Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1032075
Sitat av moret Vis innlegg
Ser veldig bra ut til å være vinduskarm dyrking da
Hvordan treffer sollyset i løpet av dagen?
Vis hele sitatet...
Vanskelig og si, men sola er vel oppe i 8 timer eller noe om dagen, planta har desverre begynt å bli dårlig nå, misstenker lite næring.
Heisann
Tenkte å kaste meg på dyrkefronten nå.

Hva trenger jeg?

Jeg kikka på noe LED grolamper med rødt og blått lys med samme teknologi som NASA bruker

http://www.chinavasion.com/product_i...-red-and-blue/


Noen som har erfaring med dette eller kan anbefale det?
Sist endret av Phanorama; 23. mai 2010 kl. 21:14.
Har gått 3 uker her nå. Næringen tilsettes på fredag. Er snakk om 12 Royal Danes outdoor. Noia er på plass . Bilder cuming up på fredag.
Sitat av Phanorama Vis innlegg
Heisann
Tenkte å kaste meg på dyrkefronten nå.

Hva trenger jeg?

Jeg kikka på noe LED grolamper med rødt og blått lys med samme teknologi som NASA bruker

http://www.chinavasion.com/product_i...-red-and-blue/


Noen som har erfaring med dette eller kan anbefale det?
Vis hele sitatet...
Led er ganske nytt enda, og prisene er veldig høye.
Led kan gi greie resultater, men hps er enda valget man bør gå for viss man vill kjøre med ett oppsett som med størst sikkerhet vil gi gode resultater. Ikke minst det er billigere.
Jeg tror ikke du finner noe fasitsvar på om led og hps. Men generelt sett virker det som hps enda er teknologien som gir best resultat.
Har ingen erfaringer og komme med, bare lest litt om det. Og for å si det enkelt, noen sier det fungerer bra (spesielt i vekstfasen) men hps er bedre nå planten er i blomst. Andre sier det fungerer bra hele veien. Andre mener at det gir dårlige resultater i forhold til hps. Man bør og ta pris i betraktning da hps vil gi mye mer lys for pengene.
Kan legge til at jeg ikke har dyrket, bare inntrykket jeg sitter med etter å ha lest litt om det.
Men viss du kjøper led, skriv gjerne litt om hvordan det går.
Led virker som en lovende teknologi som etterhvert kan overta tronen og kan erstatte hps på sikt når prisene går litt ned og teknologien blir bedre.

Lykke til, håper du ble litt klokere av dette innlegget.
Ps: dette ikke en en oppfordring til å dyrke da det er en kriminell handling.

Sist endret av sneipen; 24. mai 2010 kl. 17:25.
▼ ... over en uke senere ... ▼





Bebisene på 3-4 uker
Sist endret av Space-Time; 31. mai 2010 kl. 18:59.
Ser bra ut. Håper på flere bilder i fremtiden, morsomt å følge med slike prosjekter.
har ikke lest de siste sidene men så en del på denne ifjor så tenkte å legge til et lite prosjekt noen bekjente har

er nå i den 5 uka, men har fått litt for lite lys en stund før jeg satt dem ut igår. dem har da desverre strukket seg mye, istedet for å få mange bladsett, men regner med at det vil forandres iløpet av 2 uker.







må til slutt fortelle at prosjektet fram til nå har kostet 0 kr. Dette gjøres kunn for moro å skape forandring i vår flotte natur. blir det noe resultat er det også chill
Hei, trenger hjelp litt brenkjappt nu. Har hatt jentene mine ute en stund pga mangel på plass, så tar jeg dem inn igjenn, hvor de står ca 2-3 dager i mørket, ca 2-3 av dem begynne å ser shabby ut, mens resten ser helt ok ut. så setter jeg dem under en 250W HPS, og ALLE begynne å visne sakte men sikkert... hva gjør jeg?
Sitat av In space Vis innlegg
Hei, trenger hjelp litt brenkjappt nu. Har hatt jentene mine ute en stund pga mangel på plass, så tar jeg dem inn igjenn, hvor de står ca 2-3 dager i mørket, ca 2-3 av dem begynne å ser shabby ut, mens resten ser helt ok ut. så setter jeg dem under en 250W HPS, og ALLE begynne å visne sakte men sikkert... hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
er ikke ekspert. men du har stresset plantene masse ved så mange miljøskift på kort tid. så jeg vi tro at det vil ordne seg når plantene kommer i et stabilt miljø igjen og holdes der. men helst unngå å gjøre liggnende igjen. lager du stress for planten lager den stress for deg. tenk på det
Sitat av Tasmus Vis innlegg
er ikke ekspert. men du har stresset plantene masse ved så mange miljøskift på kort tid. så jeg vi tro at det vil ordne seg når plantene kommer i et stabilt miljø igjen og holdes der. men helst unngå å gjøre liggnende igjen. lager du stress for planten lager den stress for deg. tenk på det
Vis hele sitatet...

Ja.. hadde også en mistanke om de, men hva gjør jeg?, vil ikke akuratt la dem dø heller, Takk.
Sitat av In space Vis innlegg
Ja.. hadde også en mistanke om de, men hva gjør jeg?, vil ikke akuratt la dem dø heller, Takk.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale det å enten sette plantene et lite stykke vekk fra lyset altså HPS'en eller få HPS'en lengere vekk fra plantene..Når plantene har stått i mørke noen døgn blir den svært sensetiv ovenfor mye lys en periode..

Vil også anbefale deg å holde et øye med de plantene du lot stå i mørke noen dager, det er svært unaturlig for en plante å stå så lenge uten lys, så jeg vil tro det kanskje kan bli hermafrodite problemer..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Some good news, some bad news.

Bad news:

Insekter har forsynt seg på 4/9 planter
2/9 planter har litt gult på bladene (har gitt litt ekstra næring til disse)
Originalt 12 planter. 1 kom aldri opp og 2 er i veldig tidlig fase.


Good news:

Tykke og sunne stilker
Bare hunn planter


Hvordan kan jeg behandle insektproblemet?
Sist endret av Space-Time; 14. juni 2010 kl. 18:28. Grunn: bildene ble ikke med i originalpost
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tidligere i våres fikk jeg noen frø av en kamerat. Og tenkte at jeg kunne jo plante de for moro skyld, se om det ble noe av.

Å dyrke "seriøst" var aldri planen, ble bare inspirert av weeden som vokste vilt i Afrika når jeg var der. 2 mnd senere med grønne fingre, god gjødsel og kjærlighet, har jeg endt opp med 6 robuste planter. Siden jeg ikke har tenkt til å legge så mye i det skal jeg kun beholde en plante. Alikevel er det så kjipt å kaste så fine planter. Kan jo ikke akkurat gi de bort på finn.no heller.

Hva ville dere ha gjort?

Det begynner å lukte som en urtehage her


Hilsen Blondine med grønne fingre
HeiHei
Nå har jeg et frø som har splitta seg i 2. Enkelt å greit, det kommer 2 planter, stikklinger, småtasser etc. ut av 1 frø....WTF?
Jeg har noen gudommelige planter som står til blomstring. Men jeg har et stort problem. Plantene virker veldig pjuskete og har gule blader. Jeg mistenker nitrogenmangel, men leste et annet sted på forumet at typiske tegn på nitrogenmangel er gule blader nederst på stammen. Disse plantene begynte å bli gule fra toppen og så spredde det seg nedover. De minste bladene på greinen som kommer opp mellom stammen og "hovedbladene" er nesten hvite!! Jeg har gjødslet dem med bio-grow+ bio-bloom (eller heter den bio-flower?)+ top max helt siden jeg satte dem til blomstring for en uke siden. I vekstfasen fikk de bio-grow og Alg-A-Mic. Har også plantet dem om flere ganger. De største står i 6 liters potter og resten i tre liters potter. Blomsterjord+ torv+ leca kuler+ perlite. Bruker takvann som har pH som ligger mellom 6 og 7.
Har tenkt på å prøve med litt hønsegjødsel, det skal visstnok inneholde mye nitrogen, men er livredd for at jeg kommer til å svi plantene. Det har jeg gjort før og svidd barn skyr ilden, som kjent.
Vær så snill, anyone, gi meg noen teorier på hva som kan være problemet og hva jeg bør gjøre, før alt går til he****!
Sitat av Sensimila Vis innlegg
Tidligere i våres fikk jeg noen frø av en kamerat. Og tenkte at jeg kunne jo plante de for moro skyld, se om det ble noe av.

Å dyrke "seriøst" var aldri planen, ble bare inspirert av weeden som vokste vilt i Afrika når jeg var der. 2 mnd senere med grønne fingre, god gjødsel og kjærlighet, har jeg endt opp med 6 robuste planter. Siden jeg ikke har tenkt til å legge så mye i det skal jeg kun beholde en plante. Alikevel er det så kjipt å kaste så fine planter. Kan jo ikke akkurat gi de bort på finn.no heller.

Hva ville dere ha gjort?

Det begynner å lukte som en urtehage her


Hilsen Blondine med grønne fingre
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke finn.no er stedet. Men, jeg kan ta en jeg hahaha
Du finner vel altids en eller annen som har lyst på noe grønt vel?

Sitat av skywalker35 Vis innlegg
Jeg har noen gudommelige planter som står til blomstring. Men jeg har et stort problem. Plantene virker veldig pjuskete og har gule blader. Jeg mistenker nitrogenmangel, men leste et annet sted på forumet at typiske tegn på nitrogenmangel er gule blader nederst på stammen. Disse plantene begynte å bli gule fra toppen og så spredde det seg nedover. De minste bladene på greinen som kommer opp mellom stammen og "hovedbladene" er nesten hvite!! Jeg har gjødslet dem med bio-grow+ bio-bloom (eller heter den bio-flower?)+ top max helt siden jeg satte dem til blomstring for en uke siden. I vekstfasen fikk de bio-grow og Alg-A-Mic. Har også plantet dem om flere ganger. De største står i 6 liters potter og resten i tre liters potter. Blomsterjord+ torv+ leca kuler+ perlite. Bruker takvann som har pH som ligger mellom 6 og 7.
Har tenkt på å prøve med litt hønsegjødsel, det skal visstnok inneholde mye nitrogen, men er livredd for at jeg kommer til å svi plantene. Det har jeg gjort før og svidd barn skyr ilden, som kjent.
Vær så snill, anyone, gi meg noen teorier på hva som kan være problemet og hva jeg bør gjøre, før alt går til he****!
Vis hele sitatet...
http://www.amsterdammarijuanaseedban...-problems.html

Se på denne, kan kanskje hjelpe.
tror dere en 40 wats halogen lampe og er 20 wats spare pære ville holdt en plante i livet. har en bekjent som sier han har fått grei strl på de uten sol-lys. er det virkleig så lett og dyrke??
De hadde klart seg, men resultatet er jo deretter også.

Er da ikke så dyrt med en CFL eller 250W HPS?
Da får du mer enn 1 joint av busken ihvertfall.
Sist endret av Aaatcho; 25. juni 2010 kl. 23:54.
Sitat av weman Vis innlegg
tror dere en 40 wats halogen lampe og er 20 wats spare pære ville holdt en plante i livet. har en bekjent som sier han har fått grei strl på de uten sol-lys. er det virkleig så lett og dyrke??
Vis hele sitatet...
Halogen er ikke noe særlig nyttig i dyrkesammenheng. Sparepærer funker til ennviss grad, men da må du opp i 250 W.

HPS eller sollys er uansett det beste.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
, det er svært unaturlig for en plante å stå så lenge uten lys, så jeg vil tro det kanskje kan bli hermafrodite problemer..
Vis hele sitatet...
Unaturlig er det å la de stå for lenge i mørke ja. Meeenn når enn skal "flippe" de fra veg til blomst så kan det være gunstig å la de få 24 - 48 timer med mørke for å få planten til å gå i blomst en del raskere enn hvis man bare skifter fra 18/6 til 12/12 raskt. Man "lurer" dem på en måte=)..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Unaturlig er det å la de stå for lenge i mørke ja. Meeenn når enn skal "flippe" de fra veg til blomst så kan det være gunstig å la de få 24 - 48 timer med mørke for å få planten til å gå i blomst en del raskere enn hvis man bare skifter fra 18/6 til 12/12 raskt. Man "lurer" dem på en måte=)..
Vis hele sitatet...
Jasså, dette er faktisk andre gangen jeg blir fortalt dette dene uken, men jeg har aldri før hort snakk om det.

La meg prøve å si det samme til deg som jeg sa til den andre. Du lurer på ingen måte planten, du gir den full angst og planten blir ekstremt stresset, miljøstress er en av de største grunnene til hermer, og uregelmessig eller unaturlig døgnrytmer er en av de andre vanlige grunnene.

Grunnen til at planten kanskje "hopper over" de vanlige 14 dager med preblomst, eller presser planten til å gjøre jobben hurtigere enn vanlig, er fordi den tror den skal dø. Dette kan kanskje i utgangspunktet virke smart siden man sparer 10 dager, men i min venns eksperiment - for jeg ba han ta den ene stiklingen i et rom 2 døgn siden han absolutt kom med denne påstanden, men han lot de andre går fra vanlig 24/0 til 12/12 og det var den planten som sto i mørke som ble ferdig først, men den høstet også minst.

Da vil jeg heller anbefale å bruke CO2 tank med timer, du kan spare inn 3 uker på en strain som blomstrer i 8 uker..Men utbytte blir ikke større når du høster, men du kan høste oftere=)

FRED
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jasså, dette er faktisk andre gangen jeg blir fortalt dette dene uken, men jeg har aldri før hort snakk om det.

La meg prøve å si det samme til deg som jeg sa til den andre. Du lurer på ingen måte planten, du gir den full angst og planten blir ekstremt stresset, miljøstress er en av de største grunnene til hermer, og uregelmessig eller unaturlig døgnrytmer er en av de andre vanlige grunnene.

Grunnen til at planten kanskje "hopper over" de vanlige 14 dager med preblomst, eller presser planten til å gjøre jobben hurtigere enn vanlig, er fordi den tror den skal dø. Dette kan kanskje i utgangspunktet virke smart siden man sparer 10 dager, men i min venns eksperiment - for jeg ba han ta den ene stiklingen i et rom 2 døgn siden han absolutt kom med denne påstanden, men han lot de andre går fra vanlig 24/0 til 12/12 og det var den planten som sto i mørke som ble ferdig først, men den høstet også minst.

Da vil jeg heller anbefale å bruke CO2 tank med timer, du kan spare inn 3 uker på en strain som blomstrer i 8 uker..Men utbytte blir ikke større når du høster, men du kan høste oftere=)

FRED
Vis hele sitatet...
peace fellow grower..=) Snakker bare av egen erfaring, og er det ikke det som teller a? Ikke hatt trøbbel med hermies etter at jeg har begynt med det.. Bare fått blomster mye raskere så om kompisen din har problemer med hermies etter det så kunne det kanskje være på plass å analysere litt hva han gjør etter det?=) Den tror ikke den skal dø, det som er at den tror det har blitt høst og at den da igangsetter blomstringen bare=) Vi lurer planten, vi stresser den ikke,hehe. Blir ikke noe "love" når vi stresser damer blir det da?

Les bibelen til Jorge, så ser du at en "guru" på det 25 året selv anbefaler det.

Shaiit denne tråden har blitt død as... hva har skjedd a?
Sitat av RESpekt;
Shaiit denne tråden har blitt død as... hva har skjedd a?
Vis hele sitatet...
LoveToGrow takket jo for seg.
derfor ja. damn trist.. Var jo morsomt å følge med på alle newbiene som dukka opp her innimellom. Alle har vi starta som newbies en gang vett.. var du bronsky som hadde diesel ryderene eller var det en annen en?
Sitat av RESpekt;
derfor ja. damn trist.. Var jo morsomt å følge med på alle newbiene som dukka opp her innimellom. Alle har vi starta som newbies en gang vett.. var du bronsky som hadde diesel ryderene eller var det en annen en?
Vis hele sitatet...

Stemmer bra det. Frø fra de samme plantene nyter den norske sommersolen i det fri for øyeblikket. Dessverre med noe blandet resultat. Plasseringen gjør at jeg ikke kan besøke dem så ofte, og det har vært ganske tørt.

Har noen kontrollplanter utendørs i potte som jeg følger opp daglig. De gjør det veldig bra.
Sist endret av bronsky; 7. juli 2010 kl. 23:52.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Stemmer bra det. Frø fra de samme plantene nyter den norske sommersolen i det fri for øyeblikket. Dessverre med noe blandet resultat. Plasseringen gjør at jeg ikke kan besøke dem så ofte, og det har vært ganske tørt.

Har noen kontrollplanter utendørs i potte som jeg følger opp daglig. De gjør det veldig bra.
Vis hele sitatet...
åssen var den i funken a? og lot du den få 8 uker blomst eller gikk du så langt som 10 uker? har du no spess curings tid å anbefale? 2 uker, 2 månder?
Hei

Vi er førstegangsdyrkere og lurer på et par ting angående misfarging på blader på et par planter vi har. De er ca 4,5 uker gamle, ukjente strains (vi tror de er to forskjellige), har blitt plantet om to ganger (de står i ca 10-liters nå), blitt vannet med rent vann til de var litt over 2 uker gamle, da begynte vi å spe så vidt på med vanlig blomsternæring fra blomsterbutikk - men blandet ut veldig svakt. De står i jord som er ca 70% kukompost (rik på nitrogen) og ca 30% vanlig plantasjen-jord, med lecasteiner i bunnen og blandet ut i jorda. De står under en 250w CFL.

Først nå begynner plantene å vise sykdomstegn. Vi har googlet og tror vi har kommet fram til hva som kan feile dem, men vil gjerne få en second opinion av noen mer erfarne enn oss

Den første planten (på de to første bildene) tror vi viser tegn på næringsmangel. Men vi er usikre på hvilke næringsstoffer den mangler. De nederste bladene har blitt mye lysere, men årene er fremdeles mørk grønne. Hvilke næringer kan mangle?

Den andre planten (på de to siste bildene) tror vi begynner å vise tegn på overgjødsling. De nederste bladene begynner å bli gule ytterst i kantene, og har blitt lysere. Kan det være noe annet enn overgjødsling? Har vi kanskje vannet for mye?

Vi har enda ikke målt ph-verdien i jorda, kan det ha noe med den å gjøre?

Ellers så tror vi at vi begynner å se tegn på at de blir jenter
Sist endret av Ces; 12. juli 2010 kl. 21:17. Grunn: skrivefeil
Sitat av bronsky Vis innlegg
LoveToGrow takket jo for seg.
Vis hele sitatet...
Ja jeg savner en som ALTID hadde et svar til deg dagen etter, og VELDIG konkrete svar. LoveToGrow is missing and i dont like
Sitat av Ces Vis innlegg
Hei

Vi er førstegangsdyrkere og lurer på et par ting angående misfarging på blader på et par planter vi har. De er ca 4,5 uker gamle, ukjente strains (vi tror de er to forskjellige), har blitt plantet om to ganger (de står i ca 10-liters nå), blitt vannet med rent vann til de var litt over 2 uker gamle, da begynte vi å spe så vidt på med vanlig blomsternæring fra blomsterbutikk - men blandet ut veldig svakt. De står i jord som er ca 70% kukompost (rik på nitrogen) og ca 30% vanlig plantasjen-jord, med lecasteiner i bunnen og blandet ut i jorda. De står under en 250w CFL.

Først nå begynner plantene å vise sykdomstegn. Vi har googlet og tror vi har kommet fram til hva som kan feile dem, men vil gjerne få en second opinion av noen mer erfarne enn oss

Den første planten (på de to første bildene) tror vi viser tegn på næringsmangel. Men vi er usikre på hvilke næringsstoffer den mangler. De nederste bladene har blitt mye lysere, men årene er fremdeles mørk grønne. Hvilke næringer kan mangle?

Den andre planten (på de to siste bildene) tror vi begynner å vise tegn på overgjødsling. De nederste bladene begynner å bli gule ytterst i kantene, og har blitt lysere. Kan det være noe annet enn overgjødsling? Har vi kanskje vannet for mye?

Vi har enda ikke målt ph-verdien i jorda, kan det ha noe med den å gjøre?

Ellers så tror vi at vi begynner å se tegn på at de blir jenter
Vis hele sitatet...

Jeg er gangske sikker på at det kunn er nitrogenmangel. men de nederste bladene faller av naturlig og blir litt gule.

vil anbefale og kjekke Ph verdien i jorden før mer gjødsel tilføres.

men det ser ikke ut som nå er noe spessielt galt med dem, kunn litt lite nitrogen.
Hei,

Jeg har fikk handlet meg 2 forskjellige (skulle være to like ) 400W pærer, en HPS og en MH.

Jeg er ganske usikker på hvilket av de to pærene jeg skal bruke, eller om jeg kan bruke begge to sammen i vekst? Eller vil det ha en innvirkning på selve fasen da det kommer to forskjellige lystyper ?

Kan noen være så snill å svare på dette selv om LoveToGrow har gitt seg?

På forhånd takk.
Går fint å bruke begge lampene, jeg hadde brukt begge siden planta får mere lys.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
MH pærer har mye hvitere lys, fargetemperaturen er på 6500K i de pærene som er beregnet til dyrking, dog finnes de i alt fra 3000 til 20,000K
HPS er mye varmere lys, de er på 2700K som er et veldig gult lys, de brukes forresten i vanlige lyktestolper langs veien.

Men til saken: Du kan bruke begge pærene under vekstfasen, under blomstring bør du holde deg til pærer på 2700K.
Helvete. et dyr har tygd av 2 hele planter. Har kun 6 igjen. Bud sessongen begynner vel snart. Er i uke 11, ca 4-5 uker igjen. 6 planter.
Jeg har fått sopp i pottene mine som står utendørs

Små brune "slimete" skjell-lignende ting dekker hele toppen av jorda.
Går det bra å bare bytte ut jorda?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Jeg har fått sopp i pottene mine som står utendørs

Små brune "slimete" skjell-lignende ting dekker hele toppen av jorda.
Går det bra å bare bytte ut jorda?
Vis hele sitatet...
Kanskje du har overvannet plantene dine. La jorda tørke, legg potten på siden, kakk litt rundt potta og dra hele greia ut. Spyl jorda av så langt det lar seg gjøre og erstatt med ny jord.

Tommelregel: Don't apply if not dry
Nå er plantene bare 3-4 uker gammle så da skal jorda være fuktig hele tiden.

Men jeg skal ta å tørke jorda. Di skal over i større potter nå uansett, så kan jeg ikke bare grave opp soppen og flytte planten over i ny jord uten å la jorda tørke først?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Nå er plantene bare 3-4 uker gammle så da skal jorda være fuktig hele tiden.
Vis hele sitatet...
øøøhh.. ja lykke til med det du. Det er jo tydelig at du vanner for mye. Totalt overkill. Ikke rart det blir mugg. Bruk hue
hvordan er det å gro en auto-flowering plante i vinduskarmen fra nå av og til/vis den blir ferdig til høsting? bor i oslo så det er fortsatt litt varmt , blir waste og prøve å plante ute nå så sent.
Sist endret av onoffon; 25. juli 2010 kl. 10:46.
Sitat av onoffon Vis innlegg
hvordan er det å gro en auto-flowering plante i vinduskarmen fra nå av og til/vis den blir ferdig til høsting? bor i oslo så det er fortsatt litt varmt , blir waste og prøve å plante ute nå så sent.
Vis hele sitatet...
Klart du kan, det er jo en auto strain=) Hvor stort utbytte du får i vinduskarmen er jo så som så Eneste grunnen til at den ikke kan settes ut, er vel fordi det fort blir kaldt før den er ferdig..
Sitat av onoffon Vis innlegg
hvordan er det å gro en auto-flowering plante i vinduskarmen fra nå av og til/vis den blir ferdig til høsting? bor i oslo så det er fortsatt litt varmt , blir waste og prøve å plante ute nå så sent.
Vis hele sitatet...
Det går helt fint, i og med at det er en autoflower plante.
Men du burde ikke regne med at du får så mye buds fra den, blir mer som litt stuepynt.

Dyrka selv en NL i vinduskarmen som ikke er auto og det gikk helt fint, den fikk så og si aldri sol når den egentlig skulle og den har stått i mørke i en uke og greid seg med minimalt av vann, sier litt om hvor mye disse plantene egentlig tåler.

Hvis noen er interessert i å kjøpe lys så selger jeg en cfl 125w lampe, pm for interesse.
Kan eventuelt byttes mot et par auto frø eller lignende.
Sist endret av Awareness; 25. juli 2010 kl. 13:03.
Takk for svar kp til deg hvor mye tørket matrialle sitter man igjen med, veldig cirka da. strainsene er blueberry auto feminezed, og ak-47 auto. begge er en krysning mellom lowryder såvidt jeg har fått med meg.
Det blir veldig vanskelig å svare på siden det er så individuelt.
Skal den bare stå i vinduskarmen så kanskje du får 5-15g
Men putter du den under en 600w hps og bruker LST og sånt så kanskje du får
2-300g.

kommer helt ann på lys om du behandler planten på noen måte osv osv, men ikke regn med å få mye hvis du bare gror i vinduskarmen.
Lowryder er i tillegg skjent for å gi lav avkastning, men ak-47 gir litt høyere avkastning igjen så det kan hende at det går opp i opp om du skjønner.
Sitat av zevz Vis innlegg
Det går helt fint, i og med at det er en autoflower plante.
Men du burde ikke regne med at du får så mye buds fra den, blir mer som litt stuepynt.

Dyrka selv en NL i vinduskarmen som ikke er auto og det gikk helt fint, den fikk så og si aldri sol når den egentlig skulle og den har stått i mørke i en uke og greid seg med minimalt av vann, sier litt om hvor mye disse plantene egentlig tåler.

Hvis noen er interessert i å kjøpe lys så selger jeg en cfl 125w lampe, pm for interesse.
Kan eventuelt byttes mot et par auto frø eller lignende.
Vis hele sitatet...
bra å høre at de tåler endel, noen gjør jo cannabisdyrking til rocketscience.
hvordan blir kvaliteten på varene?

Sitat av zevz Vis innlegg
Det blir veldig vanskelig å svare på siden det er så individuelt.
Skal den bare stå i vinduskarmen så kanskje du får 5-15g
Men putter du den under en 600w hps og bruker LST og sånt så kanskje du får
2-300g.

kommer helt ann på lys om du behandler planten på noen måte osv osv, men ikke regn med å få mye hvis du bare gror i vinduskarmen.
Lowryder er i tillegg skjent for å gi lav avkastning, men ak-47 gir litt høyere avkastning igjen så det kan hende at det går opp i opp om du skjønner.
Vis hele sitatet...
200-300 vs 10-15 oh damn,tar heller jeg tar den litt mer professionelle løsningen da.
Sist endret av onoffon; 25. juli 2010 kl. 13:15.
cannabis er en av de mest hardføre plantene i værden og en av de som vokser raskest.
Skal mye til for at du greier å fucke opp noe når du dyrker, så lenge du ikke overgjødsler, men jeg regner ikke med at du skal gjøtsle planta di når du bare skal ha den i vinduskarmen.

Kvaliteten på varene blir nok bra nok til å bli stein og være det noen timer, men ikke regn med å få så mye.

Sitat av onoffon Vis innlegg
bra å høre at de tåler endel, noen gjør jo cannabisdyrking til rocketscience.
hvordan blir kvaliteten på varene?



200-300 vs 10-15 oh damn,tar heller jeg tar den litt mer professionelle løsningen da.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha en litt mer proff løsning så kan du kjøpe en ubrukt cfl pære av meg.
Jeg lurer på om det er noen her som har prøvd autostrains i drivhus? Lar det seg gjøre å dyrke i drivhus uten annen lyskilde enn solen?
Sitat av skywalker35 Vis innlegg
Jeg lurer på om det er noen her som har prøvd autostrains i drivhus? Lar det seg gjøre å dyrke i drivhus uten annen lyskilde enn solen?
Vis hele sitatet...

Vil gå helt fint bare den får nok lys.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
øøøhh.. ja lykke til med det du. Det er jo tydelig at du vanner for mye. Totalt overkill. Ikke rart det blir mugg. Bruk hue
Vis hele sitatet...
Hva er "rett" angående vanning i startfasen (første 3-4 ukene)?
Holder meg til 2-3dl vann annenhver dag eller hver tredje.

Hvor store skal dem bli på ca 15-20 dager? Føler at mine er utrolig trege iforhold til klipp jeg ser på YouTube. Vet at frøene heter noe som Kings kush og Train Wreck

Bruker 400W MH og 400W HPS.


På forhånd takk.
Måtte drepe en hannplante. 5 av opprinelig 12 står igjen. nesten alle er sunne, store og fine. Unnatt en som er litt sliten





Sitat av qrk Vis innlegg
Hva er "rett" angående vanning i startfasen (første 3-4 ukene)?
Holder meg til 2-3dl vann annenhver dag eller hver tredje.

Hvor store skal dem bli på ca 15-20 dager? Føler at mine er utrolig trege iforhold til klipp jeg ser på YouTube. Vet at frøene heter noe som Kings kush og Train Wreck

Bruker 400W MH og 400W HPS.


På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke helt hva som er 100% korrekt, men jeg vanner plantene når 1-2 cm av øverste jordlaget er tørt. Så vanner jeg littegrann på gefülen.
Har plantene i små potter på dette stadiet, muligens 0,4 liter.
Så kan ikke gi noe annet råd enn å ta det litt sånn du føler for, og ser hva planten trenger. Man blir fort kjent med planten sin, og ser fort hva som funker og ikke.

Jeg har mine under 400w HPS i 16 timer og 6 timer under lysstoff rør. Kun for å hvile HPS'en litt når jeg sover.
Mine er nå 7 cm høye og har utviklet 3 sett blader(utenom de små runde som kommer først). Tror det er helt normalt. De er på 12 dager i dag. Hvordan er dine da?

@Norther
Hvilke strain er dette?
Begynner det å bli på hengende håret angående blomstring eller? ser ut som de ikke er i preblomst enda..
Hvor lenge tror du de har igjen? Og hvor i landet holder du til?
Ser forøverig bra ut, ser ut til å trives ganske bra Friske og grønne..