Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1677
Hei. Jeg har wn Linksys WRT54GL Wireless Router. Og jeg lurer på om det er vanskelig og deaktivere brannmuren i ruteren?

Og eller stille inn ruteren for utgående trafikk.

På forhånd takk for
Siden du spør så regner jeg med at du kjører stock firmware på den.
Du kan sette en maskin i DMZ, men det er en dårlig ide med tanke på at du må kjøre en brannmur på den maskinen.
Bruk upnp eller forward portene.
Sitat av utedoen Vis innlegg
Siden du spør så regner jeg med at du kjører stock firmware på den.
Du kan sette en maskin i DMZ, men det er en dårlig ide med tanke på at du må
Vis hele sitatet...
NAT har gjort oss alle, inkludert programvareutviklere, sløve med sikkerheten. I en optimal verden skulle ikke NAT funnes og alle enheter koblet til internett ha en egen ip-adresse. Dette vil vi (håper jeg) kunne se med IPv6.

Det er ikke noe problem å sette en maskin i DMZ bak en NAT router, så lenge du er nøye med sikkerheten og ikke har programvare med sikkerhetshull.

Husker godt tilbake i 2002-2003 da ADSL begynte å komme ut. Da hadde mange bare en maskin og den var koblet til internett via modem i bridge, eller om du hadde Telenor, brukte pppoe til å koble opp med på klientmaskinen.

Beklager at det ble en liten avsporing, men måtte bare få det fram.
Skal du skru av brannmuren så er det helt sikkert en egen seksjon på web-cp til routeren.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ville ikke skrudd av noe brannmur på ruteren om jeg var deg. Heller se om du får til port-forwarding, selv om Rolvs ikke liker NAT. En grei nettside kan være www.portforward.com. Husk også at PC'en din også bør ha et unntak i brannmuren for den porten du skal bruke.