Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 762336
Sitat av Mønster Vis innlegg
Når jeg har laget hasjsmøret, er jeg nødt til å la det stå over natta, eller kan jeg ha det rett i kakeblandingen?
Vis hele sitatet...
Du kan ha det rett i kakeblandingen.

Sitat av Mønster Vis innlegg
Og stemmer det at kaken må stekes på minst 150 grader for å løse ut THC-en, men ikke over 180 for da forsvinner den?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å løse ut THC, den er trukket inn i smøret(fettet).THC fordamper derimot til gass ved rundt 150°-200° Celcius så lavere temperatur er å foretrekke.

Sitat av Mønster Vis innlegg
Og må browniene spises varme for å få noen effekt av dem?
Vis hele sitatet...
Nei.

Sitat av Mønster Vis innlegg
Ekstraspørsmål; vi er fire stykker og har 3 g grønt, og ingen av oss har røyket noe særlig mye, så spørsmålet er hvor mye trenger vi å bruke i smøret for å bli gode og fine? :] Tenker i tillegg å bruke en Toro Brownies ferdigmiks.
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på hvilken kvalitet det er på marijuanaen. Dosering oralt er vanskelig å si noe om. Dere kan trygt bruke alt uten å stryke med.
[quote=Mønster;1801640]God kveld, godtfolk.
Og stemmer det at kaken må stekes på minst 150 grader for å løse ut THC-en, men ikke over 180 for da forsvinner den? /QUOTE]
Hvis du klarer å få kjernetemperatur på 180grader er du flink. Du kan lett steke kaken på 200grader+, og det er fortsat effekt. Prøv selv med steketermometer.. Skal love du venter lenge før keken er over 200grader som er fordampelsespunktet til THC.
Er jo glad i en liten joint i ny og ned, men problemet er at det er sinnsykt slit å få tak i noe god grønt her i trondheim...

så vurderer å dyrke til personelig bruk.
Det jeg da lurer på er om det finnes et komplett sett med ting man trenger for en liten plante. Eller trenger man faktisk lys til en plante? Finnes det en guide på hvordan man dyrker en enkelt plante?
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei, noe jeg lurer litt på .. Om man ikke har rizzla, går det like greit og tømme en sigarett for tobakk og blande,sette inn i røyken igjen(city) og røyke. Funker dette like bra som når man bruker rizzla ? Og bytte filteret selvfølgelig.
Sist endret av dezero; 29. august 2010 kl. 15:03.
Du kan gjøre det, men anbefaler deg å bytte ut det orginale filteret i sigaretten, med pappfilter.
Personlig liker jeg heller og rulle selv, da jeg føler trekket blir mye bedre og papiret jeg bruker er tynnere.
Appropo tynne sigarettpapir..
Hva er det tynneste sigarettpapirene man får kjøpt?
Sitat av Crabman Vis innlegg
Du kan gjøre det, men anbefaler deg å bytte ut det orginale filteret i sigaretten, med pappfilter.
Personlig liker jeg heller og rulle selv, da jeg føler trekket blir mye bedre og papiret jeg bruker er tynnere.
Vis hele sitatet...
ja bytter ut filterert, lite problem med rizzla..søndag (stengte butikker) og ingen besin stasjon i nærheten vett.. Så tenkte mer på om effekten liksom ble den samme. Om man får mekket en ganske grei city.
Det skal vel noe til og greie å fordele mekket jevnt innover hele sigaretten. Winnertipmaskin vil heller ikke være noe godt alternativ, da Winnertip filters er større i diameter enn vanlige klasse-A sigaretter.
Ja det funker, men du må være forsiktig. Rull sigaretten mellom fingrene, så detter tobakken ut. Ta bort litt tobakk og bland inn litt urt. Ta en strikkepinne eller lignende å dytt det inn. Ikke pakk det for tett, og ikke pakk den helt full, rull den frempå. På den måte slippe du å sløse.
Vet ikke om filteret tar bort noe av virkestoffene.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Appropo tynne sigarettpapir..
Hva er det tynneste sigarettpapirene man får kjøpt?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tippe at OCB/Smoking/Rizla (Sølv) ++ er tynnest. Let gjerne etter "Thin" eller "Ultra Thin".
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Appropo tynne sigarettpapir..
Hva er det tynneste sigarettpapirene man får kjøpt?
Vis hele sitatet...
Grå Rizzla
Hvis du ruller ut innmaten i sigarettfilteret og erstatter det med et jointfilter (noe sammenrullet papp) skal det funke helt fint. Du kan selvfølgelig røyke med sigarettfilteret inntakt, men du vil, ettersom jeg har forstått det, miste noe av virkestoffene

edit: haha, liiitt for sein der.
Sist endret av sOHaM; 29. august 2010 kl. 15:07.
Sitat av dezero Vis innlegg
ja bytter ut filterert, lite problem med rizzla..søndag (stengte butikker) og ingen besin stasjon i nærheten vett.. Så tenkte mer på om effekten liksom ble den samme. Om man får mekket en ganske grei city.
Vis hele sitatet...
Bruk heller det nærmeste du kommer rullingspapir, bibel for eksempel.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Jeg vil tippe at OCB/Smoking/Rizla (Sølv) ++ er tynnest. Let gjerne etter "Thin" eller "Ultra Thin".
Vis hele sitatet...
Da kan jeg like gjerne gå på headshoppen i Tromsø (Hampen) og spørre.
De har sikkert noen natural organic i tillegg:P
takk for svar:-) har allerede fikset den.. rullet det ut på en forsiktig måte og blandet litt over halvparten med en god del candy og tok inn litt og litt og stampet forsiktig. Håper dette gir like god funk som "jonas" Og byttet ut filteret med samme filter som til joint ^^,
Sist endret av dezero; 29. august 2010 kl. 15:10.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Personlig liker jeg heller og rulle selv, da jeg føler trekket blir mye bedre og papiret jeg bruker er tynnere.
Vis hele sitatet...
Var dette noe du ikke klarte å la være å ta med? Han skrev jo spesifikk i første post at han ikke hadde rullepapir.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Jeg vil tippe at OCB/Smoking/Rizla (Sølv) ++ er tynnest. Let gjerne etter "Thin" eller "Ultra Thin".
Vis hele sitatet...
OCB X-pert og Smoking Master er de tynneste
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenkte jeg skulle legge igjen en post, hadde sikkert funnet svaret, men det er så lett og spesifikt å spørre Har ikke tatt en joint på (alt for) lenge. Merker allikevel at jeg begynner å få problemer med å huske de enkleste ord. Gjerne som i cannabis-rus. Kan være sånn at jeg skriver stil og plutselig stopper lenge for å huske hva jeg skulle skrive, eller ordet jeg leter etter. Lurer på om denne bi-effekten er noe som plutselig kan kicke inn i lang ettertid, vet jo at det er en effekt, men det var litt uventa.

Skal også nevnes at jeg har mye å gjøre på skolen osv. Kan hende det er stress eller noe. Greit å spørre uansett.
Angående rullemaskin er det å anbefale på det sterkeste. Jeg betalte rundt 70 kr for rullemaskinen(winner-tip) på en dagligvarebutikk og 17 kroner for 100 hylser.

Da er det bare å mekke det, legge det oppi maskinen, gjerne ha litt ren tobakk innerst(så slipper du å røyke det siste + at hasjen ikke renner ut), sette på en hylse, dra maskinen frem og tilbake. Så har man en fin sigarett

Viktig å bytte ut filteret med joint-filter og å ikke pakke det for hardt(for å få godt trekk).

Aldri vært så enkelt og raskt å rulle seg en liten en, pluss at det er utrolig anonymt(man kan nesten røyke den foran politiet, bare lukta som er problemet).

Sist endret av Alfonzor; 7. september 2010 kl. 20:55.
Sitat av dezero Vis innlegg
hei, noe jeg lurer litt på .. Om man ikke har rizzla, går det like greit og tømme en sigarett for tobakk og blande,sette inn i røyken igjen(city) og røyke. Funker dette like bra som når man bruker rizzla ? Og bytte filteret selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Det går fint. Her i gården kaller vi å røyke slik å røyke en ninja
Det er tryggere å røyke på plasser med mye folk som ikke trenger å vite hva du har i sigaretten med slike!
Lange togturer med nsb er det fint med en røykepause iblandt ;p
Eller festivaler, uteplasser osv.
Bare få ut tobakken, lag et nytt filter, mekk og stuff ''conen'' du nå har.
Har også funnet ut at det er lettest og stuffe sigaretten igjen med hjelp av den stumpe enden til en blyant!
▼ ... over en måned senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
problem: har hasj blandet uti tobakk, men kan ikke røyke nå, har vil helst ikke ha VELDIG synelige tegn på at eg har intatt, hvordan kan eg få dette i meg?
Sitat av drittsekken Vis innlegg
problem: har hasj blandet uti tobakk, men kan ikke røyke nå, har vil helst ikke ha VELDIG synelige tegn på at eg har intatt, hvordan kan eg få dette i meg?
Vis hele sitatet...
Legg det i et sigg papir, snurr igjen og svelg.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
takker *titegn*
Du kunne bakt noe med det, men siden du allerede har blandet ut med tobakk er vel eneste alternativ å røyke det nå.
Om du er vandt med å røyke burde det ikke være noe problem å skjule at du har inntatt. Kanskje lurt å bruke øyedråper, om du pleier å få blodrøde øyne etter du røyker.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har ikke papir, og har ikke tid til å røyke
Jeg blir alltid kjempedårlig av å spise tobakk, så vet ikke om jeg anbefaler det.
Hvis du ikke har tid til å røyke, og heller ikke mulighet til å droppe hasjen synes jeg ærlig talt du bør la være. Finnes ikke så veldig mange andre inntaksmetoder.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Legg det i et sigg papir, snurr igjen og svelg.
Vis hele sitatet...
Det går ikke, du må ha fett som cannabisen kan binde seg i for at kroppen skal ta til seg virkestoffene.
Sitat av zevz Vis innlegg
Det går ikke, du må ha fett som cannabisen kan binde seg i for at kroppen skal ta til seg virkestoffene.
Vis hele sitatet...
Det funker på hasj siden den allerde inneholder olje.

Med buds derimot funker det ikke like bra.
har svelget ren hasj før, uten å få funk, men hadde ikke mekka den, så det er kanskje derfor.
Vil bare legge ut en podkast fra gårdagens cannabis-debatt på Hallo! P3. Kanskje det er interessangt for noen

http://itunes.apple.com/no/podcast/id391704737
Altså, effekten er ikke like stor som om du hadde varmet den opp. Samtidig så må jeg påpeke at hvilken type hasj du putter i deg også har noe å si. Spiser du en femmer med vanlig gatehasj så får du mye mindre effekt enn om du skulle spist en femmer med boblings.
Jeg har prøvd å ta fyr på den opp til 1 minutt, og alt som skjer er at jeg waster hasjen :/.. http://www.youtube.com/watch?v=0jUEZ7Kb49Q
Brukte den metoden.. Den tar knapt fyr og det kommer ikke røyk..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Da har du en type hasj med lite olje og virkestoff i seg desverre, du får rulle opp en joint eller mekke det i noe tobakk og røyke det på en pipe i stedet.
Hvordan er det å røyke på den måten da? Kan se for meg at det sparer lungene litt, men blir man like fjern som ved f.eks joint? Jeg prøvde vaporizer en gang, og ble ikke noe fortreffet over det for å være ærlig, er jo litt i samme liga det der.
Sitat av svrkrun Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om stedet, men konge! Da kan vi jo håpe det blir litt mer liv andre steder og når man ser hvor godt det vil fungere der. Men at USA fordømmer det ved å true med å trekke støtte til landet pga det er jo tragisk. Heldigvis påvirket ikke det for mye, de vil jo uansett tjene mer enn 10mill dollar på legaliseringen. MYE mer.
Sitat av wavezor Vis innlegg
Vil bare legge ut en podkast fra gårdagens cannabis-debatt på Hallo! P3. Kanskje det er interessangt for noen

http://itunes.apple.com/no/podcast/id391704737
Vis hele sitatet...
OMG, hahaha! Men er det virkelig lov på gata i Amsterdam? Trodde det bare var lov på coffeeshopsene...
Sist endret av Aceface; 20. november 2010 kl. 01:45. Grunn: skrivefeil
er ikke "lov", men ingen bryr seg. alle ruller opp hvor som helst.. så en kis fikk pes fra politiet fordi han drakk øl offentlig, men jonasen han hadde i hånda sa de ingenting om!
Sitat av wavezor Vis innlegg
Vil bare legge ut en podkast fra gårdagens cannabis-debatt på Hallo! P3. Kanskje det er interessangt for noen

http://itunes.apple.com/no/podcast/id391704737
Vis hele sitatet...
Takk var morsomt å høre på :P
Hvor mange gram trenger man for en dose cannabis? har ikke lyst å ta overdose... :S
Sitat av kjeltringg Vis innlegg
Hvor mange gram trenger man for en dose cannabis? har ikke lyst å ta overdose... :S
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe som heter "overdose på cannabis". Hvis du er ny er alt fra 0.2g til 0.6g anbefalt.
Sitat av kjeltringg Vis innlegg
Hvor mange gram trenger man for en dose cannabis? har ikke lyst å ta overdose... :S
Vis hele sitatet...
Det kan være lurt å prøve seg frem når man får nye varer eller er nybegynner.
Å få for mye kan ofte være veldig ubehagelig.

Jeg syns det er greit å mekke et gram sammen med en sigarett, fyre et par små trekk i bongen til jeg kjenner at ting begynner å skje.
Ønsker jeg mer effekt, ja, da tar jeg bare et trekk eller to til.

Edit: Legg merke til at du ikke skal ta et gram i ett trekk!
Sist endret av Knask; 26. november 2010 kl. 03:03.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Etter to år med hasjrøyking for min del, så har jeg funnet ut att ca en 0.5 på en sigg er passe i et mekk på pipa
(sier ikker att jeg er noen ekspert av den grunn, bare deler litt av mine vaner )
men, jeg er litt nysgjerrrig på standaren i norge jeg? fordi de varene som er tilgjengelige her som er standard i mine øyne, er høyklasse, sånn generelt rundt i landets kriker og kroker har jeg fått inntrykk av :=)

så jeg lurte på om det er noen andre som kan forklare litt nærmere? fordi jeg føler meg ekstremt bortskjemt xD

Har dere noen tips for å unngå nikotin sjokk når man tar litt vel store drag av pipa ? Jeg tørker tobakken og sliket selvfølgelig, men føler det ikke er nok :/

Edit: Plukker godt ut av den ene røyke da, så blir vel ikke en hel sigg på 0.5
El_idioto:Standarn i norge kommer jo helt ann på kontaktene dine,men jeg vil nå si etter en del års røyking rundt i dette landet at det er mye lettere og komme over ordentlig good shit på østlandet,enn det er ellers rundt i Norge.
For og unngå nikotinsjokk så tar du og mekker i mindre tobakk,1 gram per sigg som "NitroFis" sa er en perfekt blanding for meg ivertfall.
Sitat av El_idioto Vis innlegg
....funnet ut att ca en 0.5 på en sigg er passe i et mekk på pipa....

..Har dere noen tips for å unngå nikotin sjokk når man tar litt vel store drag av pipa ? Jeg tørker tobakken og sliket selvfølgelig, men føler det ikke er nok :/
Vis hele sitatet...
Bruk mindre tobakk?
Jeg syntes en hel sigg på 0,5 er for mye tobakk i en joint, og ihvertfall for mye for pipemekk!
Sitat av Neon401 Vis innlegg
Det er ikke noe som heter "overdose på cannabis". Hvis du er ny er alt fra 0.2g til 0.6g anbefalt.
Vis hele sitatet...
hva ser du på som en overdose ?

jeg syntes når du besvimer etter og røykt for mye har du overdosert.
Sitat av kjeltringg Vis innlegg
Hvor mange gram trenger man for en dose cannabis? har ikke lyst å ta overdose... :S
Vis hele sitatet...
Snakk om kjeltring a! Hehe. Hvis du vil ta det forsiktig, holder det kanskje med 0,2 gram hvis det er bra grønt.

Hva syns forresten alle sammen om beslaget i slummen i RIO ?

Kanskje dette kunne vært et tilfelle av overdosering...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10019781
Sist endret av Aceface; 30. november 2010 kl. 01:49.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan noen forklare meg det farmakologiske grunnlaget for hvorfor cannabis antas for å kunne forverre psykoser?
Har blitt litt for glad i noe svarting jeg fikk tak i hehe
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Kan noen forklare meg det farmakologiske grunnlaget for hvorfor cannabis antas for å kunne forverre psykoser?
Har blitt litt for glad i noe svarting jeg fikk tak i hehe
Vis hele sitatet...
Er ikke godt å si,alt jeg kan si er at jeg har ikke hatt psykoser siden jeg slutta med resept medisiner for nesten 2år siden, å regelmessig røyker et par feite jointer med godt grønt om kveldene istede.
Mange år siden sist jeg har fungert så bra i det daglige uten å ha fått tilbakefall å hyppige episoder med psykoser,før jeg ble syk for ca 8år siden. Delte meninger om dette med thc å psykisk syke,men dette er også høyst individuelt selfølgelig
Sist endret av Skade-skutt; 2. januar 2011 kl. 02:02.