Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4409
Hei,

Jeg har lest og hørt mye om disse tjenestene som jeg ikke har noe forhold til. Dette fikk meg til å lure på hvordan det kan være lønnsomt på? Er det mindreårige de er myntet på, eller er det at det er ulovlig og derfor reklameres i hemmelige fora?
Har du benyttet deg av tjenesten? Har det vært bra? Hvordan fikk du vite om kontaktinformasjonen?
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjøpte på ei stor Facebook gruppe for noen år siden. Husker jeg var ganske fornøyd, da jeg kjøpte to liter korskenkorva for 800 kr. Og dette på en søndag med hjemlevering.

Jeg har ikke peil på hva marginer de opererer med, men det funka, var helt ordinær alkohol. Men han som solgte så virkelig ut som en 50 år gammel kjeltring/hardkokt kriminell.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
for ca 10 år kanskje noe mer var dette veldig vanlig. Fikk blant annet 3 liter jeltsin vodka og et par brett øl levert på et ikke planlagt nachspiel. Det var en på festen som kjente til disse, og etterpå hadde vi alle nummeret til sprittaxi lagret. Da gikk bestillingen via tekst og cash betaling. Var smuglervarer. Grei pris var det og. Tror de solgte til voksne eller unge voksne og ikke barn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kjøpte på ei stor Facebook gruppe for noen år siden. Husker jeg var ganske fornøyd, da jeg kjøpte to liter korskenkorva for 800 kr. Og dette på en søndag med hjemlevering.

Jeg har ikke peil på hva marginer de opererer med, men det funka, var helt ordinær alkohol. Men han som solgte så virkelig ut som en 50 år gammel kjeltring/hardkokt kriminell.
Vis hele sitatet...
Jammen, det er jo nesten vanlig pol-pris. Er det prisen kan jeg bare se to grunner: Det var søndag, eller du var mindreårig.

Jeg synes pol-prisene har blitt ganske rimelige etterhvert, og ser ingen grunn lenger til å spare de få kronene. Det er jo bare å planlegge innkjøpet til når polet er oppe.Med mindre du har så dårlig kontroll på drikkinga at flaska tømmes med det samme da. Nå har jeg begynt å drikke mindre med alderen da, å være overstadig full er ikke forenlig med helsa mi lenger.
Anonym bruker
"Klok Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jammen, det er jo nesten vanlig pol-pris. Er det prisen kan jeg bare se to grunner: Det var søndag, eller du var mindreårig.
Vis hele sitatet...
De fleste eller hvertfall alle jeg har kjent og hørt om som har hatt sprittaxi kjøper ikke spriten på polet, hadde de kjøpt på polet og solgt for 50 kr mer er det ikke noe business. Flaskene er stjelt fra importlager eller tomflasker tappa med hjembrent og forsegla på nytt.

Det er hovedsakelig folk som lager spontant nach som kjøper så de tjener lett noen tusenlapper på en kveld eller helg 800 her og 800 der og kjører innom mange som er desperat etter drikkevarer
Trodde poenget med sprittaxi var at noen kjøpte varer på polet eller i Sverige, og så fikk du luksusen av å få det levert hjem 02:00 natt til søndag, mot at du betalte litt mer enn det du hadde gjort i polet så de kan tjene penger på det.

Alle mulige folk jobber med det. Trenger ikke være noe mafiabosser liksom.
Anonym bruker
"Klok Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Trodde poenget med sprittaxi var at noen kjøpte varer på polet eller i Sverige, og så fikk du luksusen av å få det levert hjem 02:00 natt til søndag, mot at du betalte litt mer enn det du hadde gjort i polet så de kan tjene penger på det.

Alle mulige folk jobber med det. Trenger ikke være noe mafiabosser liksom.
Vis hele sitatet...
At folk gidder å slite for et par hundrelapper i profitt skjønner jeg ikke. Men dem om det! Her ere go big or go home
Fra personlig erfaring ble det solgt hjemmebrent sprit, levert på døren. Vi kjøpte av taxienen da vi fikk enormt mer valuta for pengene enn om vi kjøpte øl/polvarer, dette foregikk i ungdomsskole- og videregående -årene.

Var rene og gode varer hver gang vi kjøpte, leverandør hadde alltid østlig opprinnelse.
Sist endret av SoppVandreren; 16. juni 2022 kl. 16:24.
BRAND ∞ STRONG
400-500kr på en kveld kan være mye for mange.
Sender du den 500 lappen tilbake til Romania er det sikkert en månedslønn.

Jeg tokk litt hardt i.
Minste lønn pr. time i Romania er 25kr.
Med 40 timers uke gir det 4000 pr mnd.
Men ikke sikkert dette reflekter situasjonen på landsbygda, og mange har sikkert ikke jobb i det hele tatt.

Smugler man sprit i litt stor skala kommer det ofte fra Tyskland.
Der koster 1 Liter Vodka rundt 12 Euro (ca 130 norske)

To liter med ut pris 800kr gir i så fall 540kr fortjeneste.
Kan bli litt kr av det hvis man har 20-40 kunder hver fredag til Søndag.
Sist endret av vindaloo; 16. juni 2022 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil legge til at spriten de selger kommer ofte fra andre land enn Tyskland. Stort sett fra Polen og andre østblokk-land der det er enda billigere. Idag er det også vanlig at de selger heimkok på originalflasker. Dette kan være alt fra metanol til god heimkok uten at kjøper kan se det er falsk vare. Man har sett det har blitt stoppet mye i det siste der en bil blir tatt med tomme flasker og korker, mens annen bil kommer med heimkoken. En ting er sikkert, dette er god business med god fortjensete på den pris de tar. Så lenge Norge er så dumme, de øker avgifter hvert år, da blir smugling enda mer profitabelt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil legge til at spriten de selger kommer ofte fra andre land enn Tyskland. Stort sett fra Polen og andre østblokk-land der det er enda billigere. Idag er det også vanlig at de selger heimkok på originalflasker. Dette kan være alt fra metanol til god heimkok uten at kjøper kan se det er falsk vare. Man har sett det har blitt stoppet mye i det siste der en bil blir tatt med tomme flasker og korker, mens annen bil kommer med heimkoken. En ting er sikkert, dette er god business med god fortjensete på den pris de tar. Så lenge Norge er så dumme, de øker avgifter hvert år, da blir smugling enda mer profitabelt.
Vis hele sitatet...
Riktignok så er det bort imot umulig å klare å lage hjemmebrent med skummelt mye metanol.

Sist dette var en greie, og så langt jeg kan huske, den eneste greia - og den som har gitt opphav til mye myter i norsk hjemmebrentskultur, ett tilfelle for 20 år siden, hvor dette hadde skjedd med sprittaxi. Det de hadde gjort var ikke hjemmebrent heller. Det var faktisk at de kjøpte sprit fra et industrielt selskap et eller annet sted, og det industrielle selskapet hadde tenkt å spare penger og laget metanol istedenfor.

Når noe slikt skjer er det massevis av dødsfall, ofte unge folk. Og det vil være på nyhetene daglig i ukesvis. Det er jo ikke slik nå.

Med det sagt, vær for all del forsiktig. Og handle helst fra folk som du ikke tror har putta noe annet i flaskene enn produsenten selv.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Akkurat metanol er det ingen som vil lage, ingen vil drepe en god kunde. Men du husker nok spritkongen Erik Fallo (døde nyldig av sykdom ) han ble dømt for metanol og drap. Han ville ikke gjøre det, men en annen liga som lurte han for å sette han ut av spill, slik metanol kommer på banen. Ingen tvil om at det er mye heimkok bak smuglervarer der de tapper om på flakser. helt umulig for oss dødelige å se om det er original eller ikke uten peil. Alle som driver på siden av loven, tenker kun mer profitt, å koke selv koster nada for en liter. kun sukker, vann og gjær, og da øker de profitt og slipper også kjørelangt for hente varene. spriten kan være laget i Norge eller utland.
Måten sprittaxi brukes etter min erfaring er stort sett når man har glemt ølsalget. Man kan da bestille mer i løpet av kvelden/natten. Snapschat brukes nok mest i disse dager til den typer aktivitet. Spres gjennom jungeltelegrafen, som andre snapchat dealere.
Sist endret av Cheese; 17. juni 2022 kl. 22:32.
Brukte Øl-levering mye i min ungdom. Fikk ett brett øl til NOK 200, 50 kroner i tillegg for utkjøring. Vi bestilte som regel mer enn ett brett, alkoholen kom da til "alle døgnets tider.

Dette var da smuglersprit, fikk senere tilbud om å kjøpe en hel pall til 100 nok/brett (108 brett om jeg husker riktig), så tenker profitten var over 100 nok brett + utkjøring..
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jammen, det er jo nesten vanlig pol-pris. Er det prisen kan jeg bare se to grunner: Det var søndag, eller du var mindreårig.

Jeg synes pol-prisene har blitt ganske rimelige etterhvert, og ser ingen grunn lenger til å spare de få kronene. Det er jo bare å planlegge innkjøpet til når polet er oppe.Med mindre du har så dårlig kontroll på drikkinga at flaska tømmes med det samme da. Nå har jeg begynt å drikke mindre med alderen da, å være overstadig full er ikke forenlig med helsa mi lenger.
Vis hele sitatet...

Var kanskje jeg som ikke var flink nok til å spesifisere men dette var altså to liter med 60% til 800kr, levert hjem på en søndag.

Jeg var faktisk ikke mindreårig heller, synes bare det var en jævlig god deal
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var kanskje jeg som ikke var flink nok til å spesifisere men dette var altså to liter med 60% til 800kr, levert hjem på en søndag.

Jeg var faktisk ikke mindreårig heller, synes bare det var en jævlig god deal
Vis hele sitatet...
Det gir bedre mening.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG