Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4647
Hei - har nylig flyttet til USA og i den anledning presterte Norwegian å miste kofferten min. Idet jeg landet på LAX (Los Angeles Airport) ble jeg kontaktet av en representant for n\Norwegian og fikk skrevet under på "forsinket bagasje" osv. På papiret jeg fikk med meg stod det at Norwegian skulle kontakte meg dersom det tok over en uke - det har nå gått 11 dager og de har ikke tatt kontakt. Fikk et tracking/referansenummer som jeg kunne spore kofferten min med, men dette har ikke blitt oppdatert overhodet.

Har noen samme erfaring? Er Norwegian pliktig til å betale meg for klær jeg måtte kjøpe mens jeg venter på kofferten min? Er dette en sak for forsikringsselskapet eller må Norwegian ta det fulle ansvar? Er det noen sjans for at bagasjen er borte for alltid og at jeg ikke får noe form for erstatning? (Betalte forsikringa dagen før jeg dro).

All informasjon mottas med takk. Er ekstremt vanskelig å få kontakt med Norwegian pga. forskjellige tidssoner og en drøy mobilregning dersom jeg må snakke i x-antall minutter med deres kundeservice.
forbrukerradet.no - Tapt eller skadet bagasje

Tapt bagasje
Du kan ha krav på erstatning dersom din innsjekkede bagasje blir borte. Om flyselskapet erkjenner at bagasjen må regnes for å være tapt, eller om den innsjekkede bagasjen ikke har kommet til rette 21 dager etter flygningen, har du krav på erstatning tilsvarende verdien på bagasjen.

Du bør ikke legge spesielt verdifulle gjenstander i bagasjen. Det kan medføre tap av erstatning.

Det er verdien av den tapte bagasjen du har krav på å få erstattet. Vær oppmerksom på at erstatningen alltid vil være begrenset oppad til et maksimumsbeløp. Dette maksimumsbeløpet varierer etter hvilket land du skal reise fra eller til.

Innenfor EU/EØS-området og i enkelte flygninger utenfor, er maksimumsgrensen på ca 10 000 kroner. For andre flygninger utenfor EØS, vil maksimumsbeløpet kunne være atskillig lavere.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville skrevet en litt oppgitt melding på veggen deres på Facebook.
KLM var affal usannsynlig flinke å ta kontakt innen et par minutter da noe liggnende hendte med meg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kn^tte Vis innlegg
KLM var affal usannsynlig flinke å ta kontakt innen et par minutter da noe liggnende hendte med meg.
Vis hele sitatet...
Det er skilnaden på lågpris og fullpriscarrier.

Førstnemde har dårlig kundeservice og null sikkerhet ved kanseleringer. Fullpriscarriers er medlem av ulike organisasjoner og har nettverk i ryggen den dagen dei får et kanselert fly.

T.d. kan KLM booke deg inn med eit av titalls fly i døgnet frå NYC til Europa. Det kan ikkje Norwegian. Ikkje fordi KLM flyr dei sjølv, men fordi dei har rett til å booke hos t.d. SAS gjennom samarbeidsorganisasjoner.
Rart de ikke har sendt baggen med RUSH-tag på neste avgang til LAX.
Tapet du lider med at du må kjøpe nye klær dekker reiseforsikringen din mest sansynelig (Altså mens du venter)
Sist endret av Schlaeg; 25. august 2014 kl. 21:34.
Tips: Spar på kvittering på ALT du kjøper inn grunnet forsinkelsen.
Jeg har mista baggen 3 ganger med norwegian. Fikk aldri noe og mye arbeid med forsikring. Orket ikke siste gang. Kun EU reiser
Sist endret av dagrun3; 25. august 2014 kl. 22:03.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fy faen for en dag...

Jeg og mitt reisefølge har nettopp mistet begge koffertene våre, etter rot gjennom Brussel Airlines.

Vi ankom OSL Gardermoen og sjekket inn koffertene på vanlig måte via brussel airlines desk. Vi sjekket inn 2 stk kofferter, mottok boardingkortene og alt virket normalt. Flyet skulle opprinnelig gå fra Oslo 17:35, men ble utsatt til 18:10. Idet vi er i ferd med å gå ombord på flyet (ca 1750) får jeg beskjed at vi IKKE skal være med på dette flyet, og at vi har blitt flyttet over til et BMI-fly som går til Aberdeen, og som deretter skal ta oss til Manchester. Bagasjen skulle bli sendt videre og møte oss i Manchester. Vi fikk kun beskjed om at vi hadde lite tid, ellers ingen informasjon. Ikke visste vi hva vi skulle si, ikke hadde vi billetter, ingenting... Vi løp det vi kunne ut av Gardermoen med ingen som helst veiledning på hvor vi skulle henvende oss.
Flyet til Aberdeen hadde avreise kl 18:00 og det var helt umulig for oss å nå dette på 10 minutter. . Vi ble derfor bedt om å kontakte Brussel Airlines desk line igjen. Etter mye om og men ble vi igjen flyttet over på en annen flygning, der ble vi videresendt med Lufthansa med strekningen Osl - frankfurt - manchester. Mannen som arbeidet i Brussel Airlines infosenter tok de opprinnelige Brussel Airlines- billettene våre, MED BAGASJELAPP/KVITTERINGEN klistret bakpå, og ga oss nye billetter med Lufthansa. Det var et vanvittig stressende øyeblikk, først ved at vi måtte komme oss ut av Gardermoen etter innsjekk, for så å skulle sjekke inn med (først BMI Aberdeen) og deretter Lufthansa, et fly med boarding kl 1815. Hvorfor han tok de orginale billettene våre vet jeg ikke, jeg var så stresset i dette øyeblikket at det tenkte jeg rett og slett ikke på.

Vi sitter nå i England uten koffertene og uten kvitteringer på at bagasjene er sjekket inn og tilhører oss. Jeg er helt rådvill, og både jeg og mitt reisefølge er utslitte etter denne meget stressende flygninen.
Jeg kontaktet personale på Manchester Airport og forklarte de hva som hadde skjedd, men de kunne ikke gjøre noe, annet enn å "lete etter den"..
Har bare vært fornøyd de to gangene kofferten min ikke har dukket opp. Da er det bare å gå ut å handle for 3000-4000 og få igjen pengene fra forsikringsselskapet. Og etter en dag eller to har kofferten stått på hotellrommet mitt.

Nå har dette vært med Thai og SAS, og ikke lavprisselskap som Norwegian.
Sist endret av ialvik; 16. september 2014 kl. 11:49.
Jeg fikk 380,- da Norwegian sendte bagen min med feil fly. Fikk levert bagen ca. 7 timer etterpå på hotellet, null stress og jeg hadde knapt kommet meg til hotellet før den ble levert
Sitat av Hobby Vis innlegg
Jeg fikk 380,- da Norwegian sendte bagen min med feil fly. Fikk levert bagen ca. 7 timer etterpå på hotellet, null stress og jeg hadde knapt kommet meg til hotellet før den ble levert
Vis hele sitatet...
Hadde du kontaktet forsikringsselskapet ditt så ville du fått noen tusen du kunne handle for.
Da har du en forsikring som

1: er sykt greie og elsker å kaste penger til de som spør

eller

2: en ekstremt dyr forsikring som dekker ting svært få andre selskaper dekker.

Har mistet bagasje (vell, forsinket levering) tre ganger med SAS og KLM men aldri fått stort ut av det ettersom det kom frem innen et døgn.


Info ang. sen levering: http://www.forbrukerradet.no/tips-og...skadet+bagasje
Sist endret av Hobby; 16. september 2014 kl. 14:16.
Vet ikke prisen, har den gjennom jobb.
Det er 3-4000 tusen til å handle det du trenger for de første 24 timene.
Har ikke bagasjen kommet etter 24 timer så er det en ny sum man kan handle for.