Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2046
Vært borti dt meste, men har aldri trippa på verken sopp elr syre. Har nå tilgang til begge og lurer på hva som er best å prøve først?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig ville jeg sagt sopp. Varer kortere, litt mindre intenst ved moderate doser og personlig så synes jeg det blir mindre tanke-kjør (mindspace) + litt mer visuals. Anbefaler å ikke røyke J, selvom du/dere pleier å røyke, så kan det sende turen til et helt nytt nivå, mindspace og tanke loops. Det gjør turen veldig mye vanskeligere å kontrollere.

Lykke til, ha det gøy og kos deg!
Sopp blir mer emosjonelt, syre er mer visuelt i min oppfatning. Sopp har mer å gi syns jeg personlig.
Anonym bruker
"Ydmyket Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns syre er mer forutsigbart enn sopp. Eller forutsigbart vil psykedelika aldri være, men sopp har for meg vært liksom mer svingende og mindfuck enn hvordan jeg har opplevd moderat dose syre. Aldri trippa på veldig høye doser though.
Når det gjelder psykadelica for meg, så spiller det en større rolle med hvem og hvor jeg gjør det, og hvilken sinnstemning jeg er i, enn hva jeg putter i meg av de to

Sett og setting er viktig, men det tenker jeg du har lest deg opp på, siden du vurderer å innta noen av disse stoffene

En fordel med sopp er at det er en kortere rus.. og om man får det vanskelig, så kan man trøste seg med at det "bare" er 3 timer igjen, og ikke 7

Dosering er også lettere med sopp, så lenge man har en vekt

0.8 gram fleinsopp er en fin førstedose, så kan du teste ut om du er en av de som er ekstra følsom for psykadelika eller ikke

Mye bedre å angre på at man tok litt for lite, enn litt for mye


Mine beste tripper, og de jeg har fått mest ut av, har jeg gjort helt alene, i et mørkt kaldt soverom, helt naken, med en god dyne over meg, og noe rolig musikk med litt bass i.
Også ferdig oppskjært fruktfat, og masse vann stående klar, til jeg blir sulten eller tørst

Om du holder på med meditasjon, så bør dette være dagen du tar en skikkelig runde, jeg liker å få minst 2 timer den dagen jeg skal ture, helst ha en daglig praksis i dagene før også

Dosering har vært alt i fra 1g til 2.5 g på denne måten

Føler jeg fikk minst like mye ut av de turene med liten dose, som de store... size doesnt matter, its how you use it, er spesielt sant når man snakker om psykadelika

Lukk øynene og føl hva som skjer, det er jo i hodet trippen din er

Masse lykke til
Sopp gir rus, syre kan gi deg glitch i tid og sted , og hvordan dette utartet seg, uten at du hadde en følelse av rus, sopp ftw.
Anonym bruker
"Nervøs Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det spørs på veldig mange ulike faktorer, vil jeg si. Hva ønsker du å få utav turen? Hvilke setting kommer du til å ta det i? Hvilke doser tenker du å holde deg til? Har du en stabil psyke?

Jeg personlig foretrekker syre over sopp. Jeg tar ikke psykedelika for å endre livet mitt eller noe, men heller fordi jeg synes det gir en interessant rus. Da er syre bedre, fordi det er mer visuelt og jeg kan sitte i flere timer å se på lysshow og kose meg. Sopp derimot er etter min erfaring mer emosjonelt, og jeg synes det er vanskelig å styre trippen min slik jeg ønsker. Havner jeg i en negativ retning med tankene mine så finner jeg det veldig vanskelig å komme meg utav det. En fordel med sopp er dog at det varer kortere, så dersom du skulle havne i en bad trip så vil det være gunstig at det kun er 4 timer igjen, og ikke 8 timer igjen. Men nå har jeg aldri fått en bad trip av syre, så det har vært et ikke-problem for meg. Sopp tørr jeg ikke å ta lenger.
Sopp kan være en fin førstegangs trip. Den kan være noe mildere, roligere i mindre doser men som en god kamerat av meg en gang sa:

Se for deg at du står på toppen av en berg og dalbane, soppen den kan sparke deg ned, mens syra spør om du er klar of slipper deg rolig ned


Fremdeles vil jeg anbefale en mindre dose sopp. Det er lettere å være sosial/holde en tankerekke

LSD blir gjerne mer analytisk i mine øyne, tenketanken går mer i høygir og mye bedre i større doser. Men med måte, har vel vært oppe i 6-700 ug som er en relativt stor dose. Satt igjen med mer spørsmål etter trippen enn jeg fikk «løst» for å si det sånn
Fuck Mr. Plod!
Jeg foretrekker sopp, fordi tanken på at det kun varer i 4-6 timer er betryggende.

På lsd hadde jeg noya fordi sola gikk ned og jeg trodde jeg skulle ture i mange mange timer til mens jeg frøys
Anonym bruker
"Fortrolig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har prøvd sopp endel ganger, har alltid vært et nervevrak før tripp, men har hatt de beste dagene i mitt liv på sopp.
sopp føles mer spirituelt, sopp har også endret meg som person. om jeg har fått noe verdifult etter en trip noengang så er det sopp som har levert.
har også hatt dødsangst på sopp, det gikk heldigvis over etter en times tid.
føler sopp gjør mer med hodet, tankekjør, reflektering, følelser, kjærlighet og gledestårer.


LSD er lillebroren, det er en lek, bare kult, magiske visuals å mye mer kontroll over meg selv inni hodet, det varer mye lenger men det er kanonbra, og allt er vakkert, spesielt naturen såklart.
lsd har ikke gjort meg noe klokere sån filosofisk sammenlignet med sopp.
man får skikkelig digg kribling i kroppen på lsd, kanskje en smule selvtillit også?

det er selvsagt mye følelser i en lsd trip også altså.
lsd har nesten litt missbrukerpotensiale. føler ikke sopp er helt i samme gata der.

sopp 10/10 men litt skummelt.
lsd 10/10 bare morsomt.

dette er jo bare min subjektive mening da, andre synes kanskje noe annet.
anbefaler selvsagt ingen å ruse seg på noen av de.
Jeg prøvde lsd først, det ga meg veldig mye.

Vil forøvrig anbefale denne serien på Netflix:

Anonym bruker
"Arbeidende Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sopp, 100%. Varer halvparten så lenge. En tur på lsd er LANG og når du først har tatt det så vell.. er det ingen veg tilbake. Dersom du virkelig skulle hate opplevelsen kan 12 timer oppleves som ganske grusomt spør du meg..
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg liker begge deler, men foretrekker fleinsopp. Sopp trippene har alltid vært mer interessante og enjoyable. Synes visuals på sopp er litt bedre, får mindre tankekjør og det varer kortere. Jeg klarer å holde kontollen bedre på lsd kanskje, men for også mer angst. På sopp føler jeg meg mer rusa på en måte og trippen er mer spennende.
Anonym bruker
"Lystig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig vil jeg anbefale deg å teste sopp først. Viser til de over meg som også anbefaler sopp, de kommer med gode poenger.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sopp først. Varer kortere og gir litt pusterom kontra syre, som jeg opplever som å være mye mer lineært i intensitet. Bad trip på syre er nye verre enn sopp.
Sopp, trippen varer ikke så lenge, og den har en omvend U-formet intensitetsgrad, der toppen ikke varer så lenge, 15-30 min kanskje. LSD føler som det varer i evigheter, og etter å ha trippet i 10 timer eller mer, så er du helt utkjørt.
Jeg har alltid synes syre er mye enklere å handtere og mindre introspective. Itillegg er body-loaden fra sopp ganske intens med kvalme og turbulens.

Men basert på det andre sier her så er det tydelig at dette er veldig individuelt..

Det viktigste er at du starter med en lav dose. Kan ikke undervedrive hvor viktig det er om dette er første gangen.

Selvfølgelig, store doser kan gå bra første gang men faren for en dårlig tripp er mye større. Det er ingenting som kan forberede deg på den opplevelsen.

Start med en liten dose første gang også kan du med den erfaringen innenbords kjøre på med en større en neste gang.
Anbefaler på mitt høyeste sopp, hadde masse sofistikerte hallis å gjorde bra refleskjoner på livet mitt. lsd er kjedelig i lave doser å jeg mister helt kontroll i høye doser, fikk heller ikke til en eneste intellektuell tanke.
Så hvis du har et mål om å bli litt klokere av trippen så er sopp veien å gå
Sist endret av psychic_sunnny; 13. august 2022 kl. 22:54.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Begge deler er greit så lenge man føler seg fram på en ansvarlig måte. Sopp har kortere effekt og er mer troverdig som "rent produkt der man vet hva man får" når man kjøper tørkede fruktlegemer. Som nybegynner på markedet ville jeg følt meg tryggere av å ha kjøpt sopp av en normal person. 2-3g sopp første gangen er en helt uforglemmelig opplevelse.
Sist endret av meaculpaUIO; 13. august 2022 kl. 23:12.