Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 21125
Ble litt usikker på hvor det passet seg å poste dette,men tror det passer inn på dette topic om ikke er det bare å flytte den på rett plass.

Kjøpte meg ny laptop for 2-3 måneder siden,klarte å søle veske på den ved ett uhell. La den til tørk i 2-3 dager for å se om jeg kanskje fikk reddet den,men den har kostsluttet helt.

Er det noen som vet om innbo forsikringen vil dekkee uhell som dette?
Har både innbo og reise,men reise dekker jo ikke akkuratt dette siden dette skjedde i hjemmet.
Lever den inn på garantien. Kjøpte du forsikring med PC'en så bruker du den.
Innbo forsikring kan brukes. Noen er litt vrang å nekter, men det avhenger helt av selskapet du bruker.

Men å levere den inn på garanti skal gå fint. Sist så betalte jeg en egenandel på 250 kr for å få reparert den.
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Lever den inn på garantien. Kjøpte du forsikring med PC'en så bruker du den.
Innbo forsikring kan brukes. Noen er litt vrang å nekter, men det avhenger helt av selskapet du bruker.

Men å levere den inn på garanti skal gå fint. Sist så betalte jeg en egenandel på 250 kr for å få reparert den.
Vis hele sitatet...
Så bra jeg trodde garantien ikke ville dekke vannsøl,derfor jeg på en måte utelukket det. Men supert om den gjør det,da har jeg iallefall en annen mulighet om det ikke dekkes.
Jeg kan aldri tro at en garanti dekker søl av vann. En garanti er jo for at produktet skal leve så så lenge med normal slitasje, ikke for at folk skal kunne gjøre hva de vil med stasjet sitt...
Garanti vil ikke dekke dette, uansett hva. Dette er jo ikke en produktfeil, det er jo en brukerfeil.

Hvilken innbo forsikring har du? Har du Gjensidige Pluss har du en egenandel på 1000,- og den dekker slike uhell.
De fleste forsikringsselskap har noe som kalles "Min side" (eller lignende) hvor du har samla forsikringsdokumentene dine. Leser du disse så ser du hva de dekker, og hva egenandelen er.
Sist endret av KarlsenK; 23. juli 2012 kl. 01:49. Grunn: skrivefeil
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Jeg kan aldri tro at en garanti dekker søl av vann. En garanti er jo for at produktet skal leve så så lenge med normal slitasje, ikke for at folk skal kunne gjøre hva de vil med stasjet sitt...
Vis hele sitatet...
Vel det var jo ett uhell. Men noe derfor jeg ville høre om jeg kunne få reperasjonen dekket med noen av mine andre forsikringer. Vil vel tro innbo nå dekker uhell av innventar og eiendeler,så håper reperasjonen vil bli dekket der.

Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Garanti vil ikke dekke dette, uansett hva. Dette er jo ikke en produktfeil, det er jo en brukerfeil.

Hvilken innbo forsikring har du? Har du Gjensidige Pluss har du en egenandel på 1000,- og den dekker slike uhell.
De fleste forsikringsselskap har noe som kalles "Min side" (eller lignende) hvor du har samla forsikringsdokumentene dine. Leser du disse så ser du hva de dekker, og hva egenandelen er.
Vis hele sitatet...
Så bra,jeg har gjensidige. Jeg skal prøve å ringe dem i morgen,høre nermere i forhold til den saken her.
Hei! Antar du eller foresatte har "reise forsikring" så ta den på den og kast den ned en trapp.. Si du snublet

Gjort dette selv.
Sitat av kungen Vis innlegg
Hei! Antar du eller foresatte har "reise forsikring" så ta den på den og kast den ned en trapp.. Si du snublet

Gjort dette selv.
Vis hele sitatet...
Skal man bruke reise forsikring vil forsikrings selskapet ha kvittering fra hotell eller stedet du overnattet på i ferien. Kan være feil men mener å ha hørt dette, slik at det ikke skal være alt for lett å bare ta alt på reise forsikring.

Hvilket selskap hadde du når du fikk maskinen dekt?
Sist endret av WhiteHat; 23. juli 2012 kl. 09:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Skal man bruke reise forsikring vil forsikrings selskapet ha kvittering fra hotell eller stedet du overnattet på i ferien. Kan være feil men mener å ha hørt dette, slik at det ikke skal være alt for lett å bare ta alt på reise forsikring.
Vis hele sitatet...
Mi (europeiske) gjeld straks eg er ute døra heime, og ute døra på jobb. Det er ikkje heilt uvanleg. Andre krev derimot overnatting. Men dei kan neppe krevje kvittering - har du vore på besøk hos slekt og dei hevder du har overnatta bør det halde...
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Ringe forsikringselvskapet i sted for å høre. Kundeservise spurte ut mye om detaljer rundt uhellet. Jeg sa at katten hadde kommet borti vannglasset som veltet over pcen. Spurte om eventuelt innbo forsikringen ville dekke dette,hun sa at forsikringen kun dekket om jeg hadde sølt på den selv så ville det blitt dekket. Men ikke om dyr var årsak til skade. Er det mulig!! Meget frustrende!! Hadde jeg sagt det var meg hadde jeg fått dekt det,men var jo ikke slik. Nå har de loggfort samtalen også,så funker ikke å komme med en annen forklaring om årsak til uhell. Siden jeg allerede har sagt den har kortsluttet og ikke fungerer i det hele tatt.

Så ikke så mye å gjøre med den laptopen nå tror jeg. Ser nok ut som det kanskje er mere gunstig å kjøpe ny ettersom fikse en slik skade når pcen kortsluttet antageligvis vil koste endel
Sist endret av Little Sister; 23. juli 2012 kl. 13:49.
Sitat av Little Sister Vis innlegg
Ringe forsikringselvskapet i sted for å høre. Kundeservise spurte ut mye om detaljer rundt uhellet. Jeg sa at katten hadde kommet borti vannglasset som veltet over pcen. Spurte om eventuelt innbo forsikringen ville dekke dette,hun sa at forsikringen kun dekket om jeg hadde sølt på den selv så ville det blitt dekket. Men ikke om dyr var årsak til skade. Er det mulig!! Meget frustrende!! Hadde jeg sagt det var meg hadde jeg fått dekt det,men var jo ikke slik. Så ikke så mye å gjøre med den laptopen nå tror jeg. Ser nok ut som det kanskje er mere gunstig å kjøpe ny ettersom fikse en slik skade når pcen kortsluttet antageligvis vil koste endel
Vis hele sitatet...

Ring igjen og håp du får ny kundebehandler og si at du veltet glasset ved et uhell ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ring igjen og håp du får ny kundebehandler og si at du veltet glasset ved et uhell ?
Vis hele sitatet...
Forsikringsselskap noterer gjerne ned ting for å unngå slikt. Så da risikerer du anmeldelse for forsikringssvindel.
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ring igjen og håp du får ny kundebehandler og si at du veltet glasset ved et uhell ?
Vis hele sitatet...
Men de loggfører jo samtalene,så de vet jo allerede at jeg har ringt før i dag om de logger seg inn på kundenummeret mitt.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Forsikringsselskap noterer gjerne ned ting for å unngå slikt. Så da risikerer du anmeldelse for forsikringssvindel.
Vis hele sitatet...

Madammen ringte inn 2 ganger med 2 forskjellige forklaringer, men der var ingenting dokumentert. Har gjensidige vi da og det er nok litt forskjell ifra selskap til selskap. Men hun nevnte ikke navn eller lignende. Hun spurte bare om det og det gjelder for den forsikringen.

Men skjønner fortsatt ikke hvorfor dette gjelder hvis han veltet glasset og ikke katten. Uhell er jo uhell.
Sist endret av Nikon01; 23. juli 2012 kl. 13:54.
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
De forklarte at når det kom til dyr så er det større sjangs for eventuelle skader eller slitasje. Derfor har de ikke ville la det gjelde under dekkning av innbo. De er bare vrange på det.

Vet ikke om jeg tørr å ta sjangsen på å ringe en gang til,fordi jeg hørte veldig tydelig hun at henne noterte ivrig i tastaturet etterhvert som jeg forklarte til spørsmålene henne stilte.
Sitat av Little Sister Vis innlegg
De forklarte at når det kom til dyr så er det større sjangs for eventuelle skader eller slitasje. Derfor har de ikke ville la det gjelde under dekkning av innbo. De er bare vrange på det.

Vet ikke om jeg tørr å ta sjangsen på å ringe en gang til,fordi jeg hørte veldig tydelig hun at henne noterte ivrig i tastaturet etterhvert som jeg forklarte til spørsmålene henne stilte.
Vis hele sitatet...

Merkelig egentlig. Har hatt mange dyr jeg, men de har ikke hatt i nærheten av like mange uhell som meg når det kommer til sånne ting :P

Men du kan jo sjekke med et selskap innen reparasjon om hvor mye det koster å fikse dette. Men er det en billig pc så er det vell bedre å kjøpe ny.
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Merkelig egentlig. Har hatt mange dyr jeg, men de har ikke hatt i nærheten av like mange uhell som meg når det kommer til sånne ting :P

Men du kan jo sjekke med et selskap innen reparasjon om hvor mye det koster å fikse dette. Men er det en billig pc så er det vell bedre å kjøpe ny.
Vis hele sitatet...
Kostet rundt 5 lapper,men surt likevel da jeg har endel filer der inne som jeg har glemt å ta sikkerhetskopi av. Men skal høre litt rundt med om hvor mye det eventuelt vil koste,om det ligger i nærheten av samme pris kjøper jeg meg heller en ny.
Er harddisken helt ødelagt da?
Har du filer innpå så kan du jo ta ut harddisken og føre de over på en annen pc for å ta vare på disse.
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
jeg vet ikke om hardisken er ødelagt,men pcen vil jo ikke skru seg på i det hele tatt. Men tar vare på den isåfall så får noen kjyndige hjelpe meg med å få det jeg trenger der inne ut senere i såfall.
Høres bra ut
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Høres bra ut
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen iallefall
Ikke veldig mye hjelp nå men et tips for fremtiden er å alltid lese vilkårene på forsikring før du ringer og rapporterer inn om du ikke er helt sikkert på hvilke regler som gjelder
Du kan skaffe en dock til hardisken på Clas Ohlson og Elkjøp som leser både 2,5 og 3,5" HD. Denne kobler du inn i USB-inngangen på en annen datamaskin.

Her har du link til Clas Ohlsons versjon. Denne har jeg, og den fungerer ypperlig.
Sist endret av Fuzzybossen; 24. juli 2012 kl. 00:06.
Little Sister's Avatar
Trådstarter
47 9
Sitat av wishb0ne Vis innlegg
Ikke veldig mye hjelp nå men et tips for fremtiden er å alltid lese vilkårene på forsikring før du ringer og rapporterer inn om du ikke er helt sikkert på hvilke regler som gjelder
Vis hele sitatet...
Ja absolutt. Jeg skal være meget nøye med dette neste gang det skjer noe


Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan skaffe en dock til hardisken på Clas Ohlson og Elkjøp som leser både 2,5 og 3,5" HD. Denne kobler du inn i USB-inngangen på en annen datamaskin.

Her har du link til Clas Ohlsons versjon. Denne har jeg, og den fungerer ypperlig.
Vis hele sitatet...
Nice,den så praktisk ut. Takk så mye for tipset.