Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2328
Førstkommende lørdag kl.13.00 vil det være demonstrasjonstog i Amsterdam hvor menn (og kvinner) kler seg opp i miniskjørt etter de forferdelige massevoldtektene som har vært omtalt i media i det siste, (dette diskuteres for øvrig i en annen tråd her på forumet som du kan delta i her).

Dette ble også gjort i Tyrkia i fjor etter drapet på Ozegecan Aslan http://www.dagbladet.no/2015/02/22/n...tikk/37848455/

Mitt forslag er at de mange menn (og kvinner) på dette forumet også slår seg sammen og skaper demonstrasjoner som dette i byer rundt omkring i Norge. Post gjerne link til Facebook-eventen i denne tråden de som oppretter, og prøv å få med så mange som mulig.

Amsterdam-demonstrasjon: https://www.facebook.com/events/1710708689160577/
Sist endret av kn^tte; 12. januar 2016 kl. 02:35.
Brrrr, tror det blir veldig kaldt.
Dette er ikke et kristisk spørsmål: Hvilken effekt tror du at dette har, at man går i demonstrasjonstog?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av tanx Vis innlegg
Dette er ikke et kristisk spørsmål: Hvilken effekt tror du at dette har, at man går i demonstrasjonstog?
Vis hele sitatet...
Jeg liker sjeldent å tro så veldig mye, og i et vindu med perspektiv mot fremtiden er det umulig å forutsi helt hvilke effekter demonstrasjonstoget vil gi, men jeg tror ‘Menn i Miniskjørt’ vil gå nokså rolig for seg og jeg tror demonstrasjonen kan bidra med følgende:

1) Oppmerksomhet til et tidsaktuelt tema
2) Ufarliggjøring av konsept ved å gjøre klesplag harmløst
3) Solidaritet til ofrene
4) Hyllest av kvinnenes selvstendighet
5) Uskyldiggjøring av menn, særdeles av minoritetsbakgrunn

Selvfølgelig kan ting gå til helvete, men i og for seg tror jeg dette vil komme til å bli en fredful, enkel greie hvor mange lett kan vise sin støtte. Det viktigste for at de foregående 5 punktene kan realiseres er at:

1) Noen tar initiativ til å arrangere demonstrasjonen
2) Word-of-Mouth-effekten går sin gang via sosiale medier
3) Folk møter opp til demonstrasjonen
4) Mediene er til stede og dokumenterer det hele
5) Demonstrasjonen blir presentert i nyhetene(!!)

-> Etter-effekter av demonstrasjonene vil kunne skape diskusjoner, politiske ytringer, standpunkter, debatter osv. Dette kan skape et samfunn som står sterkere, og et samfunn hvor kvinner ikke kvier seg for hva de har på seg. Alt i alt tror jeg ikke det kan komme noe vondt utav denne demonstrasjonen, og jeg håper at effektene i det lange løp er positive og proppet med kjærlighet!

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Brrrr, tror det blir veldig kaldt.
Vis hele sitatet...
Det er kaldt ute nå ja. Ta på longs!
Sist endret av kn^tte; 12. januar 2016 kl. 06:50.