der, det virker nesten som om det bare er noe noen har funnet opp. Hvis det er slik at man må vente så lenge, hvordan kan da mikrodosering daglig faktisk fungere?
Takk for svar.
Jeg tok faktisk en tilsvarende dose flein i går, nøyaktig en uke senere.
Effekten var ikke den sammme. Det ble ingen bad trip akkurat, men jeg følte meg rastløs og irritabel.
Nå skal jeg vente mye lenger, ta større dose og være alene med soppene mine
Klem fra Betty
Flein føles forskjellig fra gang til gang og er avhengig av set (din dagsform, om du er i en stresset eller harmonisk livsperiode etc) og setting (ytre omstendigheter, forstyrrende elementer eller rolige omgivelser, ute i natur en solskinnsdag eller i kunstig miljø ute på byen etc.). Fleinsopprusen vil dermed variere.

Å vente en uke er nok til at toleransen er tilbake til null igjen. Det sagt er det ofte lurt å vente lengre tid ved mere dype tripper for å gi en tid til å integrere opplevelsen inn i hverdagsbevisthet
Sist endret av Bearass; 26. oktober 2017 kl. 18:47.
Takk for fint svar.
Jeg var nok mer stresset i går, hadde fått litt dårlige nyheter hos legen, sovet litt lite o.s.v.
Nå har jeg lært litt da, så neste gang skal jeg vente til en god anledning, være alene og ta litt mer.
Ellers må jeg si meg enig i det rare, flein finner deg. I mange år har jeg letet uten å finne noe, og nå har jeg nesten 15 gram funnet i hagen min.
Klem fra Betty
Ja, det lønner seg å bruke opp til en uke på å prøve å føle seg i toppform. Spis sunt, mosjon, og gjør ting som er givende for deg. Når du tar soppen, for å ha det gøy, skal du da være på godt humør. Det kan lønne seg å bare ta et lett måltid, vente noen timer, og deretter innta soppen. Ikke tenk på at du blir sulten, for det blir man nemlig ikke.

Er det 11g tørket eller fersk? Stor forskjell på det. 1,5 gram osv er når soppen er tørket.
Sist endret av Chronic420; 27. oktober 2017 kl. 00:36.
Hei på dere.
Nå her jeg nesten 15 gram tørket sopp.
Det kommer til å bli noen fine reiser inn i det ukjente
Jeg skal være mye mer bevist på set og setting neste gang.
Må bare si at jeg plukket 50 søte små i ettermiddag.
Jeg tar i motl alle gode råd og tips i forbindelse med spising av fleinsopp.
Klem fra Betty
.
Sist endret av Nurse Betty; 27. oktober 2017 kl. 16:46.
Lykke til Betty! :-)
Så koselig å høre! Flott å ha deg på forumet. Usikker på om jeg har plukket opp at du var litt interessert i å tegne/male, men det er absolutt noe du burde teste ut. Hadde en veldig fin session med denne en gang. Det er selvfølgelig på grunn av mangelen på bedre utstyr. Men ble så fascinert over hvor fine streker det ble, og synes faktisk skissene ble overraskende bra (jeg tegner aldri til vanlig).
Chronic420 har noen gode råd for forberedelser til fik tripp. Spesielt på større doseringer så er det gunstig å forberede seg godt, men det gir fordeler uansett. Det er gunstig å leve «rent», ha ting på stell (rydde unna avtaler og ting og tang som er hengende over en), gjøre ting som man vet er bra for ens helse og psyke i dagene før (eks. Spise sunn mat, Gå spaserturer i skog og mark, meditere litt, ha mobilpause, trene el.l).
Det kan være lurt å rydde og vaske huset dagen før, sånn at du har en god stemning i huset. Skal du starte med å trippe inne er det fint å lage det koselig m myk lyssetting o.l. starte dagen med en stille stund for seg selv og en god dusj samt behagelige rene klær.
Vil absolutt anbefale å bevege deg ut i natur. Helst ta soppen tidlig på dagen, så du får dagslys. Fint vær er også pluss (men ikke must, da regn og vanlig kjassevær kan føles deilig og rensende på tripp). Set og setting. Og den beste setting er natur- det oppdager man fort på tripp.
Under trippen vil jeg anbefale å la soppen ta styringen. Noen ganger vil kanskje noe ubehag eller tanker og følelser du ikke setter pris på komme opp, prøv å akseptere dette som endel av reisen - da vil du få en reise med minst mulig turbulens, blir man for opphengt i et ubehag kan det gjøre at man blir litt stuck i slike landskap og hindrer trippen som helt naturlig beveger seg videre av seg selv (til f.eks euforiske følelser og tanker).
Prøv å lukke øynene og åpne deg for hva du ser. Fra ca 1,5g eller mer, avhengig av styrke på sopp vil du kanskje kunne se farger og mønstre med øynene lukket. Dette kan være en spennende verden å utforske.
God tur
Tusen takk for gode råd og tips til neste fleintur.
Jeg skal prøve meg på litt maling om jeg er innendørs. Høsten er her for fullt, så å stå ute med maling og staffeli nå er litt utrivelig. Det blir nok en stund til jeg prøver igjen siden jeg skjelden er alene en hel dag.
Hvor lang tid bør jeg ha tilgjengelig egentlig?
Klem fra Betty
Alle du skal ha kontakt med de første 3-4 timene bør absolutt vite at du tripper, evt hold deg for deg selv. Det varer nok i 4-6 timer, skal du være veldig føre var bør du vente 8 timer med å snakke med folk. Man blir kanskje litt preget av en sterk opplevelse og mentalt sliten, så det absolutt beste er å vente en hel dag og etter en god natts søvn. Da er du nok litt mer deg selv igjen :-)

Kommer det ubehagelige tanker gjelder det å skifte setting; dette betyr rett og slett å gå og gjøre noe annet. Skift rom, gjør noe annet, nye impulser (feks musikk).