Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7224
Selger driver bare å babler om postnord og skylder på dem og "skjønner ikke", men hver gang jeg spør om bevis for at den er sendt unngår han å svare. Jeg fikk ordebekreftelse på mail, og det sto det at den skulle sendes med "helthjem" (?). Jeg fikk aldri noe sendingsbekreftelse som 99% av alle nettbutikker har når varen går ifra dem.

Den er nok ikke sendt. Hva gjør jeg her? Den ble bestilt 13 august.
Høres veldig suspekt ut.
Unngår å svare når du spør om bevis på at varen er sendt. Hvis de hadde sendt deg en forsending i brev ville de vel ha sagt det. Og ikke nekte å svare.
Vil du si hvilken nettbutikk dette er?
Sitat av Lurifaks1 Vis innlegg
Selger driver bare å babler om postnord og skylder på dem og "skjønner ikke", men hver gang jeg spør om bevis for at den er sendt unngår han å svare. Jeg fikk ordebekreftelse på mail, og det sto det at den skulle sendes med "helthjem" (?). Jeg fikk aldri noe sendingsbekreftelse som 99% av alle nettbutikker har når varen går ifra dem.

Den er nok ikke sendt. Hva gjør jeg her? Den ble bestilt 13 august.
Vis hele sitatet...
Helthjem har jeg fått levert igjennom flere ganger. De plukker opp dagen før, og leverer ila. natten. Du får en lenke eller sporingsnr. ganske fort, vanligvis. (gitt at det faktisk er helthjem som leverer.)

Jeg ville bedt om pengene tilbake (angrerett), evt. kontaktet forbrukerrådet.
Sist endret av Freddy_fred5; 8. september 2020 kl. 16:36.
Om du ønsker pengene tilbake kan du kontakte kort-avdelingen i banken din og få et skjema du fyller ut og sender tilbake. Så "reverserer" de transaksjonen om de tror deg (skal ikke mye til).
Det har ingenting å si hva selger sier, selger har ansvar for varen helt til den er i dine hender. Så dersom selger ikke kan bevise at du har mottatt varen så er den å anse som... Ikke mottatt.

Sjekk forbrukerkjøpsloven for mer informasjon.
Ring helthjem og sjekk med de om det står at leveringen er utført.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Ring helthjem og sjekk med de om det står at leveringen er utført.
Vis hele sitatet...
Kan være budet har stjålet pakken?

Hørt historier om at bud fra Helthjem har kvittert for levert pakke, men "glemmer" å levere den...

Lett å skylde på at den må ha blitt stjålet av andre...