Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3381
Hallois! Jeg tenkte å ta opp en gammel dyrkeinteresse. Trenger noen gode tips på telt og lys. Pris betyr noe, men ikke alt. Vil heller ha et skikkelig noe enn å skulle spare småpenger. Så for meg noe som ikke tok alt for mye plass, maks 90 ganger 90 base. Jeg starter enkelt med noe salat eller noe, så noe mer spennende når jeg kommer i gang.
Hei!

Alibaba.com
Søk opp kingbrite

De har mye rimelige og bra lys. I mange størrelser og du kan velge standard dioder eller dyrere. Kan også velge mellom litt forskjellig farge på lys.

Telt fås billig fra samme plass, trenger ikke være samme tilbyder. De har nok en pakkepris. Ellers vet jeg meijiu har det.
Trådstarter
14 2
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hei!

Alibaba.com
Søk opp kingbrite

De har mye rimelige og bra lys. I mange størrelser og du kan velge standard dioder eller dyrere. Kan også velge mellom litt forskjellig farge på lys.

Telt fås billig fra samme plass, trenger ikke være samme tilbyder. De har nok en pakkepris. Ellers vet jeg meijiu har det.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Sett mye på Kingbrite tidligere, gjør meg ikke noe å måtte sette sammen ting selv. Men lurte litt på om jeg bare skulle kjøpe i Norge, så får jeg bedre forbrukerrettigheter.

Skal titte litt mer på det.

Sitat av Jerna Vis innlegg
Hei!

Alibaba.com
Søk opp kingbrite

De har mye rimelige og bra lys. I mange størrelser og du kan velge standard dioder eller dyrere. Kan også velge mellom litt forskjellig farge på lys.

Telt fås billig fra samme plass, trenger ikke være samme tilbyder. De har nok en pakkepris. Ellers vet jeg meijiu har det.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Groguiden har jeg lest opp og ned. De trådene du oppgir diskuterer mye rart, men lite håndfast om det jeg spør om. Strains blir først viktig senere.

Det feteste hadde vært om det var et enkelt telt som passet perfekt, type Secret Garden slik og sånn. Men det er sikkert bare i min egen drømmeverden at det er så lett.
Sist endret av MRTP; 1. januar 2022 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MRTP Vis innlegg
Takk for tips! Sett mye på Kingbrite tidligere, gjør meg ikke noe å måtte sette sammen ting selv. Men lurte litt på om jeg bare skulle kjøpe i Norge, så får jeg bedre forbrukerrettigheter.

Skal titte litt mer på det.





Takk for tips! Groguiden har jeg lest opp og ned. De trådene du oppgir diskuterer mye rart, men lite håndfast om det jeg spør om. Strains blir først viktig senere.

Det feteste hadde vært om det var et enkelt telt som passet perfekt, type Secret Garden slik og sånn. Men det er sikkert bare i min egen drømmeverden at det er så lett.
Vis hele sitatet...
Som denne f.eks?
https://www.gartnerbutikken.no/produ...AiABEgILNPD_Bw eller https://www.gartnerbutikken.no/produ...yABEgJ1tfD_BwE ?

Eiriks dyrkehåndvok kan også være grei å ha
Trådstarter
14 2
Se der ja! Konkrete forslag, det digger jeg! Er ikke sånn at jeg må ha Secret garden, men noe sånt som du foreslår der ser bra ut.

Så leser jeg meg opp på lys også. Fikk bare ånden over meg her, etter å ha tenkt lenge på det.

Takk for lenke til dyrkehåndboken! Den er veldig fin, har lest den tidligere og skal ha den et sted. Men mye lettere å laste ned på nytt!
Sitat av MRTP Vis innlegg
Se der ja! Konkrete forslag, det digger jeg! Er ikke sånn at jeg må ha Secret garden, men noe sånt som du foreslår der ser bra ut.

Så leser jeg meg opp på lys også. Fikk bare ånden over meg her, etter å ha tenkt lenge på det.

Takk for lenke til dyrkehåndboken! Den er veldig fin, har lest den tidligere og skal ha den et sted. Men mye lettere å laste ned på nytt!
Vis hele sitatet...
Må bare legge til at dyrkehåndboken er utdatert mtp lys. Det har jo kommet led lys som er å foretrekke etter hva jeg har skjønt.
Trådstarter
14 2
Sitat av Ramboblazer Vis innlegg
https://www.gartnerbutikken.no/produ...w-fullspektrum

Denne kjører jeg og er veldig fornøyd
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Hvor stort telt bruker du den til? Mye du får plass til under?
Sitat av MRTP Vis innlegg
Takk for tips! Hvor stort telt bruker du den til? Mye du får plass til under?
Vis hele sitatet...
Utifra beskrivelsen på lyset ser det ut som at det passer et 1x1m telt.
Trådstarter
14 2
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Utifra beskrivelsen på lyset ser det ut som at det passer et 1x1m telt.
Vis hele sitatet...
Stemmer, står så. Men tenkte det var greit å få innspill fra en som faktisk har testet også.
Sitat av MRTP Vis innlegg
Takk for tips! Hvor stort telt bruker du den til? Mye du får plass til under?
Vis hele sitatet...
Bruker ikke telt men har bygd eget rom, rommet er ca 70x70 det står 3 planter der inne, sist fikk jeg rundt enn 150, satser på litt større denne runden da man har gjort noen tweaks
Sist endret av Ramboblazer; 2. januar 2022 kl. 21:07. Grunn: Skrivefeil og lagt til info
Sitat av MRTP Vis innlegg
Stemmer, står så. Men tenkte det var greit å få innspill fra en som faktisk har testet også.
Vis hele sitatet...
Ikke optimalt i 1x1m, men vil fungere. Footprinten til det lyset er vel ca 0,8m x 0,8m, dvs området med brukt art lys.
Trådstarter
14 2
Sitat av Ramboblazer Vis innlegg
Bruker ikke telt men har bygd eget rom, rommet er ca 70x70 det står 3 planter der inne, sist fikk jeg rundt enn 150, satser på litt større denne runden da man har gjort noen tweaks
Vis hele sitatet...

Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Ikke optimalt i 1x1m, men vil fungere. Footprinten til det lyset er vel ca 0,8m x 0,8m, dvs området med brukt art lys.
Vis hele sitatet...
Okay, takk! Da burde et telt med 90 x 90 base være bra, så har jeg bare litt luft rundt.
I ett 90x90 er det vel beste du får tak i pdd.