Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3189
Jeg har nå i det siste hatt et problem med at jeg ikke kan se bilder andre laster opp på Imgur. Da mener jeg altså, de folk f.eks. poster her. Om jeg går på Imgur.com, kommer siden opp, men den består kun av svart tekst i rader nedover, og om jeg går inn på bildenettadressen til et imgur bilde, komme feilmeldingen 101 (i chrome). Er det noen som vet hva som kan være kilden til dette problemet? Er ganske irriterende... Legger ved et bilde av hvordan imgur.com er ut for meg.

http://bildr.no/view/1257606
Sist endret av Avatar; 22. august 2012 kl. 22:04.
Samme problemet her. Tipper det er noe på serversiden som er problemet.
Trådstarter
Men i andre tråder der trådstarter har spurt om noe, og lagt ved et bilde fra imgur, har tråden fått respons fra mange, selv om jeg ikke kan se det. Her er et eksempel: http://freak.no/forum/showthread.php?t=228398
Sist endret av Avatar; 22. august 2012 kl. 22:10.
Mamma fikk det samme problemet på Facebook. Canal Digital er min ISP.
Canal Digital her også, faktisk.
Det er Canal Digital og NetGear trådløsrouter dere alle har.

Dere får ikke hentet inn bilder fra imgur.com eller css-filene til memebase, og sikkert mye annet.

(Sidene blir seende ut slik de gjør i bildet trådstarter la ved)

Årsaken til dette problemet er i kommunikasjonen mellom trådløsrouteren og Canal Digital modemet, men dessverre vil ikke Canal Digital påta seg noe ansvar for dette, og NetGear har neppe noe løsning for noen av dere. Routeren blokkerer trafikken som "DDoS attack", og noe annet jeg ikke husker i farten.

I hovedsak skal det være nok å manuelt endre MTU til 1492, men for de fleste vil ikke dette heller være løsningen.

Regner med de som ikke får løst dette må finne seg i å investere i en annen trådløs router.
Sist endret av waf; 23. august 2012 kl. 00:30.
Trådstarter
Det var dumt:/ Fikk oss nettopp en trådløs router til 1000kr, så en ny router blir ikke noe alternativ her...Routeren er Jensen Air:Link 1000G. Kan prøve å endre MTU'en. Har Canal Digital jeg også, men routeren kjøpte jeg selv.
Sist endret av Avatar; 23. august 2012 kl. 07:28.
Har ikke vært borti dette problemet med Jensen, men problemet har jo vært på Canal Digitals side...

Jensen routere er forresten bare en spøk, så jeg tror vi kan være enige i at du har blitt lurt her, ja.

Bruk internett og les om modellene før du bruker penger på dem.
Trådstarter
Så på dette med å endre MTU'en til 1492, men den stod allerede på det nummeret. Er det noe annet jeg kan gjøre? Du nevnte noe om DDos angrep. Under fanen "firewall" er det en mappe som heter DoS. Der er det en liste med alternativer der alle er haket av. Det står: "Ping of Death", "Discard Ping From WAN", "Port Scan" og "Port Scan". Er det noen av disse som kan gjøre det? Nå vet ikke jeg om DDos og DoS har noen sammenheng, men jeg skriver det likevel.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Så på dette med å endre MTU'en til 1492, men den stod allerede på det nummeret. Er det noe annet jeg kan gjøre? Du nevnte noe om DDos angrep. Under fanen "firewall" er det en mappe som heter DoS. Der er det en liste med alternativer der alle er haket av. Det står: "Ping of Death", "Discard Ping From WAN", "Port Scan" og "Port Scan". Er det noen av disse som kan gjøre det? Nå vet ikke jeg om DDos og DoS har noen sammenheng, men jeg skriver det likevel.
Vis hele sitatet...
Jeg ville forsøkt å slå firewall helt av først. Dersom det funker kan du jo prøve deg frem etterpå for å finne ut hvilken innstilling i brannmuren du må lempe på for at det skal funke
Trådstarter
Sitat av Judaz Vis innlegg
Jeg ville forsøkt å slå firewall helt av først. Dersom det funker kan du jo prøve deg frem etterpå for å finne ut hvilken innstilling i brannmuren du må lempe på for at det skal funke
Vis hele sitatet...
Dessverre så hadde det hadde ingen virkning...
Sist endret av Avatar; 23. august 2012 kl. 20:19.
Trådstarter
Er det noen som har noen flere tips? Dette er veldig irriterendes.... Det er flere nettsider en kun imgur jeg ikke kan se. Soundcloud for å nevne en. På noen nettsider er det bare noen få elementer som blir slike små firkanter, istedet for bilder. Om ikke dette kan fikses, så må jo jeg vel kunne få en ny router?
Sist endret av Avatar; 25. august 2012 kl. 18:35.
Klarer du å komme inn på filmot.com ?
Det er et mirror av imgur.
Sist endret av naxoz; 25. august 2012 kl. 18:42.
Virker helt fint hos meg ?
Trådstarter
Sitat av naxoz Vis innlegg
Klarer du å komme inn på filmot.com? Det er et mirror av imgur.
Vis hele sitatet...
Nope:/

Sitat av Antidote
Virker helt fint hos meg?
Vis hele sitatet...
Det er det som er problemet. Alle kan se disse sidene, men ikke jeg.
Sist endret av Avatar; 25. august 2012 kl. 18:50.
Hvorfor bruke du tusen kroner på en Jensen router hiv den ut så fort du kan!
Sitat av Antidote Vis innlegg
Virker helt fint hos meg ?
Vis hele sitatet...
Javell, men det kan ikke TS ..
Har du prøvd å slette cache og cookies?
Trådstarter
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Hvorfor bruke du tusen kroner på en Jensen router hiv den ut så fort du kan!
Vis hele sitatet...
Nå var det jo moren min som kjøpte den, og L-kjøp som "anbefalte" den, men jeg har ikke satt meg så mye inn i markedet av routete enda, så jeg hadde nok kjøpt en slik en jeg også.

Sitat av naxoz Vis innlegg
Har du prøvd å slette cache og cookies?
Vis hele sitatet...
Har kjørt Cclener en del ganger ja.
Sist endret av Avatar; 25. august 2012 kl. 18:59.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Nope:/


Det er det som er problemet. Alle kan se disse sidene, men ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Åhh, leste ikke hele tråden
Sitat av Avatar Vis innlegg
Nå var det jo moren min som kjøpte den, og L-kjøp som "anbefalte" den, men jeg har ikke satt meg så mye inn i markedet av routete enda, så jeg hadde nok kjøpt en slik en jeg også.


Har kjørt Cclener en del ganger ja.
Vis hele sitatet...
Prøv å gjøre det i chrome.
Vet ikke om er noen forskjell, men vært å prøve
Trådstarter
Sitat av naxoz Vis innlegg
Prøv å gjøre det i chrome.
Vet ikke om er noen forskjell, men vært å prøve
Vis hele sitatet...
Det virket ikke det heller, så jeg vil tro det er en instiling på routeren som gjør det.
Oppdater til nyeste firmware, det fikset det for meg men så skaffet vi en WNDR4000 som har samme problemet. Har snakket med Netgear om det og de holder på å debugger ett par filer jeg sendte dem. Er inkompabilitet mellom noen rutere og canal digital sitt modem.
Sist endret av Mike_BoG; 28. august 2012 kl. 15:21.
Trådstarter
Sitat av Mike_BoG Vis innlegg
Oppdater til nyeste firmware, det fikset det for meg men så skaffet vi en WNDR4000 som har samme problemet. Har snakket med Netgear om det og de holder på å debugger ett par filer jeg sendte dem. Er inkompabilitet mellom noen rutere og canal digital sitt modem.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Oppdaterte firmware, og nå fungerer det fint! Deilig å se nettsidene som vanlig igjen...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om noe annet man kan prøve? Det samme er skjedd med meg nå, kommer meg ikke inn på verken imgur eller SoundCloud. Har allerede oppdatert Routeren, som er en Netgear WNR3500Lv2 N300. Begynner å bli sykt irriterende. 90% av Reddit er jo blitt meningsløst nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fikk i dag RT-AC66U, og endte opp med samme problem.

Under LAN, Switch Control (ikke oversatt enda), kan du aktivere funksjonen "Deaktiver HW Accelerator".

Når dette var gjort var problemet løst for meg.