Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 660
Har brukt etizolam som sovemedisin sporadisk i rundt et år nå (maks 1 gang i uken 1-2mg). Siden i sommer har jeg brukt denne medisinen hver uke. Jeg brukte den for to helger siden og jeg brukte den også denne helgen. Forrige uke og denne uken opplevde jeg at jeg sov veldig dårlig. Dette startet som regel ved dag 2-3 etter opphørt brukt. Våkner opp midt på natten etter drøm/dårlig søvn. Det jeg lurer på er om dette er symptomer på abstinenser? Forstod det slik at man ikke ville utvikle abstinenser hvis man kun brukte det sporadisk av og til. Har jeg tatt feil?
Det å våkne opp midt på natten slik du beskriver vet jeg ikke om jeg vil kalle abstinenser. Det gjør jeg stort sett hver natt og har gjort siden jeg var liten. Hadde du våkna av at du var klissvåt (slik jeg gjør om natten) kunne det kanskje kalles abstinenser men ser allikevel på det som ganske milde.
Siden du bruker det som sovemedisin så betyr det vell bare at du går tilbake med å slite med søvn slik du gjorde før du brukte "sovemedisin".
Nei. Er vel egentlig ikke så heftig. Men sannheten er at jeg aldri har hatt problemer med søvn før. Eneste grunnen til at jeg har brukt medisinen har vært fordi at jeg har måttet ha innsovningen ganske tidlig på kvelden de gangene jeg tar det.
Da går det vell tilbake til seg selv ettervært. Men å ta det for å få tidligere innsovning enn vanlig når man ikke har trøbbel med søvn er litt risky tenker jeg.
Så du tror MAO at det er en mild form for abstinenser?
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Så du tror MAO at det er en mild form for abstinenser?
Vis hele sitatet...
Tja, kan vell kanskje kalles det. Men om jeg ikke husker feil så har etizolam ganske kort halveringstid? Isåfall burde det gå tilbake til normalen ganske fort. Har selv brukt imovane ca 2 år i strekk (noe av og på) og de 2 siste dagene har jeg plutselig sovna av meg selv uten å prøve å slutte med. Og jeg har ikke fått noe abstinenser av å bruke det så hyppig.
Anonym bruker
"Flink Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns ikke det høres ut som abstinenser,det bruker vell å bli sånn til noen at viss du har tatt medesin for å sove så blir det litt vanskeligere å sove uten noen dager/uke