Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 11096
Hei!
En venn av meg prøver å nullstille en iPhone 6, men har glemt AppleID passordet sitt. Er det noen som vet om en annen måte å nullstille telefonen på? Ev. er det noen som vet hvordan resette passordet. Det haster, telefonen skal leveres til en annen i morgen.
På forhånd takk

Har også glemt iCloud passordet, så om det er mulig å gjenopprette det på et vis, noen som vet?
Sist endret av droidex; 15. desember 2015 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det hadde vært mulig, hadde det jo vært en elendig tyverisikring. Så nei, det er det ikke.

Men det er jo bare å gå til https://iforgot.apple.com og bruke skjemaet der.
Høres mere ut som om denne er stjelt, men er Mailen logget inn på telefonen som er den samme som "Find my iphone" er det en metode.
droidex's Avatar
Trådstarter
49 0
Den er ikke stjelt, det har dere mitt ord på Men den har vært byttet fram og tilbake mellom to personer. Ante meg at det ikke var mulig, men verdt et forsøk.
Det er mulig vet om 1 venn som gjorde det, vet ikke hvordan

prøv å google det?
droidex's Avatar
Trådstarter
49 0
Prøvde google først, men svaret jeg fikk da va via iTunes på pcen, så det gikk heller ikke.
Men nå er telefonen levert til sin neste eier, så forrige eier slettet alt manuelt
Da håper jeg forrige eier er forberedt på en potensiell telefonsamtale.
Såfremt forrige eiers AppleID ligger der (tlf er låst til iCloud) og nåværende eier prøver å nullstille tlf via iTunes/Innstillinger, vil vedkommende ikke få aktivert den igjen uten passord til forrige eiers AppleID.

Dette høres lurt ut.

Jeg hadde også blitt noe lei meg om jeg ikke fikk lagt inn min iCloud konto på den. Jeg synes nemlig det er greit at mobilen kan spores opp når den er på mobilnett eller wifi.
Sist endret av møkk; 19. desember 2015 kl. 01:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Vil ikke en jailbreak løse dette da? Jeg er android-mann, men er det ikke samme prinsipp?
Fjerne orginal ROM og legge inn en custom? Dette vil jo fjerne alt som knytter den til icloud? eller?
Tror ikke du kommer så langt at du FÅR jailbreaka den. Og du mister isåfall både reklamasjonsrett og potensielt en kjøper. Jeg ville aldri kjøpt en telefon som måtte være jailbreaka for å funke.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Noen andre som vet? kan man jailbreake en stjålet iphone for fjerne tilknytning til icloud?
Jeg vil tippe det ikke hjelper mye.
Jeg har jailbreaket flere telefoner, men alt av iCloud instillinger har alltid blitt bevart. Skulle noe gå galt i JB prossesen, som fører til at den må nullstilles er jeg nesten helt sikker det vil gi samme resultat. En mobil som ber om forrige eiers AppleID. Uten den kommer du ikke inn på menyen en gang.

Nå er det ikke like mye penger å hente, men hvorfor ikke stjele noen mobiler som kan fikses litt lettere? Det meste av Android vil jeg tro kommer uten "activation lock" som det heter.
Ellers bør dere nesten spør offeret om de har iCloud på mobilen. Og, om så, be de logge ut før du stjeler den.
Sist endret av møkk; 19. desember 2015 kl. 19:26.
droidex's Avatar
Trådstarter
49 0
Som sagt, nå er den overlevert, og de to kjenner hverandre godt, så bør ikke være noe problem. Selger bestilte telefonen ny i sommer en gang, så ble den byttet med en tredje person, for så å bli byttet tilbake.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Noen andre som vet? kan man jailbreake en stjålet iphone for fjerne tilknytning til icloud?
Vis hele sitatet...
Man kan jailbreake en stjålet telefon hvis FindMyIphone er deaktivert på forhånd. Deretter kan man legge inn iFile fra Cydia og ta det derfra
Sist endret av Teigen; 20. desember 2015 kl. 11:02.
Sitat av droidex Vis innlegg
Selger bestilte telefonen ny i sommer en gang, så ble den byttet med en tredje person, for så å bli byttet tilbake.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg påstå den personen som har/hadde passordet til iCloud-kontoen er ansvarlig for å ha gjort telefonen ubrukelig for andre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
T-S
Lillegutt
19 0
Hei! Spør her så jeg slipper og lage en ny tråd angående gjenoppretting. (Hadde Jailbreak)

For et par dager tilbake prøvde jeg og gjenopprette mobilen tilbake til fabrikkinnstillinger via innstillinger på mobilen. Dette da uten noe form for iTunes eller lignende.
iPhonen begynner så og slå seg av som normalt og starter opp som normalt der man ser at gjenopprettingen har startet. Men etter et par sekunder med loading, går mobilen i svart, og en hvit apple logo begynner og lyse med svart bakgrunn. Og her står den.

Jeg har lot den stå i opptil 6 timer uten noe hell, og har også prøvd via iTunes. Den merker at mobilen er koblet til, men må skrive inn PIN, men dette blir litt vanskelig når den ikke klarer og gjenopprette. (Får den altså ikke på normalt, må gjennom en gjenoppretting først). Og når jeg tar ut SIM-kort, står det at jeg må ta SIM-kortet inn og skrive inn PIN, igjen.

Ser også at noen sliter med den nye oppdateringen, kanskje det kan være at den laster ned denne ved gjenopprettingen, og gjør at den feiler? Frykter også at det har hendt noe pga. jailbreaken? Har søkt litt forskjellig, men har ikke kommet frem til et ordentlig svar, så lurer på om dere her har noen erfaringer innen dette området?

Tar i mot hjelp med et stort takk!
Sitat av T-S Vis innlegg
Hei! Spør her så jeg slipper og lage en ny tråd angående gjenoppretting. (Hadde Jailbreak)

For et par dager tilbake prøvde jeg og gjenopprette mobilen tilbake til fabrikkinnstillinger via innstillinger på mobilen. Dette da uten noe form for iTunes eller lignende.
iPhonen begynner så og slå seg av som normalt og starter opp som normalt der man ser at gjenopprettingen har startet. Men etter et par sekunder med loading, går mobilen i svart, og en hvit apple logo begynner og lyse med svart bakgrunn. Og her står den.

Jeg har lot den stå i opptil 6 timer uten noe hell, og har også prøvd via iTunes. Den merker at mobilen er koblet til, men må skrive inn PIN, men dette blir litt vanskelig når den ikke klarer og gjenopprette. (Får den altså ikke på normalt, må gjennom en gjenoppretting først). Og når jeg tar ut SIM-kort, står det at jeg må ta SIM-kortet inn og skrive inn PIN, igjen.

Ser også at noen sliter med den nye oppdateringen, kanskje det kan være at den laster ned denne ved gjenopprettingen, og gjør at den feiler? Frykter også at det har hendt noe pga. jailbreaken? Har søkt litt forskjellig, men har ikke kommet frem til et ordentlig svar, så lurer på om dere her har noen erfaringer innen dette området?

Tar i mot hjelp med et stort takk!
Vis hele sitatet...
Sett telefonen i gjenopprettingsmodus. Da slipper du å skrive inn kode for å få den til å virke på iTunes.

Gjenopprettingsmodus: Av/På-knappen og hjemknappen samtidig til iTunes-logoen kommer opp, en ledning og en pil.