Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1870
Hepp,

Har et modem fra telenor som jeg ikke har passordet til, jeg har et program som tar seg av selve brute forcingen via. http eller telnet. Problemet er at jeg er nødt til å opprette en kildefil som programmet skal lese fra.

Jeg vet at passordet består av mellom 6 og 8 bokstaver, så problemet her er å generere en liste med passord fra AAAAAA - 99999999. Har lett etter programmer som gjør det i en times tid her nå, men jeg finner ikke noe.

Noen som har noen tips?
Hvilket modem er det?

Edit: Modem som er sent ut av Telenor skal det ikke være passord på..

Standard passord på slikt er jo: admin, 1234, password.
Men som sagt, skal det ikke være det.
Sist endret av ZyPreXa; 9. oktober 2006 kl. 22:57.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Enklaste er vel reset-knappen...

Evt ringe telenor og spørre.

Ellers kan du jo alltids prøvd ranvik sin metode, http://192.168.1.1/config.bin eller noko i den stilen...
Når du resetter må du huske på at du trenger @online brukernavnet, og passordet ifra Telenor. Og det må legges inn på modem via 10.0.0.138 eller BredbåndsCD'en
(10.0.... adr. forutsetter at du har SpeedTouch 510i, 546, 546T2)

Enkleste er å bruker CD,'en kanskje? Bruk Ctrl + T så slipper du alt maset om hvordan du skal koble det opp, da får du en 'montør' meny der du bare skriver inn brukernavn og passord. Lykke til
Sist endret av ZyPreXa; 9. oktober 2006 kl. 23:14.
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Problemet er at telenor har sendt ut 2 modem, da det ene aldri kom frem. Så viser det seg at det første som ble sendt, antakeligvis (omsider) har kommer frem til meg, mens det nye de sendte er borte. Har ringt å hørt om de kan hjelpe meg, men det kan de ikke, ettersom de byttet passord når de sendte ut nytt. Passordet er brent inn i promen på boksen, slik at det kan ikke endres ved bruk av resett knappen.

Jeg kan selvfølgelig vente på nytt modem, men pga. stramt tids-skjema så ville jeg med fordel sett at jeg fikk opp det modemet så raskt som mulig. Hvor mange forskjellige kombinasjoner har man forresten med 6 - 8 bokstaver (alle bokstaver fra a-Å til 1-9)?

Er redd den eneste løsningen min for å få brukt det modemet jeg har, er å finne passordet. De har knota så sinnsykt med disse andre modemene nå at jeg ikke tørr å satse på det, så jeg prøver å finne på en alternativ løsning.
Har du et annet modem? Låne? Bruk det, og legg inn brukernavn og passord der, skulle funke fint?
(PPPoE)

Telenor bruker som regel komboen 5 bokstaver, blandet med 3 tall. Bruker ikke æøå
Eks ghet457e, jjs682ee

Edit: Skjelden de brenner inn slikt.. Bedrift?
Sist endret av ZyPreXa; 9. oktober 2006 kl. 23:19.
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av ZyPreXa
Har du et annet modem? Låne? Bruk det, og legg inn brukernavn og passord der, skulle funke fint?
(PPPoE)

Telenor bruker som regel komboen 5 bokstaver, blandet med 3 tall. Bruker ikke æøå
Eks ghet457e, jjs682ee

Edit: Skjelden de brenner inn slikt.. Bedrift?
Vis hele sitatet...
Har ikke mulighet til å få tak i et annet modem. Ja, bedrift.
Ok, da er det verre... Da har du ikke noe 'skikkelig' brukernavn og passord.
Ligger vel med konfigurasjon av nettverk og slikt kan jeg tenke meg?

Da får du heller høre/prøve på ranvik, han kan nok et triks og to
(er ikke så veldig aktiv da, PM han?)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Et bruteforce attack går som sagt ut på å prøve alle kombinasjoner av tall og bokstaver. Programmer som kan utføre dette generer som oftest disse kombinasjonene selv, siden det bare er idiotisk å lagre de i en tekstfil. Du har sannsynligvis et program som utfører et såkalt dictionary-attack. Disse listene med ord kan du finne rundt om på nettet eller du kan genere de via utallige generatorer.
Altså du bør se etter et program som er ment for å utføre bruteforce. Bruteforce på passord med en viss lenge kan ta evigheter å knekke. Dette kommer også selvfølgelig an på utstyret som blir brukt.
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av ZyPreXa
Ok, da er det verre... Da har du ikke noe 'skikkelig' brukernavn og passord.
Ligger vel med konfigurasjon av nettverk og slikt kan jeg tenke meg?
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i Kanskje høre med Ranvik ja, takk for tipset!

Sitat av z0p
Et bruteforce attack går som sagt ut på å prøve alle kombinasjoner av tall og bokstaver. Programmer som kan utføre dette generer som oftest disse kombinasjonene selv, siden det bare er idiotisk å lagre de i en tekstfil. Du har sannsynligvis et program som utfører et såkalt dictionary-attack. Disse listene med ord kan du finne rundt om på nettet eller du kan genere de via utallige generatorer.
Altså du bør se etter et program som er ment for å utføre bruteforce. Bruteforce på passord med en viss lenge kan ta evigheter å knekke. Dette kommer også selvfølgelig an på utstyret som blir brukt.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det var motsatt jeg, tenker på at programmet utfører dictionary attack... Av de programmene jeg fant så var det kun dictionary attacks de kunne.

Av de listene på nettet, og de utallige generatorene, så har jeg søkt rundt på nettet i 2 timer nå uten å finne noen. Det nærmeste jeg har kommet var en online-generator, som hadde en grense på maks 1000 ord, og her hadde man heller ikke muligheten til å sette noen rekkefølge, eller minimums-grense på ordet.

Brute Force programmet jeg bruker er forøvrig THC-Hydra, testet ca. 1500 passord i minuttet når jeg prøvde det på routeren min
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Dictionary_attack

http://en.wikipedia.org/wiki/Brute_force_attack

Det å lage et lite program som genererer en liste med mulige passord kan gjøres relativt enkelt, men vil ikke være den beste løsningen på et slikt passord. Et dictinonary-attack vil fungere når du mistenker at passordet kan være et ord og ikke et generert passord av tall og bokstaver.

Mener brutus har den muligheten du ser etter.
http://www.securiteam.com/tools/2QUQ2PPRPG.html
Sist endret av z0p; 9. oktober 2006 kl. 23:56.
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av z0p
http://en.wikipedia.org/wiki/Dictionary_attack

http://en.wikipedia.org/wiki/Brute_force_attack

Det å lage et lite program som genererer en liste med mulige passord kan gjøres relativt enkelt, men vil ikke være den beste løsningen på et slikt passord. Et dictinonary-attack vil fungere når du mistenker at passordet kan være et ord og ikke et generert passord av tall og bokstaver.
Vis hele sitatet...
Joda, men disse passordene er ikke ord som gir noen mening. F.eks. 271engpa. Fikk tak i en passord-liste med nesten 2 millioner ord, og ingen av ordene samsvarte med noen av passordene jeg har andre steder.

Det i seg selv burde kanskje få det til å få opp et lys for meg...
Lurer på om jeg bør oppklare 'passordguiden' min:

Det jeg sa om passordene til Telenor, er passordet som ligger innpå modemet, altså ikke det du bruker for å komme inn på modemet. Dårlig forklart i sist post, men håper det går greit?
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av ZyPreXa
Lurer på om jeg bør oppklare 'passordguiden' min:

Det jeg sa om passordene til Telenor, er passordet som ligger innpå modemet, altså ikke det du bruker for å komme inn på modemet. Dårlig forklart i sist post, men håper det går greit?
Vis hele sitatet...
Heh, nå er ikke jeg helt med

Må nesten ta kvelden nå, trøtt som en ørn! Mulig jeg blir nødt til å bite i det sure eplet, hadde ikke trodd å komme seg inn på et speedtouch modem skulle være så utrolig vanskelig
Sist endret av Jh_; 10. oktober 2006 kl. 00:13.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Jh_
Joda, men disse passordene er ikke ord som gir noen mening. F.eks. 271engpa. Fikk tak i en passord-liste med nesten 2 millioner ord, og ingen av ordene samsvarte med noen av passordene jeg har andre steder.

Det i seg selv burde kanskje få det til å få opp et lys for meg...
Vis hele sitatet...
Som du ser redigerte jeg posten min etter at du hadde tatt min quote. Der linket jeg til et program som jeg mener å ha brukt selv. Dette programet kan bruteforce http slik som du er ute etter uten noen form for ordbok. Om passordet er over 6-7 karakterer langt vil det nok ta en evighet.
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
z0p: Jepp, har tatt en kikk på ordlisten til brutus. Har ikke kjangs til å treffe passordet med den ordlisten. Takk uansett

Har forresten fått tak i en passord-generator, den er helt sinnsyk! Oppretter alle kombinasjoner av bokstaver på 8 bokstaver på 30 timer, .txt filen er helt vannvittig! Det har omsider gått opp for meg (etter å ha kikket på .txt filen) hvor vannvittig oppgave dette ville vært, så jeg er redd jeg må legge ballen død

Takk for svar folkens!


...Og ja, jeg skal faktisk prøve å sette på brute-forcing med .txt filen min, la den gå i et par uker for morroskyld
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg må si jeg begynner å bli litt frustrert. Les gjerne det jeg skriver..

Når du skal bruke brutus. Velger du Pass mode: Brute Force - alphanumeric

Da slipper du den ordlisten du maser om..
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av z0p
Jeg må si jeg begynner å bli litt frustrert. Les gjerne det jeg skriver..
Vis hele sitatet...
Må jo prøve å tøye grensene

Fra spøk til pistol, beklager.. Litt dumt av meg, kunne spart meg den tiden. Jaja, fant iallefall et morsomt program
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Brute force fungerer ikke på Speedtouch modemene