Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 745
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hei! Er ikke helt sikker på om dette er rett sted for å poste dette - men jeg får prøve. Beklager også for ikke den beste tittelen.
Problemet mitt er som tittelen lyder, at jeg har et virus som heter recycler. Hver gang jeg kobler til en ekstern harddisk, tar den ut og inn første gang - så blir alle mapper omgjort til snarveier (som igjen åpner et nytt vindu med filen) og siden det skjer hver gang jeg kobler til den ene eksterne harddisken med 1TB plass på + samt den andre jeg har som er nesten full av filer er det irriterende. (dvs at recycler kommer tilbake uansett hva jeg måtte gjøre) (prøvd å formatere den med mer flere ganger, men det funker ikke) Først gjorde viruset det slik at jeg ikke kunne gå på anti-virus sider, men klarte tydeligvis å fikse det.

På den ene harddisken jeg har, som dette problemet kommer ifra, så har jeg og problemet - men jeg tror det ble fiksa etter at jeg brukte denne kommandoen "attrib -h -r -s /s /d g: (mellomrom pga ellers blir det smiley her)\*.* " som dere ser, så ser alt relativt fint ut. Bortsett fra at ting er fremdeles i snarveier, samtidig som dem er "normale".
http://i.cubeupload.com/cLUeGV.jpg

på andre harddisken jeg har, som jeg nevnte - er det slik, og der fiksa ikke den kommandoen noe, viruset er fremdeles der.
http://i.cubeupload.com/0bOhsJ.jpg
Så jeg gikk utifra at viruset selvfølgelig ligger på pcen da, men spørsmålet er da - hvordan i allverden fjerner jeg det?
Jeg har prøvd å scanne med malware bytes anti-spyware, og der kom det ingenting - jeg har prøvd å gjøre slik at alt av skjulte filer vises, for å deretter skanne, også prøvd å scanne i sikkerhetsmodus - samt jeg har scanna med combofix, og der stod det riktignok at en "recycler" fil ble fjernet - men fremdeles, ingenting. Vedlagt ligger combofix loggfilen. Jeg mener egentlig ikke å gjøre denne teksten for lang, men begynner å bli rimelig lei etter timevis med googling, og mer. Så dette er mitt siste forsøk på å få fjerna faenskapen
Sist endret av Quakecry; 18. februar 2012 kl. 02:19.